Ajax - Heerenveen 26-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 9:59 pm

LucaS schreef:Syl (en ik) waren prominent in beeld in de samenvatting! :cheer.gif:

Eindelijk op tv, hoeven we niet meer mee te doen aan idols!
Was jij die persoon die zo raar in beeld hing bij de doelpunten? :smallgrin.gif:

Resultaat is goed, het spel in het eerste half uur was aardig al kan de opbouw/omschakeling sneller. Ik pleit nog maar eens voor een goede verdediger erbij.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 26, 2007 10:02 pm

joey schreef: het spel in het eerste half uur was aardig al kan de opbouw/omschakeling sneller.
Vond je? ik vond H'veen tot aan de 1-1 het middenveld van AJAX helemaal overlopen, was 3 x niks, pas na die 2 goals vlak voor rust stortte H'veen in. Ik hoop dat het woensdag allemaal wat beter staat anders ben je de lul.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 10:08 pm

Nou nee, tot de fout van Stam met een treffer tot gevolg van SCH weinig in te brengen. Typerend dat het doelpunt zo tot stand kwam. Ajax had op dat moment allang voor moeten staan.
Ik heb me na dat tegendoelpunt weinig zorgen gemaakt. Je merkte dat het wel goed kwam. Heerenveen mist Petter Hansson behoorlijk, moet ik zeggen. Die zette de boel wel aardig neer.

@Thijs: filmpje van afscheid Sneijder staat op ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 26, 2007 10:51 pm

joey schreef:Nou nee, tot de fout van Stam met een treffer tot gevolg van SCH weinig in te brengen. Typerend dat het doelpunt zo tot stand kwam. Ajax had op dat moment allang voor moeten staan.
Ik heb me na dat tegendoelpunt weinig zorgen gemaakt. Je merkte dat het wel goed kwam. Heerenveen mist Petter Hansson behoorlijk, moet ik zeggen. Die zette de boel wel aardig neer.

@Thijs: filmpje van afscheid Sneijder staat op ajax.nl
Ik heb me wel zorgen gemaakt, een "Déjà Vu", want ook vorig jaar was Ajax beter, maar het verloor toen wel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma aug 27, 2007 5:01 am

Zonder Colin komt het tegen Slavia wel goed. Met Colin vrees ik het ergste.

Suarez zit nu al op 60% van de totale productie van Babelachtig van vorig seizoen. Petje af, die jongen slaat in als een bom. Ook Kennedy en Delorge bevallen me goed.

Ajax scoort makkelijk, dat geeft de burger moed met het oog op Praag.

Ik wil HtC vanaf deze plek nogmaals aanraden niet zijn aankoop Colin te pushen, maar het belang van Ajax te laten prevaleren! :666.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma aug 27, 2007 7:21 am

Ik wil HtC vanaf deze plek nogmaals aanraden niet zijn aankoop Colin te pushen, maar het belang van Ajax te laten prevaleren!
Is volgens HtC hetzelfde belang?

Ajax heeft geen rechtsback. Heitinga kan er staan, maar dan verzwakt het middenveld. De oplossing om v.d. Wiel daar te laten spelen (door sommigen op AT gewenst) is misschien nog meer risico nemen. Ik heb v.d. Wiel altijd vanuit het centrum zien spelen op een halfuur in het Copa-toernooi na.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma aug 27, 2007 7:30 am

AJAX DRAAIT WARM

„We kunnen nu beginnen een team te formeren”


AMSTERDAM, maandag
„Eigenlijk kunnen we nu pas beginnen een team te formeren”, zei Henk ten Cate zaterdag na de komst van Albert Luque. De voorbereiding had zes weken in het teken gestaan van de Champions League, maar wat is zo’n voorbereiding heden ten dage nog waard? In dat licht bezien mag Ajax niet mopperen over de competitiestart. Nog nooit maakte een Nederlandse ploeg twaalf doelpunten in de eerste twee wedstrijden. Ten Cate erkent de motiverende werking ervan. „Hier kun je mee thuiskomen.”

Het was druk op de eretribune. Albert Luque zei gedag, Wesley Sneijder zei vaarwel en Gertjan Verbeek zat zich op te vreten. De coach zag Heerenveen met 4-1 verliezen en kon zijn spelers niet meer bereiken. Weggestuurd door Dick Jol, die een overtreding van Jaap Stam over het hoofd zag. Iets eerder was de aanvoerder van Ajax eveneens in de fout gegaan. In plaats van rücksichtslos in te grijpen liet hij Miralem Sulejmani begaan. Heerenveen, dat onder Verbeek al drie jaar achtereen in competitieverband ongeslagen was in Amsterdam, leidde met 0-1.

Vorige week scoorde Ajax twee keer op cruciale momenten, kort achter elkaar, tegen De Graafschap. Eind vorig seizoen vielen de 1-0 en 2-0 tegen Heerenveen (play-offs) binnen twee minuten. Ditmaal lukte het opnieuw om de wedstrijd snel te laten kantelen. De spelhervattingen van Kennedy Bakircioglu vormden de inleiding voor treffers van Luis Suárez (voetzoeker) en Thomas Vermaelen (kopbal). Opeens zag de wereld er in de kleedkamer heel anders uit. Verbeek constateerde dat de vertrokken Petter Hansson toch wel node gemist wordt. „Bij vlagen kunnen we best aardig voetballen, maar defensief moeten we veel compenseren. En dat breekt ons op.”

Ook bij het derde en vierde doelpunt van Ajax zag het Friese verweer er niet goed uit. Invaller Robbert Schilder mocht rustig aanleggen voor zijn eerste doelpunt in het eerste elftal, vervolgens kreeg Suárez bij de derde doeltreffende spelhervatting alle ruimte voor een prachtig schot. Meteen haalde Ten Cate hem naar de kant. Feitelijk was de wedstrijd ook gelijk afgelopen. „Ik vond 4-1 een prima uitslag”, zei Verbeek. „We zaten niet op een afslachting te wachten.”

Zijn ploeg trok zich timide terug en trof het dat Ajax het ook wel best vond. Gelet op het naderende uur U in Praag een logische situatie. „Alles werd minder en daar ben ik zelf ook verantwoordelijk voor. Ik greep de gelegenheid aan om enkele spelers rust te geven”, aldus Ten Cate. Kennedy was de volgende.

Het inbrengen van Ismael Urzaiz leek in deze wedstrijd overbodig, maar met het oog op woensdag verstandig. Een breekijzer kan wel eens gewenst zijn en de Spaanse spits had pas twaalf minuten in de benen. Hoewel hij de pech had dat de rest van het elftal niet meer met vuur speelde, kon Urzaiz ook voor de tweede keer niet onderstrepen waarom hij is aangetrokken. Van de acht kopduels verloor hij er zes. Hij oogt traag en log. Aan de andere kant is het nog te vroeg voor een oordeel. Duwt hij woensdag in de laatste minuut met zijn rug de bal over de lijn, dan is het de investering waard geweest.

Iedereen bij Ajax heeft vertrouwen in een goede afloop. Maar Ten Cate maakt zich wel voorzichtig zorgen over het spelersbestand. Van zijn beoogde elftal miste hij gisteren Gabri, Davids en Ogararu. De als linkshalf begonnen Hedwiges Maduro, die goed speelde en bij drie kansen betrokken was, viel uit met een lichte hersenschudding. „En normaal gesproken kun je dan drie dagen later nog niet spelen”, somberde Ten Cate. Gabri werd weliswaar uit voorzorg gespaard, maar zijn knieblessure ziet er toch iets zorgelijker uit. Achter zijn naam zet Ten Cate toch een groot vraagteken.

Ajax - SC Heerenveen 4-1 (2-1). 27. Sulejmani 0-1, 44. Suarez 1-1, 45. Vermaelen 2-1, 53. Schilder 3-1, 59. Suarez 4-1. Scheidsrechter: Jol. Toeschouwers: 50.000. Gele kaart: Heitinga, Vermaelen (Ajax), Zuiverloon (SC Heerenveen).
De T.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 27, 2007 10:01 am

Suárez bij Ajax nu al in sleutelrol
Door SJOERD MOSSOU
AMSTERDAM - Het heerlijke schot van Luis Suárez was na een klein uur spelen amper in de verre bovenhoek geploft, of Henk ten Cate spoedde zich naar de vierde official.
Vermaelen kopt de 2-1 binnen tegen Heerenveen. FOTO PIM RAS
Nog vóór de aftrap die volgde op de treffer, werd de Uruguayaan naar de kant gehaald door de Ajax-coach.

Klus geklaard, geen overbodige risico’s; zo luidde de boodschap van Ten Cate. De 4-1 zege van Ajax op SC Heerenveen was een prettige meevaller, maar woensdag staan er veel grotere belangen op het spel voor de Amsterdammers.

In de return met Slavia Praag in de voorronde van de Champions League moet Ajax een 1-0 nederlaag goedmaken om het seizoen niet bij voorbaat te zien mislukken.

De aanwezigheid van Suárez kan bij het slagen van die missie nog wel eens cruciaal blijken, besefte Ten Cate gistermiddag.

Tegen Heerenveen was de aanvaller weer de smaakmaker, net als tegen De Graafschap. Suárez heeft het vermogen zijn eigen kansen te scheppen, door slim te anticiperen op situaties óf door op zoek te gaan naar een individuele actie.

Vlak voor rust koos hij ver voorbij de tweede paal positie, vlak voordat Kennedy Bakircioglu een corner ging trappen. Suárez nam de bal goed aan en schoot diagonaal raak: 1-1. Een doelpunt op een belangrijk moment, want Ajax worstelde met zichzelf en leek de rust in te moeten met een onnodige achterstand.

Miralem Sulejmani had Heerenveen na 26 minuten tegen de verhouding in op voorsprong gezet.

De treffer van Suárez deed denken aan twee vrijwel identieke momenten uit het thuisduel met Slavia Praag. Ook toen ving Suárez twee keer handig een hoekschop op van Bakircioglu. De eerste keer stuitte hij op de Tsjechische keeper, de tweede keer lokte hij de strafschop uit die Klaas Jan Huntelaar uiteindelijk zou missen.

Zijn prachtige 4-1 van gisteren kwam óók voort uit een soortgelijke corner. Deze keer koos Suárez verdekt positie rond de verste hoek van het strafschopgebied. Hij controleerde de bal op de borst en haalde vanuit de lucht in één keer uit, buiten bereik van Vandenbussche.

,,Hij verbaast ons niet, want we wisten wat hij kan,’’ zegt Ten Cate. ,,Luis kan geweldig voetballen en aan alles zie je dat hij heel slim is.’’

Met de Spaanse aanwinst Robert Luque - nog niet speelgerechtigd voor het duel met Slavia - zit Ajax ruim in zijn aanvallers, maar op het middenveld heeft Ten Cate zorgen. Tegen Heerenveen viel Hedwiges Maduro uit met een hersenschudding, terwijl de knieblessure van Gabri ernstiger lijkt dan vooraf gedacht.

Zonder de langdurig geblesseerde Edgar Davids en de vertrokken Wesley Sneijder blijven er zo wel erg weinig opties over voor de Ajax-coach. ,,Dat is erg vervelend,’’ aldus Ten Cate. ,,Wekenlang hebben we ons gefocust op die twee wedstrijden met Slavia Praag. Maar nu de beslissing dichterbij komt, missen we vijf of zes spelers uit de beoogde basisploeg. Dat neemt niet weg dat ik er nog steeds veel vertrouwen in heb. In twee competitiewedstrijden hebben we twaalf keer gescoord en ook thuis tegen Slavia kregen we volop kansen. Het kan altijd een keer gebeuren dat je een wedstrijd niet scoort, maar dat gebeurt geen twee keer achter elkaar.’’

Bovendien kan Ajax vertrouwen putten uit het veldspel in de eerste 25 minuten tegen Heerenveen. De thuisploeg was de baas op het veld en kreeg een handvol kansen, maar kwam op achterstand toen Jaap Stam een lange bal verkeerd inschatte en Sulejmani profiteerde.

Direct na de gelijkmaker van Suárez bracht Thomas Vermaelen Ajax koppend op voorsprong, wederom op aangeven van Bakircioglu: 2-1.

In de tweede helft besliste invaller Robbert Schilder de wedstrijd met een droge schuiver vanaf een meter of achttien. Na de 4-1 én de wissel van Suárez verdween de vaart uit het duel. Heerenveen oogde machteloos, Ajax wilde ongeschonden de eindstreep halen. ,,Dat het laatste half uur minder was, kwam ook door mijn wissels,’’ wist Ten Cate. ,,We wilden niet nóg meer personele problemen oplopen.’’

AD

:ajaxscarf.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 27, 2007 10:02 am

Ik moest nogal lachen toen ik dit las. Mensen die graag bij het afscheid van Sneijder willen zijn kunnen misschien op tijd komen? Ajax had vooraf aangekondigd hoe laat het afscheid van Sneijder zou zijn.
Ik vond het stadion trouwens aardig vol. En het afscheid was prima. Alleen die toespraken van de supportersverenigingen hoeven van mij niet zo. Dat Jaakke iets moet zeggen hoort er nu eenmaal bij.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 27, 2007 10:05 am

Idd, je weet dat het voor de wedstrijd gaat gebeuren, zorg dan dat je op tijd bent, bovendien als je het in de rust doet heb je ook een halfleeg stadion want er zijn hele volksstammen die een broodje kroket nog net wat belangrijker vinden.

Ik vond het ook wel mooi van Jaake dat ie alle nieuwe spelers bij naam noemde en welkom heette, die Luque stond daar echt als een koning op het ereterras te zwaaien naar het publiek.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 27, 2007 10:12 am

Ik moet zeggen: Delorge viel me niet tegen. Suarez lijkt de revelatie te worden; zo'n dribbelende "rommelaar" op links, het heeft wel wat! En lijkt KJH stiekem steeds meer op een spits met prima aanname en overzicht?

Urzaiz leek nog altijd op een jongen die onderweg naar zijn club DWS 5, per ongeluk in de Arena was terecht gekomen. Leuk al die steun voor hem, maar ik zie er nog altijd geen aanwinst in. Dat sjokt maar over het veld...

Waarom Colin iedere week wordt opgesteld is me overigens een raadsel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma aug 27, 2007 10:20 am

joey schreef:Ik moest nogal lachen toen ik dit las. Mensen die graag bij het afscheid van Sneijder willen zijn kunnen misschien op tijd komen? Ajax had vooraf aangekondigd hoe laat het afscheid van Sneijder zou zijn.
Ik vond het stadion trouwens aardig vol. En het afscheid was prima. Alleen die toespraken van de supportersverenigingen hoeven van mij niet zo. Dat Jaakke iets moet zeggen hoort er nu eenmaal bij.
Ik vond het een beetje een 'plichtmatig' afscheid van Sneijder eigenlijk. Het gezang was mooi, het applaus gemeend, maar ik had geen moment de brok in m'n keel die ik bij het afscheid van spelers als Blind, Bergkamp of Litmanen had. Misschien vanwege het gebrek aan vuurwerk ofzo, ik weet het niet.

Ik vind het trouwens knap storend dat er altijd gefloten moet worden van de tribunes wanneer er iemand van het bestuur een woordje doet, zoals nu voor Sneijder.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 27, 2007 12:25 pm

Thafunk schreef:
joey schreef:Ik moest nogal lachen toen ik dit las. Mensen die graag bij het afscheid van Sneijder willen zijn kunnen misschien op tijd komen? Ajax had vooraf aangekondigd hoe laat het afscheid van Sneijder zou zijn.
Ik vond het stadion trouwens aardig vol. En het afscheid was prima. Alleen die toespraken van de supportersverenigingen hoeven van mij niet zo. Dat Jaakke iets moet zeggen hoort er nu eenmaal bij.
Ik vond het een beetje een 'plichtmatig' afscheid van Sneijder eigenlijk. Het gezang was mooi, het applaus gemeend, maar ik had geen moment de brok in m'n keel die ik bij het afscheid van spelers als Blind, Bergkamp of Litmanen had. Misschien vanwege het gebrek aan vuurwerk ofzo, ik weet het niet.

Ik vind het trouwens knap storend dat er altijd gefloten moet worden van de tribunes wanneer er iemand van het bestuur een woordje doet, zoals nu voor Sneijder.
Het plichtmatige had ik ook een beetje bij het afscheid van Sneijder.
Vuurwerk mocht niet, fakkels evenmin. Misschien was de rust beter geweest.
Doeken waaiden omhoog door die klote wind die via de wangen naar binnen kwam. Het liep niet echt lekker.

@Joey : Dit keer hadden de 2 sprekers van de supportersverenigingen weinig te melden. Viel me ook al op. Ik vind dat zulke mensen iets moeten zeggen vanuit hun supportershart. Zij moeten meer de mening van de achterban laten horen in hun speech.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma aug 27, 2007 3:10 pm

Volgens mij was het ook zo dat men daar te weinig tijd voor kreeg, en dat het allemaal in een strak regime moest gebeuren..

Ik vond Delorge gister een van de beteren. Zelden balverlies, en veel diepgang.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma aug 27, 2007 3:51 pm

He Joey, zelfs Derksen vond Ajax goed spelen. ;-)

Ze waren zelfs iets te positief naar mijn idee. Zo geweldig was het namelijk niet.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 27, 2007 3:59 pm

En dát ben ik weer niet gewend om van jou te horen! :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma aug 27, 2007 4:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En dát ben ik weer niet gewend om van jou te horen! :smallgrin.gif:
Hoezo niet? Als ze niet goed spelen, zeg ik dat ook. Wat ik alleen vind is dat Ajax onder HtC beter speelt dan onder Blind. Net zoals ik op voorhand een speler als Delorge niet wilde afkraken, maar eerst eens een wedstrijd of 10 aan het werk wil zien.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 27, 2007 7:34 pm

ASR_AFCA schreef: Het plichtmatige had ik ook een beetje bij het afscheid van Sneijder.
Vuurwerk mocht niet, fakkels evenmin. Misschien was de rust beter geweest.
Dat heeft toch nooit gemogen, toch zag je vroeger gewoon lekker veel fakkeltjes bij EC wedstrijden etc. ook in de beginjaren van de arena of zijn ze nu nog strenger geworden?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma aug 27, 2007 8:10 pm

Zag je vorig jaar ook nog hoor, of ben ik nou dom? :confused.gif: (Weet nu dat dat een inkopper was die laatste vraag van mij)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 27, 2007 9:54 pm

goodfella schreef:He Joey, zelfs Derksen vond Ajax goed spelen. ;-)
Angstaanjagend, daar zit iets achter! :smallgrin.gif:

Ben het met je eens dat die lof wat overdreven is. Ik denk dat Ajax stukken beter kan met Davids en Gabri erbij.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 12:05 pm

Thafunk schreef:Ik vind het trouwens knap storend dat er altijd gefloten moet worden van de tribunes wanneer er iemand van het bestuur een woordje doet, zoals nu voor Sneijder.
Inderdaad. There's a time and place for everything. Dit was niet het moment om 'Jaakke rot op!' te gaan scanderen.
joey schreef:
goodfella schreef:He Joey, zelfs Derksen vond Ajax goed spelen. ;-)
Angstaanjagend, daar zit iets achter! :smallgrin.gif:

Ben het met je eens dat die lof wat overdreven is. Ik denk dat Ajax stukken beter kan met Davids en Gabri erbij.
Tegen Heerenveen werd Gabri anders niet gemist. Integendeel zelfs. Delorge speelde uitstekend. Pakte veel ballen af, maar sloot ook beter aan bij Kennedy en bediende hem met een aantal mooie steekpasses.
Nooit meer een rechterkant met Colin en Gabri graag. Als Colin zo nodig moet spelen zie ik Delorge het liefst als rechtshalf, maar allereerst zou ik Delorge graag als rechtsback zien achter Gabri.

Verder was Huntelaar weer prima als aanspeelpunt. Mooi hoe hij na de pass van Colin Heitinga meteen vond, waarna Johnny Schilder aanspeelde en de 3-1 werd gemaakt.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 12:50 pm

Verder was Huntelaar weer prima als aanspeelpunt. Mooi hoe hij na de pass van Colin Heitinga meteen vond, waarna Johnny Schilder aanspeelde en de 3-1 werd gemaakt.
KJH was als aanspeelpunt beter dan verwacht, maar om het doelpunt "op te dragen" aan hem, omdat hij de man was die de man aanspeelde die scoorde gaat mij iets te ver.

KJH was er niet in de belangrijke wedstrijden!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie