Heracles Almelo - Ajax 15-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 17, 2007 11:19 am

Arthur schreef:
Spijker schreef: en daalt veel minder snel
Het lijkt me niet dat het kunstgras invloed heeft op de zwaartekracht ;)
Gooi jij maar eens een bal in de modder of op het asfalt, waar denk je dat ie meer op stuitert? :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma sep 17, 2007 11:20 am

Spijker schreef:
Arthur schreef:
Spijker schreef: en daalt veel minder snel
Het lijkt me niet dat het kunstgras invloed heeft op de zwaartekracht ;)
Gooi jij maar eens een bal in de modder of op het asfalt, waar denk je dat ie meer op stuitert? :onfire.gif:
Dat een bal hoger stuitert is natuurlijk iets heel anders dan dat hij minder snel daalt!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 17, 2007 12:34 pm

Jawel, want de stuit op het kunstgras is anders. Ballen stuiteren veel hoger, dat bedoel ik.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2007 12:40 pm

Ik vind kunstgras ook niks. Bij onze voetbalvereniging hebben we ook z'n mat liggen... Voor een training is het perfect, je kan lekker rustig ballen, want je haalt het wel uit je hoofd om een sliding te maken. En tijdens een wedstrijd krijg je een soort veredeld zaalvoetbal. Je wilt niet vallen, want het is net beton.

Geef mij maar echt gras!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 17, 2007 2:20 pm

Dat gezeik en geklaag over kunstgras.. Ik hoorde HTC vorig seizoen naar een eenvoudige 0-3 in Almelo ook niet klagen. Hij zou de oorzaak van het zwakke presteren eens moeten zoeken in zijn eigen verrichtingen als coach. Als ik en ik neem aan iedere supporter standbeelden willen zien gaan we wel naar de Dam toe. Voetbal draait om goed positiespel, veel beweging, acties en geniale hoogstandjes en hiervoor komen we naar het stadion of betalen mensen veel geld voor een bepaald tv abonnement. Al dit geld komt uiteindelijk in de kas van AJAX, maar we zien en krijgen er bar weinig voor terug.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 17, 2007 2:51 pm

Ten Cate klaagde vorig jaar ook over het kunstgras. En als je het alleen maar om je geld te doen is moet je er maar helemaal mee stoppen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 17, 2007 3:17 pm

Ik vind het gezeik over kunstgras wel terecht. Zeker met die mat die dit jaar bij Heracles ligt. Die was nog afgekeurd zelfs vlak voor de competitie. Is gewoon oneerlijke concurrentie, want Heracles heeft er voordeel van. Sparta, De Graafschap etc. hebben hier zeker een nadeel ten opzichte van concurrent Heracles.

Vorig jaar won Ajax wel met 0-3, maar dat was ook een draak van een wedstrijd. Nog rood voor Heitinga, alles behalve een makkelijke wedstrijd. Toen was er ook gezeik over het gras en terecht.

Niet dat dit een excuus is trouwens voor het spel van Ajax, want dat was de weken hiervoor ook slecht. Maar zaterdag speelde het nog een extra rol in het slechte spel van Ajax en het heeft weer een aantal geblesseerden opgeleverd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 3:56 pm

Bertje schreef:Je kunt moeilijk menen dat Stekelenburg voor het eerste punten heeft gepakt.
Het was volgens mij sowieso al de 4de keer dat Stekelenburg buiten een penaltyserie een pingel stopte voor Ajax.

En de 4de of 5de gescoorde omhaal van KJH in de Eredivisie. Sommige spelers doen er hun hele leven over, maar Huntelaar doet het ieder jaar. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 17, 2007 3:59 pm

Mag ik al die kunstgras haters er aan herinneren dat AJAX ook een kunstgrasveld heeft.HtC had er voor kunnen kiezen om daar een uurtje of zo relax op te trainen.Om een beetje te wennen.

Verder speelde AJAX ook zeer slechte wedstrijden op gewoon gras.Persoonlijk vind ik het slap gelul van HtC.Het zal, zoals eerder opgemerkt, een procentje op 2-3 schelen, dat z.g.n. voordeel.

Verder heeft slecht positiespel, geen automatisme, Suarez op rechts enz. enz. geen ruk met kunstsgrasvelden te maken.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma sep 17, 2007 4:14 pm

Ten Cate had aangegeven in een filmpje op www.ajax.nl dat hij expres er niet voor koos om op kunstgras te trainen omdat het risico voor pijntjes de volgende dag groter was (zaterdag dus). Maarja, dan moet je na de wedstrijd ook niet gaan zeuren dat kunstgras slecht is etc. etc.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 17, 2007 9:16 pm

Spijker schreef:Ten Cate klaagde vorig jaar ook over het kunstgras. En als je het alleen maar om je geld te doen is moet je er maar helemaal mee stoppen.
Ten Cate klaagt altijd dus kan goed kloppen idd dat ie er vorig jaar ook over begon.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di sep 18, 2007 11:23 am

Welke trainer doet dat niet?

Plaats reactie