Heracles Almelo - Ajax 15-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 1:29 pm

:smallgrin.gif:

Overigens mag het wel even gezegd worden dat dat kunstgras wel degelijk een lastige horde blijkt voor voetballers die het niet gewend zijn. Ten Cate is niet de enige die er over klaagt en de topclubs hebben het er regelmatig moeilijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 1:36 pm

Thomas schreef::smallgrin.gif:

Overigens mag het wel even gezegd worden dat dat kunstgras wel degelijk een lastige horde blijkt voor voetballers die het niet gewend zijn. Ten Cate is niet de enige die er over klaagt en de topclubs hebben het er regelmatig moeilijk.
Tja, ik kan me nog een tijd voor de geest halen waar AJACIEDEN tegen elkaar vertelde dat de betreffende wedstrijd wel moeilijk zou worden, slecht veld, lang gras enz.Nee AJAX zou pas echt goed rond kunnen tikken op een goed legaal/strak veld.AJAX zou met z'n positie spel, rondtikken met twee vingers in de neus zaal voetbal kampioen worden.Zo ging dat in die tijd ...

Vandaag de dag is het dat het geen ruk meer uit maakt.Een legaal/strak veld, of zo'n boerenknolleveld het spel van AJAX blijft even slecht ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 16, 2007 1:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2007 1:41 pm

Ik wou het net tikken. Een fucking kunstgrasveld. Ze trainen daar toch iedere dag op? HOE BEDROEVEND IS ONZE SELECTIE?
IK GELOOF!!!!!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 16, 2007 2:55 pm

Peter schreef:
goodfella schreef:
Peter schreef:Echt superdeluxe spitsen maken niet alleen goals tegen Heracles, Graafschap en Groningen, maar hadden er ook voor gezorgd dat we nu in de CL stonden. Helaas faalde de aanval daar ook.
Ach, kansen genoeg toch? Nee Peter, met onze voorhoede is helemaal niks mis!
Als Huntelaar die pingel er in had gerost dan was het wel anders geweest. Tuurlijks schuif ik die nederlaag niet af op onze spitsen, want zij waren de linie waar we het minst op af kunnen geven. Neemt niet weg dat we ook daar steken hebben laten vallen op het moment dat het er toe deed.

Verder is alleen Davids uiteraard niet genoeg. Een middenveld Davids-Heitinga-Gabri blijft betonblokvoetbal.
Davids is een zeer begenadigd technicus Peter. Maar er mist idd creativiteit. Gelukkig kan je met Davids erbij wel een jongen als sarpong een kans geven.

Ga je met Davids-Heitinga-Gabri voetballen dan moet je iig nog een keer of 20 de nul houden en hopen op een ingeving van Suarez en Huntelaar.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 16, 2007 2:56 pm

Rishi schreef:Ik wou het net tikken. Een fucking kunstgrasveld. Ze trainen daar toch iedere dag op? HOE BEDROEVEND IS ONZE SELECTIE?
Bijna net zo bedroevend als vorig seizoen dus.

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Red » zo sep 16, 2007 2:56 pm

Rishi schreef:Ik wou het net tikken. Een fucking kunstgrasveld. Ze trainen daar toch iedere dag op? HOE BEDROEVEND IS ONZE SELECTIE?
ik denk dat we daar volgende week echt achter komen. ik hou echt mn hart vast
...een beet're club dan deze is er niet!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 16, 2007 4:13 pm

Davids is een zeer begenadigd technicus Peter. Maar er mist idd creativiteit. Gelukkig kan je met Davids erbij wel een jongen als sarpong een kans geven.
Als Leonardo terug is, is dat ook een optie.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 16, 2007 5:26 pm

Voetske schreef:
GangstaRiB schreef:Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.
GangstaRiB schreef:Van den Bergh stelde dat Ajax gemakkelijk te kloppen was als er vroeg druk op werd gezet. Zit een kern van waarheid in, maar Ricky weet natuurlijk dat ploegen als Heracles daar niet goed genoeg voor zijn.
Je hecht weinig waarde een woorden waar een kern van waarheid inzit ... tja.Man als er gisteren 1 club verdiende om te winnen was het Heracles wel ...
Beetje goed lezen aub. Dat Ajax gemakkelijk te verslaan is, mjah... voor de top 6 in Nederland zal dat gelden, maar Van den Bergh moet lekker zijn mond houden. Ajax trainde de afgelopen week met 6 man omdat verder iedereen de wereld overgevlogen was. Bij Heracles zal hooguit 1 international afwezig geweest zijn. Beetje verschillende omstandigheden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 5:34 pm

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:
GangstaRiB schreef:Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.
GangstaRiB schreef:Van den Bergh stelde dat Ajax gemakkelijk te kloppen was als er vroeg druk op werd gezet. Zit een kern van waarheid in, maar Ricky weet natuurlijk dat ploegen als Heracles daar niet goed genoeg voor zijn.
Je hecht weinig waarde een woorden waar een kern van waarheid inzit ... tja.Man als er gisteren 1 club verdiende om te winnen was het Heracles wel ...
Beetje goed lezen aub. Dat Ajax gemakkelijk te verslaan is, mjah... voor de top 6 in Nederland zal dat gelden, maar Van den Bergh moet lekker zijn mond houden. Ajax trainde de afgelopen week met 6 man omdat verder iedereen de wereld overgevlogen was. Bij Heracles zal hooguit 1 international afwezig geweest zijn. Beetje verschillende omstandigheden.
Tja, jij mag van mij van alles en nog wat er bij halen om die wanprestatie van gisteren goed te praten, maar mag ik je er aan herinneren dat er dit seizoen al meer wedstrijden zijn geweest die het aan kijken niet waard waren.Van de Bergh geeft precies aan hoe andere 11 (17) clubs tegenwoordig over AJAX denken ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 16, 2007 5:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 16, 2007 5:41 pm

Ben ik met je eens. Dat Ajax niet voltallig heeft kunnen trainen maakt misschien een procentje of twee uit, meer niet. Heus geen reden om overlopen te worden door Heracles.

Heracles was beter dan Ajax. Van den Bergh had best recht van spreken, vind ik.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 16, 2007 5:55 pm

Jöhnk schreef:Ben ik met je eens. Dat Ajax niet voltallig heeft kunnen trainen maakt misschien een procentje of twee uit, meer niet. Heus geen reden om overlopen te worden door Heracles.

Heracles was beter dan Ajax. Van den Bergh had best recht van spreken, vind ik.
Heracles beter is ook weer overtrokken. Dat je veel meer van Ajax mag verwachten, is wel waar. Het was een wedstrijd die in evenwicht was. Er verdiende niemand te winnen. Gelukkig hebben we KJH :headbang.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 16, 2007 6:32 pm

Nee hoor, zeker op het laatst was Heracles veruit de betere. Toen was het nog echt pompen of verzuipen voor Ajax.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 17, 2007 6:38 am

Het is in ieder geval mooi dat we onder het juk van die verplichte speelwijze uitzijn. Je ziet nu al hoe die vrijheid tot beter voetbal. meer zelfvertrouwen en een karrenvracht punten leidt!
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma sep 17, 2007 6:58 am

Neefkens schreef:Steeds excuses maken hoort niet bij AJAX, dat irriteert me ook steeds.
Hoort wel bij Htc, maar die hoort dan ook niet bij Ajax.

Het voetbal is niet beter dan onder Blind, CA en Wouters. Niet om aan te gluren dit Ajax.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 17, 2007 9:50 am

Rishi schreef:Ik wou het net tikken. Een fucking kunstgrasveld. Ze trainen daar toch iedere dag op? HOE BEDROEVEND IS ONZE SELECTIE?
Doe je huiswerk voor je begint te blaten. Het trainingsveld van Ajax bestaat uit 1 deel kunstgras en 1 deel echt gras. De echte training wordt op het echte gras gedaan. Het kunstgras is meer voor hersteltrainingen. En het scheelt wel degelijk. De bal stuitert veel hoger en daalt veel minder snel. het is niet voor niets dat Heracles thuis uitstekend speelt. Iedereen heeft het lastig daar.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2007 10:08 am

Je kan toch de hele week trainen op dat kunstgrasveld? En Ajax-spelers waren ooit technisch perfect. Sorry maar je hoort gewoon makkelijk van Heracles te winnen omdat het one-touch spel makkelijker gaat. De bal hoeft niet eens door de lucht! En ik weet het want ik ben zelf meer een straatvoetballer van nature en vind kunstgras heerlijk om te spelen. Combinaties lopen gewoon beter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma sep 17, 2007 10:15 am

Spijker schreef: en daalt veel minder snel
Het lijkt me niet dat het kunstgras invloed heeft op de zwaartekracht ;)

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 17, 2007 10:16 am

Parool schreef:'We hebben te veel op Wesley gegokt'

JOP VAN KEMPEN

ALMELO - Een omhaal van wereldklasse, een puike redding van de doelman en een spelpeil dat zorgen baart. Dat was Heracles - Ajax (0-1) in een notendop. Trainer Henk ten Cate: ''Het is punten sprokkelen in deze fase.''

Hij was trots op het acrobatische doelpunt dat hij had gemaakt, maar verder had Huntelaar een beroerde zaterdagavond gehad in Almelo.

Slecht spel op het onwennige kunstgras, weinig bruikbare ballen en er had ook nog een vervelende fan van Heracles bier over hem heen gegooid toen hij bij de zijlijn stond. ''Ik zei tegen die man: 'je kunt het beter in mijn mond gooien'.''

Behalve ad rem was Huntelaar ook kritisch in het Polman Stadion. ''Het was hoogstaand voetbal,'' zei hij met een knipoog naar de hoge ballen die Ajax vaak naar voren peerde. ''Heel hoogstaand.''

Dat Ajax zo pover voetbalde en buiten de schitterende goal van Huntelaar slechts één kans kreeg (een punter van Luís Suárez stuitte op de voeten van doelman Martin Pieckenhagen), had volgens de aanvaller vooral te maken met het vertrek van Wesley Sneijder.

''Vorig seizoen was het spelsysteem grotendeels op hem afgestemd. Nu hij er niet meer bij is, gaat het wat lastiger. We hebben iets te veel op Wesley hebben gegokt. Hij nam veel initiatief en dat moet nu van anderen komen. Daar moeten we aan werken.''

Het systeem zou ook kunnen worden afgestemd op Huntelaar. ''Dat zou mooi zijn,'' zegt hij zelf. ''Maar het belangrijkste is dat we aan het voetballen komen. En het moet van achteruit beginnen. We speelden de ballen tegen Heracles veel te vroeg in. Dat is gemakkelijk verdedigen.''

''Bovendien hoeft het niet één persoon te zijn die Wesley vervangt; meer spelers moeten het initiatief nemen. Iedereen wacht nu een beetje af. Weinig mensen eisen de bal op en er is weinig beweging.''

Trainer Henk ten Cate was het in grote lijnen met Huntelaar eens, al bestreed hij dat het spel van Ajax vorig seizoen alleen was opgehangen aan Sneijder. ''We hebben optimaal gebruik gemaakt van zijn kwaliteiten, maar vergeet niet dat ook Edgar Davids en Ryan Babel er toen nog bij waren en nu niet. Het hart van het elftal is weggesneden. En we moeten ook een aantal nieuwe spelers inpassen. Dat kost tijd.''

''Op dit moment is het punten sprokkelen en moeten we even niet kijken naar het voetbal. Als Davids en Leonardo terugkomen en we hebben meer tijd om te trainen dan de afgelopen weken met het interlandvoetbal het geval is geweest, dan kunnen we er gerichter aan werken.''

Wie ook meer tijd en training nodig heeft, is Luque. De voormalig Spaans international is nog mijlenver verwijderd van de beoogde vorm. De aanvaller die bij Newcastle de afgelopen twee jaar nauwelijks speelde, stapelde zaterdagavond de ene mislukte actie op de andere.

Bovendien verdreef Luque zijn teamgenoot Suárez bij afwezigheid van de geblesseerde Kennedy Bakircioglü naar de rechtsbuitenpositie. Het is na de linksbuitenpositie en zijn plek achter Huntelaar al de derde rol die de Uruguayaan in zes wedstrijden heeft gekregen van Ten Cate.

Op rechts vindt Suárez de weg naar het doel echter een stuk moeilijker dan op links. De enige kans die hij kreeg, ontstond ook toen hij had geruild met Luque en vanaf links opereerde.

Er was één lichtpuntje bij Ajax: Maarten Stekelenburg. Vijf minuten voor rust redde hij Ajax door een strafschop te keren die door Urby Emanuelson was veroorzaakt. In de slotfase had Ajax verder nog geluk toen Ragnar Klavan op de lat schoot. Dankzij de wonderschone treffer van Huntelaar waren de Amsterdammers in de 75ste minuut op voorsprong gekomen.

Met de zwakke vorm gaat Ajax een belangrijke week in. Donderdag speelt de ploeg in het Uefa-Cuptoernooi tegen Dynamo Zagreb en zondag wacht AZ.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 17, 2007 10:23 am

We gaan dit jaar kampioen worden....

De Steek heeft voor het eerst punten gepakt! Als die pingel erin was gegaan hadden we maximaal gelijk gespeeld, als dat al gelukt was.

Volgend weekend winnen we bij AZ, en dan gaat alles er anders uitzien. We pakken de koppositie en geven die niet meer af!

:ajax.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 17, 2007 10:24 am

Je kunt moeilijk menen dat Stekelenburg voor het eerste punten heeft gepakt.

Dan ben je echt Steke-blind.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma sep 17, 2007 10:30 am

Weet niet of dit de juiste plek is voor deze post, but here goes.

Ajax draait moeizaam. We moeten het vooral hebben van individuele oprispingen die ons punten bezorgen. De lijn is eruit. Het middenveld is veel te statisch met Gabri en Heitinga die heel nuttig zijn bij balverlies, maar bij balbezit weinig toevoegen. Verthongen deed mee, maar kwam ook niet echt bovendrijven. Mijn vraag derhalve: Waarom krijgen jongens als Anita of Sarpong niet een keer de kans? Hoelang kan Ajax het zich permiteren om op deze manier door te blijven voetballen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 17, 2007 10:38 am

Ik vond Vertonghen één van de betere spelers aan de kant van Ajax.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 17, 2007 10:40 am

Bertje schreef:Je kunt moeilijk menen dat Stekelenburg voor het eerste punten heeft gepakt.

Dan ben je echt Steke-blind.
Misschien niet de eerste keer, maar vaak is het niet voorgekomen. De Steek staat gewoon goed te keepen dit seizoen en dat valt me op, hij is echt aan het groeien. Durft hoge ballen op te eisen, etc. Alleen die lange halen van hem zijn nog steeds niet al te best.
En daarom gaan we kampioen worden, de Steek gaat heersen!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 17, 2007 10:41 am

Het zal zeker niet onder de tien keer zitten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 17, 2007 10:51 am

Bertje schreef:Ik vond Vertonghen één van de betere spelers aan de kant van Ajax.
Tja, iedereen scoorde een 3.5, maar vooruit jou(w) oog appeltje een 4.0 ...

Plaats reactie