Dinamo Zagreb - Ajax 20-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr sep 21, 2007 8:54 pm

wat gun je jezelf als realistisch doel?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 9:52 am

elliquido schreef:wat gun je jezelf als realistisch doel?
Lees de eerdere post maar zou ik zeggen ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 22, 2007 10:04 am

Nou jongens, letterlijk en figuurlijk van een afstandje zeg ik dat het fijn is dat we gewonnen hebben. Morgen ook winnen en ik ben tevreden hoor. Mooi spel laten ze maar zien als ik terug ben. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 11:05 am

Zo voetbalde AJAX ook, van een afstandje ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 22, 2007 11:11 am

Baseman schreef:
Spijker schreef:Dom gelul allemaal hier. Zoek lekker een andere club of stop met voetbal kijken. In de huidige vorm is dit een uitstekend resultaat. Achterin stond het prima, nauwelijks kansen weggegeven. De tijden zijn veranderd. Het begint allemaal achterin en als je dan in zo'n atmosfeer zo'n luizegoal kan maken heb je het gewoon prima gedaan.
Fantastisch dit !
En PSV wordt door de Ajacieden al jaren enorm afgezeken vanwege de saaie en verdedigende stijl :drecul.gif:
Niet alleen Psv, Koeman wordt ook nog steeds belachelijk gemaakt terwijl die tenminste nog wel eens wat won met AJAX en zelfs bijna Milan uitschakelde en de halve finale CL haalde, maar nee onder HtC die meer kapot maakt dan je lief is kan het blijkbaar niet anders, moeten we het maar accepteren, tijden zijn veranderd etc.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za sep 22, 2007 11:14 am

Ajax is simpelweg niet meer bij machte om spelers die week in, week uit dat aanvallende voetbal kunnen laten zien aan te trekken. Zulke spelers worden vroegtijdig door de echte Europese topclubs weggekaapt en ook al zou Ajax ze an kunnen trekken, dan zijn ze nooit langer dan een seizoen te houden. Daarom kan het geen kwaad om af en toe voor zo'n speelstijl te kiezen, alleen niet elke keer. Ik zou me kapot schamen als wij thuis tegen psv met een 451 opstelling het veld op zouden komen (zoals psv tegen ons deed met die 1-5) en dat zie ik dan ook niet gebeuren.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » za sep 22, 2007 11:16 am

elliquido wrote:
wat gun je jezelf als realistisch doel?


Lees de eerdere post maar zou ik zeggen ...
ok Voetske , eens, ik denk dat 99,9 % van de ajax supporters dat ook willen wat jij nastreeft; het is het ultieme

Nu komt het realisme om de hoek kijken, en blijken we (ajax) hier niet te zijn.
Hoe kunnen we daar komen ? > weer een andere trainer, weer een andere staf? een ander beleid?

Ik hoop dat mijn club eens in de 10 jaar europese successen haalt met liefst zoveel mogelijk eigen jeugdspelers. Verder een regelmatig kampioenschap.
Door deze successen blijft onze club gezond (door transfers van deze jeugdspelers) en geeft ons aanzien. Geschiedenis leert dat we op deze manier ups en downs hebben. Ik kan er dus mee leven dat we jarenlang europees niet meedoen. (hoe pijnlijk ook soms) als er maar successen tegenover staan. Herkenbaar en aantrekkelijk voetbal vind ik een moeilijk te kwantificeren begrip waarbij de tegenstander een grote externe factor is.
(de finale tegen milan in 95 is zo'n voorbeeld, waarbij ajax eigenlijk geen kans kreeg en het een boudwedtrijd was, maar gelukkig wel won)

Natuurlijk vloek en tier ik bij een wedstrijd als slavia praag; maar dat is de supporter in mij, de realist in mij zegt dat we als club anders zijn dan vele anderen (jeugdopleiding) en dat we daar NOOIT van moeten afstappen. (wat de afgelopen jaren wel is gebeurd/dreigde te gebeuren)

Nu ben ik benieuwd hoe jij jouw doel wil realiseren; of hoe jouw visie daarop is. Hoe kijk jij daar tegenaan en welke doelen stel je voor jezelf als supporter van ons aller ajax
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2007 11:44 am

elliquido schreef:ok Voetske , eens, ik denk dat 99,9 % van de ajax supporters dat ook willen wat jij nastreeft; het is het ultieme
Het ultieme? Volgens mij heeft Voetske het daar niet over.

Wat Ajax nodig heeft is een heldere structuur binnen en buiten het veld. Hoeft heus niet ultiem of sprankelend te zijn. Duidelijkheid zou al heel wat zijn. Bij Ajax zie je dat het hele zootje in elkaar stort als er een goede speler vertrekt. Ook het technische beleid is een one-man-show.

Dat is meteen ook de reden waarom PSV zo constant presteert en veel minder lijdt onder het vertrek van sterkhouders. Daar staat wel een organisatie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 12:52 pm

Jöhnk schreef:
elliquido schreef:ok Voetske , eens, ik denk dat 99,9 % van de ajax supporters dat ook willen wat jij nastreeft; het is het ultieme
Het ultieme? Volgens mij heeft Voetske het daar niet over.

Wat Ajax nodig heeft is een heldere structuur binnen en buiten het veld. Hoeft heus niet ultiem of sprankelend te zijn. Duidelijkheid zou al heel wat zijn. Bij Ajax zie je dat het hele zootje in elkaar stort als er een goede speler vertrekt. Ook het technische beleid is een one-man-show.

Dat is meteen ook de reden waarom PSV zo constant presteert en veel minder lijdt onder het vertrek van sterkhouders. Daar staat wel een organisatie.
En zo is de post van elliquido beantwoord !!!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 22, 2007 1:12 pm

Peter schreef:Precies. Dit lukt je 1x tegen een matige tegenstander (Dinamo), maar als we tegen een club van formaat moeten, dan gaat het mis. Net zoals het misging in Bremen. Toen sprak iedereen schande over onze strijdwijze, maar door een 'onnavolgbare' wandeling van Rommedahl is het nu opeens wél goed.
Tuurlijk, we hebben op dit moment ook geen evenwichtige selectie en er is ook geen garantie voor goed voetbal in een 'normale' opstelling. Maar, ik wil wel een opstelling zien waar er in ieder geval vanuit een vast patroon wordt gespeeld. Een opstelling met visie, waarbij (iets wat lijkt op) combinatiespel wordt gespeeld.
Kijk, daar ga je al Peter. Ajax speelde in Bremen zonder een plan. Gaan we aanvallen of verdedigen? Het zat er 90 minuten lang tussenin. In Zagreb was het duidelijk, Ajax ging verdedigen. En waarom is Dinamo zo matig? Op voorhand wisten jullie kenners toch al lang en breed dat Ajax met 3-0 ging verliezen? Immers, Dinamo Zagreb was best een goede ploeg.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za sep 22, 2007 1:16 pm

Voetske schreef:
Peter schreef:Precies. Dit lukt je 1x tegen een matige tegenstander (Dinamo), maar als we tegen een club van formaat moeten, dan gaat het mis. Net zoals het misging in Bremen. Toen sprak iedereen schande over onze strijdwijze, maar door een 'onnavolgbare' wandeling van Rommedahl is het nu opeens wél goed.
Tuurlijk, we hebben op dit moment ook geen evenwichtige selectie en er is ook geen garantie voor goed voetbal in een 'normale' opstelling. Maar, ik wil wel een opstelling zien waar er in ieder geval vanuit een vast patroon wordt gespeeld. Een opstelling met visie, waarbij (iets wat lijkt op) combinatiespel wordt gespeeld.
En zo is het maar net.Men zou de wedstrijden nog een keer moeten bekijken, en dan eens opschrijven wat er herkenbaar is aan het spel van AJAX, waar je patronen ziet, redelijk positie spel enz. enz.Je bent zo klaar.

Maar nogmaals ik gun het iedereen hoor, die er anders tegenaan kijkt ..
Zeg nu eens eerlijk Voetske, zou je niet beter voor een andere club kunnen worden? Heb je uberhaupt nog zin in het leven? Je komt namelijk zo zuur over. Hier een aai over je bol en een goede tip; www.riagg.nl :aai.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 22, 2007 1:17 pm

Op voorhand wist men ook niet hoe goed dat Dinamo zou zijn. Ik schrok best wel toen ik ze zag tegen Ajax. Allesbehalve een wereldploeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2007 1:23 pm

goodfella schreef:Kijk, daar ga je al Peter. Ajax speelde in Bremen zonder een plan. Gaan we aanvallen of verdedigen? Het zat er 90 minuten lang tussenin. In Zagreb was het duidelijk, Ajax ging verdedigen. En waarom is Dinamo zo matig? Op voorhand wisten jullie kenners toch al lang en breed dat Ajax met 3-0 ging verliezen? Immers, Dinamo Zagreb was best een goede ploeg.
Ik dacht idd. dat Ajax zou gaan verliezen. Maar niet omdat Zagreb zo goed was (zei op voorhand al dat een ploeg met Bosko Ballenbad als grote ster nooit goed kon zijn), maar omdat Ajax zelfs een ploegje als Heracles niet onder de duim kan houden.

Maar ik zie het probleem niet: het was toch onwijs slecht? Dan mag dat best gezegd worden.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za sep 22, 2007 2:08 pm

Nee Johnk, dan moet je maar voor een andere ploeg worden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 3:18 pm

LucaS schreef:Nee Johnk, dan moet je maar voor een andere ploeg worden
Tja, schrijf het maar aan z'n verstand toe ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 3:41 pm

Jöhnk schreef:
goodfella schreef:Kijk, daar ga je al Peter. Ajax speelde in Bremen zonder een plan. Gaan we aanvallen of verdedigen? Het zat er 90 minuten lang tussenin. In Zagreb was het duidelijk, Ajax ging verdedigen. En waarom is Dinamo zo matig? Op voorhand wisten jullie kenners toch al lang en breed dat Ajax met 3-0 ging verliezen? Immers, Dinamo Zagreb was best een goede ploeg.
Ik dacht idd. dat Ajax zou gaan verliezen. Maar niet omdat Zagreb zo goed was (zei op voorhand al dat een ploeg met Bosko Ballenbad als grote ster nooit goed kon zijn), maar omdat Ajax zelfs een ploegje als Heracles niet onder de duim kan houden.

Maar ik zie het probleem niet: het was toch onwijs slecht? Dan mag dat best gezegd worden.
Tja, wij gaven van te voren een mening w.b. deze wedstrijd.Je hebt ook mensen die wachten tot dat de wedstrijd is afgelopen en dan een mening geven ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 3:45 pm

Een beetje apart dat jij dat als argument gebruikt. Toen jij en ik laatst in een discussie verwikkeld waren en ik je ermee confronteerde dat jij nooit eens zelf met een speler kwam aanzetten die je geschikt leek voor Ajax, gaf je aan dat je liever afwacht wie het wordt en dan kritiek levert op die speler, naar aanleiding van z'n prestaties voor Ajax. Waarom zou dat verschillend zijn met betrekking tot wedstrijden? Oftewel, waarom zou het in jouw ogen bij wedstrijden opeens wel belangrijk zijn om vooraf je mening te geven?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 3:53 pm

Thomas schreef:Een beetje apart dat jij dat als argument gebruikt. Toen jij en ik laatst in een discussie verwikkeld waren en ik je ermee confronteerde dat jij nooit eens zelf met een speler kwam aanzetten die je geschikt leek voor Ajax, gaf je aan dat je liever afwacht wie het wordt en dan kritiek levert op die speler, naar aanleiding van z'n prestaties voor Ajax. Waarom zou dat verschillend zijn met betrekking tot wedstrijden? Oftewel, waarom zou het in jouw ogen bij wedstrijden opeens wel belangrijk zijn om vooraf je mening te geven?
Omdat dat weinig nut heeft, ik kan hier met allerlei spelers aankomen zetten die AJAX toch nooit zal kopen.Waarvan ik niet weet of dat AJAX uberhaupt in die richting zoekt.Jij mag de wijsheid in pacht hebben dat je precies weet wat een speler moet kosten, ik heb die niet.Afijn, dat is dus allemaal giswerk, natte vinger werk.Het zal de leeftijd wel zijn, maar over b.v. verkopen van AJAX spelers maak ik me ook minder druk.3 maanden speculeren of dat een speler wel of niet gaat, daar doe ik ook zo weinig mogelijk aan mee.Wat komt dat komt zal ik maar zeggen.

Van te voren een mening hebben over een tegenstander, van te voren mening hebben wat tastbaar is, immers het is een FEIT dat AJAX tegen die tegenstander MOET spelen lijkt me toch heel iets anders.Die mening baseer je op harde feiten.N.l. het feit dat AJAX voor geen meter draaid en dat de tegenstander een betere oponent leek/lijkt dan de vorige tegenstander van AJAX.

En er zijn genoeg spelers waarvan ik al van te voren kritiek had voordat ze bij AJAX hun handtekening op het contract hadden gezet.

En niemand heeft het over dat het belangrijk is.
Laatst gewijzigd door 999 op za sep 22, 2007 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 4:02 pm

Nog los van het feit dat ik het niet helemaal met je eens ben zie ik het verschil nog steeds niet. Of had jij Dinamo Zagreb meerdermaal zien spelen voor donderdag?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 22, 2007 4:10 pm

Thomas, Satelliet ( schotel ) heeft een groot bereik :aai.gif: en je hebt WB - Zagreb niet gezien ?.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za sep 22, 2007 8:10 pm

Natuurlijk speelde Ajax niet best donderdag. Dat doen we heel het seizoen niet. Dus om te denken dat dat opeens anders zou worden is nogal naïef. Wat wel belangrijk voor een club als Ajax is, is om te winnen. Eerst winnen en daarna het goede spel. Zoals ik al eerder zei: Ten Cate moet ervoor zorgen dat Ajax weer gaat voetballen, anders stort het gebeuren alsnog in elkaar.

Eerst morgen zien.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 10:24 am

Jöhnk schreef:
Wat Ajax nodig heeft is een heldere structuur binnen en buiten het veld. Hoeft heus niet ultiem of sprankelend te zijn. Duidelijkheid zou al heel wat zijn. Bij Ajax zie je dat het hele zootje in elkaar stort als er een goede speler vertrekt. Ook het technische beleid is een one-man-show.

Dat is meteen ook de reden waarom PSV zo constant presteert en veel minder lijdt onder het vertrek van sterkhouders. Daar staat wel een organisatie.
Op zich heb je daar wel gelijk in. Maar PSV maakt het zich ook niet zo godsallemachtig moeilijk als Ajax. Als er ugly gewonnen wordt daaro is dat okee, hier heb je al vrij snel stennis. We willen hier niet alleen winnen, we willen dat ook met mooi voetbal zien gebeuren. Verder speelt PSV voor het overgrote deel in 4-4-2-achtige systemen, dat is toch een stuk veiliger dan het risicovolle 4-3-3. Bovendien is het aanbod aan spelers die in 4-4-2 gepokt en gemazeld zijn vele malen groter dan het aanbod in ervaren 4-3-3-spelers. De kans dat je goed inkoopt is navenant. De instapdrempel is dan ook veel lager. Men is bekend met het systeem en de manier van denken, dus na een korte acclimatisatie kan een speler bij PSV al volop meedraaien en zich verder ontwikkelen. Bij Ajax moeten spelers vaak eerst worden 'omgebouwd', voordat de speelwijze die spelers eigen is. Dat kost veel meer tijd en kan ten koste gaan van het veldspel en de resultaten. Al met al lijken me dat toch wel factoren die flink meespelen. Desalniettemin, alle lof voor hun continuiteit, dat zeker.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 10:31 am

PSV haalt goede spelers en zoekt bij die spelers een systeem. De ene trainer is daar wat beter in dan de andere, maar het idee blijft hetzelfde.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 23, 2007 10:36 am

Haha, gisteren stond een enorme foto van een juichende Rommedahl in de grootste (ook door veel mensen van hier gelezen) Engelstalige krant . Het artikel ging in op de prestaties van Ajax en Bayern en, in mindere mate, een paar Engelse clubs. AZ werd niet genoemd. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 10:57 am

Bertje schreef:PSV haalt goede spelers en zoekt bij die spelers een systeem. De ene trainer is daar wat beter in dan de andere, maar het idee blijft hetzelfde.
Volgens mij is het én-én bij PSV. Ze spelen bij mijn weten al jaren met een redelijk vast systeem, een basis, een visie. Door de bank genomen gekenmerkt als nogal saai, maar oerdegelijk resultaatvoetbal. Volgens mij verpakt in een soort 4-4-2. Van daaruit worden de aankopen gedaan en krijgt de boel naar aanleiding van de ingebrachte individuele kwaliteiten nog een extra eigen invulling en identiteit. Waarop dan ook fijnafstemming plaatsvindt. Dat lijkt me zelf het beste patroon.

Wat jij hierboven schetst vind ik meer het werk van Ajax momenteel. Eerst spelers aankopen, dan kijken of er nog een systeem bij te maken is. Lijkt me niet de juiste weg. Als iedereen weer fit is, hebben we straks 5 potentiele linksbuitens (Mitea, Manu, Leonardo, Luque, Suárez en ik zal er nog wel eentje vergeten). En met die overkill op 1 plek moeten we er nog maar eens een systeem van zien te maken. Terwijl we juist hopeloos zitten te sappelen met de opbouw van achteruit en de doorschakeling naar de 16. Zucht...

Plaats reactie