Dinamo Zagreb - Ajax 20-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 11:00 am

Je verwart het systeem met tactiek. De tactiek is min of meer hetzelfde gebleven, maar het systeem is (zeker sinds de komst van Koeman) veelvuldig gewijzigd.

En natuurlijk moet er bij aankopen altijd sprake van beleid zijn. Lijkt me dat dat logisch is.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo sep 23, 2007 11:05 am

En natuurlijk moet er bij aankopen altijd sprake van beleid zijn. Lijkt me dat dat logisch is.
nou, dat valt in de miljoenbedrijven BVO's nogal erg tegen... (inkoop vs beleid.)

gelukkig gaat het maar om kleine miljoenen :hypocrite.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo sep 23, 2007 11:18 am

Bertje schreef:Je verwart het systeem met tactiek. De tactiek is min of meer hetzelfde gebleven, maar het systeem is (zeker sinds de komst van Koeman) veelvuldig gewijzigd.
Okee, dan een vraagje voor de duidelijkheid van deze discussie: wat versta je precies onder taktiek en wat onder een systeem? In mijn optiek is een systeem juist een strategie, een langdurig gevoerd plan en is een taktiek eerder kortlopend werk, inspelend op bv een tegenstander of de kwaliteiten van tijdelijk aanwezige spelers.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 23, 2007 11:30 am

Het systeem is alleen de veldbezetting. Hoe zet je je speler neer, zodat degene die het kunnen om weinig te lopen goed kunnen spelen en degene die meer ruimte nodig hebben ook optimaal uit de verf komen. De tactiek is het strijdplan. Dat is dus het algemene strijdplan en dat hangt ook een beetje van de tegenstander af.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 23, 2007 11:34 am

Dat ben ik wel met je eens. Zo speelde Ajax donderdag extreem verdedigend (tactiek), terwijl je met 4-4-2 (systeem) ook zeer aanvallend kunt spelen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 23, 2007 11:39 am

Dus dít is 'attractief en dominant' voetbal à la Ten Cate! 9 defensief ingestelde spelers, waarschijnlijk een triest record in de historie van een club die er om bekend stond 'anders' te spelen. Zelfs het Cotenaccio van Adriaanse was nog een oase van aanvalsdrift en creativiteit vergeleken met dit Catenaccio. De 'H' in HtC staat vanaf 20/09/2007 niet meer voor Henk maar voor Helenio.

Dit is de man die nog geen jaar geleden over Ronald Koeman heen viel, nadat PSV met defensief spel en een goal uit een spelhervatting in Amsterdam had gewonnen.

Deze man is enkel nog met zichzelf bezig: overleven, hoe maakt niet uit. Spel, uitvoering, intentie van spelen, alles wordt ondergeschikt gemaakt aan de ultrakorte termijn.

Dieptepunt: de 'backs' Heitinga en Vermaelen trokken bij balverlies regelmatig richting het verdedigingscentrum, waarna Oga en Urby hun posities overnamen. Zo ontstond een 6-mans defensie met kort daarvoor Gabri en Maduro. Rommedahl pendelde ergens in het no man's land ten noorden van het compleet verlaten eiland Huntelaar.

De enige positieve ervaringen aan deze 1,5 uur afstompend en afstotend voetbal waren het resultaat en het spel van VD Wiel. Af en toe zelfs op het middenveld te bewonderen, de schrik zal die schijtlijster op de bank om het hart zijn geslagen! Het is me een volslagen raadsel waarom HtC een stumper als Colin bij herhaling laat falen terwijl hij een beroep op een begenadigd talent als VD Wiel kan doen!

Het was wederom niet om aan te gluren, het wordt van wedstrijd tot wedstrijd beroerder en defensiever. Een beetje Ajacied met historisch besef zegt 'bah' tegen een dergelijke vertoning, maar het is een veeg teken dat ook op AT het resultaat belangrijker wordt geacht dan het feit dat er met 9 defensief ingestelde spelers werd gespeeld.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo sep 23, 2007 10:51 pm

bayern - ajax 1995 0-0

het begenadigde ajax onder van gaal speelde defensief en wist de zuidduitsen op 0-0 te houden



en als je urby op linkshalf en gabri op rechtshalf verdedigers noemt, dan hebben we een meningsverschil
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 30, 2007 7:56 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Een beetje apart dat jij dat als argument gebruikt. Toen jij en ik laatst in een discussie verwikkeld waren en ik je ermee confronteerde dat jij nooit eens zelf met een speler kwam aanzetten die je geschikt leek voor Ajax, gaf je aan dat je liever afwacht wie het wordt en dan kritiek levert op die speler, naar aanleiding van z'n prestaties voor Ajax. Waarom zou dat verschillend zijn met betrekking tot wedstrijden? Oftewel, waarom zou het in jouw ogen bij wedstrijden opeens wel belangrijk zijn om vooraf je mening te geven?
Omdat dat weinig nut heeft, ik kan hier met allerlei spelers aankomen zetten die AJAX toch nooit zal kopen.Waarvan ik niet weet of dat AJAX uberhaupt in die richting zoekt.Jij mag de wijsheid in pacht hebben dat je precies weet wat een speler moet kosten, ik heb die niet.Afijn, dat is dus allemaal giswerk, natte vinger werk.Het zal de leeftijd wel zijn, maar over b.v. verkopen van AJAX spelers maak ik me ook minder druk.3 maanden speculeren of dat een speler wel of niet gaat, daar doe ik ook zo weinig mogelijk aan mee.Wat komt dat komt zal ik maar zeggen.

Van te voren een mening hebben over een tegenstander, van te voren mening hebben wat tastbaar is, immers het is een FEIT dat AJAX tegen die tegenstander MOET spelen lijkt me toch heel iets anders.Die mening baseer je op harde feiten.N.l. het feit dat AJAX voor geen meter draaid en dat de tegenstander een betere oponent leek/lijkt dan de vorige tegenstander van AJAX.

En er zijn genoeg spelers waarvan ik al van te voren kritiek had voordat ze bij AJAX hun handtekening op het contract hadden gezet.

En niemand heeft het over dat het belangrijk is.
De keiharde feiten zijn dat Ajax in zowel Zagreb als Alkmaar heeft gewonnen. Klaarblijkelijk heb je de ballen verstand van voetbal.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 8:22 pm

De keiharde feiten zijn dat Ajax in zowel Zagreb als Alkmaar heeft gewonnen. Klaarblijkelijk heb je de ballen verstand van voetbal.
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 30, 2007 8:30 pm

Ach gut, nog zo een die zich belangrijk wil maken door te onderstrepen dat als iemand de uitslag niet juist voorspeld " de ballen verstand van voetbal heeft ".Ach, ik hecht meer waarden aan personen die van te voren proberen hun mening en kijk te geven op de komende wedstrijd dan personen die naderhand, zonder vooraf hun mening te geven, hun grote bek opendoen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo sep 30, 2007 8:35 pm

Voetske schreef:Ach gut, nog zo een die zich belangrijk wil maken door te onderstrepen dat als iemand de uitslag niet juist voorspeld " de ballen verstand van voetbal heeft ".Ach, ik hecht meer waarden aan personen die van te voren proberen hun mening en kijk te geven op de komende wedstrijd dan personen die naderhand, zonder vooraf hun mening te geven, hun grote bek opendoen.
Wat spreek je, je toch weer gigantisch tegen Voetske. En nee, wat heeft het voor een zin om de uitslag op voorhand te voorspellen. Dat vind ik net zo'n onzin als dat jij het onzin vindt om op voorhand te voorspellen of iemand wel of geen goede voetballer is. Met je keiharde feiten, plasma schermpje en schotelantenne. :aai.gif:

Nu nog voetbalkennis en je komt er ooit wel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 30, 2007 8:40 pm

Je vergeet " ga toch lekker naar Psv " o.i.d. En " Aan het gas met zulk volk. " .... Prachtig hoe iemand zich telkens weer voor gek kan zetten. :drecul.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 8:44 pm

Voetske schreef:Ach gut, nog zo een die zich belangrijk wil maken door te onderstrepen dat als iemand de uitslag niet juist voorspeld " de ballen verstand van voetbal heeft ".Ach, ik hecht meer waarden aan personen die van te voren proberen hun mening en kijk te geven op de komende wedstrijd dan personen die naderhand, zonder vooraf hun mening te geven, hun grote bek opendoen.
Beetje gefrusteerd? Ik heb geen idee welke uitslag je hebt voorspeld (Was het 23-17?)

Waar staat dat ik beweer dat jij geen verstand van voetbal hebt????????

Ik weet dat jij mij BLIND noemt (of nog erger, iemand een ziekte toedichten is wel erg "feyenoords"), vind ik vreemd, want wij hebben elkaar nooit ontmoet, dus kun je niet weten of ik blind ben of niet.

Je beweert dat ik geen verstand van voetbal heb, mag, vind ik geen probleem, het is alleen spijtig dat je nooit met een argument komt. Komt dat omdat jij nooit bij Ajax komt? Afgaand op wat de verslaggever jou vertelt? Ik zie aan het wedstrijdverslag op AT dat je in ieder geval nooit in de Arena komt. Voor mij is dat niet het belangrijkste, je kunt fanatiek supporter zijn, zonder er te komen.
Ach, ik hecht meer waarden aan personen die van te voren proberen hun mening en kijk te geven op de komende wedstrijd dan personen die naderhand, zonder vooraf hun mening te geven, hun grote bek opendoen
Jouw mening, mag, MAAR NIEMAND SCHRIJFT MIJ VOOR HOE IK SUPPORTER BEN. Ik kan mijn mening over een wedstrijd nooit tevoren geven, want ik heb die wedstrijd dan nog niet gezien. ik snap dat jij dat wel kan, geef mij dan eerst de uitslag, dan kan ik via Jol bij de groenteboer veel geld verdienen.

Een grote bek???????? Iemand die dat beweert, zonder mij te kennen, mijn berichten waarschijnlijk nooit leest of als hij/zij het wel leest, niet snapt, ach, moet ik daar meelij mee hebben?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 30, 2007 8:52 pm

Ik jouw Blind noemen ?.Jou een ziekte toewensen ?.Beweren dat je geen verstand van voetbal hebt ?.Jou voorschrijven hoe je supporter moet zijn ?.

Ik niet begrijpen waar jij het over hebt.

Misschien kun je de moeite nemen om eerst de voorgaande post(en) m.b. tot wat ik schreef te lezen, misschien begrijp je dan wat ik bedoel.

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 30, 2007 9:05 pm

Houden we het wél ff gezellig?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 30, 2007 9:13 pm

Ikke wel, ik ben helemaal Happy want volgens die ene hier op dit forum krijg ik eerdaags een plasma scherm ( hoop wel eentje van meer dan 1 meter )

Andy22
Berichten: 883
Lid geworden op: vr okt 17, 2003 12:06 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Andy22 » ma okt 01, 2007 8:01 am

We winnen met 2-0! :ajax.gif:
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 01, 2007 9:52 am

Zelden zo'n slechte voorspeller meegemaakt. 0-1 Natuurlijk. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 01, 2007 12:00 pm

Demosthenes schreef: MAAR NIEMAND SCHRIJFT MIJ VOOR HOE IK SUPPORTER BEN.
Dit is grappig. Jij verwijt namelijk mensen die het huidige Ajax kritisch en soms cynisch volgen dat ze 'hopen dat Ajax verliest'.

Men mag jou dus niets voorschrijven, maar jij anderen wel?! Interessant.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma okt 01, 2007 1:52 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: MAAR NIEMAND SCHRIJFT MIJ VOOR HOE IK SUPPORTER BEN.
Dit is grappig. Jij verwijt namelijk mensen die het huidige Ajax kritisch en soms cynisch volgen dat ze 'hopen dat Ajax verliest'.

Men mag jou dus niets voorschrijven, maar jij anderen wel?! Interessant.
Schrijf ik daarmee iemand iets voor? Wat dan?

Ik denk wel dat sommigen HtC en MvG liever vandaag dan morgen zien vertrekken en dan helpen nederlagen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 01, 2007 2:35 pm

Ikheb nu al een paar keer de laatste paar blz van deze topic doorgelezen en ik snap er werkelijk de ballen van!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma okt 01, 2007 2:50 pm

Demosthenes schreef: Wat dan?
Nou dit dus:
Ik denk wel dat sommigen HtC en MvG liever vandaag dan morgen zien vertrekken en dan helpen nederlagen!
Jij verdenkt Ajacieden die HtC liever zien verdwijnen ervan dat ze hun club graag zien verliezen. Enkel en alleen omdat HtC het trainersstoeltje bezet houdt. Yeah right! Dus:

NIEMAND SCHRIJFT MIJ VOOR HOE IK SUPPORTER BEN.

Ik hoop van ganser harte dat HtC dit seizoen kampioen wordt. Ik hoef geen supporter van HtC te zijn om Ajax-fan te zijn. Dat kan prima los van elkaar staan. Gelukkig!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma okt 01, 2007 3:22 pm

Voetske schreef:Ikke wel, ik ben helemaal Happy want volgens die ene hier op dit forum krijg ik eerdaags een plasma scherm ( hoop wel eentje van meer dan 1 meter )
:smallgrin.gif:

Is deze groot genoeg?

Afbeelding

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma okt 01, 2007 3:43 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Wat dan?
Nou dit dus:
Ik denk wel dat sommigen HtC en MvG liever vandaag dan morgen zien vertrekken en dan helpen nederlagen!
Jij verdenkt Ajacieden die HtC liever zien verdwijnen ervan dat ze hun club graag zien verliezen. Enkel en alleen omdat HtC het trainersstoeltje bezet houdt. Yeah right! Dus:

NIEMAND SCHRIJFT MIJ VOOR HOE IK SUPPORTER BEN.

Ik hoop van ganser harte dat HtC dit seizoen kampioen wordt. Ik hoef geen supporter van HtC te zijn om Ajax-fan te zijn. Dat kan prima los van elkaar staan. Gelukkig!
Het is moeilijk, maar nog maar een keer.

Denken dat anderen willen dat enz. is iets anders dan die anderen voorschrijven hoe ze Ajacied moeten zijn.

Iets uitgebreider toelichten: Ik kan me zelfs voorstellen dat anderen denken dat Ajax beter af is zonder HtC en MvG dan met. Dat Ajax weer de wereldtop haalt als die twee zijn verdwenen (er zijn AT'ers die denken dat je de tijd kunt terugdraaien???) en dat ze dan ook maar zo snel mogelijk moeten verdwijnen, m.a.w. na drie nederlangen achter elkaar?

Ik ben het niet met hen eens, ik zou niet eens weten wie hem moet opvolgen.

Jaren geleden trainde Kurt Linder Ajax en waar ik stond waren er genoeg die hem zo snel mogelijk wilden lozen, denk aan uitspraken als "nog één keer verliezen en hij kan ... vul maar in". Een keer verliezen zou beter zijn voor Ajax, omdat Linder dan eerder kon worden vervangen.

Ik was het met hen eens.

De periode Jan Wouters vergeten? In mijn ogen kreeg Danny Blind veel te lang krediet en werd hij gered door de doelpunten van KJH. De Ajaxspelers hebben er echter in die tijd niets bijgeleerd, verloren tijd?

Ik kan me voorstellen dat Ajacieden MvG als een ...... zien, hij koopt immers niet de spelers zij het liefst bij Ajax zien spelen, "de beste stuurlui aan wal". Kales moest verdwijnen, terwijl hij geen bal trapte, erna Arie v.d. Eijden (was altijd op de Toekomst, is een echte Ajacied), er zijn er nogal wat vertrokken de laatste jaren, nu zijn MvG en HtC aan de beurt?

Onze tegenstanders hoeven Ajax niet kapot te krijgen, dan doen we zelf wel??? Tegen Dinamo zal er een enorme spanning staan op de spelers. ten eerste omdat zij weten dat er slecht wordt gevoetbald (hoeven ze niet voor op AT te kijken), dat Dinamo qua voetbal zeker niet de mindere is en dat één fout betekent dat een deel van het publiek voor de fluitconcerten zal zorgen enz.

Iemand (Kowalsky?) schreef over het uitfluiten van Luque. Tegen Groningen werd tijdens het lezen van de namen van de reservespelers Colin uitgefloten!!!! Zo'n jongen gaat door de grond (als hij het hoort). Ik klapte gisteren hard voor Colin en Luque, twee stoelen verder werd er vreemd gekeken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 01, 2007 4:11 pm

Jabu schreef:
Voetske schreef:Ikke wel, ik ben helemaal Happy want volgens die ene hier op dit forum krijg ik eerdaags een plasma scherm ( hoop wel eentje van meer dan 1 meter )
:smallgrin.gif:

Is deze groot genoeg?

Afbeelding
Jajaja, wanneer krijg ik um ?.

Plaats reactie