Ajax - Dinamo Zagreb 4-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr okt 05, 2007 1:57 pm

Godverdomme, had graag naar het home gewild, maar dat is mij allemaal ontgaan :(

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr okt 05, 2007 1:59 pm

Beloki schreef:Zelfs de pro-PSV krant het ED sprak over een ''geweldige ambiance'' waar de Ajax-fans ''verantwoordelijk voor waren''.
En dat vond jij ook?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr okt 05, 2007 2:00 pm

Ja.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » vr okt 05, 2007 2:12 pm

Bij vlagen was het enorm sfeervol vond ik. Maar op sommige momenten was het ook weer ouderwets Arena-achtig stil. Die gasten uit Zagreb maakten volgens mij wel veel kabaal, al kan ik dat lastig horen omdat ik er bijna recht onder zit. (116)

Vooral na de 2-0 had er wel wat meer herrie mogen ontstaan, maar dat was voor veel supporters eerder een reden om de Arena te verlaten...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58896
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 05, 2007 3:52 pm

Als je naar de wedstrijd kijkt zie je constant het zelfde plaatje, ondanks het enorme overwicht op het middenveld konden de backs van Zagreb vrijuit doen en laten wat ze wilden.

Inplaats van vooruit te dekken/anticiperen bij balbezit tegenstander liep iedereen bij AJAX constant achteruit.Typisch was ook om te zien dat men blijkbaar bij Zagreb hun werk wel goed hadden gedaan, nl. druk op Stam, V.d. Wiel en Colin zetten bij balbezit AJAX.

Verder was het schrijnend om te zien dat bijna elke corner/vrije trap hopeloos slecht was.Veel lopen met de bal en regelmatig speler uit positie aan het lopen waren.Hoe men met toch een man of 6-7 terug in de verdediging steeds maar weer in slaagt om de tegenstander vrij te laten lopen.

Wat was nu eigenlijk gisteren de tactiek ?, ballen ( proberen ) in te spelen op KjH en de rest bijsluiten.Zijkanten benutten ?.Of hopen op het gepingel van Suarez ?.Welke visie zat er achter de opstelling ?.

Colin, die Zondag j.l al stond te zwemmen tegen die Ambrebat ( of hoe die ook mag heten ), waarom denkt HtC dat dat nu anders zou zijn.Trouwens, waar was Urby/Delorge, die na de wissel rechtsback ging spelen, om er de voorzet uit te halen bij de 0 - 2. Die volgens mij afgekeurd had moeten worden wegens buitenspel ...

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr okt 05, 2007 5:00 pm

''Die volgens mij afgekeurd had moeten worden wegens buitenspel ...''

Inderdaad! De man die voorgaf stond buitenspel op het moment dat hij de bal kreeg mijn inziens.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 05, 2007 5:04 pm

Nog een site die protesteert. Ik wil ff foto's bekijken van gisteren en krijg de volgende melding op http://www.ajaxfotoside.nl/ :Wegens de wanprestatie van ONS Ajax, weigeren wij de foto's voor vrijdag 14.00 uur te plaatsen)

Ik denk dat ze heel boos zijn want het is inmiddels 18.00 uur en er staat nog steeds niks op. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 05, 2007 5:06 pm

de 0-2 was volgens mij ook buitenspel, maar goed, daar hoor je niemand over.

Overigens heb ik maar vlagen van de wedstrijd kunnen zien, er zijn soms belangrijke zaken, maar daar zag ik voornamelijk Ajax in balbezit en iets doen wat leek op aanvallen. Overigens hebben ze weinig echte kansen gehad, een paar hoopvolle schoten van de 16 meter lijn.

Zagreb was gewoon beter. Dat op zich is geen schande.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr okt 05, 2007 5:21 pm

Idd buitenspel, zie het nu ook pas.

http://www.youtube.com/watch?v=3peiQwBuxlg
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr okt 05, 2007 6:52 pm

Jinne schreef:Idd buitenspel, zie het nu ook pas.

http://www.youtube.com/watch?v=3peiQwBuxlg
Het mooiste was dat het op de beelden bij de NOS duidelijk te zien was dat het buitenspel is en de commentator zegt: 'geen buitenspel dus'. Was sowieso een drama die commentator en een enorme negatieveling. Wie was dat?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 05, 2007 7:12 pm

Arwin schreef:
Jinne schreef:Idd buitenspel, zie het nu ook pas.

http://www.youtube.com/watch?v=3peiQwBuxlg
Het mooiste was dat het op de beelden bij de NOS duidelijk te zien was dat het buitenspel is en de commentator zegt: 'geen buitenspel dus'. Was sowieso een drama die commentator en een enorme negatieveling. Wie was dat?
Buitenspel, geen twijfel mogelijk. De man die de bal voorgaf!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 05, 2007 7:51 pm

Schoolvoorbeeld van buitenspel was dit, die man stond echt 5 meter buitenspel! Maar dat mag ook geen excuus zijn voor dit uitschakeling.


Ik vind dat Ten Cate nu wel naar huis/Chelsea mag. Een andere trainer mag het met wat versterkingen in de winterstop overnemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 9:09 pm

brigade zuid schreef:Eens met Maarten, het publiek stond gisteren gewoon goed achter AJAX en met fluitconcertjes viel het reuze mee.
Het individueel uitfluiten van Ajacieden vind ik misselijkmakend, maar daarnaast was de steun behoorlijk positief en regelmatig.

Na de wedstrijd waren er overigens maar een stuk of vijf spelers die het publiek bedankten. Die andere klojos worden bedankt, nadat ik 120 fucking minuten achter ze heb gestaan.

Over de wedstrijd zelf is waarschijnlijk al het nodige gezegd, maar ik ga het niet allemaal teruglezen. Too depressing. Wat punten van mij:

-Maduro speelde uitstekend.
-Van der Wiel werd terecht gewisseld.
-Stam was niet geweldig, maar ik heb met iedere routinier te doen die zoveel goed moet maken voor z'n collega's.
-Suarez is de beste voetballer van Ajax. Daarnaast rent hij op iedere bal die in zijn richting wordt geschopt en haalt hij er altijd wel iets uit, al is het een inworp of een corner.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 06, 2007 9:14 pm

Maduro begon pas goed te spelen in de tweede helft. Toen had hij op de een of andere manier opeens veel meer ruimte.

Ik heb niet met Stam te doen, sorry, hoewel ik wel respect heb voor zijn carriere. Stam liep maar te tieren, maar zelf was hij nog slechter dan Colin.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za okt 06, 2007 9:29 pm

Jöhnk schreef:Maduro begon pas goed te spelen in de tweede helft. Toen had hij op de een of andere manier opeens veel meer ruimte.

Ik heb niet met Stam te doen, sorry, hoewel ik wel respect heb voor zijn carriere. Stam liep maar te tieren, maar zelf was hij nog slechter dan Colin.
Zo slecht?! :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 06, 2007 10:09 pm

Ja. Tot het doelpunt kwam elk gevaarlijk moment bij Stam vandaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 06, 2007 10:17 pm

Thomas schreef: Na de wedstrijd waren er overigens maar een stuk of vijf spelers die het publiek bedankten. Die andere klojos worden bedankt, nadat ik 120 fucking minuten achter ze heb gestaan.
Ben je helemaal tot het eind gebleven?

Maduro speelde niet onaardig idd maar ik vond Gabri het beste.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 07, 2007 9:38 am

Suarez heeft op sommige momenten te weinig oog voor zijn medespelers hoor, Thomas
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 4:47 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Na de wedstrijd waren er overigens maar een stuk of vijf spelers die het publiek bedankten. Die andere klojos worden bedankt, nadat ik 120 fucking minuten achter ze heb gestaan.
Ben je helemaal tot het eind gebleven?

Maduro speelde niet onaardig idd maar ik vond Gabri het beste.
Ja, ik ben tot het einde van de wedstrijd gebleven. En ik was op de een of andere manier toch wel redelijk pissig op die gasten.

Gabri vond ik tegen VVV erg goed, maar donderdag vrij slecht, eerlijk gezegd.
LucaS schreef:Suarez heeft op sommige momenten te weinig oog voor zijn medespelers hoor, Thomas
Eens, maar dat komt niet door een gebrek aan inzicht, maar door zelfzuchtigheid. Dat eerste vind ik een groter probleem dan dat laatste.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma okt 22, 2007 4:25 pm

Over sluiting supportershome hier... verder graag... ;)

Plaats reactie