AZ - Ajax 23-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 24, 2007 12:07 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:In de samenvatting was nog maar eens prima te zien hoe Jaliens en Huntelaar aan elkaars tenue trokken. En hoewel Urby zwak ingreep bij de 1-2, ging er wel een overtredinkje aan vooraf.
Vink floot zwak, maar dat is normaal.
De penalty vond ik echter volkomen terecht ! Jaliens houdt inderdaad ook vast, maar slechts een beetje en hij verbergt het redelijk. Huntelaar hangt al voor het nemen van de corner overduidelijk aan het shirt van Jaliens en zodra Jaliens van Huntelaar weg loopt wordt hij nog duideljiker onderuit getrokken door Huntelaar. Dat zijn shirt nog intact bleef...
Gewoon een ontzettend domme actie van Huntelaar.
De penalty was inderdaad wel terecht, de gele kaart voor Huntelaar was echter belachelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 24, 2007 12:13 pm

De kaart voor hem was inderdaad nogal overdreven.
Maar ja, Vink denkt helaas altijd respect af te dwingen door te strooien met gele kaarten :eusa_naughty.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 24, 2007 12:14 pm

Klopt. Geldt ook voor de kaart voor Emanuelson. Een man als Jol had die nooit gegeven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 24, 2007 12:16 pm

Jabu schreef:
Bertje schreef:Omdat AZ minder basisspelers zag vertrekken. Zo zei hij het op tv in ieder geval.

AZ is volgens mij alleen Shota kwijt, maar Ajax is De Mul, Babel, Sneijder en Grygera kwijt. Blessures tel ik niet mee, want daar hebben beide ploegen last van.
AZ is ook Koevermans kwijtgeraakt. Bovendien is bij Ajax al tijden Stam-Vermaelen het centrale duo. In die zin was Grygera geen basisspeler meer. Dat is dus 2 om 3. Geen schokkend verschil.
Maar Koevermans was wel basisspeler? Ajax is daarnaast ook Perez kwijt.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 24, 2007 12:16 pm

Ik vond het absoluut geen terechte penalty en wel om de reden dat het in de acht andere duels dit weekend ook honderd keer is voorgekomen, zonder er een penalty voor te geven. Ook volgend weekend zal in elke wedstrijd bij elke corner dan een penalty gegeven moeten worden.

Het gebeurde trouwens ook nog eens op een plek waar de bal nooit ging komen. Stekelenburg had een makkelijke vangbal aan die corner.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma sep 24, 2007 12:33 pm

Arwin schreef:Ik vond het absoluut geen terechte penalty en wel om de reden dat het in de acht andere duels dit weekend ook honderd keer is voorgekomen, zonder er een penalty voor te geven.
Kijk de beelden maar eens terug dan, zo overduidelijk iemand vasthouden en vervolgens onderuit trekken zie je echt niet bij iedere corner !
Maar ja, aanvallers die mee gaan verdedigen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 24, 2007 12:35 pm

Jaliens hield ook vast.

Maar de penalty was idd. wel billijk.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma sep 24, 2007 1:04 pm

Tja, had 0-1 voorspeld, wordt het 2-3.
Uitslagen voorspellen doe ik dus maar niet meer.
Maar de kern van mijn betoog is in deze wedstrijd heel aardig tot uitdrukking gekomen.
Jim schreef:
AZ heeft door slecht transferbeleid afgelopen zomer enorm ingeleverd op scorend vermogen.
Ari is geen topspits, Pelle komt zwaar tekort en maakt er dit seizoen geen tien. Dembele is een uitstekend voetballende maar bepaald geen veelscorende spits. Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui.
In de winterstop zal Alves wel worden gehaald, hetgeen een oplossing kan betekenen, maar de kans is niet denkbeeldig dat AZ dan inmiddels op grote puntenachterstand is gezet.
Ajax daarentegen mist creativiteit op het middenveld maar beschikt met name met Huntelaar en Suarez wel over veel scorend vermogen in de voorhoede. Er is er altijd wel iemand die er eentje binnenlegt.
Dat gegeven in combinatie met de huidige, van een gesloten verdediging uitgaande speelwijze, kan daardoor de ploeg met name in de competitie een heel eind brengen.
Ajax dus een geduchte titelkandidaat. Simpelweg omdat in de nationale competitie het beschikken over enkele gemakkelijk scorende spitsen en een behoudende speelstijl al voldoende is om mee te doen voor het kampioenschap.
Betweter Van Gaal heeft zijn eigen glazen ingegooid door topscorer Koevermans in te ruilen voor een kansenmissende prutser.
Koevermans zal vergeleken met die italiaan niet knap genoeg zijn en zijn naam te hollands en niet exotisch genoeg klinken. De aangevoerde voetbaltechnische reden voor deze move is in ieder geval bullshit.
Koevermans kan dan wellicht zijn voetballende top bereikt hebben, die top ligt wel op een niveau waar Pelle nooit in zijn voetballeven zal geraken, nee niet eens in de buurt komen.

Lionel
Berichten: 47390
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 24, 2007 1:17 pm

Die Pelle wordt een toppertje. Dat blijf ik nog steeds hopen/geloven. Weet niet waarom maar ik hou wel van zulke spelers. En Zlatan was ook niet al te best in zijn beginjaren.......
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 24, 2007 2:49 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:In de samenvatting was nog maar eens prima te zien hoe Jaliens en Huntelaar aan elkaars tenue trokken. En hoewel Urby zwak ingreep bij de 1-2, ging er wel een overtredinkje aan vooraf.
Vink floot zwak, maar dat is normaal.
De penalty vond ik echter volkomen terecht ! Jaliens houdt inderdaad ook vast, maar slechts een beetje en hij verbergt het redelijk. Huntelaar hangt al voor het nemen van de corner overduidelijk aan het shirt van Jaliens en zodra Jaliens van Huntelaar weg loopt wordt hij nog duidelijker onderuit getrokken door Huntelaar. Dat zijn shirt nog intact bleef...
Gewoon een ontzettend domme actie van Huntelaar.

Aan de 1-2 ging inderdaad een lichte overtreding vooraf, maar Urby laat zich daar kinderlijk verrassen. Veel scheidsrechters fluiten ook niet voor zoiets kleins.
Dus jij vindt het terecht omdat Jaliens het slimmer aanpakt dan Huntelaar? En wat denk je van de argumenten dat de bal nooit bij Jaliens in de buurt was gekomen en dat scheidsrechters inconsequent fluiten bij dit soort situaties bij spelhervattingen?
Rishi schreef:Die Pelle wordt een toppertje. Dat blijf ik nog steeds hopen/geloven. Weet niet waarom maar ik hou wel van zulke spelers. En Zlatan was ook niet al te best in zijn beginjaren.......
De bijzondere technische klasse van Ibra heb ik bij Pelle nog niet kunnen ontdekken hoor. Het is een gepolijste speler met een mooie stijl, maar verder komt hij niet. Heeft hij uberhaupt al een schot op doel gelost?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59017
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 24, 2007 3:05 pm

Jim schreef:Tja, had 0-1 voorspeld, wordt het 2-3.
Uitslagen voorspellen doe ik dus maar niet meer.
Maar de kern van mijn betoog is in deze wedstrijd heel aardig tot uitdrukking gekomen.
Jim schreef:
AZ heeft door slecht transferbeleid afgelopen zomer enorm ingeleverd op scorend vermogen.
Ari is geen topspits, Pelle komt zwaar tekort en maakt er dit seizoen geen tien. Dembele is een uitstekend voetballende maar bepaald geen veelscorende spits. Hetzelfde geldt voor El Hamdaoui.
In de winterstop zal Alves wel worden gehaald, hetgeen een oplossing kan betekenen, maar de kans is niet denkbeeldig dat AZ dan inmiddels op grote puntenachterstand is gezet.
Ajax daarentegen mist creativiteit op het middenveld maar beschikt met name met Huntelaar en Suarez wel over veel scorend vermogen in de voorhoede. Er is er altijd wel iemand die er eentje binnenlegt.
Dat gegeven in combinatie met de huidige, van een gesloten verdediging uitgaande speelwijze, kan daardoor de ploeg met name in de competitie een heel eind brengen.
Ajax dus een geduchte titelkandidaat. Simpelweg omdat in de nationale competitie het beschikken over enkele gemakkelijk scorende spitsen en een behoudende speelstijl al voldoende is om mee te doen voor het kampioenschap.
Betweter Van Gaal heeft zijn eigen glazen ingegooid door topscorer Koevermans in te ruilen voor een kansenmissende prutser.
Koevermans zal vergeleken met die italiaan niet knap genoeg zijn en zijn naam te hollands en niet exotisch genoeg klinken. De aangevoerde voetbaltechnische reden voor deze move is in ieder geval bullshit.
Koevermans kan dan wellicht zijn voetballende top bereikt hebben, die top ligt wel op een niveau waar Pelle nooit in zijn voetballeven zal geraken, nee niet eens in de buurt komen.
Op het moment dat een van die twee, of alle twee, geblesseerd of uit vorm raakt zit je natuurlijk wel met een groot probleem.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 24, 2007 3:20 pm

Maar dat zijn potentiele gevaren die voor alle clubs gelden, Voets.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma sep 24, 2007 3:22 pm

Maar we zijn wel erg afhankelijk van die twee voorin, en dan met name Suarez.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma sep 24, 2007 3:25 pm

Voetske schreef: Op het moment dat een van die twee, of alle twee, geblesseerd of uit vorm raakt zit je natuurlijk wel met een groot probleem.
Daar heb je wel een punt.
Maar wie weet heeft Ten Cate Ajax tegen die tijd wel aan goed voetbal gekregen. Daar had hij het gisteren tenminste over. En valt een en ander daarmee op te vangen.
Hoewel hij dat een jaar geleden natuurlijk ook al riep...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59017
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 24, 2007 3:46 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar dat zijn potentiele gevaren die voor alle clubs gelden, Voets.
Tuurlijk, maar we hebben het over AJAX, AJAX wat als los zand aan elkaar hangt.Zie jij het al voor je met Luque en Rommeldahl/Kennedy ter vervanging van die twee die nu voorin staan ?.Met dat los zand er achter ?.

Hebben jullie dan allemaal met een gekleurde bril naar Az - AJAX zitten kijken.Daar was zegge en schrijven een ( anderhalve ) fatsoenlijke aanval te zien van AJAX kant.Wel een mooi steekpass van KjH op de slim weglopende Suarez, maar heel mager allemaal.Net als j.l Donderdag tegen Dinamo.

In de achterhoede kun je het nog met kunst en vliegwerk, al denken somigge dat AJAX zich bewust liet terugzakken, een beetje recht houden.Maar het blijft allemaal kiele kiele hoor ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33864
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 24, 2007 3:47 pm

Gelukkig hebben we Luque en Ursaiz nog achter de hand. :ajaxsmiley.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 24, 2007 3:51 pm

Je kan ook nooit een kampioens kandidaat zijn door alleen je twee spitsen. Kijk naar feyenoord twee seizoenen geleden. Ze hadden een geweldig spitsen duo Kuyt en Kalou, maar de rest van het elftal was niet al te veel. Voor de winterstop dachten ze nog mee te doen, maar uiteindelijk was het helemaal niets.

Dus of Ajax krijgt geen voetbal in het team en raakt vanzelf op achterstand in de loop van het seizoen, of ze krijgen het team wel aan de praat en ze doen mee met PSV.

Ik denk niet dat je een geduchte titel kandidaat kan zijn alleen door Huntelaar en Suarez.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59017
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 24, 2007 4:05 pm

Arwin schreef:Je kan ook nooit een kampioens kandidaat zijn door alleen je twee spitsen. Kijk naar feyenoord twee seizoenen geleden. Ze hadden een geweldig spitsen duo Kuyt en Kalou, maar de rest van het elftal was niet al te veel. Voor de winterstop dachten ze nog mee te doen, maar uiteindelijk was het helemaal niets.

Dus of Ajax krijgt geen voetbal in het team en raakt vanzelf op achterstand in de loop van het seizoen, of ze krijgen het team wel aan de praat en ze doen mee met PSV.

Ik denk niet dat je een geduchte titel kandidaat kan zijn alleen door Huntelaar en Suarez.
Dat denk ik ook niet, maar daar ging het niet over.Zolang die 2 voorin spelen heb je veel scorend vermogen.Daarmee zou je tegen " mindere " tegenstanders toch je winst kunnen pakken.Wat in principe nu ook gebeurt .. dat zou je een tijdje uit kunnen zingen totdat, en laten we maar van het positive uit gaan, er minder geblesseerden zijn en HtC er wat meer voetbal in krijgt.

Maar wat als een of alle twee geblesseerd raken, dan zit je nog zwaarder in de min, zeker omdat er weinig voetballend vermogen in het elftal zit ..en de vervangers ook niet voor veel optimisme zorgen ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma sep 24, 2007 4:07 pm

Hopen dat je dit kan vasthouden tot de winterstop en dan hopen dat er wat moois bijkomt van al die bakken geld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma sep 24, 2007 4:10 pm

Hij was weer de gebruikelijke blindeVink, vasthouden van 2 kanten en er 1 bestraffen. Nu ja 3 punten mee naar huis en koploper, dat telt..
YNWA

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 24, 2007 4:23 pm

Jesse schreef:Maar we zijn wel erg afhankelijk van die twee voorin, en dan met name Suarez.
Precies. Wij hebben dan wel een koningskoppel voorin, maar alles daarachter is middelmaat (Rommedahl), blessuregevoelig (Mitea, Manucharyan, Leonardo) of twijfelgeval (Urzaiz, Luque). Bij PSV hebben ze meer zekerheid ingebouwd met Farfan, Lazovic, Perez en Koevermans.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma sep 24, 2007 4:26 pm

Arwin schreef:Je kan ook nooit een kampioens kandidaat zijn door alleen je twee spitsen. Kijk naar feyenoord twee seizoenen geleden. Ze hadden een geweldig spitsen duo Kuyt en Kalou, maar de rest van het elftal was niet al te veel. Voor de winterstop dachten ze nog mee te doen, maar uiteindelijk was het helemaal niets.
Ze werden inderdaad geen kampioen, maar waren wel een kandidaat.
En ze haakten zover ik me nog kan herinneren pas enkele wedstrijden voor het einde definitief af.
Arwin schreef: Dus of Ajax krijgt geen voetbal in het team en raakt vanzelf op achterstand in de loop van het seizoen, of ze krijgen het team wel aan de praat en ze doen mee met PSV.
Ik denk niet dat je een geduchte titel kandidaat kan zijn alleen door Huntelaar en Suarez.
Het is de vraag wat je onder aan de praat krijgen verstaat.
Als dat aanvallend, dominant voetbal is, dat zit er met deze selectie denk ik niet in. Simpelweg niet genoeg kwaliteit.
Als dat redelijk tot goed uitgevoerd countervoetbal vanuit een gesloten verdediging is, dat kan wel succesvol zijn met deze groep. Redelijke verdedigers, veel controlerende middenvelders, een paar gemakkelijk scorende (counter)spitsen. Als de verdediging en middenveld in dienst spelen van die spitsen zul je nationaal veel punten halen en meedoen voor de titel.
Of je dan daadwerkelijk kampioen wordt hangt van veel factoren af, inderdaad blessures maar ook gewoon geluk.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » ma sep 24, 2007 4:30 pm

Ik wil geen countervoetbal zien, maar aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Dat zie ik er de komende tijd inderdaad nog niet van komen. Maar als Davids terug is als aanjager zal er misschien weer iets meer pit in komen. In de winterstop zal er minimaal een creatieve middenvelder bijmoeten om tot goed voetbal te kunnen komen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma sep 24, 2007 5:01 pm

Blessures Stam en Vermaelen

Amsterdam, 24 sep 2007
Ajax besloot de topper tegen AZ weliswaar met een overwinning (2-3), de club zag zondag wel twee spelers geblesseerd raken. Thomas Vermaelen liep in Alkmaar een gescheurde enkelband (links) op en Jaap Stam blesseerde zijn knie.

Vermaelen is ongeveer twee maanden uit de roulatie. Stam, die een verrekking opliep aan de binnenband van zijn rechterknie, is gedwongen tot ongeveer tot een à twee weken toekijken. Ajax hoopt de verdediger fit te krijgen voor de returnwedstrijd tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober.

Ajax.nl


Leuk weer iemand 2 maanden weg

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47937
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 24, 2007 5:06 pm

Je hoeft de boel niet 2x te posten, hoor. :blush.gif:

Plaats reactie