Kozakken Boys - Ajax (eerste ronde KNVB-Beker)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Kozakken Boys - Ajax (eerste ronde KNVB-Beker)

Bericht door Thijs » ma sep 24, 2007 1:38 pm

Onze vierde uitwedstrijd op rij, nu voor de KNVB-Beker. In Werkendam tegen de Kozakken Boys. Tijdstip 20.00u.
Het wordt helaas niet live uitgezonden op RTL7, want zij kiezen logischerwijs voor Feyenoord - FC Utrecht. Samenvatting na díe wedstrijd te zien op eerdergenoemde zender.

PSV wist pas vorig jaar tegen die club pas na 75 minuten het net te vinden, dus het lijkt me dat ze niet mogen onderschatten. Het blijft een hoofdklasser, en voor hen is dit de wedstrijd van het jaar.

Anyway, 0-5.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma sep 24, 2007 2:01 pm

Ik ga woensdag hier kijken, Argon tegen Heerenveen :headbang.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kozakken Boys - Ajax (eerste ronde KNVB-Beker)

Bericht door Lionel » di sep 25, 2007 4:40 am

Thijs schreef:Onze vierde uitwedstrijd op rij, nu voor de KNVB-Beker. In Werkendam tegen de Kozakken Boys. Tijdstip 20.00u.
Het wordt helaas niet live uitgezonden op RTL7, want zij kiezen logischerwijs voor Feyenoord - FC Utrecht. Samenvatting na díe wedstrijd te zien op eerdergenoemde zender.

PSV wist pas vorig jaar tegen die club pas na 75 minuten het net te vinden, dus het lijkt me dat ze niet mogen onderschatten. Het blijft een hoofdklasser, en voor hen is dit de wedstrijd van het jaar.

Anyway, 0-5.
Niet onderschatten. Wedstrijd van het jaar? 10-0. Niks minder
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di sep 25, 2007 2:11 pm

Ajax met Heijblok en Urzaiz tegen Kozakken Boys
Uitgegeven op dinsdag 25 september 2007 om 14:51:28

(Novum) - Ajax treedt woensdag in het KNVB-bekerduel met Kozakken Boys aan met een sterk gewijzigd elftal. Onder anderen Erik Heijblok en Ismael Urzaiz starten in de basisopstelling van de Amsterdammers. "Misschien heb ik wel meer verassingen in de opstelling", verklaarde trainer Henk ten Cate dinsdag bij een persbijeenkomst.

De uitblinker van de laatste weken, eerste doelman Maarten Stekelenburg, geniet tegen de Brabantse zaterdaghoofdklasser van een vrije dag. Zijn logische vervanger Dennis Gentenaar kampt met een lichte rugblessure.

Verder gunt Ten Cate de Spanjaard Albert Luque een basisplaats. Ondanks de vele wijzigingen waakt de coach voor onderschatting. "De wedstrijd tegen Kozakken Boys moeten we winnen. We nemen iedere tegenstander serieus."

Ajax mist in het bekerduel onder anderen de geblesseerden Jaap Stam, Thomas Vermaelen, Leonardo, Kennedy Bakircioglu, Edgar Davids en Nicolae Mitea. Laatstgenoemde ondergaat dinsdag een operatie aan zijn enkel.

Davids wordt volgende maand pas terug verwacht bij de koploper in de Eredivisie. "Het herstel verloopt minder snel dan we hadden gehoopt", zei Ten Cate over de middenvelder die in juli zijn scheenbeen brak. De oud-international vliegt binnenkort opnieuw naar Amerika, waar hij zijn hersteltraject hoopt af te ronden.

[Copyright 2007, Novum]
nieuws.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Kozakken Boys - Ajax (eerste ronde KNVB-Beker)

Bericht door Banjavi » di sep 25, 2007 2:12 pm

Rishi schreef:
Thijs schreef:Onze vierde uitwedstrijd op rij, nu voor de KNVB-Beker. In Werkendam tegen de Kozakken Boys. Tijdstip 20.00u.
Het wordt helaas niet live uitgezonden op RTL7, want zij kiezen logischerwijs voor Feyenoord - FC Utrecht. Samenvatting na díe wedstrijd te zien op eerdergenoemde zender.

PSV wist pas vorig jaar tegen die club pas na 75 minuten het net te vinden, dus het lijkt me dat ze niet mogen onderschatten. Het blijft een hoofdklasser, en voor hen is dit de wedstrijd van het jaar.

Anyway, 0-5.
Niet onderschatten. Wedstrijd van het jaar? 10-0. Niks minder
Je schat de kozakken boys sterk in joh... winnen van Ajax met 10-0... vind het nogal een eis... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 25, 2007 2:39 pm

elke uitslag met 2 goals verschil in ons voordeel is mooi meegenomen ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 25, 2007 2:48 pm

Als we winnen is dat mooi meegenomen, maar als we verliezen is dat ook niet erg. ;)

Van mijn part stellen ze het hele 2e elftal op.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 25, 2007 2:51 pm

Revalidatie Davids en Bakircioglu stagneert
25/09/2007 14:30

Blessures blijven Ajax teisteren. Het wil niet vlotten met de revalidatie van Edgar Davids en Kennedy Bakircioglu. Ismael Urzaíz en Albert Luque beginnen tegen Kozakken Boys in het toernooi om de KNVB-beker.

Davids keert terug naar de Verenigde Staten. De middenvelder is herstellende van een scheenbeenbreuk. 'Het gaat toch niet zo goed als verwacht', bevestigde coach Henk ten Cate dinsdagmiddag. In Atlanta moet de 34-jarige Davids zijn hersteltraject afronden.

Bakircioglu heeft last van een buikspier en zal zeker nog twee weken moeten toekijken. De kans bestaat dat ook de Zweed een operatie te wachten staat, waardoor hij nog langer uitgeschakeld zal zijn. Ploeggenoot Nicolae Mitea gaat dinsdag onder het mes voor een ingreep aan een enkel. De Roemeen zal nog zes tot acht weken niet aan voetballen toekomen.

Ajax beslist dinsdag of Vermaelen een operatie aan zijn linkerenkel moet ondergaan. Indien de Belg moet worden geopereerd, dan zal hij tevens aan zijn schouder worden geholpen omdat beide ingrepen een even lange revalidatieperiode vergen van circa drie maanden. Het kapsel van zijn schouder is beschadigd.

Ten Cate vertelde tevens dat Ajax woensdag in Werkendam enkele weinig gebruikte spelers in de basis laat beginnen of speeltijd gunt. Zo staan Urzaíz en Luque aan de aftrap, terwijl de jongeren Siem de Jong en Mitchell Donald op speeltijd kunnen rekenen. En in het doel staat Erik Heijblok, die in plaats van de licht aan zijn rug geblesseerde tweede keeper Dennis Gentenaar zijn opwachting maakt.
vi.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 25, 2007 2:54 pm

Komt allemaal goed :ajaxsmiley.gif:
Rentree Colin tegen Kozakken Boys

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di sep 25, 2007 2:58 pm

Lekker klote die blessure van Kennedy. Enige relatief creatieve speler die we eventueel op 10 kunnen opstellen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di sep 25, 2007 4:05 pm

Thomas schreef:
Revalidatie Davids en Bakircioglu stagneert
25/09/2007 14:30

Blessures blijven Ajax teisteren. Het wil niet vlotten met de revalidatie van Edgar Davids en Kennedy Bakircioglu. Ismael Urzaíz en Albert Luque beginnen tegen Kozakken Boys in het toernooi om de KNVB-beker.

Davids keert terug naar de Verenigde Staten. De middenvelder is herstellende van een scheenbeenbreuk. 'Het gaat toch niet zo goed als verwacht', bevestigde coach Henk ten Cate dinsdagmiddag. In Atlanta moet de 34-jarige Davids zijn hersteltraject afronden.

Bakircioglu heeft last van een buikspier en zal zeker nog twee weken moeten toekijken. De kans bestaat dat ook de Zweed een operatie te wachten staat, waardoor hij nog langer uitgeschakeld zal zijn. Ploeggenoot Nicolae Mitea gaat dinsdag onder het mes voor een ingreep aan een enkel. De Roemeen zal nog zes tot acht weken niet aan voetballen toekomen.

Ajax beslist dinsdag of Vermaelen een operatie aan zijn linkerenkel moet ondergaan. Indien de Belg moet worden geopereerd, dan zal hij tevens aan zijn schouder worden geholpen omdat beide ingrepen een even lange revalidatieperiode vergen van circa drie maanden. Het kapsel van zijn schouder is beschadigd.

Ten Cate vertelde tevens dat Ajax woensdag in Werkendam enkele weinig gebruikte spelers in de basis laat beginnen of speeltijd gunt. Zo staan Urzaíz en Luque aan de aftrap, terwijl de jongeren Siem de Jong en Mitchell Donald op speeltijd kunnen rekenen. En in het doel staat Erik Heijblok, die in plaats van de licht aan zijn rug geblesseerde tweede keeper Dennis Gentenaar zijn opwachting maakt.
vi.nl

Het probleem is dat de blessures eerst maar 2 tot 8 weken duren maar uiteindelijk 3 tot 4 maanden gaan duren :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » di sep 25, 2007 5:31 pm

Hoop dat er wel een radioverslag is ergens, anders zit ik twee uur nutteloos naar de Ajax Netwerk chat te turen.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 25, 2007 6:02 pm

Joeska schreef:Hoop dat er wel een radioverslag is ergens, anders zit ik twee uur nutteloos naar de Ajax Netwerk chat te turen.
Haha, verslaafde zielenpoot.

Je lijkt mij wel.

Ik ga niet omdat mijn meisje morgen dertig wordt...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 25, 2007 6:42 pm

Slap excuus. :smallgrin.gif:

Ik ben wel benieuwd naar de verrichtingen van jongens als De Jong, hoor. Ook hoop ik dat die Luque er een paar weet in te prikken, want anders wordt het wel een hele trieste bende.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di sep 25, 2007 6:46 pm

Ik ben ook benieuwd hoe spelers als Ursaiz en Luque het gaan doen. Ik zie het al voor me: een koud, regenachtig en winderig veld tegen een niet aansprekende tegenstander, tegenspelers die er flink inkleunen: leuk voor onze Spaanse toppers. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di sep 25, 2007 7:44 pm

Ik heb toch het idee dat Henk alles en alles op het kampioen worden zet.Mocht dit daadwerkelijk de opstelling worden dan lijkt het erop dat Henk deze wedstrijd bewust laat schieten, of hij onderschat Kozakken Boys.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo sep 26, 2007 9:05 am

Vorig jaar hielden ze PSV lang op 0-0, die gasten leven hier al weken naar toe. Met de opstellingen die we vanavond gaan fabriceren volgens deze verhalen, zouden we het serieus nog wel eens lastig kunnen krijgen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 26, 2007 10:07 am

Het is natuurlijk wel zo dat zo'n wedstrijd alleen maar tegen kan vallen. Je kan het bijna nooit goed doen.

Ten Cate speelt hier (handig?) op in, hij stelt een halfgaar B-elftal op. Winnen doen we zeer waarschijnlijk toch wel, en de wedstrijd zal zeer waarschijnlijk toch wel tegenvallen. Maargoed, het antwoord weten we al: Ik heb een hoop spelers rust gegeven, deze spelers zijn niet op elkaar ingespeeld, voor de Kozakken Boys was dit natuurlijk de wedstrijd van het jaar...etc etc.

Achja, zolang we maar winnen en er niemand geblesseerd raakt, dat vind ik veel belangrijker dan dat we er overheen denderen met 0-10 of dat het maar 0-2 of 0-3 wordt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo sep 26, 2007 11:27 am

Ajax spekt kas Kozakken Boys
JOP VAN KEMPEN

AMSTERDAM - Ajax speelt woensdagavond in Werkendam tegen de Kozakken Boys. Die loting is een zege voor de Brabantse club, die vorig seizoen in het bekertoernooi werd uitgeschakeld door PSV.

Een harde vreugdekreet in de centrale hal van het bondsbureau van de KNVB in Zeist. Een uitzinnige man roept door een mobiele telefoon: 'Het is Ajax. Ja, Ajax. Echt waar.' Het is 12 juli 2007.

''Ik weet nog dat ze onze man in Zeist vroegen iets rustiger te zijn,'' zegt Freek Vorthoren. ''Dat hoorde ik via de telefoon iemand op de achtergrond vragen.'' Toch had ook Vorthoren dezelfde reactie als de Kozak in Zeist. ''Ik ben penningmeester van de Kozakken Boys. We moesten eerst nog winnen van Gemert voordat Ajax langs zou komen. Maar ik hoorde Ajax en ik was blij. Ik dacht: kassa.''

Zo is het maar net. Hoewel de wedstrijd in het bekertoernooi tegen Ajax welhaast een uitschakeling betekent, is het een duel dat de amateurclub zo'n honderdduizend euro oplevert aan recettes en sponsoring. In de voorbereiding op het seizoen moeten amateurclubs normaal gesproken grote profclubs een bedrag van zo'n 25.000 euro betalen om een oefenwedstrijd van de grond te krijgen. Nu komt Ajax gratis langs. En er staat ook nog iets op het spel ook. Alle 5.000 kaarten voor het duel van vanavond waren binnen twee dagen uitverkocht.

Vorig seizoen werden de Kozakken Boys via het lot al aan PSV gekoppeld. Het duel dat de latere landskampioen met 2-0 won, leverde de Kozakken volgens de penningmeester vijftigduizend euro op. Met het oog op de gewijzigde regeling van de KNVB mag de amateurclub dit seizoen echter de volledige opbrengst van zo'n honderdduizend in eigen zak steken. Ajax krijgt alleen een reisvergoeding.

''Van de opbrengst van de wedstrijd tegen PSV hebben we een nieuwe lichtinstallatie aangeschaft,'' zegt Vorthoren. ''Ajax speelt vanavond dus in heel goed kunstlicht.''

De gunstige loting van de Kozakken Boys wordt met een blik van afgunst bekeken door andere hoofdklassers in Brabant. Meer geld betekent immers ook een grotere kans dat er voor volgend seizoen betere spelers worden aangetrokken.

Maar de Kozakken Boys, vernoemd naar het ruitervolk dat Nederland in 1813 hielp in de strijd tegen de Fransen, bestrijden te vuur en te zwaard dat het geld wordt gebruikt voor het aantrekken van nieuwe spelers. ''Dit seizoen bouwen we een stenen tribune van de opbrengst,'' zegt voorzitter Barend Damen. ''En we steken het in de jeugdopleiding.''

Voor volgend seizoen heeft penningmeester Vorthoren al een nieuwe wens. ''Dat is het tijd om Feyenoord op bezoek te krijgen.''
www.parool.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 26, 2007 11:51 am

Thijs schreef:Het is natuurlijk wel zo dat zo'n wedstrijd alleen maar tegen kan vallen. Je kan het bijna nooit goed doen.

Ten Cate speelt hier (handig?) op in, hij stelt een halfgaar B-elftal op. Winnen doen we zeer waarschijnlijk toch wel, en de wedstrijd zal zeer waarschijnlijk toch wel tegenvallen. Maargoed, het antwoord weten we al: Ik heb een hoop spelers rust gegeven, deze spelers zijn niet op elkaar ingespeeld, voor de Kozakken Boys was dit natuurlijk de wedstrijd van het jaar...etc etc.
Dat is waar, maar ik denk dat de kans op een goede wedstrijd van Ajax, met spelers die zich echt willen laten zien, alleen maar groter wordt door een 'halfgaar B-elftal' op te stellen. Die hebben er tenminste zin in, omdat ze een keer in Ajax-1 mogen ballen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 26, 2007 3:17 pm

Ten Cate: misschien wel meer verrassingen in de basis

Ook Albert Luque staat woensdag in de basis. Ten Cate wil spelers, die nog weinig minuten hebben gemaakt wat speeltijd gunnen. Dat neemt niet weg dat de coach de wedstrijd serieus neemt: "De wedstrijd tegen Kozakken Boys moeten we winnen. We nemen iedere tegenstander serieus."

Of ook spelers als Jürgen Colin, Mitchell Donald en Vurnon Anita in de basis staan, laat de trainer nog in het midden: "Misschien heb ik wel meer verrassingen in de opstelling."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo sep 26, 2007 3:39 pm

Die Henk toch, de coach van de Kozakken Boys zal de wanhoop wel nabij zijn nu.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo sep 26, 2007 4:52 pm

Beetje ergerlijk wel hoe survivor HTC zich de laatste tijd als een tactisch sterke puzzelkampioen presenteert.
Treffen met Ajax 'wedstrijd van het jaar'

Amsterdam, 26 sep 2007
Ajax en Kozakken Boys strijden vanavond in Werkendam om een plek in een derde ronde van de KNVB Beker. Negen jaar terug troffen de Amsterdammers ook een hoofdklasser in het bekertoernooi. Op 28 oktober 1998 kwam UDI ’19 op bezoek.

Het in de Amsterdam ArenA gespeelde duel leverde de thuisploeg een klinkende overwinning (9-0) op. Arno Splinter, Wamberto en Benni namen ieder twee treffers voor hun rekening. Peter Hoekstra en Dean Gorré scoorden eenmaal. De toch al ongelukkige UDI-doelman Genio de Laak incasseerde bovendien een treffer van een ploeggenoot. Ajax – UDI ’19/Beter Bed werd gespeeld in de zestiende finale van het toenmalige Amstel Cuptoernooi. Bijna dertigduizend toeschouwers waren getuige van de krachtmeting tussen profs en amateurs. Waarschijnlijk waren nooit eerder zoveel Brabanders te gast in de ArenA; een karavaan aan UDI-fans was de eigen helden achterna gereisd.

Afbeelding

Net als in 1998 staan de Ajacieden ook vanavond tegen een ploeg uit de Hoofdklasse B van het zaterdagamateurvoetbal. Voor Kozakken Boys is de wedstrijd tegen bekerhouder Ajax niets minder dan de wedstrijd van het jaar. De ploeg van trainer Aad van Seeters is in de competitie matig op dreef. De Werkendammers nemen na vier speelrondes de negende plaats in. Afgelopen zaterdag kwam Kozakken Boys een gelijkspel overeen met Kloetinge: 2-2. De ploeg van Van Seeters maakte voor eigen publiek een 0-2 achterstand ongedaan.

Afbeelding

De Werkendamse clubtopscorers Willem Looijen en Imdat Solmaz verzorgden de doelpunten voor de thuisploeg. Leo Koswal en Michael Samuel zijn twee andere, opvallende namen in de selectie van Kozakken Boys. Koswal was een decennium profvoetballer bij onder meer Dordrecht ’90, Vitesse en Excelsior. Samuel kwam eerder als prof uit voor Vitesse, Stormvogels Telstar en Go Ahead Eagles. Ajax is als opponent overigens geen onbekende voor de Werkendammers. Ook de zaterdagamateurs van Ajax spelen hun duels in de Hoofdklasse B.

Afgelopen seizoen speelden de ‘Kozakken’ in het bekertoernooi een thuiswedstrijd tegen PSV. De Eindhovenaren verlieten de min-arena aan de Lange Wiep met 0-2 overwinning. Kozakken Boys - Ajax begint vanavond om 20.00 uur.
Ajax.nl

Mooie beelden. Mijn eerste wedstrijd. :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo sep 26, 2007 5:17 pm

De wedstrijd is overigens door de basisplaats van Urzaiz wel live op internet te zien op de Baskische zender EuskadiTel
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 5:18 pm

Bedankt voor de link, Jinne, maar hij stuurt me naar een foto.

Plaats reactie