Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 12:08 pm

Gomes is goed, maar geen superman. Dat Psv pas één goal heeft moeten incasseren, betekent dat de tegenstand nooit meer dan pakweg zeven open kansen heeft gehad. Dan doe je het behoorlijk als verdediging.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 12:12 pm

Niemand heeft het over superman.Gomez pakt zekere goals, dat is voldoende ... Trouwens omze tegenstanders krijgen toch ook nooit meer dan pakweg open kansen, denk zelfs minder ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 12:13 pm

Ik bedoel in totaal, he. Ajax geeft vijf open kansen per wedstrijd weg.

Maar Gomes is een hele goede. Dat ben ik met je eens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 08, 2007 12:15 pm

Jöhnk schreef:Ik bedoel in totaal, he. Ajax geeft vijf open kansen per wedstrijd weg.

Maar Gomes is een hele goede. Dat ben ik met je eens.
Komop Jöhnk, in totaal, dat meen je toch niet ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma okt 08, 2007 12:20 pm

Hoeveel dan? 20? Dat zou betekenen dat Gomes 95 procent van alle open kansen tegenhoudt.

Dan is-ie wel degelijk superman. :wink.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 12:53 pm

Bertje schreef:Ik kijk nu niet naar cijfers, maar alleen naar hoe onze spelers elkaar aanspelen. Dat kan veel beter en dan komen er dus ook nog véél meer doelpunten bij. En een gescoord doelpunt is nog altijd meer waard dan een doelpunt tegen.
Zuiver technisch gezien is dat waar, Bert. Maar het is wél een feit dat de landskampioen veel vaker de ploeg is met de minste tegengoals, dan de ploeg die het meest gescoord heeft. Kijk maar even mee naar de laatste vijf seizoenen.

(Jaar: Ploeg met meeste goals vóór - Ploeg met minste goals tegen -- Landskampioen)
2007: Ajax (84) - PSV (25) -- PSV
2006: Feyenoord (79) - PSV (23) -- PSV
2005: Feyenoord (90) - PSV (18) -- PSV
2004: PSV (92) - PSV (30) -- Ajax
2003: Ajax (96) - PSV (20) -- PSV

Frappant: het enige jaar waarin PSV de meeste doelpunten van de Eredivisie maakte, was tevens het jaar waarin ze - voor hun begrippen - nogal wat tegengoals kregen (30). Ze werden géén kampioen.

Let wel: daarmee pleit ik niet voor afbraakvoetbal, maar wel voor het verstevigen van de Ajax-verdediging, want het is in het moderne voetbal een illusie dat het allemaal gaat om scoren. Vrijwel alle landstitels die PSV in de 21e eeuw behaald heeft, waren primair te danken aan het absurd lage aantal tegengoals: 25 of minder, doorgaans. Ajax zit vrijwel altijd op 34 of meer.

Relevante vraag: hoe zat dat dan met Ajax in zijn goede jaren?

Eén van de beste Eredivisie-seizoenen die Ajax ooit had, was de jaargang 1997-1998 onder Morten Olsen. Ajax scoorde 112 keer, maar kreeg er ook slechts 22 tegen. In dat seizoen sneed het mes aan twee kanten: de aanval én de verdediging waren top.

De drie kampioenschappen onder Louis van Gaal (1994-1996)? Respectievelijk 26, 28 en 24 tegendoelpunten.

Waarom werd de trainer Johan Cruijff geen kampioen met Marco van Basten en Frank Rijkaard in zijn elftal? In 1985-1986 scoorde Ajax er 120, dus daar lag het niet aan. Maar PSV pakte de schaal, domweg omdat ze er maar 22 tegen kregen, en Ajax 35.

Het 'Gouden Ajax' van de vroege jaren zeventig, een pure aanvalsmachine? Jawel, want ze scoorden als gekken, maar ook in de jaren zeventig was het al zo dat een kampioen vooral opvallend weinig goals tegen krijgt: 23 in 1969-1970, 20 in 1971-1972 en 18 (!) in 1972-1973.

Ik bedoel maar: doelpunten zijn belangrijk, maar op een héél schaarse uitzondering na is het toch vooral zo dat een landskampioen het onder de 30 tegengoals in 34 wedstrijden weet te houden, en dat gold óók voor de grote, aanvallende aanvalsmachines van Ajax, rond 1972 en 1995.

De laatste twintig jaar is het precies één keer voorgekomen dat een ploeg met méér dan één tegengoal per wedstrijd kampioen werd. Dat was Feyenoord in 1999 (38 tegengoals), maar daarbij zij opgemerkt dat ze daarmee alsnog de beste verdediging van Nederland hadden: alle andere ploegen kregen er dat seizoen 40 of meer tegen.

De uitzondering op de regel was het Ajax van de vroege jaren tachtig. In 1980 werd Ajax kampioen met 41 tegengoals, in 1982 met 42 tegengoals, in 1983 weer met 41 en in 1985 zelfs met 46 tegengoals. De aloude Ajax-wijsheid dat je er 'gewoon eentje meer moet maken dan de tegenstander', lijkt uit die jaren te stammen: vier maal 40+ tegendoelpunten, maar tóch vier landstitels. Wat nou verdediging? De áánval is de beste verdediging!

Dat kan wel wezen, maar het is wat mij betreft geen toeval dat Ajax juist in die periode élk seizoen in de eerste ronde uit Europa vloog, uiteraard altijd tegen een zogenaamde 'luizenploeg' die laf countervoetbal speelde. Ik zeg: dream on, een huis zonder fundament pleurt in elkaar, is het niet in Nederland, dan toch des te genadelozer erbuiten.

Als ik moet voorspellen wat de doorslag gaat geven, de goals van Huntelaar en Suárez of de onpasseerbaarheid van Gomes en zijn verdediging, dan weet ik het wel weer. Helaas.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma okt 08, 2007 12:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 12:55 pm

Heb je deze post tijdens het gesprek met Frits Spits geschreven? :worshippy.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 12:58 pm

Duke schreef:Heb je deze post tijdens het gesprek met Frits Spits geschreven? :worshippy.gif:
:smallgrin.gif:

Multi-tasken is een gave. Ik lijk wel een vrouw. :hypocrite.gif:

Ik ben snot-stront-verkouden trouwens. Dat kan radioluisterend Nederland niet ontgaan zijn... haha.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 08, 2007 1:05 pm

Allemachtig, het is begin oktober en nu al vind ik het weer een kutseizoen, met weinig perspectief op verbetering.

Ik moét iets positiefs bedenken, voor ik instort. Eh.... Ehm....
AH! Ja!

[neefkensmode]We zijn dit seizoen in de competitie nog ongeslagen![/neefkensmode]

:onfire.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma okt 08, 2007 1:06 pm

Ik zei het in de PSV-topic ook al, Gomes is geen superman. Het is zeker een goede keeper, maar geen wereldtop!

En joey, waarom nou juist op dit moment NAC als vergelijkingsmateriaal voor de verdediging van Ajax? Als Elshot en Mtiliga in hun huidige vorm voor Ajax zouden spelen, zaten Ogararu en Urby gewoon op de bank.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma okt 08, 2007 1:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Allemachtig, het is begin oktober en nu al vind ik het weer een kutseizoen, met weinig perspectief op verbetering.

Ik moét iets positiefs bedenken, voor ik instort. Eh.... Ehm....
AH! Ja!

[neefkensmode]We zijn dit seizoen in de competitie nog ongeslagen![/neefkensmode]

:onfire.gif:
Wat moet ik ook zonder jou (en neefkens) gedachtengang..

kut ajax

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 08, 2007 1:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Allemachtig, het is begin oktober en nu al vind ik het weer een kutseizoen, met weinig perspectief op verbetering.

Ik moét iets positiefs bedenken, voor ik instort. Eh.... Ehm....
AH! Ja!

[neefkensmode]We zijn dit seizoen in de competitie nog ongeslagen![/neefkensmode]

:onfire.gif:
Ik zie ons nog best kampioen worden. Hopen dat Vermaelen, Kennedy en Davids een beetje snel terug zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 08, 2007 1:24 pm

Duke schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Allemachtig, het is begin oktober en nu al vind ik het weer een kutseizoen, met weinig perspectief op verbetering.

Ik moét iets positiefs bedenken, voor ik instort. Eh.... Ehm....
AH! Ja!

[neefkensmode]We zijn dit seizoen in de competitie nog ongeslagen![/neefkensmode]

:onfire.gif:
Ik zie ons nog best kampioen worden. Hopen dat Vermaelen, Kennedy en Davids een beetje snel terug zijn.
Inderdaad. Ok, het gaat allemaal kut, wij hebben het uiteindelijk allemaal beter gezien dan MVG en TtC, maarja we zullen het nu maar moeten klaren.

Wat zijn de lastige wedstrijden die we nog hebben tot de winter/transferperiode?

28/10: Utrecht-uit
11/11: Feyenoord-uit
16/12: PSV-thuis.

De rest van de wedstrijden moeten we sowieso kunnen winnen, dat zijn thuiswedstrijden tegen NEC, Roda JC, Vitesse, NAC en FC Twente en uitwedstrijden tegen Willem II, Excelsior en VVV.

Utrecht-uit is ook met een slechte verdediging te doen, Feyenoord-uit wordt héél lastig maar traditioneel doen we het daar goed tegen en PSV moeten we dan thuis op een gelijkspel proberen te houden.

Met een béétje geluk, veel strijd en met z'n allen de schouders eronder staan we dus op 18 13 4 1.
Ervan uitgaande dat we van die lastige trilogie er één gelijkspelen, één verliezen en één winnen. Dan nog een traditioneel wedstrijdje punten morsen tegen een club a la NAC en zo slecht staan we er al met al nog niet voor.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 1:35 pm

Het is inderdaad frappant dat we de sterkere ploegen bijna allemaal thuis ontvangen in de eerste seizoenshelft. Qua uitwedstrijden zitten de lastigste bijna allemaal in de tweede seizoenshelft - en dan doen we het meestal beter dan voor de winterstop.

Qua schema hebben we geen klagen. Ook het feit dat er nu een Oranje-weekend aankomt en we over twee weken mogen hervatten met een thuiswedstrijd tegen NEC... Dat komt niet belabberd uit.

Aan de andere kant: de onverwacht goede week van Zagreb-uit en AZ-uit hebben we weer totaal om zeep geholpen met Zagreb-thuis en Sparta-uit. Ik wil maar zeggen: we zijn op dit moment tegen iedereen kwetsbaar.

Maar het had 'schema-technisch' ongunstiger gekund. Dat is zeker.

K.
Still alive...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 1:55 pm

Ko, ik quote je even niet, want dat wordt het zo'n onoverzichtelijk gedoe.

De voorbeelden die jij aanhaalt zijn allemaal van ploegen die enorm veel doelpunten maakten, maar er wat te veel tegenkregen. Maar Ajax maakte er vorig seizoen 86. Een aardig saldo, maar zeker geen 100 of meer. Terwijl Ajax met een goede opbouw er makkelijk 100 had gemaakt, durf ik te stellen. Dan had Huntelaar er zo nog vijf gescoord en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor Sneijder. Dan nog eentje voor wat andere spelers als Babel, Gabri, De Mul en Davids en je zit al aan de 100. Een betere opbouw betekent meer mogelijkheden om in kansrijke positie iets met een bal te doen. En dat betekent doorgaans meer doelpunten.

Ik vind (maar dat is natuurlijk slechts mijn mening) dat je pas als je echt veel scoort, concessies kunt gaan doen. Een elftal dichttimmeren is makkelijker dan een elftal laten voetballen, maar er is niets zo moeilijk als een dichtgetimmerd elftal aan het voetballen krijgen. Maar wellicht dat ik gewoon wat meer op de langere termijn en goed voetbal gefocust ben, want ik heb het idee dat jij je meer richt op zo snel mogelijk een kampioenschap. Niets mis mee natuurlijk.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma okt 08, 2007 2:27 pm

Vorig jaar hebben we volgens mij ook bijna iedere topper/klassieker gewonnen of gelijkgespeelt en traditioneel zware uitwedstrijden werden ook gewonnen. Maar toen verklootten we het tegen Excelsior en RKC. Het rijte moeilijke wedstrijden dat Thijs schetst zegt me dan ook niet zoveel. Wat Ko terecht aangeeft: je wint knap bij AZ, maar bij Sparta laat je het weer liggen.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 2:32 pm

Kowalczyk schreef:Maar wat mij zo opvalt, is dat in feite alle Ajax-trainers hetzelfde proces doormaken: aardig voetbal en een aantal aanwijsbare verbeteringen ten opzichte van hun voorganger in de eerste maanden, waarna ze langzaam maar vooral ook zeker de grip op de ploeg kwijtraken en, tegen wil en dank, moeten toezien het team zich achteruit gaat ontwikkelen en steeds slechter begint te voetballen.K.
Daar zat ik vanmorgen inderdaad ook aan te denken. Wat is verstandig in deze situatie? Ik hoorde gister (VI?) opperen dat een 'parlementaire enquete' idee op Ajax toepassen, een goed idee zou kunnen zijn. Duidelijk is dat Ajax zou moeten kiezen voor een gerichte route terug naar waar de club hoort te zijn. Dan maar even geen heel korte termijn resultaat.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 2:38 pm

Een deel van het antwoord lijkt me in ieder geval dat er te veel druk op de trainer staat. Dat betekent dat je mensen moet aanstellen die beter met die druk kunnen omgaan, of je moet op één of andere manier (wat van) de druk van de schouders van de trainer afhalen. Door hem uit de media te houden bijvoorbeeld.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma okt 08, 2007 2:41 pm

Maar waar komt die druk vandaan? Er zijn meer topclubs, en daar gaat het wel goed
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 2:46 pm

LucaS schreef:Maar waar komt die druk vandaan? Er zijn meer topclubs, en daar gaat het wel goed
In Nederland zijn er geen topclubs buiten Ajax.

Wel lachen dat de pro Blind lobby wordt gestart! De man die als TD 60 miljoen gulden door de gootsteen spoelde en als trainer het cijfermatig meest dramatische seizoen achter zijn naam heeft staan. Maar desondanks Ajax wel fantastisch liet spelen volgens diezelfde mensen. Vooral de klassieker wordt als het voorbeeld aangehaald hoe een trainer een ploeg aan het voetballen moet krijgen! Geen kans gekregen, maar positioneel liet Blind Ajax zo geweldig voetballen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 2:54 pm

LucaS schreef:Maar waar komt die druk vandaan? Er zijn meer topclubs, en daar gaat het wel goed
Ledenraad? Maar zoals GF al zegt, Ajax is de grootste club van Nederland. Naar het buitenland kijk ik liever niet te veel, want vooral de financiële situatie is totaal anders. Daar heb je als trainer meer mogelijkheden, waardoor er minder druk op je beslissingen staat.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma okt 08, 2007 2:58 pm

Bertje schreef:
LucaS schreef:Maar waar komt die druk vandaan? Er zijn meer topclubs, en daar gaat het wel goed
Ledenraad? Maar zoals GF al zegt, Ajax is de grootste club van Nederland. Naar het buitenland kijk ik liever niet te veel, want vooral de financiële situatie is totaal anders. Daar heb je als trainer meer mogelijkheden, waardoor er minder druk op je beslissingen staat.
En als trainer van Internazionale word je nooit afgerekend op het voetbal.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 08, 2007 4:26 pm

LucaS schreef:Daar zat ik vanmorgen inderdaad ook aan te denken. Wat is verstandig in deze situatie? Ik hoorde gister (VI?) opperen dat een 'parlementaire enquete' idee op Ajax toepassen, een goed idee zou kunnen zijn. Duidelijk is dat Ajax zou moeten kiezen voor een gerichte route terug naar waar de club hoort te zijn. Dan maar even geen heel korte termijn resultaat.
Now we're talking, Luuk. Dit zijn veel wezenlijker (en ook interessanter) punten dan Blind versus Ten Cate-debatten. Die discussies zijn interessant als we ooit, later, een totaalranglijst van beste Ajax-trainers aller tijden willen maken. Maar nu? Irrelevant.

Terug naar je punt van een 'parlementaire enquête'-idee.

Zit iets in. We hebben niet zo heel lang geleden die commissie-Van Wijk gehad, om de clubstructuur door te lichten. Het ziet er naar uit dat hun rapport alweer aan herziening toe is.

Je kunt wel een technisch directeur aanstellen voor de lange termijn, en de hoofdtrainer alleen zeggenschap geven over de korte termijn, maar als de TD vervolgens niet kan voorkomen dat Perez weggaat (en dat types als Colin worden aangetrokken), dan schiet die taakverdeling zijn doel voorbij. Om nog maar te zwijgen over het feit dat juist de taakverdeling tussen TD en hoofdtrainer nu al voor de tweede keer een conflict is heeft veroorzaakt (Koeman-Van Gaal en nu Ten Cate-Van Geel). Wie er gelijk had/heeft in die conflicten, doet er niet toe. Het gaat erom dat de structuur niet deugt en alwéér heeft geleid tot bonje en ongewenste resultaten.

Het zit in de organisatie, ergens ter hoogte van het punt waar de TD en de hoofdtrainer samenkomen, niet lekker. Die conclusie lijkt me onontkoombaar.

Verder moet Ajax, op de één of andere wijze, de invloed van de gevreesde 'vijfde colonne' zien terug te dringen. Johan Cruijff voorop. Die man heeft Ajax de laatste tien jaar meer kwaad dan goed gedaan met zijn gelul in de kantlijn. Dat hele leger van ex-spelers en -bestuurders dat op De Toekomst en in de ArenA aan allerlei touwtjes loopt te trekken, doorgaans met eigenbelang als drijfveer... het maakt Ajax een nagenoeg onmogelijke club om bij te werken. Misschien moet Ajax eens een soort statement uitvaardigen: óf je steekt je nek uit en accepteert een officiële betrekking bij deze club, óf je houdt voortaan je kanis dicht tot je iets gevraagd wordt. En geen onduidelijke functies voor ze verzinnen, zoals voor Piet Keizer gebeurd is.

Zoiets.

't Is allemaal érg gecompliceerd, hoor, vergis je niet. Maar er moet iets veranderen, want anders is de volgende hoofdtrainer wéér over een maandje of achttien de pineut - wie het ook wordt. Dan roepen we er wéér eentje tot onbenul uit, terwijl het toch echt niet zo simpel kan liggen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma okt 08, 2007 4:39 pm

Misschien moeten we 3 trainers aannemen dan duurt het wat langer. Kan je er tussentijds nog 1 ontslaan of tegenwoordig bij Ajax zelfs je trainer verkopen. :hypocrite.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 08, 2007 4:41 pm

Het was toch echt MvG die hoog van de toren blies dat hij Cruijff als adviseur had binnengesleept.

Wel ben ik het met je eens dat de structuur aan herziening toe is. Ook ik heb het idee dat er té veel mensen té dicht op de trainer staan. Ik ben voor om de technische staf zelf uit te breiden en TD (zoals het nu heet) een plaatsje in de hierarchie omhoog te schuiven, waardoor je controle op het technische beleid houdt (van slechts één persoon), maar de staf de complete zeggenschap krijgt over de selectie. De 'TD' regelt dan in principe slechts de communicatie tussen de Hoofd Opleidingen (HO) en trainer en de communicatie van deze twee onderdelen met de hoge mensen.

Dat betekent natuurlijk wel dat je je technische staf zo gaat samenstellen, dat je iemand hebt die daadwerkelijk verstand heeft van het aankopen van spelers en de communicatie met de scouting kan regelen. De scouting staat dan ook in directer contact met de technische staf. Een ander groot voordeel is dat degene die de communicatie vanuit de staf met de scouting regelt, dagelijks met de spelersgroep op het veld staat en de visie van de trainer deelt, waardoor je één visie houdt.

Verder vind ik het belangrijk dat de opleiding helemaal apart geregeld wordt van het eerste elftal. Die twee afdelingen zijn niet te vergelijken. De opleiding moet altijd bezig zijn om de best mogelijke spelers af te leveren, maar mag haar spelers niet in het keurslijf van het eerste elftal proppen. Dan krijg je weer eenheidsworsten.

Plaats reactie