VVV Venlo - Ajax 30-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 10:24 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Afbeelding

Rommedahl heeft de bal ook al zie je dat niet goed op het plaatje.

Dit is dus nadat Siem de Jong de kans had om de bal diep te spelen ( had dan wel over de verdediging gemoeten ).Nu speelt ie hem op Rommedahl, waardoor de loop beweging van KjH ( die dus tussen 2 spelers schuin doorsteekt ) in principe tevergeefs is, ware het niet dat zelfs Rommeldahl alsnog een steekpass tussen door zou kunnen verzorgen ...
Dat riep ik ook tijdens de wedstrijd. De bal wordt op een gegeven moment alsnog tussen de twee verdedigers ingespeeld waarbij Huntelaar staat, maar op dat moment (en eigenlijk op het moment van deze foto ook) houdt Huntelaar in. Jammer dat hij niet door had dat hij nog een paar meter had voordat hij buitenspel stond.
Maar als Rommedalh die bal er gewoon tussen door steekt blijft er de aanval inzitten ( en dan gaat het niet eens over het laten worden van een kans ) , dan zal die back toch over moeten steken/knijpen ( in ieder geval een keuze moeten maken ) en zal Suarez de vrijheid krijgen.Ik bedoel, Rommedahl heeft het overzicht voor zich, de bal, en de vrije ruimte waar die bal door kan/naar toe kan.Wat moet ie nog meer hebben ?.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 10:32 pm

Oh, maar Rommedahl had die bal ook absoluut moeten spelen. Op dit moment heeft Huntelaar die linksback echter over het hoofd gezien en loopt hij terug om niet buitenspel te staan.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo dec 30, 2007 10:34 pm

Thomas schreef:Oh, maar Rommedahl had die bal ook absoluut moeten spelen. Op dit moment heeft Huntelaar die linksback echter over het hoofd gezien en loopt hij terug om niet buitenspel te staan.
Jij moet analyticus worden .. :smallgrin.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 10:38 pm

Thomas schreef:Oh, maar Rommedahl had die bal ook absoluut moeten spelen. Op dit moment heeft Huntelaar die linksback echter over het hoofd gezien en loopt hij terug om niet buitenspel te staan.
KjH loopt niet terug Thomas, hij blijft op een gegeven moment staan.Voor mij had ook Rommeldalh die bal eerder moeten geven, de situatie moeten over zien, desnood een stap naar de bal toe moeten maken.Maar ook De Jong had een diepe bal, zij het met risico, kunnen geven.

Maar lijkt me duidelijk dat behalve dat gemis aan voetbalverstand, je zeker in deze situatie ook nog eens een tempo of 3 te laag handelt.
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 30, 2007 10:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 10:38 pm

Fenerbahce schreef:
Thomas schreef:Oh, maar Rommedahl had die bal ook absoluut moeten spelen. Op dit moment heeft Huntelaar die linksback echter over het hoofd gezien en loopt hij terug om niet buitenspel te staan.
Jij moet analyticus worden .. :smallgrin.gif:
Ik heb de wedstrijd en dus ook de vervolgactie van Huntelaar gezien. Ik weet dus waar ik het over heb.
Voetske schreef:KjH loopt niet terug Thomas, hij blijft op een gegeven moment staan.Voor mij had ook Rommeldalh die bal eerder moeten geven, de situatie moeten over zien, desnood een stap naar de bal toe moeten maken.Maar ook De Jong had een diepe bal, zij het met risico, kunnen geven.

Maar lijkt me duidelijk dat behalve dat gemis voetbalverstand, je zeker in deze situatie ook nog eens een tempo of 3 te laag handelt.
De Jong had die bal alleen schuin de hoek in kunnen sturen en daar had Huntelaar dus niets aan gehad.

Huntelaar is op het moment van deze foto weldegelijk bezig een stap terug te doen. Het moment daarna houdt hij compleet in. Laten we hoe dan ook niet vergeten dat het moeilijk is in te schatten wanneer je op zo'n grote afstand van de goal een steekbal moet geven op Huntelaar, want voor een spits is KJH natuurlijk retetraag.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 30, 2007 10:41 pm

Thomas schreef:Ik heb de wedstrijd en dus ook de vervolgactie van Huntelaar gezien. Ik weet dus waar ik het over heb.
Das fijn, maar het is toch zoals ik het zeg.KjH blijft staan en krijgt dan de bal naar zich toegespeeld, en laat die lopen voor de Jong .. KjH is op het moment van de foto bezig te stoppen met lopen .. maar dan nog, ook hier doet KjH niks verkeerd ... moeilijk in te schatten is ?, tja, KJH is in beweging, is in principe weg tussen 2 verdedigers, je hoeft de bal alleen maar in het diepe te gooien ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jan 01, 2008 2:08 am

joey schreef: Er is zoveel mis met de scouting, met het beleid van Ajax in het algemeen. Hoeveel trainers hebben we versleten de afgelopen tien jaar? Opnieuw de Verlosser binnenhalen zal het probleem niet oplossen. Het zit veel dieper.
Gelukkig gaan Stanley Menzo en die radio DJ dat binnenkort allemaal voor ons oplossen.. :drecul.gif:

wimpey
Berichten: 51889
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 01, 2008 1:35 pm

joey schreef: Een rechtsback, een centrumverdediger en een creatieve middenvelder.
Voor dat laatste is inmiddels gezorgd! :drecul.gif:

wimpey
Berichten: 51889
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 01, 2008 1:45 pm

Arthur schreef:Dit is de domste (en slechtste) selectie die Ajax in decennia gehad heeft.
De domste wel ja. Buiten vd Wiel en Huntelaar is het inzicht van deze selectie m.i. ongeveer op Gouden Gids niveau.

De slechtste? Neuh. Talent hebben vele spelers wel. 'Doe' talent, geen 'denk' talent.

Denk eens terug aan het bejaardenresort van Wouters van 99/00. Dat was met afstand het slechtste Ajax, qua talent, ooit. Het Ajax van Linder II (Werdekker, Verkuyl, Willems) was ook zo'n drama.

Van dit Ajax van nu valt nog wel wat te maken. Ik zou Luque, Urzaiz, Schilder, Mitea, Manucharyan en Colin er meteen uitbeuken. Donald verhuren. En dan na het seizoen proberen de hoofdprijs te vangen voor Heitinga, Urby en Ogararu (want met die jongens kom je geen stap verder) en voor KJH (contract loopt na dit seizoen nog maar 2 jaar).

Een goede trainer (MVB) voor de groep, een nieuwe TD, her en der een paar directe versterkingen en wat talent (Anita, Sarpong) een kans geven en je hebt best een aardige basis om Ajax in de komende jaren terug op een aanvaardbaar niveau te brengen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2159
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di jan 01, 2008 1:59 pm

wimpey schreef:Een goede trainer (MVB) voor de groep
:drecul.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di jan 01, 2008 2:00 pm

Als je MvB voor de groep zet dan heeft Wimpey binnen 3 maanden de bijnaam Marco The Creep verzonnen en heeft hij weer een nieuw slachtoffer om zijn gal op te spuwen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jan 01, 2008 2:10 pm

Marco van Bastard ligt meer voor de hand :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 01, 2008 2:12 pm

Als MVB zich net zo misdraagt als HTC heeft wimpey mijn zegen.

wimpey
Berichten: 51889
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jan 01, 2008 2:16 pm

Jöhnk schreef:Als MVB zich net zo misdraagt als HTC heeft wimpey mijn zegen.
Dank je.

Marco van Basten is als mens en als trainer natuurlijk vele malen superieur aan dat onderkruipsel dat de hesjes bij Chelsea mag uitdelen.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jan 01, 2008 3:07 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Als MVB zich net zo misdraagt als HTC heeft wimpey mijn zegen.
Dank je.

Marco van Basten is als mens en als trainer natuurlijk vele malen superieur aan dat onderkruipsel dat de hesjes bij Chelsea mag uitdelen.
Wimpey, zit jij te genieten als je HTC als verongelijkte assistent achter Grant ziet staan om een handje te krijgen van de trainer van de tegenpartij? Of dat hij weer een seconde in beeld is geweest?

:666.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jan 01, 2008 6:17 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:Dit is de domste (en slechtste) selectie die Ajax in decennia gehad heeft.
De domste wel ja. Buiten vd Wiel en Huntelaar is het inzicht van deze selectie m.i. ongeveer op Gouden Gids niveau.

De slechtste? Neuh. Talent hebben vele spelers wel. 'Doe' talent, geen 'denk' talent.

Denk eens terug aan het bejaardenresort van Wouters van 99/00. Dat was met afstand het slechtste Ajax, qua talent, ooit. Het Ajax van Linder II (Werdekker, Verkuyl, Willems) was ook zo'n drama.

Van dit Ajax van nu valt nog wel wat te maken. Ik zou Luque, Urzaiz, Schilder, Mitea, Manucharyan en Colin er meteen uitbeuken. Donald verhuren. En dan na het seizoen proberen de hoofdprijs te vangen voor Heitinga, Urby en Ogararu (want met die jongens kom je geen stap verder) en voor KJH (contract loopt na dit seizoen nog maar 2 jaar).

Een goede trainer (MVB) voor de groep, een nieuwe TD, her en der een paar directe versterkingen en wat talent (Anita, Sarpong) een kans geven en je hebt best een aardige basis om Ajax in de komende jaren terug op een aanvaardbaar niveau te brengen.
Manucharyan ben ik niet met je eens, die jongen heeft een shitload aan potentie. Ik zou hem eerst verhuren..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 02, 2008 10:20 am

Ik zou hem eerst proberen 5 wedstrijden achter elkaar te laten spelen. Zijn blessuregevoeligheid grenst aan het ongeloofwaardige.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo jan 02, 2008 10:57 am

wimpey schreef:Marco van Basten is als mens en als trainer natuurlijk vele malen superieur aan dat onderkruipsel dat de hesjes bij Chelsea mag uitdelen.
Als mens zeker, als trainer absoluut en zeer zeker niet.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo jan 02, 2008 3:12 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:Marco van Basten is als mens en als trainer natuurlijk vele malen superieur aan dat onderkruipsel dat de hesjes bij Chelsea mag uitdelen.
Als mens zeker, als trainer absoluut en zeer zeker niet.
Van Basten is in de eerste plaats veel intelligenter dan Ten Cate en als trainer schat ik hem ook hoger in, zeker al sje het verschil in ervaring bedenkt. Ten Cate heeft nooit iets bijgeleerd, in al die jaren. Rdelijk domme man. Vriendje van Gerard vd Lem, en ja, helaas, dan weet je het wel. Beiden kijken niet verder dan de neus lang is. Ik heb veel vertrouwen in Van Basten; de manier waarop hij zeurderige lastpakjes als Van Bommel en Van Nistelrooij aanpakte sprak tot de verbeelding, Deed denken aan die andere zeur uit Eindhoven, Van der Kuijl. Ook zo'n huilebalk 'die ook niet serieus genomen wordt door de randstad'. :aai.gif:

Natuurlijk, hij deed niet alles goed bij Oranje, maar hij heeft wel twee keer gemakkelijk de eindronde behaald, wat doorgaans nooit makkelijk gaat, in welke groep we ook zitten.

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 02, 2008 3:22 pm

Van der Kuylen?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo jan 02, 2008 3:36 pm

LucaS schreef:Van der Kuylen?
Willy. Toegegeven, wel uit de oude doos. Maar wel de Oude Doos der Vermakelijkheden!

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 02, 2008 3:40 pm

Ik ken van der Kuylen wel, maar je tikte per ongeluk van der kuyl. En die kende ik niet en ik wist niet zeker of dat mijn gebrekkige kennis was of een tikfoutje

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 02, 2008 3:46 pm

Thomvak425 schreef:
Baseman schreef:
wimpey schreef:Marco van Basten is als mens en als trainer natuurlijk vele malen superieur aan dat onderkruipsel dat de hesjes bij Chelsea mag uitdelen.
Als mens zeker, als trainer absoluut en zeer zeker niet.
Van Basten is in de eerste plaats veel intelligenter dan Ten Cate en als trainer schat ik hem ook hoger in, zeker al sje het verschil in ervaring bedenkt. Ten Cate heeft nooit iets bijgeleerd, in al die jaren. Rdelijk domme man. Vriendje van Gerard vd Lem, en ja, helaas, dan weet je het wel. Beiden kijken niet verder dan de neus lang is. Ik heb veel vertrouwen in Van Basten; de manier waarop hij zeurderige lastpakjes als Van Bommel en Van Nistelrooij aanpakte sprak tot de verbeelding, Deed denken aan die andere zeur uit Eindhoven, Van der Kuijl. Ook zo'n huilebalk 'die ook niet serieus genomen wordt door de randstad'. :aai.gif:

Natuurlijk, hij deed niet alles goed bij Oranje, maar hij heeft wel twee keer gemakkelijk de eindronde behaald, wat doorgaans nooit makkelijk gaat, in welke groep we ook zitten.
Zijn selecteren van spelers als Bobson, Van de Bergh c.s. sprak ook tot de verbeelding, maar was toch echt een gotspe; en hoezeer spreekt het tot de verbeelding als je niet in staat bent om te gaan met je beste spelers (niet alleen V. Nistelrooij en V. Bommel, maar ook Seedorf), star vasthoudt aan een systeem dat niet werkt, en het meer van toevalstreffers moet hebben, dan van een leuk voetballend systeem?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo jan 02, 2008 3:46 pm

LucaS schreef:Ik ken van der Kuylen wel, maar je tikte per ongeluk van der kuyl. En die kende ik niet en ik wist niet zeker of dat mijn gebrekkige kennis was of een tikfoutje
Je hebt helemaal gelijk, ik vergiste me, was geen tiepfaut.... :blush.gif:

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jan 02, 2008 3:47 pm

Ach, het is ook al 30 jaar terug. En zo'n grote naam was het (blijkbaar) niet! :1evil.gif:

Plaats reactie