Ajax - Roda JC 4-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 05, 2007 3:35 pm

Jesse schreef:Maar moeten ze dat gelijk zijn als ze uit de jeugdopleiding komen, zoals een vd Heijden?
In principe wel. Natuurlijk houdt het opleiden niet op met het debuut in het eerste elftal, want daarna zijn er nog genoeg hogere niveaus om bij aan te haken, maar als spelers uit de opleiding komen mag er toch absoluut wel een bepaalde basis zijn, hoor. Die ontbreekt bij sommige spelers volledig.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma nov 05, 2007 3:35 pm

Ben blij dat Gabri er tijdens de klassieker weer bij is, want fysiek was Ajax niet tegen Roda opgewassen. 3 lichtgewichten op het middenveld en 2 vrijbuiters voorin die volledig hun eigen wedstrijden spelen: dat leidt tot hachelijke situaties. Roda is altijd lastig, fysiek altijd sterk en ze hebben vrijwel altijd een paar van die snelle handenbinders voorin staan. Op individuele klasse win je zo'n pot dan nog, maar het was verdomd lastig. En, qua teamprestatie, m.i. minder dan tegen Utreg en Heerenveen.

Koster staat m.i. voor een dilemma: kiest ie voor een sterker team en wat minder individuele oprispingen (goals) of doet ie het andersom. I.m.o ben je met én Suarez én Luque verdomd kwetsbaar. Luque speelt zijn eigen wedstrijden, hij parasiteert op een paar momenten waarop ie zijn kunnen laat zien. Voor het overige is zijn inbreng nihil, hetgeen ten koste gaat van het team. Met Suarez (kap eens met die misselijke Schwalbes!) is het min of meer hetzelfde: hij doet maar wat en zoekt zijn momenten. Voor een team in opbouw lijkt me het opstellen van 2 van dit soort spelers wat teveel gevraagd. Een systeem uitvoeren met 2 van dit soort jongens in je elftal is lastig en er komt nogal wat druk op zo'n jong middenveld te liggen. Wat mij betreft laat Koster tegen Feyenoord Luque op de bank en kiest ie voor Kennedy of Rommedahl. Die Rommedahl zal nooit mijn type speler worden, maar qua rendement blijkt ie een prima aankoop te zijn. Ere wie ere toekomt, ik had dat niet verwacht.

Twente en PSV hebben laten zien hoe je het tegen Feyenoord moet aanpakken: vroeg druk zetten op de defensie en het middenveld om de bal richtig Makaay eruit te halen. Dat druk zetten doe je als team en dat wordt met én Luque én Suarez lastig. Ajax moet er m.i. meteen bovenop zitten, ook al omdat Feyenoord tijdens de eerste helft meestal nog in een diepe winterslaap verkeert. Wanneer Ajax begint zoals het tegen Utreg en Heerenveen deed en Feyenoord meteen bij de strot pakt, zijn die 3 punten in de Kuip als gebruikelijk gewoon weer voor ons.

Maar het zal lastig worden: Feyenoord heeft 'thuis' nog geen punt verloren en het is de vraag hoe onze jonkies omgaan met de vijandige sfeer die door 50.000 schuimbekkende idioten wordt gecreerd.

Over schuimbekkende idioten gesproken: het lijkt erop dat Henk the Choker op precies het juiste moment onze prachtclub heeft verlaten. Van Jaap Stam kreeg ie te horen dat ie z'n bek moest houden (Jaap is en blijft een held!) en Peter van de Rijt doet op highlow.nl ook nog even een duit in het zakkie: 'Iedereen was de blaaskaak Ten Cate zat'. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie zich bij Chelsea onmogelijk heeft gemaakt. Goedgebekte cockneys als Terry, Cole en Lampard zullen zich écht de huid niet laten volschelden door een bij Ajax gesjeesde mafkees. Als Henkie niet oppast is een welbekende Chelsea-smile het enige dat ie aan zijn avontuur bij Chelsea overhoudt! ;-))

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 05, 2007 3:37 pm

We gaan toch niet naar Peter van de Rijt luisteren, hè?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 3:39 pm

Onkenhout had in de 12e man ook een mooi stuk over the Creep. helaas niet op inet te vinden (behalve tegen betaling). Het kwam er in ieder geval o.a. op neer dat alleen in Holland wordt gezegd en geschreven dat het succes van barcelona aan the Creep toe te schrijven was. In Spanje hoor je dat niet (volgens Onkenhout)
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma nov 05, 2007 3:44 pm

LucaS schreef: In Spanje hoor je dat niet (volgens Onkenhout)
In Spanje wordt Henk the Charlatan blijkbaar wel op waarde geschat.

Mooi trouwens dat Jaap Stam hem toeblafte dat ie z'n vette bek moest houden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 05, 2007 3:46 pm

Bertje schreef:We gaan toch niet naar Peter van de Rijt luisteren, hè?
Ik heb van meer mensen gehoord dat men HtC zat was. Daar staat vdRijt dus zeker niet alleen in..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 05, 2007 3:49 pm

Leuk dat in dit geval de bron Hugo Borst weer eens serieus genomen wordt. Wel vreemd overigens dat Stam uitgerekend zijn afscheid bekend maakt op het moment dat Ten Cate net vertrokken is. Maar dat zal wel toeval zijn. :drecul.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 4:01 pm

Ja, denk jij van niet dan? Volgens mij had hij het namelijk in de zomerstop al aangekondigd
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma nov 05, 2007 4:16 pm

Jesse schreef:Maar moeten ze dat gelijk zijn als ze uit de jeugdopleiding komen, zoals een vd Heijden?
Als ie twee of drie jaar na z'n debuut alweer naar engeland of spanje of duitsland ofzo vertrekt zou dat eigenlijk wel moeten. Anders blijft het dweilen met de kraan open. Z'n contract loopt over twee jaar af en dat gaat ie vast niet tot 2015 verlengen.

Hoeveel zelf opgeleide spelers van de laatste tien jaar hebben nou echt een vol seizoen of langer op het voor Ajax-1 vereiste niveau gevoetbald? Tegen de tijd dat ze tot een constant hoog niveau in staat zijn vertrekken ze en begint Ajax weer op nul.

Das niet altijd zo geweest. Een jaar of 15 geleden was het nog heel normaal dat een speler die twee of drie jaar stage in Ajax-1 had gelopen daarna nog een jaar of drie op topniveau in Amsterdam bleef voetballen zodat Ajax niet alleen financieel maar ook sportief rendement uit de opleiding haalde.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 05, 2007 4:44 pm

LucaS schreef:Onkenhout had in de 12e man ook een mooi stuk over the Creep. helaas niet op inet te vinden (behalve tegen betaling). Het kwam er in ieder geval o.a. op neer dat alleen in Holland wordt gezegd en geschreven dat het succes van barcelona aan the Creep toe te schrijven was. In Spanje hoor je dat niet (volgens Onkenhout)
Henk heeft alweer een andere mooie droom

de Volkskrant, Sport, 20 oktober 2007 (pagina 38)

Klassiek geval van een egotrip:

geen zelfkritiek, beschuldigend, draaiend, natrappend

Het driejarige contract lag al klaar en met Chelsea was alles tot in detail geregeld toen Henk ten Cate met gevoel voor dramatiek zei dat hij een droom had: kampioen worden met Ajax. Idealisme, altijd mooi.

De uitspraak komt in een wat vreemd daglicht te staan als je ruim een week eerder in het grootste geheim, zonder je huidige werkgever daarvan in kennis te stellen, met Chelsea hebt onderhandeld en vaststaat dat het nieuws over de trainerstransfer een paar dagen later officieel bekend zal worden.

Op zo’n moment zeggen dat je een droom hebt – romantische Henk – en zeggen dat de pers zich schuldig maakt aan het schrijven van Indianenverhalen – boze Henk –, dat moet je maar kunnen. Henk kan het, die kan de ene dag zeggen dat hij droomt van een kampioenschap met Ajax en de volgende dat hij droomt van een kampioenschap met Chelsea.

Verslaggevers van alle kranten en alle tijdschriften stelden tijdens de, weten we nu, legendarische persconferentie vast dat Ten Cate eerst ontkende dat hij met Chelsea had gesproken over een overgang en het later min of meer bevestigde.

Dat deed hij pas nadat een verslaggever van The Sun hem had gewezen op een taperecorder. Daarop was een gesprek te horen met zaakwaarnemer Sigi Lens die bevestigde dat Ten Cate met Chelsea in gesprek was. Ja, tóén wilde hij wel toegeven dat er iets gaande was, onze idealist.

Met stille trom is hij niet uit Nederland vertrokken. In een paar interviews met begripvolle journalisten konden we lezen en horen dat Henk ten Cate het bij Ajax fantastisch heeft gedaan. Klassiek geval van een egotrip van een voetbaltrainer: geen zelfkritiek, beschuldigend, draaiend, natrappend.

Leugentje hier, leugentje daar. Moed kan hem niet worden ontzegd. Kop boven het interview in VI: ‘De waarheid achterhaalt alles’.

Henk kan het spel zo regisseren dat niemand zich nog afvraagt of dat eigenlijk niet een heel klein beetje raar is, een club verlaten terwijl het seizoen pas anderhalve maand oud is en Ajax diep in de ellende zit; of dat niet getuigt van een gebrek aan schaamte en loyaliteit.

Ik bedoel, de goede man wilde nog maar vijftien maanden geleden de weg van Barcelona naar Amsterdam desnoods op zijn knieën afleggen, als hij maar mocht werken voor – zien we daar een traan in zijn ooghoek? – de club van zijn dromen.

Ajax werd afgedankt als oud vuil. Een zak geld en hup, daar gaat hij, na eerst nog even gemompeld te hebben dat hij een droom heeft en met gespeelde woede iets zegt over Indianenverhalen. Het is niet eens zozeer de manier waarop hij Ajax heeft verlaten die hem het meest kwalijk valt te nemen; het is de manier waarop hij nu zijn eigen, vervuilde straatje probeert schoon te vegen. Het is allemaal de schuld van anderen.

Anderen hebben ervoor gezorgd dat Ajax in Europa niets meer voorstelt. Anderen hebben hem al die spelers door de strot geduwd die niet goed genoeg zijn voor Ajax. Anderen hebben veel te ambitieuze doelstellingen geformuleerd. Anderen dachten dat Ajax wel zonder Sneijder en Babel kon.

Anderen hadden Perez destijds, toen hij een grensrechter voor kankerneger uitschold, keihard moeten aanpakken. Tegen Frits Barend, maandag op de tv-zender Het Gesprek: ‘Als ik als mens had gehandeld, denk ik dat ik hem had neergeslagen’. Tuurlijk Henk.

(Of dit incident plaatsvond voor of nadat Ten Cate had laten uitlekken dat de spelersgroep van Ajax Perez helemaal zat was, waarna De Telegraaf dit nieuws zonder enige bronvermelding tot zijn grote vreugde op de voorpagina plaatste, weet ik niet meer. Ik weet nog wel dat Ten Cate deed alsof het nieuws hem rauw op zijn dak viel en met een van pijn vertrokken gezicht zei dat hij helaas niet kon ontkennen dat er iets speelde.)

Nog even twee misverstanden uit de weg ruimen.

Het eerste is dat je vaak hoort dat hij verantwoordelijk was voor de successen van Barcelona, en niet Frank Rijkaard; die zou, lurkend aan een sigaret, alleen op grote afstand toezicht hebben gehouden, terwijl Henk de ene na de andere wereldster onder zijn hoede nam en bouwde aan een onverslaanbaar elftal. Het rare is dat alleen in Nederland zo wordt gedacht. In Spanje kent niemand deze theorie.


Het tweede misverstand is dat Ten Cate voor miljoenen aan inkomsten zou hebben gezorgd, omdat hij Sneijder en Babel beter heeft gemaakt. Ook onzin: Sneijder en Babel zouden ook zonder Ten Cate beter zijn geworden. Misschien zouden ze zelfs zonder Ten Cate wel véél beter zijn geworden.

De waarheid is dat Henk ten Cate gefaald heeft als trainer van Ajax, om meerdere redenen, maar vooral omdat hij voor die functie onvoldoende capaciteiten en vaardigheden bezit.

Dat verklaart ook waarom niemand bij de club het jammer vindt dat hij in Londen verder gaat dromen en alle supporters opgelucht adem hebben gehaald.
Bron:De Volkskrant. ( 12e man )


Bedoel je dit ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 05, 2007 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 4:46 pm

Als ik jou niet had, Voetske! Neem een kop koffie van me! :)
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 05, 2007 4:46 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:We gaan toch niet naar Peter van de Rijt luisteren, hè?
Ik heb van meer mensen gehoord dat men HtC zat was. Daar staat vdRijt dus zeker niet alleen in..
Prima, maar niet deze charlaten gebruiken om je stuk kracht bij te zetten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma nov 05, 2007 5:42 pm

Tscheu La Ling schreef:
Duke schreef:
Twijfels bij Huntelaar na drie op acht
05/11/2007 09:15

Na zijn enorme misser tegen Roda JC vroeg Klaas-Jan Huntelaar zich hardop af of het geen tijd is dat iemand anders de strafschoppen neemt bij Ajax. Van de laatste acht penalty's miste de spits er liefst vijf.

'Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen', baalde Huntelaar na afloop van het met 4-2 gewonnen duel met Roda. Bij een tussenstand van 3-2 mikte de aanvoerder huizenhoog over.

Van zijn missers van de afgelopen periode was die tegen Dinamo Zagreb het meest kostbaar. Mede doordat Huntelaar een strafschop onbenut liet, liep Ajax plaatsing voor de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi mis.
www.vi.nl
Dat moet dus zijn "vijf op acht". Is inmiddels op www.vi.nl aangepast.
Dat Dinamo verhaal ook, was immers tegen Slavia. Wel erg slordig zo daar bij VI.

KJ schaart zich zo wel in een mooi rijtje. Ook een Van Nistelrooij en Totti gaan richting de bijnaam van Juninho als het de pingel betreft: Monsieur Cinquante Procente. Alleen bij de Braziliaan geldt die naam nog steeds op de vrije trap.

Vanaf nu mag Heitinga de ballen nemen. Deed dat in de jeugd ook.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 06, 2007 1:24 am

Speciaal voor Kah en Castro. Het kan altijd erger:

Lee Bowyer vs. Kieron Dyer tijdens West Ham United-Newcastle United

John Hartson vs. Eyal Berkovic op de training bij West Ham United

Fernando Ricksen vs. Vladislav Radomov tijdens een oefenduel van Zenit Saint Petersburg tegen Malaga

Bruce Grobbelaar vs. Steve McManaman tijdens de Merseyside derby

Thomas Gravesen vs. Robinho op de training bij Real Madrid Nu zullen er wel meerdere voetballers gedroomd hebben over de mogelijkheid om Robinho een flink pak rammel te geven, maar die Gravesen was wel een behoorlijke head case hoor. Volgens mij is er ook nog nooit zo de spot gedreven met een speler door de Spaanse media. Die gast bleek zo'n bijzonder figuur te zijn, dat er echt talloze filmpjes over hem zijn gemaakt door de media. Het is echt jammer dat de meesten hier geen Spaans spreken, want die dingen zijn hilarisch.

Hier nog een compilatie van een aantal gevechten, waaronder die tussen Zweedse ploeggenoten Olof Mellberg en Fredrik Ljungberg.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 06, 2007 11:07 am

Bertje schreef:Wereldtop vind ik sowieso geen goede term, want dat is afhankelijk van het niveau van de spelers die elders rondlopen. Wat ik verwacht zijn spelers die de basis beheersen. Die de bal kunnen controleren en iets aan de bal kunnen creëren. Dus stoppen met links, rechts en de borst; koppen door het midden, over links en over rechts; trappen en passen met links en rechts. En dan heb ik het alleen nog maar over het voetbaltechnische gedeelte.
Als je de spelers daarnaast ook nog dingen kunt bijbrengen als wanneer je een versnelling moet inzetten, hoe je opengedraaid moet staan en wanneer te temporiseren, vind ik dat je kunt zeggen dat je opleiding absolute top is. En dan heb ik het eigenlijk nog steeds alleen maar over dingen die puur met het spelletje zelf te maken hebben. Daarnaast zijn er ook nog dingen als karaktervorming en fysieke begeleiding die meespelen.
Ik moet om je lachen Bertje. Maar wel leuk hoe je de reincarnatie van Steef probeert te zijn. Goede poging.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 06, 2007 11:11 am

wimpey schreef:Ben blij dat Gabri er tijdens de klassieker weer bij is, want fysiek was Ajax niet tegen Roda opgewassen. 3 lichtgewichten op het middenveld en 2 vrijbuiters voorin die volledig hun eigen wedstrijden spelen: dat leidt tot hachelijke situaties. Roda is altijd lastig, fysiek altijd sterk en ze hebben vrijwel altijd een paar van die snelle handenbinders voorin staan. Op individuele klasse win je zo'n pot dan nog, maar het was verdomd lastig. En, qua teamprestatie, m.i. minder dan tegen Utreg en Heerenveen.

Koster staat m.i. voor een dilemma: kiest ie voor een sterker team en wat minder individuele oprispingen (goals) of doet ie het andersom. I.m.o ben je met én Suarez én Luque verdomd kwetsbaar. Luque speelt zijn eigen wedstrijden, hij parasiteert op een paar momenten waarop ie zijn kunnen laat zien. Voor het overige is zijn inbreng nihil, hetgeen ten koste gaat van het team. Met Suarez (kap eens met die misselijke Schwalbes!) is het min of meer hetzelfde: hij doet maar wat en zoekt zijn momenten. Voor een team in opbouw lijkt me het opstellen van 2 van dit soort spelers wat teveel gevraagd. Een systeem uitvoeren met 2 van dit soort jongens in je elftal is lastig en er komt nogal wat druk op zo'n jong middenveld te liggen. Wat mij betreft laat Koster tegen Feyenoord Luque op de bank en kiest ie voor Kennedy of Rommedahl. Die Rommedahl zal nooit mijn type speler worden, maar qua rendement blijkt ie een prima aankoop te zijn. Ere wie ere toekomt, ik had dat niet verwacht.

Twente en PSV hebben laten zien hoe je het tegen Feyenoord moet aanpakken: vroeg druk zetten op de defensie en het middenveld om de bal richtig Makaay eruit te halen. Dat druk zetten doe je als team en dat wordt met én Luque én Suarez lastig. Ajax moet er m.i. meteen bovenop zitten, ook al omdat Feyenoord tijdens de eerste helft meestal nog in een diepe winterslaap verkeert. Wanneer Ajax begint zoals het tegen Utreg en Heerenveen deed en Feyenoord meteen bij de strot pakt, zijn die 3 punten in de Kuip als gebruikelijk gewoon weer voor ons.

Maar het zal lastig worden: Feyenoord heeft 'thuis' nog geen punt verloren en het is de vraag hoe onze jonkies omgaan met de vijandige sfeer die door 50.000 schuimbekkende idioten wordt gecreerd.

Over schuimbekkende idioten gesproken: het lijkt erop dat Henk the Choker op precies het juiste moment onze prachtclub heeft verlaten. Van Jaap Stam kreeg ie te horen dat ie z'n bek moest houden (Jaap is en blijft een held!) en Peter van de Rijt doet op highlow.nl ook nog even een duit in het zakkie: 'Iedereen was de blaaskaak Ten Cate zat'. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ie zich bij Chelsea onmogelijk heeft gemaakt. Goedgebekte cockneys als Terry, Cole en Lampard zullen zich écht de huid niet laten volschelden door een bij Ajax gesjeesde mafkees. Als Henkie niet oppast is een welbekende Chelsea-smile het enige dat ie aan zijn avontuur bij Chelsea overhoudt! ;-))
Wimpey, leuk je commentaar op Luque en Suarez. Maar heb je de wedstrijd in zijn geheel gezien? In het stadion? Beide spelers hielden in de 2de helft het veld goed breed. En met name Suarez was een ware plaag voor zijn directe tegenstander.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di nov 06, 2007 11:21 am

Heeft ie niet, anders had ie zeker wel een andere mening over met name Luque. Ik heb bij Ajax nog nooit een aanvaller zo zien jagen als Luque zondag.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 06, 2007 11:28 am

Spijker schreef:Heeft ie niet, anders had ie zeker wel een andere mening over met name Luque. Ik heb bij Ajax nog nooit een aanvaller zo zien jagen als Luque zondag.
Dat zou ik nu ook niet willen zeggen, maar hij deed de 2de helft duidelijk zijn best. Gaf ook een aantal briljante ballen over 30 meter richting Suarez. Je kan ze alleen een vorm van laksheid verwijten. Roda JC had zomaar met een heel groot pak slaag richting huis kunnen worden gestuurd.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di nov 06, 2007 11:55 am

Ons probleem lag ook niet in het meeverdedigen van de vleugelspitsen, maar meer in het feit dat we op een gegeven moment met halve 2e elftal stonden te spelen met 3 lichtgewichten op het middenveld. Ik denk dat dik bijzonder sterk zal zijn wanneer Davids en Gabri weer spelen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 06, 2007 12:13 pm

goodfella schreef:Wimpey, leuk je commentaar op Luque en Suarez. Maar heb je de wedstrijd in zijn geheel gezien? In het stadion? Beide spelers hielden in de 2de helft het veld goed breed. En met name Suarez was een ware plaag voor zijn directe tegenstander.
Wimpey was in het begin nog positief over Suarez, maar nu hij zich realiseert dat het toch een aankoop van Ten Cate was, bedenkt hij zich blijkbaar. :wink.gif:

Luque mag sowieso meer gaan laten zien, al zette hij zondag een stap in de goede richting. Nog altijd een kwestie van fitheid en vertrouwen in z'n eigen lichaam krijgen, denk ik.
Nihad schreef:Ons probleem lag ook niet in het meeverdedigen van de vleugelspitsen, maar meer in het feit dat we op een gegeven moment met halve 2e elftal stonden te spelen met 3 lichtgewichten op het middenveld. Ik denk dat dik bijzonder sterk zal zijn wanneer Davids en Gabri weer spelen.
Ajax speelde overal 1 op 1, terwijl er geen verdediger regelmatig doorschoof om het middenveld te assisteren. Doordat Ajax vooral bij Schilder, Maduro en De Jong fysiek tekort kwam in de persoonlijke duels en doordat Ogararu alle voorzetten voor de goal liet komen, kwam Ajax regelmatig in de problemen en had het wel zo'n vijf tegentreffers kunnen incasseren.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 06, 2007 1:01 pm

Thomas schreef:
Luque mag sowieso meer gaan laten zien, al zette hij zondag een stap in de goede richting. Nog altijd een kwestie van fitheid en vertrouwen in z'n eigen lichaam krijgen, denk ik.
Ach ja, vorige week twijfelde jij nog of Luque ooit nog eens de duels in zowel aanvallend als verdedigend opzicht aan zou gaan. Wat dat betreft moet jij ook aangenaamd verrast zijn geweest afgelopen zondag. ;-)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 06, 2007 1:02 pm

Omdat dat een kwestie van fitheid was. En daar kan ik niet over oordelen. Ik heb altijd gezegd dat Luque een versterking voor Ajax zou zijn, mits hij weer volledig fit raakt.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 06, 2007 1:09 pm

Thomas schreef:Omdat dat een kwestie van fitheid was. En daar kan ik niet over oordelen. Ik heb altijd gezegd dat Luque een versterking voor Ajax zou zijn, mits hij weer volledig fit raakt.
Ik denk dat ie weer fit is. En dat ie zich ook goed voelt. Getuige zijn actie in de 2de helft voordat ie een corner nam. Hij zocht contact met het publiek dmv een applausje naar datzelfde publiek. Geweldig. Iedereen genoot daarvan.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » di nov 06, 2007 1:12 pm

Duke schreef:
Twijfels bij Huntelaar na drie op acht
05/11/2007 09:15

Na zijn enorme misser tegen Roda JC vroeg Klaas-Jan Huntelaar zich hardop af of het geen tijd is dat iemand anders de strafschoppen neemt bij Ajax. Van de laatste acht penalty's miste de spits er liefst vijf.

'Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen', baalde Huntelaar na afloop van het met 4-2 gewonnen duel met Roda. Bij een tussenstand van 3-2 mikte de aanvoerder huizenhoog over.

Van zijn missers van de afgelopen periode was die tegen Dinamo Zagreb het meest kostbaar. Mede doordat Huntelaar een strafschop onbenut liet, liep Ajax plaatsing voor de groepsfase van het UEFA Cup-toernooi mis.
www.vi.nl
Ik zeg: Luque
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di nov 06, 2007 1:25 pm

Luque of Maduro.

Maar KJH moet ze inderdaad maar niet meer nemen.

K.
Still alive...

Plaats reactie