Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 7:38 pm

Je mist het hele punt. Het punt is dat door dit gewissel geen vastigheden ontstaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 7:44 pm

Het gaat om welgeteld 1 positionele wissel tussen twee spelers. Daar raken voetballers niet van in de war hoor. Nogmaals, ik pleit helemaal niet voor een totale omzetting of zo. Maar standaard iedere wedstrijd met dezelfde elf spelers in de basis beginnen indien fit vind ik het andere uiterste. Topwedstrijden worden beslist op details en dan weeg je de eventuele negatieve gevolgen van je verandering af tegen de eventuele positieve gevolgen. En als je dan kiest om die verandering door te voeren neem je de volgende stap en bespreek je het met je elftal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 7:49 pm

Thomas schreef:Het gaat om welgeteld 1 positionele wissel tussen twee spelers. Daar raken voetballers niet van in de war hoor. Nogmaals, ik pleit helemaal niet voor een totale omzetting of zo. Maar standaard iedere wedstrijd met dezelfde elf spelers in de basis beginnen indien fit vind ik het andere uiterste. Topwedstrijden worden beslist op details en dan weeg je de eventuele negatieve gevolgen van je verandering af tegen de eventuele positieve gevolgen. En als je dan kiest om die verandering door te voeren neem je de volgende stap en bespreek je het met je elftal.
Dat weet je niet, ik kan voor het zelfde geld zeggen dat juist door die ene cruciale positie wissel 4 spelers hun vastigheden kwijt zijn, hun automatisme niet meer weten te vinden.Immers je zult je toch anders moeten gaan instellen op je medespelers en ook nog eens de tegenstander.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 7:49 pm

Los van de vraag of je elftal er wel of niet op vooruit gaat; jij doet alsof er maar twee dingen veranderen, maar dat klopt natuurlijk niet. De toevoer naar de beide buitenspelers verandert, het afspeelpunt voor de backs verandert en de automatismen voor de gehele as - van centrumverdedigers naar centrale middenvelder tot centrumspits - veranderen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 7:53 pm

En Gabri is ook nog eens rechts ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 7:54 pm

Bertje schreef:Los van de vraag of je elftal er wel of niet op vooruit gaat; jij doet alsof er maar twee dingen veranderen, maar dat klopt natuurlijk niet. De toevoer naar de beide buitenspelers verandert, het afspeelpunt voor de backs verandert en de automatismen voor de gehele as - van centrumverdedigers naar centrale middenvelder tot centrumspits - veranderen.
Zo bedoelde ik het in ieder geval niet te zeggen. Daarom zei ik al dat je de eventuele negatieve veranderingen moet afwegen tegen de eventuele positieve veranderingen.
Voetske schreef:En Gabri is ook nog eens rechts ...
En Siem de Jong ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:00 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Los van de vraag of je elftal er wel of niet op vooruit gaat; jij doet alsof er maar twee dingen veranderen, maar dat klopt natuurlijk niet. De toevoer naar de beide buitenspelers verandert, het afspeelpunt voor de backs verandert en de automatismen voor de gehele as - van centrumverdedigers naar centrale middenvelder tot centrumspits - veranderen.
Zo bedoelde ik het in ieder geval niet te zeggen. Daarom zei ik al dat je de eventuele negatieve veranderingen moet afwegen tegen de eventuele positieve veranderingen.
Voetske schreef:En Gabri is ook nog eens rechts ...
En Siem de Jong ook.
Siem de Jong is een reserve, die door blessures in beeld is gekomen.Koster zei het al, linkspoten op links, rechtspoten op rechts of het moet niet anders ( meer ) kunnen.Schilder die bv door de mand viel.Dat zijn noodoplossingen, en dat weet jij ook.En volgens mij heeft HtC Gabri al eens een keer op links gezet, en dat was geen succes als ik me het goed herrinner.
Laatst gewijzigd door 999 op za nov 10, 2007 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 8:02 pm

Siem de Jong was een reserve, ja. Goed, het ligt er natuurlijk aan in welke speler je het ziet zitten. De een zet Siem de Jong liever op zijn ideale positie en de ander liever Gabri.

Schilder viel als linkspoot overigens door de mand als linkshalf, dus dat zegt niets.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:03 pm

Thomas schreef:Siem de Jong was een reserve, ja. Goed, het ligt er natuurlijk aan in welke speler je het ziet zitten. De een zet Siem de Jong liever op zijn ideale positie en de ander liever Gabri.

Schilder viel als linkspoot overigens door de mand als linkshalf, dus dat zegt niets.
Schilder is een speler voor Rkc.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 8:05 pm

Maar wat heeft dat met linkspoten op links en rechtspoten op rechts te maken? Ten eerste is Schilder een linkspoot die door de mand viel op links. Ten tweede stel je met Maduro, Gabri en Siem de Jong op het middenveld altijd een rechtspoot op op links.

Naar mijn herinnering heeft Ten Cate een paar keer de grote fout gemaakt door Gabri in een controlerende rol op te stellen. Als linkshalf heb ik hem niet eerder gezien. Bij Barcelona heeft hij wel op allerlei verschillende posities gespeeld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:15 pm

Thomas schreef:Maar wat heeft dat met linkspoten op links en rechtspoten op rechts te maken? Ten eerste is Schilder een linkspoot die door de mand viel op links. Ten tweede stel je met Maduro, Gabri en Siem de Jong op het middenveld altijd een rechtspoot op op links.

Naar mijn herinnering heeft Ten Cate een paar keer de grote fout gemaakt door Gabri in een controlerende rol op te stellen. Als linkshalf heb ik hem niet eerder gezien. Bij Barcelona heeft hij wel op allerlei verschillende posities gespeeld.
Dat heeft in zoverre met linkspoten te maken dat je wel een gelijkwaardige linkspoot kwa kwaliteit moet gaan vergelijken.Geen Schilder die het nivo niet aan kan.Verder gaat het er toch om hoe Koster zijn elftal opstelt, nou ik heb die man wel tig keren horen zeggen dat links poten op links komen en rechtspoten op rechts, dat de Schilder niet de kwaliteit heeft om mee te kunnen doe daar niks aan af.Verder bedoelde ik dat iemand die als rechtshalf tig wedstrijden staat te spelen je nu niet ineens links gaat zetten, mijn mening is dat je daardoor, de weinig aanwezige automatisme, nog meer gaat missen.Waarom ?.dat hebben andere en ik al een paar keer uitgelegd.

Wie heeft het over Siem de Jong, Urby is fit, is in principe een linkermiddenvelder.

Afijn we zullen zien hoe Adrie ze morgen de wei in gaat sturen .. mijn mening is dat je gewoon met degene start die je de laatste wedstrijden heb laten spelen, met Urby op links.
Laatst gewijzigd door 999 op za nov 10, 2007 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 8:18 pm

Urby is geen linkshalf op een middenveld van drie man. Urby is een buitenste linkshalf op een viermans- maar het liefst een vijfmans middenveld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:20 pm

Herhaling: Afijn we zullen zien hoe Adrie ze morgen de wei in gaat sturen .. mijn mening is dat je gewoon met degene start die je de laatste wedstrijden heb laten spelen, met Urby op links.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:26 pm

Thomas schreef:Urby is geen linkshalf op een middenveld van drie man. Urby is een buitenste linkshalf op een viermans- maar het liefst een vijfmans middenveld.
Maar wel op een 3 mans middenveld met Urby op rechts ?.
Thomas schreef:
mattie schreef:Gabri-Maduro-Emanuelson . De rest blijft het zelfde.
Interessante zet. Wellicht wil Koster dat Emanuelson niet alleen maar buitenom gaat en voor die penetrerende loopactie tussen Lucius en Bahia zorgt, waar ik het over had.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 8:30 pm

Je hebt me weer verkeerd begrepen. Ik nam aan dat Mattie het gewoon op z'n kop neerzette. Ik ging daar inmiddels gewoon uit van Urby als linkshalf en Gabri als rechtshalf. Eerder wilde ik het proberen met Gabri als linkshalf en De Jong als rechtshalf, maar dat was voordat Urby fit werd verklaard voor deze wedstrijd. Urby kan in aanvallend opzicht veel brengen van datgene wat ik belangrijk vind tegen Feyenoord, maar daarnaast past hij minder goed op die plek in het middenveld.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za nov 10, 2007 8:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 8:34 pm

We zien wel hoe Koster het morgen gaat doen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13372
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za nov 10, 2007 8:55 pm

Voetske, Bertje, Thomas :worshippy.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47336
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za nov 10, 2007 9:40 pm

Laten we Van der Wiel Makaay in zijn eentje oppakken?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 9:51 pm

In de zone, lijkt mij. Dus nooit alleen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo nov 11, 2007 11:10 am

brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

:ajaxscarf.gif:

:hupajax.gif:
:hupajax.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 11:24 am

Pff, ik trek het niet meer! :hupajax.gif: :ajaxscarf.gif:

Veel plezier allemaal! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 11, 2007 11:29 am

Opstelling van feyenooit is al bekend (FNN):
Timmer

Lucius
Hofland
Bahia
de Cler

Sahin
de Guzman
van Bronckhorst

Lee
Makaay
Bruins

Ik neem aan dat Ajax in deze opstelling speelt:
Stekelenburg
Ogararu, Heitinga, Van der Wiel, Vertonghen,
Gabri, Maduro, Emanuelson,
Luque, Huntelaar, Suarez
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo nov 11, 2007 11:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 11:31 am


Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 11, 2007 11:34 am

Ik hoop om 14:20 dit ook allemaal dan nog te zingen :eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58966
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 11, 2007 11:39 am

Succes Jongens, we zullen het nodig hebben !!.

Plaats reactie