Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 12, 2007 11:23 am

Een duidelijkere zaak van jezelf tegenspreken is er niet Baseman... :drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 11:24 am

Baseman schreef:
Ik zou eerst een naar de woorden van Maduro luisteren waarde vriend Joey, of ze hier bekijken. Hij heeft namelijk zelf aan Mols wel degelijk te raken, oftewel hij raakt Mols van achteren in de 16.
Misschien dat jij zelf is wat beter luistert dan wel leest ..
'Hij (Mols, red.) deed het heel slim. In de loop stak hij zijn benen tussen die van mij.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 12, 2007 11:26 am

Weet iemand trouwens waar ik de samenvatting kan bekijken?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 11:29 am

Ik hoop dat Baseman ****** .


Edit: Nergens voor nodig.

Duke

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 12, 2007 11:30 am

Baseman schreef:
joey schreef:Een zuivere schwalbe.
Ik zou eerst een naar de woorden van Maduro luisteren waarde vriend Joey, of ze hier bekijken. Hij heeft namelijk zelf aan Mols wel degelijk te raken, oftewel hij raakt Mols van achteren in de 16.
Suarez werd ook aangeraakt, maar dat blijft ook in mijn ogen nog steeds een Swalbe.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 11:33 am

Maurice schreef:
Vond ik eerder aan Ajax liggen dan aan de kwaliteit van Feyenoord. Ben nog steeds niet echt onder de indruk. Volgens mij creëerde Roda vorige week meer kansen.
Volgens mij echt niet hoor, groot deel van de wedstrijd speelde zich af op de helft van ajax, maar Feyenoord ging gewoon wat slorydig met de kansen om :hypocrite.gif:
Welke kansen buiten die 2 van Slory kreeg 010 dan? Die van de Guzman is toch geen dotje van een kans?! Kom op zeg. Hij wordt naar de zijkant gedreven en dus mag die bal er sowieso nooit in. Die bal in de 2de minuut van Mackaay wordt geblokt door Ogararu. En nog een schietkans van Van Bronckhorst waar Heitinga zich voorwerpt.

ytzse
Berichten: 141
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 10:56 am

Bericht door ytzse » ma nov 12, 2007 11:47 am

terecht dat Luque die kleine onderdeur eens een flinke schop verkoopt. Prachtige pingelaar (net als Robben bijv) maar als het niet lukt loopt wel 80% van je aanvallen stuk door zo'n iemand.
Terechte wissel van Koster dat wel, duidelijk een signaal afgeven!

Jammer dat we iet de winst in huis konden halen, die penalty sloeg natuurlijk nergens op.... en extra jammer dat Guzman van Maduro wegliep om de rebound erin te schieten, had die z'n 'fout' kunnen goedmaken ;)

En slory hahahaha wat een kluns, echt wat een mazzel zeg!
"waarom makkelijk doen als het moeilijk kan!"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 12, 2007 11:55 am

Had gisteren liever Boakye als rechtsback gezien. Heb je MvG al gemaild dat er een nieuwe rechtsback MOET komen Thomas?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 12, 2007 11:56 am

Ik denk dat we niet mogen mopperen met deze uitslag. Feyenoord ook niet, want met een beetje mazzel hadden we gewonnen.

Vooralsnog hebben we de meeste goals gescoord, zijn we ongeslagen en staan we bovenaan.

En dat terwijl we niet eens goed voetballen. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 12, 2007 12:01 pm

ytzse schreef:.... en extra jammer dat Guzman van Maduro wegliep om de rebound erin te schieten, had die z'n 'fout' kunnen goedmaken ;)
Dan had Gabri de 'fout' van Maduro goedgemaakt, want De Guzman liep namelijk weg bij Gabri.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma nov 12, 2007 12:01 pm

Baseman,

je leest heel erg slecht! Maduro geeft aan dat Mols zijn been tussen die van Maduro steekt. Dan is er contact maar het gaat erom dat Maduro niet zijn been uitsteekt om de bal te pakken. Mols begaat eigenlijk een overtreding en hij krijgt een penalty mee...chapeu! Heel slim gedaan. Dat Maduro niet goed verdedigde of het dom heeft gedaan is weer een andere zaak.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 12:04 pm

Baseman schreef:Het AD zit flink mis betreffende de pingel, Mols werd wel degelijk geraakt namelijk ! Niet opzettelijk trouwens, maar genoeg om hem te laten vallen en dus was de pingel terecht.
Flauwekul om dat de scheids kwalijk te nemen.
Contact betekent natuurlijk niet automatisch een penalty. Mols werd heel licht getoucheerd, waarna hij over z'n eigen benen struikelde. Suarez werd in de eerste helft ook vastgehouden door Bahia maar bleef op de been. Had de scheids daar ook maar een penalty moeten geven?

Ik moet het helaas eens zijn met Jöhnk. Je ziet het echt even niet zo helder meer, man.
Harm schreef:Dat het voor de scheidsrechter misschien onduidelijk was kan ik inkomen. Maar als je de vertraagde videobeelden voor je neus hebt, dan kun je toch onmogelijk beweren dat het een terechte penalty was?
Het was inderdaad niet zo gek dat de scheidsrechter er intrapte. Hulde voor je reactie trouwens, Harm. Jij laat de laatste tijd wel vaker blijken dat je dingen prima kan zien zonder een gekleurde bril.
ytzse schreef:terecht dat Luque die kleine onderdeur eens een flinke schop verkoopt. Prachtige pingelaar (net als Robben bijv) maar als het niet lukt loopt wel 80% van je aanvallen stuk door zo'n iemand.
Terechte wissel van Koster dat wel, duidelijk een signaal afgeven!
Ik ben er blij om dat Luque degene is die Suarez de eerste trap verkocht. Wat mij betreft geeft dat Suarez namelijk carte blanche om buiten het zicht van de cameras te reageren. Dat meen ik echt hoor. Ik had het ook niet gepikt als de luiste speler van het veld me een trap had verkocht op het veld.
goodfella schreef:Had gisteren liever Boakye als rechtsback gezien. Heb je MvG al gemaild dat er een nieuwe rechtsback MOET komen Thomas?
:smallgrin.gif:

Als ik dat stukje van het AD zo lees, dan heeft Ten Cate Van Geel daar al op attent gemaakt. Ik ben zelf wel bezig met het bekijken van een aantal jongens, maar tot nu toe nog geen zekerheidjes.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 12:12 pm

Thomas schreef:Je ziet het echt even niet zo helder meer, man.
Dus als ik het met de meerderheid niet eens ben, dan zie ik het niet helder meer ? Dat is ook een manier van redeneren...
Meningen kunnen verschillen, al schijnt dat hier ineens ontzettend vreemd te zijn en schijnen jullie de enige waarheid in pacht te hebben. Erg jammer.

Mensen als Van Halst, Van Hanegem en Derksen vonden het ook een pingel, maar die zullen het ook wel niet helder zien en ook door een PSV bril kijken :hypocrite.gif:
Thomas schreef:Hulde voor je reactie trouwens, Harm. Jij laat de laatste tijd wel vaker blijken dat je dingen prima kan zien zonder een gekleurde bril.
Zolang hij het maar met jou eens is ja :biggrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 12:15 pm

Nee hoor, maar dit komt overduidelijk voort uit je PSV-supporterschap. Ik kan er niets anders van maken.

Maar Suarez had dus ook een penalty moeten krijgen bij dat contact wat er tussen hem en Bahia was en waarbij hij viel?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 12:26 pm

Thomas schreef:Nee hoor, maar dit komt overduidelijk voort uit je PSV-supporterschap. Ik kan er niets anders van maken.
Nogmaals, dus oa. Van Halst, Van Hanegem en Derksen zijn ook PSV supporters ?
Dat is nieuw voor mij...

Is het nu echt onmogelijk te begrijpen voor jou dat je het bewuste incident verschillend kunt zien zonder dat het iets met clubvoorkeur te maken heeft ??? Ik ben het niet met jou eens, dus ik bekijk het door een PSV bril ? Kom op zeg, dat is kleuterniveau. Dat ben ik niet van jou gewend. Dat hoort bij de Goodfella's van AT, niet bij jou en een aantal anderen hier.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 12:30 pm

Goed, I'll take your word for it then. Maar ik heb het bij jou wat eerder omdat jij wel vaker vindt dat PSV echt niets meer dan ook niets fout doet. No offense verder hoor. :wink.gif:

Maar nogmaals: Suarez had dus ook een penalty moeten krijgen bij dat contact wat er tussen hem en Bahia was en waarbij hij viel?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 12, 2007 12:55 pm

Baseman schreef:Dus als ik het met de meerderheid niet eens ben, dan zie ik het niet helder meer ? Dat is ook een manier van redeneren...
Meningen kunnen verschillen, al schijnt dat hier ineens ontzettend vreemd te zijn en schijnen jullie de enige waarheid in pacht te hebben. Erg jammer.

Mensen als Van Halst, Van Hanegem en Derksen vonden het ook een pingel, maar die zullen het ook wel niet helder zien en ook door een PSV bril kijken :hypocrite.gif:
Je hebt helemaal gelijk, Baseman. Niet in de situatie met de penalty, maar wel over het feit dat je van mening moet kunnen verschillen. Zolang je jouw mening maar kan beargumenteren. Dat doe je, althans je doet een dappere poging daartoe :icon_wink.gif: !

De mening van zogenaamde kenners is overigens ook lang niet altijd juist. Kieft vond het bijvoorbeeld juist totaal geen penalty. Een situatie als deze zal in mijn ogen dan ook altijd discussie opleveren. Daar is juist een forum als deze voor.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma nov 12, 2007 1:00 pm

Thomas schreef:
Harm schreef:Dat het voor de scheidsrechter misschien onduidelijk was kan ik inkomen. Maar als je de vertraagde videobeelden voor je neus hebt, dan kun je toch onmogelijk beweren dat het een terechte penalty was?
Het was inderdaad niet zo gek dat de scheidsrechter er intrapte. Hulde voor je reactie trouwens, Harm. Jij laat de laatste tijd wel vaker blijken dat je dingen prima kan zien zonder een gekleurde bril.
Ik denk dat ik ook last krijg van die nieuwe nederigheid :wink.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 1:00 pm

Ajax Rules schreef:Ik vind die Lee niet zo slecht hoor... ik vond Vertonghen ook minder soeverein dan veel anderen hier.

Als hij de bal had kwam hij, zeker de eerste helft, niet aan voetballen toe en peerde hij de bal naar voren. Een teken dat hij zich ook in verdedigend opzicht niet op zijn gemak voelde.
Eens. Vertonghen durfde niet meer echt kort te dekken en daardoor ook niet meer vooruit te verdedigen.
Laatst gewijzigd door Bert op ma nov 12, 2007 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 1:03 pm

Jabu schreef:De mening van zogenaamde kenners is overigens ook lang niet altijd juist. Kieft vond het bijvoorbeeld juist totaal geen penalty. Een situatie als deze zal in mijn ogen dan ook altijd discussie opleveren. Daar is juist een forum als deze voor.
Niet voor niets één van de betere analisten van Nederland.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 1:21 pm

Thomas schreef: blij om dat Luque degene is die Suarez de eerste trap verkocht. Wat mij betreft geeft dat Suarez namelijk carte blanche om buiten het zicht van de cameras te reageren. Dat meen ik echt hoor. Ik had het ook niet gepikt als de luiste speler van het veld me een trap had verkocht op het veld.
Dat heeft er dus geen reet mee te maken, volgens mij, en dat zag je de vorige wedstrijden ook ( en meen mij te herinneren dat Koster het ook heeft aangegeven ), is er gesproken over dat rendementsloos gepingel van Suarez, dat Fc Groningen speeltuintjes voetbal.Als jij er beter voorstaat om de bal in het doel te trappen, om van het rendementsloze wel een rendement aktie/aanval te maken dan krijg jij van mij de bal.Simpel.En dan hebben we het heus niet erover dat er geen ruimte over blijft voor eigen initatief.Verder is in dit elftal Suarez degene die het minst mee hoeft te doen, of mee doet.In bijna elke wedstrijd beperkt Suarez zich alleen tot het aanvallen, meer doet ie niet, kan in niet of wil ie niet doen.

Deze aktie van Suarez, die in negen van de tien van de gevallen als eind rendement 0,0 winst opleveren kosten de club, AJAX, punten.Net zoals het niet aanspelen van KjH op Siem de Jong je punten kost, met een verschil dat het bij KjH precies andersom is.In negen van de tien gevallen levert zijn aktie wel rendement af.

Tel daarbij op dat geduikel van Suarez, wat ook inhoud dat de andere voorhoede spelers minder overtredingen mee krijgen.Het je als club een slechte naam geeft, en op het moment dat er een terechte overtreding wordt gemaakt op Suarez een scheidsrechter wel 4 keer na gaat denken of dat ie zal fluiten.

Het erge is dat juist deze foute hebbelijkheden van Suarez het verschil maakt tussen top of een zandbakvoetballer, het verschil maakt in meerwaarde voor AJAX ( en voor zichzelf ) of een speler die steeds maar weer " gevaarlijk " is zonder echt defintitief gevaarlijk te zijn voor de tegenstander ...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 1:22 pm

Thomas schreef:Maar ik heb het bij jou wat eerder omdat jij wel vaker vindt dat PSV echt niets meer dan ook niets fout doet.
Maar dat is ook gewoon de waarheid :wink.gif:
Ach, ik bied regelmatig wat tegengewicht hier. Jullie extra negatief, ik extra positief :icon_biggrin.gif:
Maar nogmaals: Suarez had dus ook een penalty moeten krijgen bij dat contact wat er tussen hem en Bahia was en waarbij hij viel?
Bedoel je het moment waarbij hij de gele kaart kreeg of een ander moment ? Als je de gele kaart bedoelt dan niet, een leuke maar erg doorzichtige poging van Suarez om een pingel uit te lokken.
Daarbij loopt hij richting Bahia, dus hij ziet wat hij doet. Ik vind het moment met Mols juist een pingel, omdat Mols van achteren wordt aangeraakt. Ondanks dat hij makkelijk valt en het uitlokt.

PS: Scheidsrechters kunnen overigens wel iets doen aan de schwalbes in mijn ogen. Ze geven nu namelijk nooit voordeel, om achteraf toch een pingel te geven. Dus als aanvaller moet je wel gaan liggen in de 16 om een pingel te krijgen en dat lokt schwalbes uit. Als een kerel spelen en dus gewoon doorgaan bij licht contact is minder voordelig helaas.
Jabu schreef:Niet in de situatie met de penalty, maar wel over het feit dat je van mening moet kunnen verschillen. Zolang je jouw mening maar kan beargumenteren. Dat doe je, althans je doet een dappere poging daartoe :icon_wink.gif: !
Dank :icon_biggrin.gif:
De mening van zogenaamde kenners is overigens ook lang niet altijd juist. Kieft vond het bijvoorbeeld juist totaal geen penalty. Een situatie als deze zal in mijn ogen dan ook altijd discussie opleveren. Daar is juist een forum als deze voor.
Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 12, 2007 1:26 pm

Voetske schreef:Verder is in dit elftal Suarez degene die het minst mee hoeft te doen, of mee doet.In bijna elke wedstrijd beperkt Suarez zich alleen tot het aanvallen, meer doet ie niet, kan in niet of wil ie niet doen.
Pertinent onwaar. Luque doet het minste. Namelijk helemaal niets. Die man doet alles uit stand. En alles is in dit geval dan ook eigenlijk helemaal niets.
Het erge is dat juist deze foute hebbelijkheden van Suarez het verschil maakt tussen top of een zandbakvoetballer, het verschil maakt in meerwaarde voor AJAX ( en voor zichzelf ) of een speler die steeds maar weer " gevaarlijk " is zonder echt defintitief gevaarlijk te zijn voor de tegenstander ...
Zeven competitiedoelpunten in elf wedstrijden.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma nov 12, 2007 1:29 pm

Bertje schreef:
Ajax Rules schreef:Ik vind die Lee niet zo slecht hoor... ik vond Vertonghen ook minder soeverein dan veel anderen hier.

Als hij de bal had kwam hij, zeker de eerste helft, niet aan voetballen toe en peerde hij de bal naar voren. Een teken dat hij zich ook in verdedigend opzicht niet op zijn gemak voelde.
Eens. Vertonghen durfde niet meer echt kort te dekken en daardoor ook niet meer vooruit te verdedigen.
Hij had ook al vrij snel een gele kaart te pakken dus hij speelde waarschijnlijk op safe.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 1:39 pm

Bertje schreef:Zeven competitiedoelpunten in elf wedstrijden.
Jans gaf laatst als gast in VI aan dat Suarez de neiging heeft om met zijn hoofd naar beneden te voetballen, hij is daarmee aan de slag gegaan maar het was moeilijk. En dat blijkt, aangezien Suarez nog steeds die neiging heeft. Desondanks is hij natuurlijk erg belangrijk en waardevol voor Ajax, hij heeft zelfs aardig wat assists achter zijn naam staan.

Maar als hij leert om een beter overzicht te hebben, dan wordt hij echt een topper.

Plaats reactie