Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di nov 13, 2007 8:16 pm

Trab schreef:
Voetske schreef:
Die assists van jouw beginnen ook een eigen leven te leiden.3 assists tegen de Graafschap in de eerste wedstrijd van het totaal van 6 assists.Blijven er in 10 competitie wedstrijden en 6 europa westrijden 3 assists over.Tegen Roda Jc 1 tje, tja als ie die niet had gegeven.Dus worden het er MINDER inplaats van MEER.Dat verklaard dus ook de onvrede van zijn collega's, en dan doet er daar niks aan af of dat die collega's recht van spreken hebben.
Ja en. De ene wedstrijd geef je meer assists als de andere. Wat maakt dat nou uit. 6 assists zijn 6 assists. En er blijven helemaal geen 10 competitiewedstrijden over maar 8. Hij heeft immers maar 9 wedstrijden gespeeld. En waar haal je 6 europese wedstrijden vandaan? Heb ik iets gemist?
Natuurlijk kan zijn rendement nog hoger, maar of hij nou kansen mist of niet, Suarez is wel bij vrijwel iedere kans die Ajax creeert betrokken. Ajax met of zonder Suarez dat scheelt nogal wat.
4 europese wedstrijden dan.Maar ik blijf bij mijn mening of jij nu wel of niet gaat goochelen met assist en kansen.En die verschilt niet zoveel met die van jou, teminste als je de moeite neemt om mijn post te lezen.Afijn tegen Feyenoord was er weinig van te merken.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di nov 13, 2007 8:28 pm

wimpey wrote:

Anyway, een gelijkspel was enerzijds winst, maar anderzijds had er toch ook meer ingezeten.


KJH had idd nog een grote kans bij de stand 1-2 maar dat was het dan zo'n beetje.. Fnoord was toch veel dichter bij de zege, we moeten echt tevreden zijn met een gelijkspel. Kun je nagaan, vorig jaar had je er met gemak met 0-11 kunnen winnen.. er kan toch veel veranderen in een jaar.
ik had het nog moeten zien met 11 -11
echt zuur dat er nog 2 uitvielen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 13, 2007 9:41 pm

GangstaRiB schreef:Huh?? Urby vond ik juist zeer sterk spelen. Over rechts kwam bij feyenoord amper gevaar en Urby had een paar aardige acties.

Die blunder in de 89ste minuut is onvergeeflijk, maar voor de rest speelde hij echt goed.
Nou, Urby was toch de voornaamste man om de pass van Sahin eruit te halen. En dat is hem niet bepaald gelukt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 13, 2007 9:45 pm

Misschien moeten we Stekelenburg ook maar opstellen in de spits en hem daarop afrekenen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 13, 2007 9:48 pm

Ik heb toch al gezegd dat ik het voornamelijk op het bordje van Koster schuif? Maar dat Urby slecht speelde staat buiten kijf, wat mij betreft. En dat-ie hiervoor ook al weken matig speelde als linksback en als buitenste linkshalf, ook.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di nov 13, 2007 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di nov 13, 2007 9:49 pm

Bertje schreef:Misschien moeten we Stekelenburg ook maar opstellen in de spits en hem daarop afrekenen.
Het maakt niet uit waar we Urby neerzetten, want op dit moment faalt hij op iedere positie. Vertonghen doet het gewoon goed als linksback en met Davids er zometeen bij is er voor Urby eventjes geen plek. Zo werkt dat nou eenmaal bij een 'top'club.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 13, 2007 10:42 pm

Ajax meest productieve ploeg van Europa

Datum: 13-nov-2007 13:04

De eredivisie bevestigt haar status als meest doelpuntrijke competitie van competitie van Europa. Na elf speelrondes staat de teller al op 309 goals, een moyenne van 3,12 per duel.

Alleen de landen in de top twaalf van de UEFA-coëfficiëntenranglijst zijn meegenomen in het onderzoek. Bij het ingaan van de ‘interlandbreak’ is Nederland het enige land waar meer dan drie goals per wedstrijd worden gevierd. Schotland (2,96) en Duitsland (2,74) completeren het podium. Goals zijn juist zeldzaam in Frankrijk (2,20) en Portugal (2,23).

In de seizoenen 2005/2006 en 2006/2007 was de eredivisie ook al het beste podium voor aanvallers. Destijds bedroegen de gemiddeldes aan het eind van de rit respectievelijk 2,98 en 2,99.

Ajax is met 33 treffers in elf duels de meest productieve ploeg van Europa. Met een gemiddelde van 3,00 liggen de Amsterdammers op koers om hun titel te prolongeren. Nummer twee Celtic staat op 2,83. SC Heerenveen volgt op plek drie met 2,54.

Gemiddeld aantal doelpunten in competities:
Nederland 3,12 goals per wedstrijd (Ajax 3,00 goals per wedstrijd)
Schotland 2,96 (Celtic 2,83)
Duitsland 2,74 (Werder Bremen 2,31)
Engeland 2,64 (Arsenal 2,25)
Spanje 2,64 (Real Madrid 2,46)
België 2,63 (Standard Luik 2,15)
Italië 2,.57 (AS Roma 2,27)
Roemenië 2,43 (Politehnica 2,07)
Rusland 2,34 (Zenit 1,80)
Oekraïne 2,31 (Shakhtar Donetsk 2,19)
Portugal 2,23 (Benfica 1,90)
Frankrijk 2,20 (Lyon 2,14)

Tussen haakjes de meest productieve ploeg in de competitie en het corresponderende gemiddelde.


Sportweek.nl

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo nov 14, 2007 9:51 am

Thomas schreef:
GangstaRiB schreef:Huh?? Urby vond ik juist zeer sterk spelen. Over rechts kwam bij feyenoord amper gevaar en Urby had een paar aardige acties.

Die blunder in de 89ste minuut is onvergeeflijk, maar voor de rest speelde hij echt goed.
Nou, Urby was toch de voornaamste man om de pass van Sahin eruit te halen. En dat is hem niet bepaald gelukt.
Ik heb die Sahin amper gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 14, 2007 10:15 am

Beter opletten. :wink.gif:

Sahin doet veel uit stand.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 14, 2007 3:36 pm

Peter schreef:
Bertje schreef:Misschien moeten we Stekelenburg ook maar opstellen in de spits en hem daarop afrekenen.
Het maakt niet uit waar we Urby neerzetten, want op dit moment faalt hij op iedere positie. Vertonghen doet het gewoon goed als linksback en met Davids er zometeen bij is er voor Urby eventjes geen plek. Zo werkt dat nou eenmaal bij een 'top'club.
Urby heeft ook gewoon goede wedstrijden gespeeld, hoor. Tegen Utrecht bijvoorbeeld, voordat hij uitviel. Of met het Nederlands elftal. Of tegen AZ.

Natuurlijk is hij niet met een goed seizoen bezig, maar men doet nu alsof hij al lange tijd geen bal goed heeft geraakt. Dat is onzin.

Ik voel een beetje een De Jong-verhaal. Hij laat zich een keer uitspelen als back en dus kan hij niet verdedigen. Daarnaast laat hij een keertje zijn man lopen op het middenveld, dus is hij geen middenvelder. Urby heeft een aantal kwaliteiten die ruimschoots aanwezig zijn ((trap)techniek en loopvermogen), dus moet je een manier vinden om die tot uiting laten komen. Nee, hij is geen type Frank de Boer en ook geen type Edgar Davids, maar die waren ook geen type Urby Emanuelson. De Boer zou wat blij geweest zijn met de snelheid van Urby en Davids zou op zijn beurt wat blij zijn geweest met de passeertechniek van Urby.

Maargoed, hij past niet in een bepaald plaatje, dus zal hij wel uit vorm zijn of niet bij Ajax passen. Hoeveel spelers hebben op die manier nu al de revue gepasseerd?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 14, 2007 3:43 pm

Dat zal allemaal wel, maar voor iets meer dan 1 goede wedstrijd na elf competitierondes doen we het natuurlijk niet. Urby is op dit moment gewoon niet te handhaven in de basis. Tenzij je hem als linksbuiten wil uitproberen.

En Urby heeft inderdaad overduidelijk kwaliteiten. Aan Ajax om de juiste linkercentrumverdediger te vinden voor een Urby als linksback.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 14, 2007 3:47 pm

Heitinga heeft ook alleen nog maar slecht gespeeld op het middenveld, maar die rekenen we nu ook slechts af op zijn spel in de verdediging. Nogmaals: Urby moet beter, inderdaad, maar dingen als 'niet te handhaven' zijn per definitie opportunistisch. Net als goede prestaties uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, zijn slechte prestaties dat namelijk ook niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 14, 2007 3:49 pm

Heitinga heeft alleen in zeer specifieke rollen goed gefunctioneerd op het middenveld, ja. Ik beoordeel Urby ook niet op die wedstrijd tegen Feyenoord. Dit gaat over het hele seizoen tot nu toe. En ook in de wedstrijd tegen AZ trad Urby overigens slap op bij de 1-2 van AZ.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 14, 2007 3:51 pm

Daar was sprake van een overtreding.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 14, 2007 3:52 pm

Dat wel, maar dan nog was het een slappe, halve ingreep.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 14, 2007 3:59 pm

Valt niet te beoordelen, aangezien wij niet weten in hoeverre Urby al uitging van de scheidsrechter.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 14, 2007 4:00 pm

Dat is waar, maar dat is dan weer een beoordelingsfout van Urby. Je moet sowieso niet uitgaan van de scheidsrechter. Het is al erg genoeg dat het zo vaak gebeurt bij de buitenspelval.

Plaats reactie