Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma nov 12, 2007 10:37 am

Dat het voor de scheidsrechter misschien onduidelijk was kan ik inkomen. Maar als je de vertraagde videobeelden voor je neus hebt, dan kun je toch onmogelijk beweren dat het een terechte penalty was?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 10:37 am

Het wordt steeds gekker hier...Maduro geeft notabene zelf aan dat hij Mols raakte, maar vooral blijven ontkennen dat Mols niet geraakt werd :drecul.gif:

Dat Mols slim inhield is zeker zo, maar dan moet Maduro niet zo stom zijn om achter hem te lopen. Hij had langs hem moeten lopen, dan was er niets aan de hand geweest. Maar goed, ik zal het wel weer verkeerd zien :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma nov 12, 2007 10:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 10:40 am

Je slaat weer eens door in je Ajaxhaat, Baseman. Dit was gewoon geen penalty, punt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2007 10:41 am

Er was ook wel sprake van contact maar dat maakt het nog niet meteen een strafschop.

Maar goed, we zullen dit geval wel onthouden. Ik ben erg benieuwd naar je mening over de volgende val van Suarez waarbij er contact is met de tegenstander. Misschien wel in december tegen Psv?
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 10:41 am

Ajaxhaat ??? Nogmaals, het wordt steeds gekker hier :biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 10:43 am

Kennelijk heb je daar last van, anders zou je wel zien dat dit geen penalty was.

BTW: er was ook contact tussen Bahia en Suarez. Suarez liep dan wel tegen Bahia aan, maar Bahia had hem maar moeten ontwijken. Toch, Baseman? :hypocrite.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 10:45 am

Voetske schreef:Onopzettelijk hands in de zestien is ook geen penaltie
Klopt, maar onopzettelijk hands is dan ook geen overtreding. Iemand van achteren raken wel, ook als het onopzettelijk is. Dit gebeurt regelmatig buiten de 16 en dan is het gewoon een vrije trap, daar hoor ik jullie echter nooit schande over spreken...
Marillion schreef:Er was ook wel sprake van contact maar dat maakt het nog niet meteen een strafschop.
Mols wordt van achteren geraakt in de 16, hoe simpel moet het zijn ?
Dat hij het zelf uitlokt klopt, maar dat heet nu slimheid. Maduro had zich beter op moeten stellen of moeten inhouden, dan was dit niet gebeurd.

Dit kun je de scheids echt niet kwalijk nemen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 12, 2007 10:48 am

Frank schreef:
Spijker schreef:Sorry hoor, maar maduro raakt hem absoluut niet! Mols struikelt (bewust?) over z;n egen benen, waarom zou je daar ook iemand neerhalen? Hij zat al bijna bij e achterlijn, een voorzet had ie echt niet meer gehaald.

Vreemd dat Maduro dan volgens de VI zelf het volgende zegt:
Hedwiges Maduro, die werd aangewezen als de schuldige van de valpartij van Michael Mols, bekende na afloop dat er sprake was geweest van licht contact. 'Hij (Mols, red.) deed het heel slim. In de loop stak hij zijn benen tussen die van mij. Ik deed mijn handen nog wel omhoog, maar de scheidsrechter floot voor een strafschop.'
Overigens vond ik het zelf natuurlijk ook geen strafschop waard, maar goed.
Precies, dus Mols raakt hem.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2007 10:48 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Er was ook wel sprake van contact maar dat maakt het nog niet meteen een strafschop.
Mols wordt van achteren geraakt in de 16, hoe simpel moet het zijn ?
Dat hij het zelf uitlokt klopt, maar dat heet nu slimheid. Maduro had zich beter op moeten stellen of moeten inhouden, dan was dit niet gebeurd.

Dit kun je de scheids echt niet kwalijk nemen.
Ja, maak er maar een mooi verhaal van. Maar als wij met Ajax tegen Psv spelen en de bal gaat in een identieke situatie op de stip wanneer er contact is tussen Simons en Suarez dan wil ik je nog wel eens horen.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 10:49 am

Jöhnk schreef:BTW: er was ook contact tussen Bahia en Suarez. Suarez liep dan wel tegen Bahia aan, maar Bahia had hem maar moeten ontwijken.
Verrek, helemaal gemist dat Mols achteruit rende ipv vooruit :biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 10:50 am

Baseman schreef:
Voetske schreef:Onopzettelijk hands in de zestien is ook geen penaltie
Klopt, maar onopzettelijk hands is dan ook geen overtreding. Iemand van achteren raken wel, ook als het onopzettelijk is. Dit gebeurt regelmatig buiten de 16 en dan is het gewoon een vrije trap, daar hoor ik jullie echter nooit schande over spreken...
Marillion schreef:Er was ook wel sprake van contact maar dat maakt het nog niet meteen een strafschop.
Mols wordt van achteren geraakt in de 16, hoe simpel moet het zijn ?
Dat hij het zelf uitlokt klopt, maar dat heet nu slimheid. Maduro had zich beter op moeten stellen of moeten inhouden, dan was dit niet gebeurd.

Dit kun je de scheids echt niet kwalijk nemen.
Ik moet nu toch wel toegeven dat ik het met je eens ben. Het wordt steeds gekker hier. :icon_mrgreen.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 10:53 am

Marillion schreef:Maar als wij met Ajax tegen Psv spelen en de bal gaat in een identieke situatie op de stip wanneer er contact is tussen Simons en Suarez dan wil ik je nog wel eens horen.
Och gut, krijgen we dit weer...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 12, 2007 10:53 am

elliquido schreef:Respect voor de jonkies weer en onze spaanstalige vrienden mogen aan het gas !
Over domme opmerkingen gesproken........
Baseman schreef:Mols wordt van achteren geraakt in de 16, hoe simpel moet het zijn ?
Als Mols in volle sprint in één keer stil blijft staan en iemand van achter 'opvangt', wordt hij ook geraakt van achteren. Is het dan een penalty? Je kan iemand onopzettelijk haken en daardoor toch een penalty veroorzaken, maar als je daar als aanvaller doelbewust naar op zoek gaat en de verdediger kan er niets aan doen is het in mijn ogen niet snel een penalty. In dit geval vond ik het dus ook geen penalty. Dan had de situatie tussen Bahia en Suarez (en eigenlijk elke willekeurige corner) ook een penalty op moeten leveren. Het moet wel een overtreding zijn, waarvoor op het middenveld ook gefloten zou zijn. Misschien had de scheidsrechter hier wel weer de indirecte vrije trap binnen de 16 van stal moeten halen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma nov 12, 2007 10:58 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Maar als wij met Ajax tegen Psv spelen en de bal gaat in een identieke situatie op de stip wanneer er contact is tussen Simons en Suarez dan wil ik je nog wel eens horen.
Och gut, krijgen we dit weer...
Ja, dat krijgen we inderdaad. Want ik kan me bij jou soms niet aan de indruk onttrekken dat je mening wat gekleurd is door je persoonlijke voorkeuren.

Maar als we in de toekomst een identieke situatie hebben met Suarez dan vind jij dat dus een strafschop. Nou, ik ben benieuwd.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 12, 2007 11:00 am

Baseman schreef:Mols wordt van achteren geraakt in de 16, hoe simpel moet het zijn ? Dat hij het zelf uitlokt klopt, maar dat heet nu slimheid.
Aub de volgende keer er geen schande meer van spreken als Suarez zich laat vallen, waarde vriend Baseman. Ik zag net de aanleiding tot de penalty op tv. Een zuivere schwalbe.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 12, 2007 11:01 am

Baseman schreef:
Voetske schreef:Onopzettelijk hands in de zestien is ook geen penaltie
Klopt, maar onopzettelijk hands is dan ook geen overtreding. Iemand van achteren raken wel, ook als het onopzettelijk is. Dit gebeurt regelmatig buiten de 16 en dan is het gewoon een vrije trap, daar hoor ik jullie echter nooit schande over spreken...
Mols raakt Maduro, of dat nu slim is of niet.Is het zelfde als je expres iemand tegen z'n handen aanschiet.Tis geen penaltie, nogmaals die de Bleekere ziet alleen Mols vallen, meer heeft ie niet gezien en trekt daardoor de conclusie dat er wel iets verkeerds gebeurt moet zijn.Drol van een scheids.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma nov 12, 2007 11:02 am

Laten we et er maar op houden dat Baseman het gewoon anders ziet en dat het niks te maken heeft met Ajax :hypocrite.gif:

Steun die jongen ook een beetje.....Jan Wouters als coach, de eerste 100 gegadigden hebben afgezegd en ja......de prestaties worden er ook niet beter op....Aissati heeft nog niet bijgetekend en ik zou ook zo gereageerd hebben als ik voor PSV zou zijn :ajaxsmiley.gif: :aai.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 11:10 am

Ik denk trouwens wel dat het feit dat Ajax zoveel penalties tegen krijgt te maken heeft met het geduikel van Suarez. Kindjes die vragen...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 11:10 am

Jabu schreef:Als Mols in volle sprint in één keer stil blijft staan en iemand van achter 'opvangt', wordt hij ook geraakt van achteren. Is het dan een penalty?
Dan inderdaad niet, maar Mols bleef niet stil staan.
Mols lokt het wel uit, maar dat maakt het nog steeds een terechte penalty. In mijn ogen dan...er zjin mensen die er anders over denken :wink.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 12, 2007 11:11 am

Schwalbes zijn één ding, maar een duwtje op je rug krijgen en vervolgens net doen alsof je een rotschop in je gezicht hebt gekregen vind ik heel wat anders. Dat heeft niets met zelfbescherming te maken, dat is gewoon triest gedrag en pure naaierij.

Komt dit je bekend voor Baseman? Dit post van je is pas twee weken oud hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 12, 2007 11:12 am

Dat ging zeker over PSV. :xyxthumbs.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 12, 2007 11:15 am

Baseman schreef:
Jabu schreef:Als Mols in volle sprint in één keer stil blijft staan en iemand van achter 'opvangt', wordt hij ook geraakt van achteren. Is het dan een penalty?
Dan inderdaad niet, maar Mols bleef niet stil staan.
Mols lokt het wel uit, maar dat maakt het nog steeds een terechte penalty. In mijn ogen dan...er zjin mensen die er anders over denken :wink.gif:
haha terecht penalty.. kom op zeg. Hoe duidelijk moet je het voorgeschoteld krijgen dat Mols hier gewoon gaat liggen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma nov 12, 2007 11:15 am

Nee, dat ging over de acteerprestaties van vriend Suarez.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 11:16 am

joey schreef:Een zuivere schwalbe.
Ik zou eerst een naar de woorden van Maduro luisteren waarde vriend Joey, of ze hier bekijken. Hij heeft namelijk zelf aan Mols wel degelijk te raken, oftewel hij raakt Mols van achteren in de 16.

Dat Mols iets inhoudt en Maduro niet is slimheid tegen domheid.
Apart dat Maduro hier niets verweten wordt, hij dekte Mols namelijk helemaal verkeerd. Hij had aan de binnenkant moeten staan en heel kort achter de aanvaller sprinten in de 16 is vragen om problemen.
Rishi schreef:Steun die jongen ook een beetje.....Jan Wouters als coach, de eerste 100 gegadigden hebben afgezegd en ja......de prestaties worden er ook niet beter op....Aissati heeft nog niet bijgetekend en ik zou ook zo gereageerd hebben als ik voor PSV zou zijn :ajaxsmiley.gif: :aai.gif:
Nogmaals, PSV heeft hier helemaal niets mee te maken Rishi. De wedstrijd betreft Feyenoord-Ajax. Gedraag je aub niet als een kind van 7...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 12, 2007 11:20 am

Mr. Ajax schreef:Komt dit je bekend voor Baseman? Dit post van je is pas twee weken oud hoor...
Ja en ?
Of wil je zeggen dat Mols op de grond lag, een duwtje op zjin rug kreeg en vervolgens deed alsof hij een rotschop in zijn gezicht had gekregen ???
Jullie halen echt de vreemdste zaken erbij zeg !

Maar goed, ik zal wel ophouden met reageren in deze topic. Hier heb ik weinig behoefte aan. Jullie vinden het geen pingel, gefeliciteerd...

Plaats reactie