AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 25, 2007 7:22 pm

Jöhnk schreef:Ik vind de cijfers van Jesse wat aan de hoge kant, want ik heb me bijna 90 minuten lang geërgerd. :blush.gif:
2E helft was dramatisch, je kan het overdrijven met al die eigen jeugdspelers inbrengen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 25, 2007 7:26 pm

Wie had er dan in moeten komen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo nov 25, 2007 8:18 pm

Bakir?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 25, 2007 8:28 pm

Tuurlijk zijn er excuses te vinden voor het slechte spel van de tweede helft, maar toch blijven een aantal basisklanten ver ver onder de maat. Hoelang gaan we aanmodderen met Ogararu? Ik neem aan dat we in de winterstop iets beters gaan aantrekken? Emanuelson.. wat is er met hem aan de hand? Ook het supertalent Verthongen valt mij nog ernstig tegen. Kansloze vuurpijlen naar voren en geeft onverhoopt een levensgrote kans aan Vitesse.

Nee.. er valt nog heeeeel veel te verbeteren, en toch staan we bovenaan. :onfire.gif:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2007 8:53 pm

GangstaRiB schreef: Nee.. er valt nog heeeeel veel te verbeteren, en toch staan we bovenaan. :onfire.gif:
Ik vind dat er al heel wat verbeterd is i.v.m. de wedstrijden tegen Slavia, Zagreb, Sparta, Groningen en Heracles. Er zit verbetering in, we moeten niet vergeten waar we vandaan kwamen. Het spel was slecht, de resultaten waren bagger en de sfeer was beneden nul. In dat licht bezien gaat het helemaal niet zo beroerd, vind ik. De tweede helft was een nachtkaars, de eerste heel behoorlijk.

Kijk eens naar Maduro en Vertonghen. Die jongens zijn onder Koster echt geen betere voetballers geworden, maar ze krijgen het vertrouwen en dat doet ze zichtbaar goed. Gabri was i.m.o. ook goed bezig, alleen loopt ie zich in zijn ijver af en toe voorbij. Hopen dat de blessures van Gabri en Maduro meevallen.

Vraag me alleen af waarom Koster het schijnbaar niet in Kennedy ziet zitten. Diens speeltijd is minimaal, terwijl ie i.m.o. een nuttige kracht is.

Luque vind ik nog steeds nada. Suarez vond ik vandaag ook wat minder aanwezig dan anders, maar dat lijkt me gezien zijn airmiles quotum niet zo vreemd... Keurig opgelost van Koster trouwens: binnenskamers. Prima, wissel, boete en dan een streep eronder.

Schilder komt tekort voor Ajax-1 en Donald zal het als middenvelder evenmin redden, lijkt me. Een beetje balgevoel en timing is op die positie toch wel een voorwaarde. Maar hij is groot en sterk: omturnen tot rechtsback, lijkt me.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 25, 2007 8:59 pm

wimpey schreef:Luque vind ik nog steeds nada.
Maar gezien jouw benaming voor hem na een paar wedstrijden en zijn vele goede voorzetten van vandaag zullen we dat maar met een korreltje zout nemen. :wink.gif:

Jammer vooral dat hij zo aan snelheid heeft ingeleverd.
wimpey schreef:Schilder komt tekort voor Ajax-1 en Donald zal het als middenvelder evenmin redden, lijkt me. Een beetje balgevoel en timing is op die positie toch wel een voorwaarde. Maar hij is groot en sterk: omturnen tot rechtsback, lijkt me.
Hij heeft positiegevoel en in fysiek opzicht zit alles hem mee. Hij lijkt z'n beperkingen ook wel te kennen en gaat daarom liever de combinatie aan dan dat hij gaat lopen met de bal. Op zich kan juist een speler als Luque zo'n speler ter ondersteuning wel gebruiken. Ik zou het eens proberen. Colin en Ogararu voldoen niet, zoveel weten we al. Delorge en Donald zouden daar allebei een kans moeten krijgen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 25, 2007 9:24 pm

wimpey schreef:Hopen dat de blessures van Gabri en Maduro meevallen.
Ik heb de wedstrijd niet gezien en weet ook niets over de blessure, maar met al die geren en gevlieg is het wachten tot hij weer eens langsdurig baantjes mag gaan trekken, want zulk spel houdt niemand een fatsoenlijke tijd vol.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo nov 25, 2007 9:46 pm

:onfire.gif: 'K heb me uitstekend vermaakt vanmiddag, met name balletje hoog houden op F .. :biggrin.gif:

Drama wedstrijd, maar toch genoeg te genieten .. :tifoajax.gif:

"We kunnen winnen of verliezen, maar een beet're club als deze is er niet"
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo nov 25, 2007 9:48 pm

Maduro viel in ieder geval wel mee, dat zei hij zelf. Gabri geen idee, die liep ook nog gewoon normaal na de wedstrijd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 25, 2007 10:06 pm

Thomas schreef:
wimpey schreef:Luque vind ik nog steeds nada.
Maar gezien jouw benaming voor hem na een paar wedstrijden en zijn vele goede voorzetten van vandaag zullen we dat maar met een korreltje zout nemen. :wink.gif:
Ik ben toch wel tevreden over Luque, zoals vanmiddag had ie idd de nodige zwakke momenten maar toch ook wel goede momenten en hij heeft een fantastische voorzet, dat is toch ook wel belangrijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo nov 25, 2007 10:14 pm

De tweede helft was de slechtste die ik in lange tijd heb gezien, en dat zegt helaas heel wat. Gelukkig waren de blessures een verzachtende omstandigheid, maar het viel niet mee.

Ik ben blij met de rust die er sinds Koster is, maar ik wacht met smart op het verzorgde voetbal waar hij om bekend staat. Tot nu toe is de opbouw nog geen enkele keer het lange-halen-snel-thuis ontstegen, en in tegenstelling tot blijkbaar veel anderen kan ik daar niet bepaald van genieten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo nov 25, 2007 10:44 pm

Mee eens, het was ontzettend slecht. Organisatorisch deugde er ook niet veel van. Deze wedstrijd had gemakkelijk puntverlies kunnen opleveren. Het blijft ook een enorm probleem dat we zo goed als geen bekwame verdedigers hebben.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 25, 2007 11:30 pm

Ik was over de eerste helft eigenlijk niet ontevreden en over de tweede : sja, als je een middenveld van De Jong - Schilder - Donald gaat neerzetten, is het vragen om ellende. Ook weer opvallend: de blessuregevoeligheid van onze spelers. Hoe kómt dat toch?!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2007 6:53 am

Thomas schreef: Maar gezien jouw benaming voor hem na een paar wedstrijden en zijn vele goede voorzetten van vandaag zullen we dat maar met een korreltje zout nemen. :wink.gif:
Ik vind Luque te passief. Als aanvaller leef je bij het winnen van duels. Anticiperen op wat er om je heen gebeurt, je lichaam slim inzetten, in beweging zijn om veel en op belangrijke momenten aanspeelbaar te zijn: dat zie ik bij Luque veel te weinig. Huntelaar en Suarez doen dat veel beter. Luque daarentegen neemt pas aan het spel deel wanneer ie in balbezit komt.

Leuk die idd mooie en stijlvolle trap, maar van een speler van naam als Luque verwacht ik veel meer.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma nov 26, 2007 7:00 am

Arthur schreef:De tweede helft was de slechtste die ik in lange tijd heb gezien, en dat zegt helaas heel wat. Gelukkig waren de blessures een verzachtende omstandigheid, maar het viel niet mee.
Met Schilder en Donald i.p.v. Maduro en Gabberi wordt het verval in kwalteit wel erg groot, Arturo. Weinig aan te doen. Hopen dat de blessures meevallen en dat de geblesseerden spoedig terugkomen. En in de winterbreak een paar gerichte aankopen natuurlijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 7:10 am

Ajax is niet groots, wel nummer één

AMSTERDAM - Wie gisteren per toeval in de Arena was beland en niets zou weten over de recente geschiedenis, had zich afgevraagd waar Ajax het vandaan haalde om Vitesse zó wankelend partij te bieden.

Wie gisteren alwéér in de Arena zat en dus alles wist over dit seizoen, kon zien dat Ajax vorderingen maakt. Heel langzaam herstelt de ploeg van een tumultueuze en vernederende seizoensstart.

Het is dus maar net hoe je het wilde zien.

In feite was met het blote oog nauwelijks vast te stellen dat Ajax wankelde. Vitesse was aanvallend onmachtig om de fragiele ploeg van interim-coach Adrie Koster echt nerveus te maken.

Hoe Ajax zich had gered als de Arnhemse club één van de vele kansen in de tweede helft wel had benut, is een vraag die niet beantwoord hoefde te worden.

Er heerste onder het open dak van de Arena een sfeer die een paar weken geleden het stadion ook al behekste. Toen leek Heerenveen de Amsterdamse club uit het bekertoernooi te stoten, maar Ajax maakte destijds de indruk zich daar geen moment zorgen over te maken.

Ajax won dus. En wat Vitesse gisteren ook verzon, Ajax werd er niet koud of warm van. Bij een stand van 3-1 hadden de Arnhemmers met gemak een aansluitingstreffer kunnen maken. Maar Ajax won weer.

Waar dat zelfbewustzijn vandaan komt, is vooralsnog een raadsel. Of eigenlijk ook weer niet.

Ajax voetbalt een beetje als het karakter van Koster: maak je niet druk, we lossen het wel op, hoe dan ook. Met die houding is Ajax sinds gisteren zelfs alleenstaand koploper geworden van Nederland. Feyenoord haakte af na het verlies in Groningen.

Ajax is nog lang niet zichzelf. Daarvoor moet allereerst het tempo drastisch omhoog.

Want om de tegenstander te verrassen, onder druk te zetten, te overrompelen, te doen laten duizelen, is veel meer tijd nodig. En daarvoor is een aantal nieuwe spelers nodig.

Bijvoorbeeld op de flanken. George Ogararu is een aardige back, maar niet voor Ajax. Als er een keer iets gebeurt op rechts, snapt de Roemeen vaak niet wat er voor nodig is dreigend te blijven.

En wanneer, zoals gisteren, Maduro en Gabri geblesseerd uitvallen, is een middenrif met Siem de Jong, Mitchell Donald en Robbert Schilder veel te jong en onervaren om een gemiddeld eredivisiegevecht te overleven.

Toen die drie het hart van de ploeg vormden, werd Ajax overspeeld door Vitesse. Maar die club heeft geen afmakers meer.

Trainer Aad de Mos refereerde na afloop niet voor niets aan Danko Lazovic, de Servische spits die de Arnhemse eredivisionist deze zomer verruilde voor PSV.

,,Die zou zich met deze wedstrijd wel raad hebben geweten,’’ zei hij.

Ajax was voor rust op 3-0 gekomen door Suárez, Gabri en Luque. Direct na de strafschop van die laatste liet Ajax zich verrassen door Vitesse. Vanaf de aftrap bracht uitblinker Sebastien Sansoni zijn ploegmaten in stelling, waarna Mads Junker 3-1 maakte. Vervolgens was Vitesse in de tweede helft sterker dan de Amsterdamse club.

Een deel van het publiek leek Ajax dit seizoen voor de eerste keer te zien. Er daalde een fluitconcert neer bij weer een gevaarlijke Arnhemse aanval.

Dat deel dat Ajax het hele seizoen al volgt, corrigeerde die thuisfluiters. En ondersteunde hun stroef draaiende helden met lofgezang.

Voor Ajax net op tijd, in de 75ste minuut, bracht Koster Dennis Rommedahl. De Deen is niet zeker van een basisplaats in Amsterdam, maar al diverse malen heeft hij dit voetbaljaar een wedstrijd doen kantelen. Rommedahl stond nu weer aan de basis van een counter, die door Klaas Jan Huntelaar koelbloedig werd afgerond.

Ajax koploper, maar vraag niet hoe. ,,Moet je nagaan wat er zal gebeuren als we wel goed gaan spelen,’’ placht Kosters voorganger Henk ten Cate te zeggen. Koster zelf kan dat alleen maar beamen.
AD

Ik zat gisteren niet per toeval maar wel voor het eerst in lange tijd in de Arena en vraag me af waar die vergevingsgezindheid opeens vandaan komt. Ajax was 'gewoon' heel matig, zeker in de tweede helft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 26, 2007 9:16 am

Inderdaad opvallend. Ik hoorde gistermiddag de nabeschouwing op radio 1, en daar werd hetzelfde verteld: men was verbaasd over de omgeslagen stemming in de Arena, terwijl daar nauwelijks aanleiding voor is. Maar goed, het is natuurlijk wel goed voor het zelfvertrouwen van deze labiele groep.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 9:18 am

Ik heb de 2de helft geen massa's kansen voor Vitesse gezien hoor. De 1ste helft uiteraad wel. Maar na die 3-0 was de wedstrijd toch echt gespeeld.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 9:23 am

Vitesse had er zeker drie, vier kunnen maken. Ben ik niet verbaasd over, want goede verdedigers hebben we niet op dit moment. Vermaelen is nog de beste, maar die is geblesseerd. Ogararu en Urby zijn in verdedigend opzicht prutsers, Vertonghen is een middenvelder, Heitinga eigenlijk ook. Tel uit je winst. Door dat alles krijgt Ajax elke wedstrijd op sullige wijze doelpunten tegen. Dat is ons Europees opgebroken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma nov 26, 2007 9:31 am

Is Heitinga nu ineens een middenvelder?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 26, 2007 9:32 am

Geweldig hoe er hier alleen over de tweede helft wordt gesproken! :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 9:38 am

Harm schreef:Is Heitinga nu ineens een middenvelder?
Op het middenveld vind ik hem beter. Als pure verdediger komt hij m.i. tekort.

Alleen over de tweede helft? Ook in de eerste helft zag ik al een paar kansjes voor Vitesse. Maar ik vind het best, hoor. Ik stel alleen vast dat opeens het glas half vol is in plaats van half leeg, om met een voormalig trainer van Ajax te spreken.
Mijn oordeel: Ajax zal een klasse beter moeten gaan spelen om kans te maken op de titel. Dit spel laten zien tegen PSV of Twente en we worden geslacht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 26, 2007 9:40 am

Afgeslacht door psv? Kom op zeg, ik denk dat we thuis in ieder geval weer gaan winnen over een paar weken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 9:44 am

Mag hopen dat in elk geval Van der Wiel en Vermaelen dan terug zijn. :blush.gif:
Voor mijn gevoel zijn we niet ver verwijderd van een crisis. Met verdedigers die elke wedstrijd doelpunten weggeven en individualisten in de voorhoede die geen zin hebben om mee te verdedigen, wordt de druk op de ploeg erg groot. Met name op het middenveld. Hoelang gaan Maduro en met name Gabri dit volhouden?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 26, 2007 9:54 am

Waarom zouden ze het volhouden? Ze don het nu allebei prima en Gabri heeft vorig jaar al laten zien dat hij het makkelijk volhoudt. Begrijp me niet verkeerd, er moet in de winterstop versterking komen, maar ik maak me tot de winterstop geen zorgen eerlijk gezegd. De zwaarste potten spelen we allemaal thuis.

Plaats reactie