AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 12:29 pm

LucaS schreef:Volgens mij heeft Ajax op dit moment gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd tegen. Dat is zo'n beetje in lijn met het aantal tegendoelpunten dat we al decenia per competitie tegenkrijgen
Dat idee heb ik ook een beetje. Daarnaast had Vitesse nog maar 10 tegendoelpunten in 11 wedstrijden voor het afgelopen weekend. Dat Ajax er dan 4 maakt, vind ik een prima prestatie voor de voorhoede. Vitesse op bezoek krijgen is namelijk niet zo makkelijk als je zou vermoeden. Ik had er minder goede hoop op dan tegen 010 bijvoorbeeld.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 12:35 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:Wat is jouw middenveld voor komend seizoen dan, mochten Davids en Maduro er niet meer bij zijn.
Ik heb één naam als linkshalf die ik nog even voor mezelf wil houden, maar Bradley en Augusto Fernandez staan er wat mij betreft in. Als de verhalen over Defour kloppen (heb hem laatst eindelijk aan het werk gezien en dat zag er goed uit), lijkt me dat ook een geweldenaar voor Ajax.
Heb 'm vorig seizoen 2 keer een wedstrijd aan het werk gezien. Volgens mij had die Defour wel 80 x de bal en hij deed er louter goede dingen mee.

Het ligt er allemaal een beetje aan hoe Ajax wil gaan spelen. Met een diepe creatieve middenvelder en een blok van twee man achter hem (weet nog wel een aardige controleur die ook van waarde kan zijn voor Urby),

met een pivote a la Maduro en een controlerende halfspeler
of met een controleur in het centrum en twee dynamische halfspelers. Er is veel mogelijk en ik weet niet precies hoe Ajax het in wil gaan vullen.
Eigenlijk moet die beslissing nu al genomen zijn. Ajax is bijvoorbeeld afhankelijk of Maduro zal bijtekenen.

Mocht er geen middenvelder bijkomen dan pleit ik voor Davds - Maduro - De Jong. Maar dat had ik al eens aangegeven.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 27, 2007 4:32 pm

LucaS schreef:Volgens mij heeft Ajax op dit moment gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd tegen. Dat is zo'n beetje in lijn met het aantal tegendoelpunten dat we al decenia per competitie tegenkrijgen
Precies. We hebben volgens mij het beste doelsaldo uit de Nederlandse competitie.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di nov 27, 2007 4:34 pm

Inderdaad, we staan net iets boven PSV.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 27, 2007 4:42 pm

goodfella schreef:Eigenlijk moet die beslissing nu al genomen zijn. Ajax is bijvoorbeeld afhankelijk of Maduro zal bijtekenen.
Wat denk jij? Die gaat weg. Als spelers de boel rekken tot de winterstop weet je het wel. Ik denk dat Maduro allang een buitenlandse aanbieding op zak heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di nov 27, 2007 5:02 pm

Ik moet het nog zien. Hij zal best aanbiedingen hebben gehad. Daar twijfel ik niet over. Maar ik begin het idee te krijgen dat die jongen zelf ook wel inziet dat hij een tijdje slecht heeft gepresteerd en dat het daarom misschien ook nog niet zo verstandig is om de stap al te maken. Maar ik kan me zo voorstellen dat hij wel wil afwachten hoe de invulling van de technische staf zal zijn.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 27, 2007 5:05 pm

Dan moet hij nog een tijdje wachten. Denk niet dat in de winterstop al bekend is wie de nieuwe trainer wordt.

Maduro vertoont dat typische ik-ga-weg-maar-ik rek-de-boel-zo-lang-mogelijk-gedrag. Dat komt me inmiddels verdomd bekend voor.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 5:17 pm

MVG kennende wil hij Maduro in de winterstop slijten in het geval dat die niet verlengt.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di nov 27, 2007 5:46 pm

Bertje schreef:
LucaS schreef:Volgens mij heeft Ajax op dit moment gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd tegen. Dat is zo'n beetje in lijn met het aantal tegendoelpunten dat we al decenia per competitie tegenkrijgen
Precies. We hebben volgens mij het beste doelsaldo uit de Nederlandse competitie.
Ik dacht dat jij nooit naar andere clubs keek?

En het boeit geen fuck dat we het beste doelsaldo van de competitie hebben.

Dat zegt niks over het kansen dat je weggeeft of hoe een wedstrijd is gelopen.

Ajax wint met 4-1 van Vitesse maar het had ook achter kunnen komen of op gelijke hoogte op een gegeven moment....dat dat niet gebeurt en dat Ajax DAARNA uitloopt naar een hogere score zegt mij niks over de verdediging.

Ajax geeft teveel kansen weg tegen nietszeggende ploegen. Nederlandse clubs spelen niks klaar in Europa dus ik vind ook niet dat de Nederlandse competitie de maat moet zijn. Want dan kunnen we ook Buffel kopen.....En dan is Rommedahl ook een wereldaankoop
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 27, 2007 5:56 pm

Ik ga uit van de lopende discussie, Rishi.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di nov 27, 2007 6:03 pm

Dus je bent het eigenlijk wel met me eens?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 27, 2007 6:44 pm

Nee, volgens mij ligt het probleem in de eerste plaats op het aanvallende vlak. Als we tegen een sterkere ploeg spelen, is het ook niet dat het tegendoelpunten regent, maar vooral dat we aanvallend onmachtig zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 27, 2007 10:13 pm

Jöhnk schreef:MVG kennende wil hij Maduro in de winterstop slijten in het geval dat die niet verlengt.
Terecht, natuurlijk. Ik begrijp Maduro ook wel, maar dat zou een logisch gevolg van zijn keuze zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di nov 27, 2007 10:17 pm

Nou, ik zou dit jaar ook wel weer eens een keertje kampioen willen worden. Wat mij betreft maakt Maduro het seizoen dus sowieso af bij Ajax. Anders staan we straks met drie A-junioren op het veld in de wedstrijden dat het er om gaat.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 27, 2007 10:49 pm

Sowieso levert Maduro nooit meer op dan de eerste ronde CL.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 28, 2007 8:34 am

Van mij mag hij verkocht worden op voorwaarde dat er meteen een vervanger komt. Als hij niet wil verlengen, he.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 28, 2007 11:39 am

Lijkt me logisch, ja.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr nov 30, 2007 10:12 am

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:Welkom in de wondere wereld van de media en het daarbijbehorende kuddegedrag. PSV zit in een mindere periode met trainerswisselingen enzo, dus de tendens is een beetje negatief... en hupakee, de media bericht gelijk met een ander soort toon.
Hier kan ik me goed in vinden ja :biggthumpup.gif:
Ik vind het altijd wel humor hoe de media kan omslaan moet ik zeggen.
Inmiddels heb ik er meer inzicht in. In de VI staat een stukje over Adrie Koster. Daaruit blijkt dat we hier te maken hebben met iemand die te goed is voor deze wereld. Hij heeft geen hip kapsel en hij is door en door fatsoenlijk. Met andere woorden, Koster staat er goed op bij de journalisten. In tegenstelling tot HtC.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 9:53 am

joey schreef: In tegenstelling tot HtC.
Was was die Henk geweldig he, joey! Je mist 'm enorm, dat is wel duidelijk. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 03, 2007 9:58 am

Volgens mij mis jij hem diep in je hart ook nog, Wimpey, je hebt het nog zo vaak over hem. Geeft niet, hoor, gaat vanzelf wel over. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:11 am

Duke schreef:Volgens mij mis jij hem diep in je hart ook nog, Wimpey, je hebt het nog zo vaak over hem. Geeft niet, hoor, gaat vanzelf wel over. :aai.gif:
Mijn lieve vriendin heeft me een voodoo-Henk-doll beloofd voor Sinterklaas, Duke! Daar ga ik natuurlijk hele creepy dingen mee doen! :smallgrin.gif:

Maar laat ik het erop houden dat ik de adoratie t.a.v. HtC niet begrijp. Gekrenkte ego's, denk ik: el Henk zou volgens velen van Ajax weer een (inter)nationaal bolwerk gaan maken. Dat bleek dus een inschattingsfout te zijn en het lijkt erop dat menigeen moeite heeft om dat toe te geven...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 03, 2007 10:16 am

Ik weet niet waar jij nog adoratie voor HtC ziet, wimpey, ik zie het in ieder geval niet. Ik heb al meerdere keren toegegeven dat ik meer van hem had verwacht, en ik ben niet de enige hier. Maar hij is nu weg, hij is geen thema meer voor mij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51834
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:21 am

Duke schreef:Ik weet niet waar jij nog adoratie voor HtC ziet, wimpey, ik zie het in ieder geval niet.
Ik heb het ook niet over jou, Duke-Meister.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 10:29 am

wimpey schreef:
joey schreef: In tegenstelling tot HtC.
Was was die Henk geweldig he, joey! Je mist 'm enorm, dat is wel duidelijk. :aai.gif:

Nee, ik stel gewoon vast dat HtC een paar vijanden heeft. Derksen bijvoorbeeld begon hem al af te zagen voordat hij was begonnen.
Sommige dingen heeft hij goed gedaan, sommige dingen slecht. Maar niet alles slecht. En niet alles dat mis ging was zijn fout. MVG verkocht Sneijder vlak voor de cruciale tweestrijd met Slavia Praag en haalde geen adequate vervanger. We moeten ook naar hem kijken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 03, 2007 10:38 am

wimpey schreef:
Duke schreef:Ik weet niet waar jij nog adoratie voor HtC ziet, wimpey, ik zie het in ieder geval niet.
Ik heb het ook niet over jou, Duke-Meister.
Ok dan. :koe.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie