AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 10:42 am

joey schreef: MVG verkocht Sneijder vlak voor de cruciale tweestrijd met Slavia Praag en haalde geen adequate vervanger. We moeten ook naar hem kijken.
Zeker, Van Geel gaat allerminst vrijuit.

Maar Van Geel stelt Colin niet op, bepaalt de tactiek niet, stelt Gabri niet als rechtsback op, voert geen komische wissels door, laat zich niet gaan in de media, demoniseert geen spelers, lekt geen kleedkamergeheimen. Voor de tweekamp met Kopenhagen vertrok trouwens géén sleutelspeler en ook toen ging het mis.

Henk ten Cate is gewoon door de mand gevallen als hoofdtrainer van een topclub. Met het materiaal van vorig seizoen en de collaps van PSV had HtC met Ajax fluitend kampioen moeten worden. Dit seizoen liep ie enkel te zeiken over het gebrek aan kwaliteit en de lange blessurelijst. En als 'leider' kun je het niet maken om achter de rug van je broodheer om met een andere club te gaan praten, kort voor de cruciale ontmoeting met Zagreb.

Als mens heeft ie aan de verwachtingen voldaan, maar ik had een betere trainer verwacht. Terug naar de hesjes en de pilonnen en weg uit de spotlights, het lijkt me voor de man zelf een zegen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 10:50 am

Het blijft vreemd, want bij zijn vorige clubs deed hij het uitstekend. Spelers die met hem gewerkt hebben, roemen doorgaans zijn kwaliteiten als veldtrainer. Maar blijkbaar wordt bij Ajax meer verwacht. Een trainer ligt bij onze club onder het vergrootglas, er gelden andere normen dan bij subtoppers. Dat zie je maar weer.
Over dat gebrek aan kwaliteit heeft hij natuurlijk gelijk. MVG verkocht voor een kapitaal en heeft mondjesmaat geïnvesteerd. Vorig seizoen draaide het team om Sneijder, Ten Cate had hem belangrijk gemaakt. Dan vertrekt Sneijder en krijgt Ten Cate Luque. Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Temeer daar je al maanden aan zag komen dat Sneijder zou kunnen vertrekken. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 11:08 am

joey schreef: Een trainer ligt bij onze club onder het vergrootglas, er gelden andere normen dan bij subtoppers. Dat zie je maar weer.
Qua prestaties en presentatie was HtC een kopie van CA. Al vind ik CA betrouwbaarder: die droomt echt van Ajax. Maar beide heren zijn totaal ongeschikt voor de hen bij Ajax toebedeelde positie gebleken.
Dan vertrekt Sneijder en krijgt Ten Cate Luque. Ik vind dat echt onbegrijpelijk. Temeer daar je al maanden aan zag komen dat Sneijder zou kunnen vertrekken. :1evil.gif:
Nou, krijgt. Er zijn er bij Ajax 2 die een aankoop fiateren. Dus HtC is net als MVG voor het aantrekken van Luque verantwoordelijk. Ik vind Luque een drama: een lui kreng met een verwerpelijke instelling. In een woord: blasé.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 03, 2007 11:15 am

Luque was én een gok, én een transfer die onder druk tot stand is gekomen. Er moest immers iemand aangetrokken worden!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 03, 2007 11:17 am

Een paniekaankoop dus. Dat mag je MVG verwijten. Ik begrijp bovendien niet wat we met dat TYPE voetballer moeten, aangezien we Suarez al hadden.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:40 pm

wimpey schreef:
Duke schreef:Ik weet niet waar jij nog adoratie voor HtC ziet, wimpey, ik zie het in ieder geval niet.
Ik heb het ook niet over jou, Duke-Meister.
Over wie dan wel?

Jantje op het Kaboem-forum?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 12:42 pm

Duke schreef:Luque was én een gok, én een transfer die onder druk tot stand is gekomen. Er moest immers iemand aangetrokken worden!
Dat vonden de heren in kwestie, ja. Ik had liever gezien dat ze niemand hadden gehaald dan iemand die zijn laatste wedstrijden voor zijn midlifecrisis speelde.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 03, 2007 1:22 pm

Bertje schreef: Jantje op het Kaboem-forum?
Laat Kaboem! er maar buiten, Bert. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 03, 2007 1:23 pm

Boem wordt er graag aan zijn haren bijgesleept, hoor.

Plaats reactie