AJAX - Vitesse 25-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat gaat ons aller AJAX doen:

Peiling eindigde op ma nov 26, 2007 9:09 am

Ze winnen natuurlijk...
26
90%
Ze spelen gelijk...
2
7%
Ze verliezen ongelukkig...
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 29

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma nov 26, 2007 9:56 am

Reactie op Wimpey: De reden waarom Kennedy zo weinig speelt weet ik ook niet, maar de keren dat ik hem heb gezien als invaller kon hij me absoluut niet overtuigen. Misschien dat die jongen onder de stress staat, omdat hij bij het 'grote' Ajax zit? Hij heeft laten zien dat ie kan voetballen, maar voetballers zijn ook maar mensen natuurlijk.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 26, 2007 9:57 am

joey schreef:Mijn oordeel: Ajax zal een klasse beter moeten gaan spelen om kans te maken op de titel. Dit spel laten zien tegen PSV of Twente en we worden geslacht.
Mee eens, als Vitesse al zoveel kansen af kan dwingen...
De 1e helft van Ajax was overigens best redelijk, alleen mazzelt Ajax natuurlijk wel met de goals. Het ene cadeautje na het andere.

Maar goed, PSV had hetzelfde geluk dit weekend.
Ik zat gisteren niet per toeval maar wel voor het eerst in lange tijd in de Arena en vraag me af waar die vergevingsgezindheid opeens vandaan komt.
Dat viel me ook al op ja.
PSV wint vrij simpel met 1-4 en wordt door de commentator compleet afgezeken, Ajax wint moeizaam met 4-1 en wordt door de commentator bijna opgehemeld. Beetje apart.

PS: Hoe zat dat ook alweer met het vrij worstelen in de 16 bij corners ? :hypocrite.gif: :wink.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 9:58 am

Omdat de spelers voorin haast geen verdedigend werk verzetten, waardoor Gabri, met zijn leeuwenhart, zich een slag in de rondte loopt. Op den duur sloop je daarmee elke speler.
Sommige dingen snap ik niet. Waarom Luque halen als je met KJH en Suarez al twee 'luie' spelers hebt? Met lui bedoel ik dan dat deze spelers puur gericht zijn op het aanvallende. Een type als Finidi was veel beter geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma nov 26, 2007 10:03 am

Baseman schreef:
joey schreef:Mijn oordeel: Ajax zal een klasse beter moeten gaan spelen om kans te maken op de titel. Dit spel laten zien tegen PSV of Twente en we worden geslacht.
Mee eens, als Vitesse al zoveel kansen af kan dwingen...
De 1e helft van Ajax was overigens best redelijk, alleen mazzelt Ajax natuurlijk wel met de goals. Het ene cadeautje na het andere.

Maar goed, PSV had hetzelfde geluk dit weekend.
Ik zat gisteren niet per toeval maar wel voor het eerst in lange tijd in de Arena en vraag me af waar die vergevingsgezindheid opeens vandaan komt.
Dat viel me ook al op ja.
PSV wint vrij simpel met 1-4 en wordt door de commentator compleet afgezeken, Ajax wint moeizaam met 4-1 en wordt door de commentator bijna opgehemeld. Beetje apart.

PS: Hoe zat dat ook alweer met het vrij worstelen in de 16 bij corners ? :hypocrite.gif: :wink.gif:
Welkom in de wondere wereld van de media en het daarbijbehorende kuddegedrag. PSV zit in een mindere periode met trainerswisselingen enzo, dus de tendens is een beetje negatief... en hupakee, de media bericht gelijk met een ander soort toon.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma nov 26, 2007 10:23 am

GangstaRiB schreef:Welkom in de wondere wereld van de media en het daarbijbehorende kuddegedrag. PSV zit in een mindere periode met trainerswisselingen enzo, dus de tendens is een beetje negatief... en hupakee, de media bericht gelijk met een ander soort toon.
Hier kan ik me goed in vinden ja :biggthumpup.gif:
Ik vind het altijd wel humor hoe de media kan omslaan moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma nov 26, 2007 10:36 am

joey schreef:Omdat de spelers voorin haast geen verdedigend werk verzetten, waardoor Gabri, met zijn leeuwenhart, zich een slag in de rondte loopt. Op den duur sloop je daarmee elke speler.
Sommige dingen snap ik niet. Waarom Luque halen als je met KJH en Suarez al twee 'luie' spelers hebt? Met lui bedoel ik dan dat deze spelers puur gericht zijn op het aanvallende. Een type als Finidi was veel beter geweest.
De cijfers spreken vooraslnog in zijn voordeel; relatief veel geblesseerd geweest dit seizoen, maar wel 4 goals en 3 assists geproduceerd. Overigens vind ik Luque minder lui ogen dan Suarez. Gisteren viel het inderdaad wat tegen met zijn werklust, maar tegen Roda jaagde hij best door. Het zit er dus best in, bij hem, om wat werk te verrichten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 10:41 am

Luque is gehaald omdat er iemand gekocht moest worden om het publiek mild te stemmen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 26, 2007 10:57 am

In de Arena heerst weldadige rust
Eredivisie Van onze verslaggever Willem Vissers

AMSTERDAM - Wat een stunt zou het zijn als Adrie Koster, die tot de zomer vrijelijk mag rondzwerven over het trainerskerkhof in Amsterdam, de landstitel na vier jaar terugbrengt bij Ajax. Koster, de zendeling van de rust, laat zijn elftal aardig voetballen, valt op door zijn goede wissels en heeft twee oude vrienden weer met elkaar verzoend: Ajax en het geluk.

Ajax toont bij vlagen voetbal dat past bij de reputatie van de club. Fijnzinnige aanvallen, met een steeds opvallender wordende rol voor Albert Luque, de Spanjaard die een paar maanden nodig had om de roest van het nietsdoen bij Newcastle United van zijn lijf te poetsen. Alsof Koster, een man van eendimensionale teksten, de Arena heeft bezworen, zo rustig is het.

Tijdens het duel met Vitesse (4-1) was soms het tikken van de regen op het halfopen dak van de Arena te horen, zo stil was het. Op andere momenten zette het publiek aan voor de vocale steun die Ajax vooral na de pauze hard nodig had, toen Vitesse aandrong en beter was.

Het is simpel: de rust is terug omdat Ajax weer wint, hoeveel geluk daarbij ook komt kijken, en omdat Koster geen rare dingen doet en zegt. Natuurlijk krijgt John Jaakke, de voorzitter die van een deel van de fans moet verdwijnen, de volle laag als hij zich op het gras waagt om Jaap Stam uit te luiden. Het is dat het volk vol respect is voor Stam, anders was het een genante vertoning geweest.

Toch oogt het spotje met acteur Jack Wouterse alweer gedateerd. Wouterse veroordeelt op de videoboodschap supporters die hun onvrede ventileren door stenen te gooien. Wanneer was dat ook alweer? Ruim een maand geleden nog maar, na het thuisduel tegen NEC, de debuutwedstrijd van Koster.

Sindsdien verliet Ajax spoorslags de brandhaarden van het ongenoegen en sloeg het de weg in naar de oase van het welbevinden. Een commissie met onder anderen voormalig doelman Menzo en oud-bestuurslid Coronel, die het wanbeleid van de afgelopen tien jaar moet doorlichten, is eindelijk aangesteld, doch vrijwel niemand is vooralsnog geïnteresseerd in het doen en laten ervan. Punten zijn vooralsnog als het brood uit de hemel waaraan de fans zich laven. Koster en Ajax zijn weer aan het winnen, al kwam de ploeg net als tegen Roda JC (4-2-winst) en Feyenoord (2-2) goed weg. Ajax is door de nederlaag van Feyenoord in Groningen zelfs alleen koploper.

Dat Ajax geflatteerd won van Vitesse had een paar oorzaken: allereerst het surplus aan kwaliteit in de aanvalslinie, met Luque, Suarez en Huntelaar. Dat overschot contrasteerde met het onvermogen van Vitesse om het soms abominabele Amsterdamse verdedigen af te straffen.

Een tegenstander met een beetje meer niveau dan Vitesse had vaker dan één keer gescoord tegen Ajax. Alleen Junker was succesvol, toen het muziekje om de 3-0 van Luque te vieren nog uit de boxen schalde. Maar in Nederland zijn er niet zo veel opponenten met meer niveau te vinden. Het wankele verdedigen, van de tribune gadegeslagen door de familie Stam met voormalig kostwinner Jaap, en het gebrek aan evenwicht op het middenveld, waren de pijnpunten.

Het middenveld bestond na het geblesseerd afhaken van Maduro en Gabri uit Siem de Jong, Robbert Schilder en Mitchell Donald, jong en onervaren. Het trio werd weggetikt door technicus Sansoni en zijn maten, maar dat bleef zonder gevolgen.

Aan de andere kant profileerden de Spaanssprekende Ajacieden zich opnieuw. Gabri zette de 1-0 van Suarez op, toen hij de bal met een felle tackle de falende ex-Ajacied Yakubu ontfutselde. Gabri zelf maakte 2-0, na knap werk van Maduro, die opnieuw Yakubu aftroefde. En Luque is na het meermaals falen van Huntelaar gepromoveerd tot nemer van strafschoppen. Van der Schaaf, een ploeteraar die van wangedrag zijn handelsmerk maakt, had op onnozele wijze de rug van Heitinga beklommen, alsof hij iets moest pakken van een te hoge kast. Huntelaar maakte 4-1, na een bevlieging van Rommedahl, die niet voor het eerst op dreef was nadat hij net was ingebracht door Koster.

De vraag aan Vitesse-trainer Aad de Mos luidde wie hij als sterkste ziet van het kwartet topploegen. Met Vitesse heeft hij tegen alle kandidaten gespeeld: gewonnen van AZ, verloren van Feyenoord, Ajax en PSV.

De Mos, toch verrassend: ‘AZ speelt het best. Ik denk dat Ajax en AZ het gaan uitvechten.’ Het verschil van tien punten zegt hem niet veel: ‘AZ gaat bijna geen wedstrijd meer verliezen.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma nov 26, 2007 10:57 am

Dan hadden ze Messi moeten halen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » ma nov 26, 2007 11:54 am

Sjeez... Schoot ik vanmorgen om half vier wakker met deze gedachte: wat als Van der Wiel, Gabri en Maduro geblesseerd blijven en Heitinga een gele kaart (en dus een schorsing) had opgelopen? Wat voor A-junioren had Koster dán voor volgende week moeten opstellen?
Het duurde een uur voor ik de slaap weer kon vatten.
Geld moet rollen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 26, 2007 12:27 pm

Ja, je moet er niet aan denken dat AJAX in de afgelopen 10 jaar inplaats van het teveel aan middelmaat echte toppers aan had getrokken.Dan zou je volgens mij, nu, en eerdere jaren, de pannen van het dak hebben gespeeld.

Donald, Schilder zijn nog niet of zullen nooit toppers worden.Urby, tja.Maduro doet het op dit moment niet slecht, al vraag ik me af of dat ie nu pas opvalt omdat we nu bij het maduro-nivo zijn aangeland.De Jong bakte er gisteren ook weinig van.Laten we maar hopen dat we het redden totdat de transfer markt open gaat en AJAX een handvol goede aankopen gaat doen.Want deze situatie op het veld moet natuurlijk niet al te lang duren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma nov 26, 2007 12:27 pm

joey schreef: Ik zat gisteren niet per toeval maar wel voor het eerst in lange tijd in de Arena en vraag me af waar die vergevingsgezindheid opeens vandaan komt. Ajax was 'gewoon' heel matig, zeker in de tweede helft.
Puur scorebordreactie waarschijnlijk, we staan tenslotte bovenaan, maar idd het is gewoon allemaal zeer matig, niet alleen gisteren maar uit bij Fnoord werd je ook lange tijd ondersteboven gelopen. Als je op dit moment weer voorronde CL zou moeten spelen zou je er ook gewoon weer direct uitliggen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma nov 26, 2007 12:45 pm

Kom op jongens, als je (noodgedwongen!!!) met een middenveld De Jong - Donald - Schilder gaat spelen, kun je verwachten dat je overlopen wordt tegen Vitesse. En dat gebeurde ook, in de tweede helft. Zet dat eens af tegen een middenveld als bijvoorbeeld Davids - Maduro - Gabri. Wel alles in het juiste perspectief blijven zien, dus.

Als we een fitte selectie hebben en de rust blijft gewaarborgd, kan er iets moois ontstaan. Ik hoop wel dat Vermaelen en Van der Wiel (in ieder geval) tegen PSV weer terug zijn. December wordt een zware maand, als ik zo het programma bekijk.

Wederom ageer ik overigens tegen het aankoopbeleid van Van Geel; geen verdedigers gekocht terwijl Grygera vertrok en Stam van de zomer al aangaf te willen stoppen, en de aankopen in de breedte betalen zich ook bepaald niet uit, als ik naar bovenin deze post genoemd middenveld kijk, zoals dat gisteren in de tweede helft acteerde.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2007 12:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kom op jongens, als je (noodgedwongen!!!) met een middenveld De Jong - Donald - Schilder gaat spelen, kun je verwachten dat je overlopen wordt tegen Vitesse.
Ik vind het onterecht om het daar op te gooien. Ver voordat Donald in het veld kwam was het namelijk al zes keer niks. Het was volgens mij ook niet zo zeer onkunde, het was vooral onwil om er nog iets van te maken.

Overigens kreeg Vitesse zijn grootste kansen in de eerste helft. In de tweede helft bleef het bij een veldoverwicht.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma nov 26, 2007 1:30 pm

joey schreef:Een type als Finidi was veel beter geweest.
Is Kennedy niet meer zo'n type?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma nov 26, 2007 1:34 pm

Van der Schaaf, een ploeteraar die van wangedrag zijn handelsmerk maakt, had op onnozele wijze de rug van Heitinga beklommen, alsof hij iets moest pakken van een te hoge kast.
:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 1:43 pm

Baseman schreef:
joey schreef:Mijn oordeel: Ajax zal een klasse beter moeten gaan spelen om kans te maken op de titel. Dit spel laten zien tegen PSV of Twente en we worden geslacht.
Mee eens, als Vitesse al zoveel kansen af kan dwingen...
De 1e helft van Ajax was overigens best redelijk, alleen mazzelt Ajax natuurlijk wel met de goals. Het ene cadeautje na het andere.

Maar goed, PSV had hetzelfde geluk dit weekend.
Zoveel kansen? Joey zegt dan wel dat Vitesse 3 a 4 keer had moeten scoren, maar dan ga je ervanuit dat Vitesse ook alle kansen had benut. Immers, die pegel van Sansoni was geen kans. Daarna krijgen ze 2 dotjes die er inderdaad in moeten. Bovendien waren alle doelkansen cadeautjes van Ajax. De 2de helft kon Vitesse weinig klaarspelen in de eindfase. Leuk middenveldspel, maar weinig tot geen gevaar voor het doel. Voorlopig ga ik ervanuit dat de tegenstander minimaal 2 x moet scoren om wat te halen tegen Ajax. Ajax heeft gewoon een super de luxe voorhoede in Nederland.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma nov 26, 2007 1:53 pm

Volgens mij had PSV dit seizoen meer moeite met dit Vitesse. Ik denk dat ze het ons 25 minuten in de tweede helft lastig hebben gemaakt. Toen Rommedahl er in kwam was het wel weer klaar met de goede bedoelingen van Vitesse.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 1:54 pm

Jesse schreef:Volgens mij had PSV dit seizoen meer moeite met dit Vitesse. Ik denk dat ze het ons 25 minuten in de tweede helft lastig hebben gemaakt. Toen Rommedahl er in kwam was het wel weer klaar met de goede bedoelingen van Vitesse.
?

Ik vind dat Vitesse het Ajax in de eerste helft moeilijk heeft gemaakt. De 2de helft moesten ze het spel maken en dat kan Vitesse totaal niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 2:04 pm

Jesse schreef:
joey schreef:Een type als Finidi was veel beter geweest.
Is Kennedy niet meer zo'n type?
Ja. Waarom speelt hij niet?

Ajax maakt geen stabiele indruk. Een tegendoelpunt op het verkeerde moment en je weet niet wat er was gebeurd.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 2:05 pm

joey schreef:
Jesse schreef:
joey schreef:Een type als Finidi was veel beter geweest.
Is Kennedy niet meer zo'n type?
Ja. Waarom speelt hij niet?

Ajax maakt geen stabiele indruk. Een tegendoelpunt op het verkeerde moment en je weet niet wat er was gebeurd.
Zie de klassieker Joey. Zit best wel wat spirit in het elftal.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma nov 26, 2007 2:07 pm

Ik vond het allemaal wel meevallen. Ze hebben twee grote kansen gekregen door raar uitverdedigen van Vertonghen en een bizarre actie van Gabri, maar daar bleef het wel bij. Zo'n zondagsschot tel ik niet mee, dat kan altijd gebeuren. Nee, pas in de tweede helft werd het lastig voor Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 26, 2007 2:08 pm

De laatste twee wedstrijden kwamen we thuis heel snel met 0-1 achter. En die wisten we allebei om te buigen!

Kan het, het is maar een suggestie hoor, dat er eigenlijk best gevoetbald wordt en dat het eigenlijk wel logisch is dat je na 3-0 in de eerste helft iets minder scherp wordt?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 26, 2007 2:09 pm

Zolang Ajax elk duel 3 keer scoort gemiddeld, hoeven we ons niet druk te maken over de tegengoals.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 26, 2007 2:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
joey schreef:Omdat de spelers voorin haast geen verdedigend werk verzetten, waardoor Gabri, met zijn leeuwenhart, zich een slag in de rondte loopt. Op den duur sloop je daarmee elke speler.
Sommige dingen snap ik niet. Waarom Luque halen als je met KJH en Suarez al twee 'luie' spelers hebt? Met lui bedoel ik dan dat deze spelers puur gericht zijn op het aanvallende. Een type als Finidi was veel beter geweest.
De cijfers spreken vooraslnog in zijn voordeel; relatief veel geblesseerd geweest dit seizoen, maar wel 4 goals en 3 assists geproduceerd. Overigens vind ik Luque minder lui ogen dan Suarez. Gisteren viel het inderdaad wat tegen met zijn werklust, maar tegen Roda jaagde hij best door. Het zit er dus best in, bij hem, om wat werk te verrichten.
Verschil is, wat mij betreft, dat als Suárez loopt, het altijd functioneel is. Suárez is wél constant aanspeelbaar en wél constant dreigend. Luque loopt (soms) meer, maar haalt er minder uit. Tel uit je winst.

Plaats reactie