Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 6:54 pm

Jinne schreef:
joey schreef:BTW, hoe lang moeten we nog tegen Ogararu aankijken? En onze vriend Urby mag wat mij betreft een weekje of wat zijn zonden overdenken op de tribune.
Ze hebben beide de mazzel dat alleen Collin op de bank zit, die hun posities over kan nemen. Als Greg volgende week terug dan zie ik in ieder geval liever Vertonghen weer op links, want vandaag als centrumverdediger vond ik hem niks.
Hij kan totaal niet over zijn rechter verdedigen. Gewoon linksback laten staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 02, 2007 6:54 pm

Jezus dit was wel heel slecht hoor.. ik geloof niet dat ik het de laatste jaren veel slechter gezien heb.. en die Urby wordt echt met de week slechter, hoelang wordt hem de hand nog boven het hoofd gehouden?!? Ik vind sowiezo die hele verdediging zwaar naadje, het wordt eens tijd dat AJAX de verdediging niet als een ondergeschoven kindje ziet en qua aankoopbeleid eens wat meer aandacht besteed aan de verdediging. Bah wat een kutmiddag zeg.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 02, 2007 7:06 pm

Bertje schreef:
Jinne schreef:
joey schreef:BTW, hoe lang moeten we nog tegen Ogararu aankijken? En onze vriend Urby mag wat mij betreft een weekje of wat zijn zonden overdenken op de tribune.
Ze hebben beide de mazzel dat alleen Collin op de bank zit, die hun posities over kan nemen. Als Greg volgende week terug dan zie ik in ieder geval liever Vertonghen weer op links, want vandaag als centrumverdediger vond ik hem niks.
Hij kan totaal niet over zijn rechter verdedigen. Gewoon linksback laten staan.
Allemaal leuk en aardig, maar Jinne heeft gelijk: er is gewoon veel te weinig keus achterin; we hebben eenvoudig onvoldoende geoie verdedigers in de selectie. 17 goals tegen na 14 wedstrijden in de wetenschap dat Stekel al wat pingels heeft gestopt; bizar slecht.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 02, 2007 7:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:
Jinne schreef: Ze hebben beide de mazzel dat alleen Collin op de bank zit, die hun posities over kan nemen. Als Greg volgende week terug dan zie ik in ieder geval liever Vertonghen weer op links, want vandaag als centrumverdediger vond ik hem niks.
Hij kan totaal niet over zijn rechter verdedigen. Gewoon linksback laten staan.
Allemaal leuk en aardig, maar Jinne heeft gelijk: er is gewoon veel te weinig keus achterin; we hebben eenvoudig onvoldoende geoie verdedigers in de selectie. 17 goals tegen na 14 wedstrijden in de wetenschap dat Stekel al wat pingels heeft gestopt; bizar slecht.
Inderdaad, verdedigend ligt op dit moment het grootste probleem. Als Ajax voorin niet weet te scoren, dan hebben we eigenlijk al verloren.....

Ernie Brandts had z'n huiswerk goed gedaan. Lurling tegenover Urby, Lurling had de tijd van z'n leven. Kolkka tegenover Sjors, tja.. vanaf minuut 1 wist ik dat we het heel lastig gingen krijgen.

Voorin liep het ook voor geen meter. Luque hield z'n winterslaap en Huntelaar zat alleen maar gefrustreerd te zeiken, terwijl hij in de broekzak van Penders zat. Suarez blijft onberekenbaar, maar het is alles of niets bij die jongen.

Er ligt heel wat werk voor Van Geel a.s. winterstop!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 7:15 pm

Tjah, maar dat lag er voor hem ook al van de zomer.. En toen heeft hij het ook verneukt om het maar zo grof te zeggen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 02, 2007 7:18 pm

Daniel_vT schreef:Tjah, maar dat lag er voor hem ook al van de zomer.. En toen heeft hij het ook verneukt om het maar zo grof te zeggen.
Klopt. Hoewel er natuurlijk een waslijst aan basisklanten gestopt/geblesseerd zijn, maar Ogararu speelt al 1,5 seizoen in de basis en die kan er geen klote. Bij Ogararu kan je dus met recht zeggen dat Van Geel ligt te maffen.

Urby als linksback heeft soms wedstrijden waarin hij uitblinkt, maar rijgt vervolgens een serie wedstrijden aan elkaar die je bij de 6de klas amateurs op de bank brengt. Urby is echt een speciaal gevalletje volgens mij, alsof hij niet beseft dat hij professional is.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 7:20 pm

Bij Urby heb ik soms hetzelfde gevoel als dat ik bij Maduro anderhalf jaar terug had. Er niet helemaal bij zijn, niet met zijn kop er bij zijn. Of is dat gewoon iets typisch Antiliaans? :smallgrin.gif:

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo dec 02, 2007 7:25 pm

joey schreef:Zo Luuk, wat hebben we weer lekker vooruitverdedigd, hè? :hypocrite.gif: :blush.gif:

T82 gefeliciteerd. :biggthumpup.gif:

NAC liet Ajax alle hoeken van het veld zien. Beter positiespel, betere spelopvatting. Wat konden wij daar tegenover zetten?Eigenlijk niets.
Ik ben bang voor een kettingreactie. Twente en PSV zijn stukken beter dan NAC.
Helaas was ik ook deze wedstrijd ondanks mn NAC-seizoenkaart voor Ajax.. Ben dan ook flink uitgelachen vanmiddag! Al kan ik het van NAC natuurlijk wel veel beter hebben dan van andere clubs. Gewoon zeer terecht 3 punten naar Breda.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 7:34 pm

Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 02, 2007 7:34 pm

En dan heeft Willem II ook nog eens vertrouwen gepompt met hun 6-0 overwinning, dus ik hou eigenlijk wel een beetje mijn hart weer vast volgende week. En de week daarop natuurlijk al helemaal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 7:35 pm

Thomas schreef:Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.
Helemaal juist. Eén van de twee had zich op de penaltystip moeten positioneren.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 7:38 pm

Thomas schreef:Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.
Natuurlijk wel, als Suarez gelijk had gespeeld, had Luque de bal er met de punt van zijn penis er nog in kunnen leggen

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 7:39 pm

LucaS schreef:
Thomas schreef:Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.
Natuurlijk wel, als Suarez gelijk had gespeeld, had Luque de bal er met de punt van zijn penis er nog in kunnen leggen
Kijk, dit zijn de echte ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 7:41 pm

Nog maar een keer kijken, Lucas. Ze liepen totaal niet vrij. In de eerste helft, bij dat moment waarop Suarez te lang wachtte met schieten, had hij overigens wel af kunnen leggen naar Luque op de stip.

Volgende week wil ik graag het veld wat breder houden. Luque speelt op dit moment als veredelde tweede spits.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 7:43 pm

Ik weet wat ik gezien heb, Thomas. Suarez had die bal gelijk kunnen spelen en dan had Luque alleen voor de keeper gestaan. Maar goed, daarvoor mist hij de intelligentie en het overzicht

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 7:44 pm

Luque liep vanaf de middellijn achter z'n verdediger.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 02, 2007 7:46 pm

Wat jij wil

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 7:46 pm

LucaS schreef:Natuurlijk wel, als Suarez gelijk had gespeeld, had Luque de bal er met de punt van zijn penis er nog in kunnen leggen
Welnee, die olietanker Luque liep voor geen meter vrij.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 7:53 pm

Thomas schreef:Nog maar een keer kijken, Lucas. Ze liepen totaal niet vrij. In de eerste helft, bij dat moment waarop Suarez te lang wachtte met schieten, had hij overigens wel af kunnen leggen naar Luque op de stip.

Volgende week wil ik graag het veld wat breder houden. Luque speelt op dit moment als veredelde tweede spits.

Suarez had de bal eerder schuin voorlangs naar Luque kunnen spelen ( hij hield zelfs even in waardoor ie een meter of 2 vrij kwam te staan ) , daarna op de zestien op de inkomende Huntelaar, en als ie een stapje naar links doet staat achterin Rommedahl vrij.Punt is dat Suarez alleen met z'n hoofd naar beneden naar de bal op de grond kijkt.Hij kijkt niet eens of wie er vrij staat, hij kijkt alleen naar de bal.Ja toen ie dubbele dekking voor zijn neus had staan, maar dan ben je te laat ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 02, 2007 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 7:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:
Jinne schreef: Ze hebben beide de mazzel dat alleen Collin op de bank zit, die hun posities over kan nemen. Als Greg volgende week terug dan zie ik in ieder geval liever Vertonghen weer op links, want vandaag als centrumverdediger vond ik hem niks.
Hij kan totaal niet over zijn rechter verdedigen. Gewoon linksback laten staan.
Allemaal leuk en aardig, maar Jinne heeft gelijk: er is gewoon veel te weinig keus achterin; we hebben eenvoudig onvoldoende geoie verdedigers in de selectie. 17 goals tegen na 14 wedstrijden in de wetenschap dat Stekel al wat pingels heeft gestopt; bizar slecht.
Ontken ik toch nergens?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 02, 2007 7:59 pm

We zijn er punten afstand vergeleken met vorig jaar niet op achteruit gegaan, maar we hebben al 17 doelpunten tegen.Het aantal eigen jeugd spelers is er al een flink stuk op voorruit gegaan. Maar kijk je naar de Balans in het elftal , die is ver te zoeken. Voorin lopen egoisten (behalve Hunt) en het middenveld is sinds het vertrek van sneijder onevenwichtig.
Achterin missen Vermaelen en een opvolger voor Stam en de back situatie is al jaren een drama , Urby speelt al een jaar als een natte krant en Ogararu is net zoals urby een slechte mandekker.

Koster heeft de wedstrijden tegen Roda en Vitesse geluk gehad dat Ajax eerst scoorde , nu zag je en zie al weken dat het bij Ajax een gaten kaas is achterin. Het lijkt mij toch verstandig om een links en rechtsback te kopen en voor het middenveld Defour te gaan halen. Het geld moet nu echt van tafel anders gaat het tegen Pisvee een 5 of 8 punten achterstand worden laat staan dat die kakkerlakken ook weglopen.

Maar ja wie gaat de maand december ons nog redden in ieder geval niet de verdediging. :stern.gif:

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo dec 02, 2007 8:18 pm

ik zei eerder al dat de meeste fans onze eigen talents enorm overschatten.

het is simpleweg niet zo dat we ons team uit veel eigen kweek kunne laten bestaan want daar is de product van de opleiding gewoon te zwak voor. Iedereen die regelmaat de jeugd ziet voetballen zal dit erkennen.

teveel eigen jeugd = middelmaat en inconsistentie = Psv kampioen

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 02, 2007 8:25 pm

Toppie schreef:We zijn er punten afstand vergeleken met vorig jaar niet op achteruit gegaan, maar we hebben al 17 doelpunten tegen.Het aantal eigen jeugd spelers is er al een flink stuk op voorruit gegaan. Maar kijk je naar de Balans in het elftal , die is ver te zoeken. Voorin lopen egoisten (behalve Hunt) en het middenveld is sinds het vertrek van sneijder onevenwichtig.
Achterin missen Vermaelen en een opvolger voor Stam en de back situatie is al jaren een drama , Urby speelt al een jaar als een natte krant en Ogararu is net zoals urby een slechte mandekker.

Koster heeft de wedstrijden tegen Roda en Vitesse geluk gehad dat Ajax eerst scoorde , nu zag je en zie al weken dat het bij Ajax een gaten kaas is achterin. Het lijkt mij toch verstandig om een links en rechtsback te kopen en voor het middenveld Defour te gaan halen. Het geld moet nu echt van tafel anders gaat het tegen Pisvee een 5 of 8 punten achterstand worden laat staan dat die kakkerlakken ook weglopen.

Maar ja wie gaat de maand december ons nog redden in ieder geval niet de verdediging. :stern.gif:
Raar, volgens mij speelde Urby vorig seizoen in bv Utrecht, Heerenveen en r-dom zuid voortreffelijk. Ik vind het jammer dat er zoveel kneuzen rondlopen die een jeugdspeler zo goed kunnen afkraken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2007 8:25 pm

Feyenoord werd toch kampioen?

PS: ik verwachtte je al. :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 8:31 pm

Tot nu toe lijkt het er vooral op dat we een kampioen van de armoede krijgen.
goodfella schreef:Raar, volgens mij speelde Urby vorig seizoen in bv Utrecht, Heerenveen en r-dom zuid voortreffelijk. Ik vind het jammer dat er zoveel kneuzen rondlopen die een jeugdspeler zo goed kunnen afkraken.
Ik gun die jongen succes en zie het ook zeker in hem zitten, maar er komt een moment dat je zo'n speler gewoon even opzij moet zetten. Zeker wanneer hij z'n matige defensieve inzicht, duelkracht en timing niet goed wil maken met attent spel.

Plaats reactie