Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 02, 2007 8:36 pm

Thomas schreef:Ik gun die jongen succes en zie het ook zeker in hem zitten, maar er komt een moment dat je zo'n speler gewoon even opzij moet zetten. Zeker wanneer hij z'n matige defensieve inzicht, duelkracht en timing niet goed wil maken met attent spel.
Ik zeg ook niet dat Urby niet op de bank moet als ie slecht speelt. Ik weiger alleen om hem bij voorbaat al af te schrijven.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo dec 02, 2007 8:50 pm

Ik gun die jongen succes en zie het ook zeker in hem zitten, maar er komt een moment dat je zo'n speler gewoon even opzij moet zetten. Zeker wanneer hij z'n matige defensieve inzicht, duelkracht en timing niet goed wil maken met attent spel
En wie van de bankzitters denk jij dat beter is? :confused.gif:

Overigens is het natuurlijk zielig voor Vertonghen dat hij zo'n negatiefe hoofdrol opeist, en mag Suarez van mij voorlopig vanaf de bank beginnen. Immers, in de aanval hebben we WEL goeie alternatiefen.
Pompiedom

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 8:51 pm

Voor Suárez is er geen alternatief.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 8:51 pm

Ik zou niet weten waarom we Suarez op de bank zouden zetten. Hij rendeert prima en is een van de weinige spelers die kansen kan scheppen.

Voor deze Urby is zelfs Schilder een goed alternatief. En als Van der Wiel weer terug is kan Vertonghen weer als linksback gaan spelen.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo dec 02, 2007 8:57 pm

Voor Suárez is er geen alternatief.
Luque op links (al mag hij ook op de bank van mij) en we hebben Rommedahl, Backir , Leo (straks weer)

Ik zou niet weten waarom we Suarez op de bank zouden zetten. Hij rendeert prima en is een van de weinige spelers die kansen kan scheppen
Ik zat er met mn neus bovenop, en suarez wachte te lang bij 2 a 3 aanvallen, puur omdat hij voor eigen succes wil gaan, constant. Ik heb dit Trouwens in meerdere wedstrijden gezien. Aan het geluid van de Arena te horen was ik niet de enige die blij was met de wissel.

Tuurlijk hoort suarez in de basis, maar een wedstrijdje bank in Tilburg kan geen kwaad naar mijn idee.

Voor deze Urby is zelfs Schilder een goed alternatief. En als Van der Wiel weer terug is kan Vertonghen weer als linksback gaan spelen
Over Schilder ben ik het niet met je eens, te traag, maar wel beter inzicht. maar Vertonghen zou inderdaad een beter alternatief zijn als vd wiel weer terug is, op de wedstrijd van vandaag na heeft hij meerdere malen laten zien dat hij kan voetballen, ik ben wel redelijk fan van hem.
Pompiedom

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2007 8:58 pm

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 8:59 pm

Ik heb het al eerder gezegd, maar Ajax schiet zichzelf in de voet als het Suarez op de bank zet. Hij mag af en toe minder zelfzuchtig zijn, maar we moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. Het is een geweldig slimme aanvaller die z'n eigen kansen schept.

Het is overigens gewoon pijnlijk om te zien hoeveel er niet klopt aan dit elftal.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo dec 02, 2007 9:18 pm

Hij mag af en toe minder zelfzuchtig zijn, maar we moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. Het is een geweldig slimme aanvaller die z'n eigen kansen schept.
Tuurlijk, het is ook een geweldige voetbaler, en ik denk ook dat mijn woorden een beetje ongelukkig waren gekozen, maar ik bedoel gewoon tegen willem 2 vanaf de bank laten komen omdat dat pas duidelijk maakt dat hij niet altijd voor eigen suc6 moet gaan.
Pompiedom

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2007 9:22 pm

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 10:02 pm

Thomas schreef:Ik heb het al eerder gezegd, maar Ajax schiet zichzelf in de voet als het Suarez op de bank zet. Hij mag af en toe minder zelfzuchtig zijn, maar we moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. Het is een geweldig slimme aanvaller die z'n eigen kansen schept.
Precies. Die jongen heeft nog niet veel ervaring, maar hij zorgt in zijn eentje voor meer gevaar dan de andere aanvallend ingestelde spelers bij elkaar. Hij zette de bal niet goed voor? Laat de rest eens behoorlijk vrijlopen! :1evil.gif: (Luque was véél en véél slechter. Ik had hem gewisseld en niet Suarez.)
Het is overigens gewoon pijnlijk om te zien hoeveel er niet klopt aan dit elftal.
Het hardwerkende, gedisciplineerde maar kwalitatief middelmatige NAC heeft duidelijk gemaakt waar we staan. Wat we hebben? Een verdediging zonder balafpakkers, een hersenloos middenveld en voorin drie types met vedetteneigingen die elkaar de bal niet gunnen.

Ik denk dat we nog meer punten gaan verspelen voor de winterstop. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 10:09 pm

Waarom hoor ik nu hier niemand over het feit dat Suarez met een minachtend lachje op zijn gezicht al hoofdschuddend van het veld af stapte en rechtstreeks de kleedkamer in de catcomben van de ArenA opzocht.

Zeer onprofessioneel t.o.v. je collega's en zeker t.o.v. degene die er voor hem in de plaats in het veld komt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 02, 2007 10:12 pm

Ik kan moeilijk voor anderen spreken, maar ik interesseer me niet zo in die randzaken. Ik heb de reactie niet gezien maar als dit klopt dan is het niet bepaald sympathiek, maar ook geen halsmisdrijf. Spelers reageren wel vaker teleurgesteld na een wissel.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 10:12 pm

Ik reken hem liever af op zijn spel, Voetske. Net zoals ik dat bij andere spelers doe.

@joey: Luque is het lievelingetje van de trainer. Die moet spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 10:16 pm

Hij zou Perez heten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 02, 2007 10:17 pm

joey schreef: Precies. Die jongen heeft nog niet veel ervaring, maar hij zorgt in zijn eentje voor meer gevaar dan de andere aanvallend ingestelde spelers bij elkaar. Hij zette de bal niet goed voor? Laat de rest eens behoorlijk vrijlopen!
Idd Suarez is gewoon goed en hij werkt nog hard ook. Maar voor de rest is het idd gewoon een krakkemikkig elftal, vorige week had het ook al fout kunnen gaan, laat van Geel zn werk eens doen in de winterstop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 10:17 pm

Bertje schreef:@joey: Luque is het lievelingetje van de trainer. Die moet spelen.
O ja? Dat wist ik niet.

Ik vond Luque een regelrechte wanprestatie leveren. Slap in de duels, ongeïnteresseerd en onnauwkeurig. Nee, op deze manier gaat hij het niet redden bij Ajax. (KJH viel trouwens ook niet mee. Mijn god, wat een misbaar om niets. Zeuren, jengelen, wegwerpgebaren maken.... Ga voetballen,denk ik dan. :excited.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2007 10:22 pm

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo dec 02, 2007 10:59 pm

suarezje schreef:
We hebben maar een aanvaller met echte klasse: Suarez, luque is te lui en meneer huntelaar kan nog niets eens een man passeren.
13 wedstrijden, 13 goals.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 02, 2007 11:03 pm

joey schreef:
Bertje schreef:@joey: Luque is het lievelingetje van de trainer. Die moet spelen.
O ja? Dat wist ik niet.
Lijkt me wel. Dit is niet de eerste keer dat Suárez wordt gewisseld en Luque mag blijven staan. En Luque geeft Suárez tijdens een wedstrijd (!) een schop en krijgt dezelfde 'straf' als Suárez.

Hij heeft zo'n mooie trap, hè? Jammer dat de tegenstander een paar stappen opzij moet doen voordat hij z'n trap kan laten zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:06 pm

Thijs schreef:
suarezje schreef:
We hebben maar een aanvaller met echte klasse: Suarez, luque is te lui en meneer huntelaar kan nog niets eens een man passeren.
13 wedstrijden, 13 goals.
Goed, hij heeft gescoord, maar verder speelde hij een draak van een wedstrijd. Hij was lekker statisch. Kwam vooral in actie om tegen de scheidsrechter te zaniken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 02, 2007 11:12 pm

Thomas schreef:Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.
Viel me ook al op. Enorm irritant. Ik heb twee aanvallers nog nooit zo slecht zien vrijlopen. Belachelijk.

Overigens ben ik het eens met joey, Bertje, Thomas en nog een paar: Suarez moet je nooit op de bank zetten. Hij speelde vandaag ábsoluut niet groots maar is gek genoeg de enige man die gevaarlijk kan worden. Luque daarentegen liet vooral zien hoe je slap een duel in kan gaan. Af en toe gaat hij een mannetje voorbij, maar dan denkt-ie ook gelijk een tweede voorbij te kunnen en is het einde verhaal. Ongelooflijk wat heb ik me o.a. aan hem geërgerd vandaag.

Kutwedstrijd. :rules.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 11:22 pm

Jesse schreef:
Thomas schreef:Die reacties op Suarez bij die situatie in de tweede helft waren trouwens echt belachelijk. Huntelaar en Luque blijven gewoon stil staan achter hun man en waren helemaal niet aanspeelbaar.
Viel me ook al op. Enorm irritant. Ik heb twee aanvallers nog nooit zo slecht zien vrijlopen. Belachelijk.

Overigens ben ik het eens met joey, Bertje, Thomas en nog een paar: Suarez moet je nooit op de bank zetten. Hij speelde vandaag ábsoluut niet groots maar is gek genoeg de enige man die gevaarlijk kan worden. Luque daarentegen liet vooral zien hoe je slap een duel in kan gaan. Af en toe gaat hij een mannetje voorbij, maar dan denkt-ie ook gelijk een tweede voorbij te kunnen en is het einde verhaal. Ongelooflijk wat heb ik me o.a. aan hem geërgerd vandaag.

Kutwedstrijd. :rules.gif:
Suarez had de bal eerder schuin voorlangs naar Luque kunnen spelen ( hij hield zelfs even in waardoor ie een meter of 2 vrij kwam te staan ) , daarna op de zestien op de inkomende Huntelaar, en als ie een stapje naar links doet staat achterin Rommedahl vrij.Punt is dat Suarez alleen met z'n hoofd naar beneden naar de bal op de grond kijkt.Hij kijkt niet eens of wie er vrij staat, hij kijkt alleen naar de bal.Ja toen ie dubbele dekking voor zijn neus had staan, maar dan ben je te laat ..
Kijk de beelden er maar op na.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:28 pm

Ik kan de beelden er niet op nakijken, maar tijdens de wedstrijd viel me juist op dat die spelers NIET aanspeelbaar waren. Het gebeurde in een split second, maar Suarez kon de bal niet kwijt.

Daarbij, waarom werd Luque niet uitgefloten. Hij verknalde twee enorme kansen door eerst te laconiek in te schieten en toen de bal niet af te leggen maar op Ten Rouwelaar te knallen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 02, 2007 11:33 pm

joey schreef:Ik kan de beelden er niet op nakijken, maar tijdens de wedstrijd viel me juist op dat die spelers NIET aanspeelbaar waren. Het gebeurde in een split second, maar Suarez kon de bal niet kwijt.

Daarbij, waarom werd Luque niet uitgefloten. Hij verknalde twee enorme kansen door eerst te laconiek in te schieten en toen de bal niet af te leggen maar op Ten Rouwelaar te knallen.
Volgens de beelden werd het hele team uitgefloten, dus inc. Luque, ook toen ie de kans miste, beetje, maar toch.Verder kan ik geen fluitconcert ontdekken bij de wissel van Suarez, dat begrijp ik niet waar je het over hebt.Volgens mij was het een beetje koud hé ... :aai.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 02, 2007 11:38 pm

Zeg ik iets over de wissel van Suarez?

Ik begrijp dat gezeik op die jongen niet. Hij werkte tenminste hard.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie