Ajax - NAC Breda 2-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 05, 2007 10:43 am

Vond ik ook. Suarez durfde tenminste risico's te nemen. Ik vind die jongen een winnaar.
KJH is na het vertrek van HtC weer in zijn oude fout vervallen. Hij staat op de bal te wachten. Hij moet veel meer bewegen, pas dan kan hij zijn tegenstander afschudden. Nu had zelfs Zwaanswijk geen problemen met hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo dec 05, 2007 12:33 pm

joey schreef:Vond ik ook. Suarez durfde tenminste risico's te nemen. Ik vind die jongen een winnaar.
KJH is na het vertrek van HtC weer in zijn oude fout vervallen. Hij staat op de bal te wachten. Hij moet veel meer bewegen, pas dan kan hij zijn tegenstander afschudden. Nu had zelfs Zwaanswijk geen problemen met hem.
Pardon ?.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo dec 05, 2007 7:28 pm

Joey doelt op die gozer die deze competitie 1 op 1 loopt. :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 06, 2007 9:30 am

joey schreef:KJH is na het vertrek van HtC weer in zijn oude fout vervallen.
De oude fout van elke wedstrijd scoren?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do dec 06, 2007 9:53 am

Precies. Huntelaar staat er voor z'n doelpunten. De rest van het team werkt daar om heen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » do dec 06, 2007 10:46 am

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 06, 2007 10:47 am

Huntelaar heeft tegen alle erdivisie clubs gescoord, terwijl hij ook internationaal zeer veel scoort. Er zijn dus geen voorstoppers die zeer eenvoudig tegen Huntelaar overeind blijven

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 10:55 am

Huntelaar heeft maar één kansje nodig om te scoren, maar aan de andere kant draagt hij er aan bij dat Ajax niet verder komt dan dat ene kansje.

Ik vind hem dit seizoen ook waardeloos, ondanks zijn goals. Ik had gedacht dat er nog iets meer rek in zou zitten, dat hij basale zaken als het aannemen en doorspelen van de bal beter zou gaan beheersen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 06, 2007 11:01 am

Het is maar hoe je wil spelen. Met een type Geels of een type Petterson. Hunelaar is meer Geels dan Petterson natuurlijk. Suarez en Luque zijn geen buitenspelers die Huntelaar bedienen zoals een afmaker bedient hoort te worden. Er is bij de aankopen dus duidelijk niet gezocht naar spelers die elkaar aanvullen. Ik vraag me af waarom we Huntelaar meer kwalijk moeten nemen dan Suarez en Luque.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 06, 2007 11:40 am

LucaS schreef:Het is maar hoe je wil spelen. Met een type Geels of een type Petterson. Hunelaar is meer Geels dan Petterson natuurlijk. Suarez en Luque zijn geen buitenspelers die Huntelaar bedienen zoals een afmaker bedient hoort te worden. Er is bij de aankopen dus duidelijk niet gezocht naar spelers die elkaar aanvullen. Ik vraag me af waarom we Huntelaar meer kwalijk moeten nemen dan Suarez en Luque.
Tel daarbij op dat er op het middenveld ook niemand is te vinden die Huntelaar of de buitenspelers bedienen.Niemand die met een steekpass of fatsoenlijke diepe bal dat de voorhoede spelers een voorsprong geven in het loopduel met zijn tegenstander.Tis altijd te laat, te langzaam of komt net niet aan ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 12:55 pm

LucaS schreef:Het is maar hoe je wil spelen. Met een type Geels of een type Petterson. Hunelaar is meer Geels dan Petterson natuurlijk. Suarez en Luque zijn geen buitenspelers die Huntelaar bedienen zoals een afmaker bedient hoort te worden.
Bediend door van die buitenspelers die hun directe tegenstander plus rugdekking uit stand passeren en vervolgens de bal op een prestenteerblaadje voorgeven, bedoel je?

Zo werkt dat niet. Elke buitenspeler, hoe goed ook, dient vrijgespeeld te worden. Dat kun je gewoon niet los zien van de voetballende kwaliteiten van de nummer 9. Want als die steeds de bal verspeelt of de aanval opnieuw laat beginnen bij de rechtsback dan wordt er helemaal niemand vrijgespeeld.

Dit afgezien van de overige mankementen in het elftal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 06, 2007 1:01 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Het is maar hoe je wil spelen. Met een type Geels of een type Petterson. Hunelaar is meer Geels dan Petterson natuurlijk. Suarez en Luque zijn geen buitenspelers die Huntelaar bedienen zoals een afmaker bedient hoort te worden.
Bediend door van die buitenspelers die hun directe tegenstander plus rugdekking uit stand passeren en vervolgens de bal op een prestenteerblaadje voorgeven, bedoel je?

Zo werkt dat niet. Elke buitenspeler, hoe goed ook, dient vrijgespeeld te worden. Dat kun je gewoon niet los zien van de voetballende kwaliteiten van de nummer 9. Want als die steeds de bal verspeelt of de aanval opnieuw laat beginnen bij de rechtsback dan wordt er helemaal niemand vrijgespeeld.

Dit afgezien van de overige mankementen in het elftal.
Mwah, een beetje meer oog voor de medespelers in het elftal van de spelers waar we het over hebben, scheelt toch gouw een goaltje of 2 .......... per wedstrijd.Je kan niet echt zeggen dat bepaalde spelers staan te springen om een ander " iets " te gunnen ..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 06, 2007 1:05 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Het is maar hoe je wil spelen. Met een type Geels of een type Petterson. Hunelaar is meer Geels dan Petterson natuurlijk. Suarez en Luque zijn geen buitenspelers die Huntelaar bedienen zoals een afmaker bedient hoort te worden.
Bediend door van die buitenspelers die hun directe tegenstander plus rugdekking uit stand passeren en vervolgens de bal op een prestenteerblaadje voorgeven, bedoel je?

Zo werkt dat niet. Elke buitenspeler, hoe goed ook, dient vrijgespeeld te worden. Dat kun je gewoon niet los zien van de voetballende kwaliteiten van de nummer 9. Want als die steeds de bal verspeelt of de aanval opnieuw laat beginnen bij de rechtsback dan wordt er helemaal niemand vrijgespeeld.

Dit afgezien van de overige mankementen in het elftal.
Maar waarom geldt dat excuus wel voor Suarez en Luque en niet voor Huntelaar? Huntelaar krijgt ook geen ballen waar hij wat mee kan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 06, 2007 1:09 pm

Excuus? Ik vind Luque waardeloos. :1evil.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 06, 2007 2:23 pm

De halfspelers worden nooit vrijgespeeld, waardoor de buitenspelers nooit worden vrijgespeeld, waardoor de spits nooit wordt vrijgespeeld.

Lichtelijk gechargeerd natuurlijk, want anders zouden we nooit scoren.

En doordat er vrijwel nooit iemand vrij aan de bal komt, kun je ook niet op balbezit spelen en zo het loopwerk verminderen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do dec 06, 2007 4:45 pm

Als ik de berichten zo lees valt er weinig te verminderen aan het loopwerk van Suarez Luque en KJH :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do dec 06, 2007 6:53 pm

Bertje schreef:Natuurlijk wel. Pressie gaat maar over een paar metertjes. Juist iemand als Suárez, die positioneel geweldig is, kan dat uitstekend.
In theorie gaat het maar over een paar metertjes. In de praktijk (een niet grandioos elftal dat het positoespel matig beheerst) wordt in dat kader echter wat meer werk dan een paar metertjes verwacht. (Kilo)Meters maken dus.

Die Mtiliga en Elshot kregen van Suarez en Luque alle ruimte. Het was de sleutel tot de overwinning van NAC. De eerste goal was er een direct gevolg van. En tegen Vitas en Roda was het qua onvoldoende werk bij balverlies niet anders.

Suarez is uitstekend in het maken van akties, maar voetbal bestaat uit meer dan dat alleen. Op z'n inzicht en overzicht, opofferingsgezindheid en handelen in teambelang bijv is nogal het e.e.a. aan te merken. Jammer dat je (je hebt m.i. heel veel kijk op het spel) je enkel aan de sterke punten van Suarez vastklampt en die napuberende diva alvast helig hebt verklaard.

Maduro wees Suarez even op het feit dat ie in een team voetbalt en zijn deel van het vuile werk simpelweg dient uit te voeren. Prima. Ik hoop dat zijn andere medespelers en zijn trainers dat ook doen. Wat meer oog voor hetgeen er om hem heen gebeurt en de waarde van Suarez voor Ajax wordt nog groter dan nu al het geval is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 06, 2007 7:36 pm

wimpey schreef:In theorie gaat het maar over een paar metertjes. In de praktijk (een niet grandioos elftal dat het positoespel matig beheerst) wordt in dat kader echter wat meer werk dan een paar metertjes verwacht. (Kilo)Meters maken dus.
Ja, haha. We gaan natuurlijk niet uit van een elftal dat het positiespel maar matig beheerst. Dan hadden we beter wat Afrikaanse duurlopers kunnen halen. Dat positiespel moet dus verbeterd worden. Daar heb je én de juiste staf voor nodig én spelers die daar aanleg voor hebben. Suárez is zo'n speler. Het kenmerk van dominant voetbal is dat je je tegenstander positioneel aftroeft.
Die Mtiliga en Elshot kregen van Suarez en Luque alle ruimte. Het was de sleutel tot de overwinning van NAC. De eerste goal was er een direct gevolg van. En tegen Vitas en Roda was het qua onvoldoende werk bij balverlies niet anders.
Dit ontken ik dan ook niet.
Suarez is uitstekend in het maken van akties, maar voetbal bestaat uit meer dan dat alleen. Op z'n inzicht en overzicht, opofferingsgezindheid en handelen in teambelang bijv is nogal het e.e.a. aan te merken. Jammer dat je (je hebt m.i. heel veel kijk op het spel) je enkel aan de sterke punten van Suarez vastklampt en die napuberende diva alvast helig hebt verklaard.
Ik verwoord het liever wat anders: ik ga uit van de sterke punten van goede spelers (in dit geval Suárez) en stel mijn tactiek op die spelers af. Suárez is één van de beste spelers van Ajax, dus stel ik mijn tactiek mede op hem af. Dan moet je hem dus zo diep mogelijk laten spelen en veel één tegen één laten spelen. Teruglopen tot de eigen zestien heeft daar weinig mee te maken.

Natuurlijk heeft Suárez ook zwakke punten. Voetske noemt het overzicht en Thomas noemt het zelfzuchtigheid. Waar het vandaan komt maakt niet uit, want het resultaat is hetzelfde: hij ziet nog wel eens iemand over het hoofd. Nu ligt de kracht van Suárez natuurlijk ook meer in de doelgerichte actie dan in de voorbereidende actie, maar een betere afstemming (hoor je dat, trainer?) zou niet onwenselijk zijn. Een betere afstemming en dat komt dus van twee kanten. Suárez moet in de eindfase beter opletten wat zijn medespelers doen en zijn medespelers moeten vaker van de bal af lopen, zodat Suárez meer ruimte voor zijn acties krijgt.
Maduro wees Suarez even op het feit dat ie in een team voetbalt en zijn deel van het vuile werk simpelweg dient uit te voeren. Prima. Ik hoop dat zijn andere medespelers en zijn trainers dat ook doen. Wat meer oog voor hetgeen er om hem heen gebeurt en de waarde van Suarez voor Ajax wordt nog groter dan nu al het geval is.
En knapt Maduro dan even het 'vuile werk' op dat Suárez elke wedstrijd voor het team opknapt? Suárez is constant aanspeelbaar en durft een actie te maken en kan dat ook. Zie ik Maduro of Gabri nog niet in dezelfde mate doen. Maargoed: typisch Nederlands om te roepen dat iemand niet voldoende voor het team doet als hij niet genoeg meters maakt. Suárez moet juist weinig meters maken, want anders loopt hij positioneel te kutten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » vr dec 07, 2007 2:47 pm

:ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie