Willem II-Ajax 8-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 09, 2007 8:45 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Als ik met de cijfers van Alves aankom dan schijnt het nog steeds een waardeloze overschatte spits te zijn maar de cijfers van KJH tonen blijkbaar wel aan dat het een topper is.. nouja ik vind het niet veel bijzonders, in europa heeft ie ook nog niet zoveel laten zien.
Maar vind je cijfers nu wel of niet maatgevend? Of alleen bij Alves?
Nou ik vind het gewoon apart dat velen Alves maar niks vinden ondanks zn uitstekende cijfers en nu worden de cijfers van KJH als maatstaf genomen dat het toch wel een goeie moet zijn. Ik vind statistieken van een spits wel maatgevend ja dus in die zin haalt Klaas gewoon een voldoende maar ik vind hem niet echt beter geworden en in europa heeft ie ook niet veel laten zien.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 8:45 pm

Kom op Bert. Ik heb al 80.000 keer uitgelegd dat Surez alleen naar zijn eigen voeten kijkt, verkeerd staat, niet meeverdedigt en op die wijze elke taktiek doorkruist. Net als Luque, hoewel het bij luque niet komt omdat ie het niet ziet

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 8:46 pm

LucaS schreef:Met Suarez (en Luque) in de basis speel je toevalsvoetbal. Zijn we werkelijk al zo diep gezonken?
Als ze allebei spelen wel ja. Maar een voorhoede met Suarez-Huntelaar-Rommedahl lijkt mij prima. Suarez de man van de acties, Huntelaar de man met overzicht en koele afmaker en Rommedahl met zijn snelheid en loopvermogen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 8:47 pm

brigade zuid schreef:Nou ik vind het gewoon apart dat velen Alves maar niks vinden ondanks zn uitstekende cijfers en nu worden de cijfers van KJH als maatstaf genomen dat het toch wel een goeie moet zijn.
Dan is het volgens mij ook apart dat jij Huntelaar niet zoveel vindt ondanks zijn uitstekende cijfers. Ook in Europa trouwens bijna 1 op 1.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 8:48 pm

Trab schreef:Precies. Met jou kan ik praten. Huntelaar teruggetrokken, Suarez en Rommedahl voorin. Marcellis en Zonneveld zijn verdedigend kwetsbaar, daar moet wat te halen zijn.
Voor de rest Suarez zoveel mogelijk ontzien van zijn verdedigende taken. Daar zijn anderen voor.
Marcellis is vooral een ongeschikte rechtsback. Hij is niet wendbaar genoeg en laat zich fysiek nog aftroeven. Ik zou Suarez tegenover Marcellis zetten en Rommedahl tegenover Zonneveld.

Huntelaar komt vanuit Simons te spelen als hij als verkapte nummer 10 gaat spelen. Ik vind Huntelaar de verre van ideale tegenstander voor Simons. Simons sluit de toevoer naar Huntelaar makkelijk af, juist omdat Huntelaar niet zo beweeglijk is. Simons is een uitstekende controleur die de gemiddelde directe tegenstaner compleet opvreet. Huntelaar is een makkelijke prooi voor hem.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 8:49 pm

LucaS schreef:Kom op Bert. Ik heb al 80.000 keer uitgelegd dat Surez alleen naar zijn eigen voeten kijkt, verkeerd staat, niet meeverdedigt en op die wijze elke taktiek doorkruist. Net als Luque, hoewel het bij luque niet komt omdat ie het niet ziet
Dus al die assists zijn toeval?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 8:51 pm

LucaS schreef:Kom op Bert. Ik heb al 80.000 keer uitgelegd dat Surez alleen naar zijn eigen voeten kijkt, verkeerd staat, niet meeverdedigt en op die wijze elke taktiek doorkruist. Net als Luque, hoewel het bij luque niet komt omdat ie het niet ziet
En ondanks dat iedere wedstrijd een kans of 5 creeert, al 9 goals gemaakt heeft en 7 assists gegeven heeft. En heb je Romario ooit mee zien verdedigen? Die mocht niet eens de middenlijn passeren van Cruijff. Suarez moet lekker voorin blijven. Hij heeft niks te zoeken op de linksbackplaats.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 8:56 pm

Thomas schreef:
Huntelaar komt vanuit Simons te spelen als hij als verkapte nummer 10 gaat spelen. Ik vind Huntelaar de verre van ideale tegenstander voor Simons. Simons sluit de toevoer naar Huntelaar makkelijk af, juist omdat Huntelaar niet zo beweeglijk is. Simons is een uitstekende controleur die de gemiddelde directe tegenstaner compleet opvreet. Huntelaar is een makkelijke prooi voor hem.
Zou kunnen, maar het lijkt mij wel handig om Salcido en Rajkovic, pure mandekkers, wat te laten zwemmen. En Huntelaar hoeft niet zoveel te bewegen. Als hij maar op de juiste momenten inzakt en ruimte maakt voorin voor Suarez en Rommedahl. Vond het tegen Utrecht goed werken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 8:57 pm

Thomas schreef:Huntelaar komt vanuit Simons te spelen als hij als verkapte nummer 10 gaat spelen. Ik vind Huntelaar de verre van ideale tegenstander voor Simons. Simons sluit de toevoer naar Huntelaar makkelijk af, juist omdat Huntelaar niet zo beweeglijk is. Simons is een uitstekende controleur die de gemiddelde directe tegenstaner compleet opvreet. Huntelaar is een makkelijke prooi voor hem.
Mee eens. Simons moet je geen directe tegenstander geven. Lekker laten zwemmen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 09, 2007 9:00 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Nou ik vind het gewoon apart dat velen Alves maar niks vinden ondanks zn uitstekende cijfers en nu worden de cijfers van KJH als maatstaf genomen dat het toch wel een goeie moet zijn.
Dan is het volgens mij ook apart dat jij Huntelaar niet zoveel vindt ondanks zijn uitstekende cijfers. Ook in Europa trouwens bijna 1 op 1.
Ik zei: 'niet veel bijzonders', dat is wat anders als 'niet zoveel vindt' maar gezien zn statistieken wel voldoende natuurlijk, dat heb ik in mn vorige post ook gezegd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 09, 2007 9:05 pm

Statistieken zijn wel maatgevend maar hij heeft niet veel laten zien in Europa?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 9:13 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Kom op Bert. Ik heb al 80.000 keer uitgelegd dat Surez alleen naar zijn eigen voeten kijkt, verkeerd staat, niet meeverdedigt en op die wijze elke taktiek doorkruist. Net als Luque, hoewel het bij luque niet komt omdat ie het niet ziet
Dus al die assists zijn toeval?
Ach, hij creeerde aardig wat op basis van zijn actie. Maar met overzicht een assist geven? Nee. Als je dat toeval wil noemen, dan is het dus toeval ja. Overigens creeert hij inmiddels ook al een aantal wedstrijden niets meer

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 9:17 pm

Als je dat toeval wil noemen, dan is het dus toeval ja.
Ik wil dat geen toeval noemen nee, want iets dat zo regelmatig voorvalt is per definitie geen toeval.
Overigens creeert hij inmiddels ook al een aantal wedstrijden niets meer
Aardige pass op Kennedy, nietwaar?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 9:20 pm

LucaS schreef:
Ach, hij creeerde aardig wat op basis van zijn actie. Maar met overzicht een assist geven? Nee. Als je dat toeval wil noemen, dan is het dus toeval ja. Overigens creeert hij inmiddels ook al een aantal wedstrijden niets meer
Sinds dat gezeik op hem creeert hij inderdaad minder. Had ik al voorspeld. Die jongen moet je gewoon op zijn intuitie laten spelen. Als hij teveel moet nadenken dan gaat het mis. Dat zag je tegen Nac. Gisteren tegen Willem (in de 1e helft) zag je ook een paar keer dat hij opzichtig een bal voorgaf, daar waar hij met een actie veel meer gevaar had kunnen stichten. Hij is angstig geworden. Ik vind het een slechte zaak.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 9:23 pm

JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 09, 2007 9:24 pm

LucaS schreef:Ach, hij creeerde aardig wat op basis van zijn actie. Maar met overzicht een assist geven? Nee.
Kan mij het schelen of hij met of zonder overzicht assists geeft. Zolang hij maar assists geeft en het er een heleboel zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 9:25 pm

LucaS schreef:JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?
Wat vond je nou van die pass op Kennedy?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 9:25 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:
Huntelaar komt vanuit Simons te spelen als hij als verkapte nummer 10 gaat spelen. Ik vind Huntelaar de verre van ideale tegenstander voor Simons. Simons sluit de toevoer naar Huntelaar makkelijk af, juist omdat Huntelaar niet zo beweeglijk is. Simons is een uitstekende controleur die de gemiddelde directe tegenstaner compleet opvreet. Huntelaar is een makkelijke prooi voor hem.
Zou kunnen, maar het lijkt mij wel handig om Salcido en Rajkovic, pure mandekkers, wat te laten zwemmen. En Huntelaar hoeft niet zoveel te bewegen. Als hij maar op de juiste momenten inzakt en ruimte maakt voorin voor Suarez en Rommedahl. Vond het tegen Utrecht goed werken.
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik denk dat Koster er goed aan zou doen om de Roda-variant af te kijken van PSV-Roda:

(Marcellis)---(Salcido)---(Rajkovic)---(Zonneveld)
-----------------------Oper
-----------Lamah------------Cissé

---------------------(Simons)
----------------------Hadouir
----------(Mendez)-------------(Bakkal)
------------Bodor----------------Tioté
---------------------(Afellay)
----------------------Meeuwis

----------(Koevermans)---(Farfan)
-----------Kah-------Saeijs------De Fauw


Bij Ajax zou het dan op zoiets lijken:

(Marcellis)---(Salcido)---(Rajkovic)---(Zonneveld)
----------------------Huntelaar
-----------Suarez---------------Rommedahl

---------------------(Simons)
----------------------Kennedy
----------(Mendez)-------------(Bakkal)
-----------De Jong---------------Gabri
---------------------(Afellay)
----------------------Maduro

----------(Koevermans)---(Farfan)
-----------Colin-------Heitinga------Van der Wiel



Voor dit team moet die manier van spelen redelijk mogelijk zijn. Maduro zal in balbezit de rol van Tioté over moeten nemen en samen met De Jong de dieptepassing moeten verzorgen. Kennedy beweegt net als Hadouir veel over de gehele breedte van het veld.

Huntelaar kan jammer genoeg niet in de diepte aangespeeld worden, maar Suarez en Rommedahl moeten in balbezit veel naar binnen trekken om of Rajkovic of Salcido uit de mandekking te halen. Wanneer ze daarvoor moeten kiezen gaan ze twijfelen, zoals ook tegen Roda te zien was (Cissé en Lamah kregen geweldig veel ruimte). Het is dan natuurlijk wel een vereiste dat Gabri en De Jong buitenom gaan om Marcellis en Zonneveld bezig te houden, anders blijft alles soepeltjes verlopen en blijven Salcido en Rajkovic gewoon staan terwijl Marcellis en Zonneveld meelopen met Rommedahl en Suarez. Rommedahl zal het gevaar van de voorzet van Zonneveld ook in moeten perken, maar dat moet hem met zijn loopvermogen lukken. Suarez is in staat Marcellis zodanig bezig te houden dat hij niet regelmatig achter Marcellis -die uit zichzelf toch al niet vaak opkomt- aan hoeft te hollen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 09, 2007 9:37 pm

Jöhnk schreef:Aardige pass op Kennedy, nietwaar?
Vond ik ook een zeer mooi balletje. Rustig afgewacht en op het juiste moment gegeven. Sowieso vond ik dat Suarez erg op zoek was naar z'n medespelers. Of hij daar beter van gaat spelen weet ik alleen niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2007 9:41 pm

... :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 9:46 pm

LucaS schreef:JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?
Dat het team als geheel slecht speelt is toch niet zijn schuld? Wees blij dat er nog iemand is die uit het niets kansen kan creeeren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 9:58 pm

Het is net zoiets als een keeper die de ene na de andere onmogelijke bal eruit haalt beschimpen omdat Ajax te afhankelijk van zijn prestaties is.

De omgekeerde wereld dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 11:01 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?
Wat vond je nou van die pass op Kennedy?
Wat vond jij er van dat Suarez 3 keer z'n man laat lopen en daar direct goals uit ontstaan ?.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo dec 09, 2007 11:08 pm

???
Laatst gewijzigd door Aristides op zo dec 09, 2007 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 11:09 pm

Tegen WII laat ie z'n man lopen bij de eerste goal, en er was ook nog een wedstrijd tegen Nac, duh ...

Plaats reactie