Willem II-Ajax 8-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 7:20 pm

Zuidema schreef:Natuurlijk heeft Huntelaar in de 16 een bovengemiddeld scorend vermogen. Daar liggen voornamelijk zijn kwaliteiten. Die jongen draaide vooral in zijn eerste half jaar bij Ajax een fenomenaal seizoen. Elke bal waar ie zijn voet toen tegen aankreeg vloog zo'n beetje het doel in. Inmiddels is de boel wat genormaliseerd, maar zijn statistieken zijn natuurlijk nog steeds goed. Daar kom ik ook niet aan.
Zijn statistieken van dit seizoen zijn net indrukwekkend als van zijn eerste half jaar bij Ajax!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 09, 2007 7:32 pm

goodfella schreef:
Zijn statistieken van dit seizoen zijn net indrukwekkend als van zijn eerste half jaar bij Ajax!
Jouw interpretatie, niet de mijne. In alle huidige cijfers zit trouwens die belachelijke 8-1 tegen De Graafschap. 4 doelpunten niet waar, waarvan een aantal gemakkelijke afmakertjes. Tja, heel indrukwekkend, inderdaad.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 7:33 pm

Onzin Zuidema, in die indrukwekkende cijfers van het eerste half jaar zat ook een hattrick tegen RBC. Feit is dat Huntelaar toen 1op 1 liep en nu weer. En toen had hij vleugelspelers die nog wel eens een voorzet gaven

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 09, 2007 7:40 pm

Tegen RBC waren het toch ook 4 doelpunten? Of was dat tegen Sparta?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 7:41 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Zijn statistieken van dit seizoen zijn net indrukwekkend als van zijn eerste half jaar bij Ajax!
Jouw interpretatie, niet de mijne. In alle huidige cijfers zit trouwens die belachelijke 8-1 tegen De Graafschap. 4 doelpunten niet waar, waarvan een aantal gemakkelijke afmakertjes. Tja, heel indrukwekkend, inderdaad.
In het eerste half jaar maakte hij 16 doelpunten in 16 competitiewedstrijden. Om precies te zijn scoorde hij in de eerste 3 competitieduels 0 doelpunten. Tegen RBC had hij bijvoorbeeld een 4 klapper.

Dit seizoen maakt hij tot nu toe 13 doelpunten in 14 wedstrijden.

Kortom, aan jouw interpretatie schort nogal wat.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo dec 09, 2007 7:43 pm

Achja, tegen PSV lijkt Klaas altijd makkelijk te scoren dus hopen dat hij dat weer doet volgende week. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 7:44 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Zijn statistieken van dit seizoen zijn net indrukwekkend als van zijn eerste half jaar bij Ajax!
Jouw interpretatie, niet de mijne. In alle huidige cijfers zit trouwens die belachelijke 8-1 tegen De Graafschap. 4 doelpunten niet waar, waarvan een aantal gemakkelijke afmakertjes. Tja, heel indrukwekkend, inderdaad.
Maar dat telt dan niet voor Suarez ?, assist en goals tegen de graafschap, WII ( 3e van ondere ) , tja heel indrukwekkend, inderdaad.

AJAX heeft een goede spits, dan verwacht je de aankopen op die manier doorgaan, in dienst van met altijd ruimte voor eigen initatief.Das is nooit anders geweest.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 09, 2007 7:47 pm

LucaS schreef:Onzin Zuidema, in die indrukwekkende cijfers van het eerste half jaar zat ook een hattrick tegen RBC. Feit is dat Huntelaar toen 1op 1 liep en nu weer. En toen had hij vleugelspelers die nog wel eens een voorzet gaven
Okee, Lucas. Jij en GF hun zin, voordat we weer bladzijdenlang over een of ander verschilletje gaan microbeneuken... Huntelaar speelt nog steeds geweldig volgens de statistieken. Alleen bekruipt me dan het gevoel wat ik ook bij Rosenberg steeds had. Best wel leuke statistieken, maar in de wedstrijd zelf vind ik hem voetballend 10x niks. Een wedstrijd duurt langer dan dat ene minuutje van een doelpunt of een assist (hoe belangrijk ook).

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 09, 2007 7:57 pm

Voetske schreef:
Zuidema schreef:
goodfella schreef:
Zijn statistieken van dit seizoen zijn net indrukwekkend als van zijn eerste half jaar bij Ajax!
Jouw interpretatie, niet de mijne. In alle huidige cijfers zit trouwens die belachelijke 8-1 tegen De Graafschap. 4 doelpunten niet waar, waarvan een aantal gemakkelijke afmakertjes. Tja, heel indrukwekkend, inderdaad.
Maar dat telt dan niet voor Suarez ?, assist en goals tegen de graafschap, WII ( 3e van ondere ) , tja heel indrukwekkend, inderdaad.
Ja, 3 assists tegen de Graafschap, maar slechts 1 goal.

Verder de 0-2 en 1-3 in Alkmaar. De 1-1 en 4-1 tegen Heerenveen. De 1-0 tegen FC Groningen. De 0-2 tegen Willem II. De 2-0 tegen Vitesse. De 2-1 tegen Roda JC. Belangrijke doelpunten me dunkt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 8:08 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
Zuidema schreef: Jouw interpretatie, niet de mijne. In alle huidige cijfers zit trouwens die belachelijke 8-1 tegen De Graafschap. 4 doelpunten niet waar, waarvan een aantal gemakkelijke afmakertjes. Tja, heel indrukwekkend, inderdaad.
Maar dat telt dan niet voor Suarez ?, assist en goals tegen de graafschap, WII ( 3e van ondere ) , tja heel indrukwekkend, inderdaad.
Ja, 3 assists tegen de Graafschap, maar slechts 1 goal.

Verder de 0-2 en 1-3 in Alkmaar. De 1-1 en 4-1 tegen Heerenveen. De 1-0 tegen FC Groningen. De 0-2 tegen Willem II. De 2-0 tegen Vitesse. De 2-1 tegen Roda JC. Belangrijke doelpunten me dunkt.
Persoonlijk vindt ik altijd de eerste goal het belangrijkst en de laatste, maar ook weer afhankelijk hoe je in de wedstrijd zit.Eigenlijk zijn alle goals de laatste jaren belangrijk voor AJAX in de wedstrid.Maar ook daar kun je jaren over aan het discuceren blijven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2007 8:21 pm

:ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do dec 04, 2008 4:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 09, 2007 8:29 pm

Als ik met de cijfers van Alves aankom dan schijnt het nog steeds een waardeloze overschatte spits te zijn maar de cijfers van KJH tonen blijkbaar wel aan dat het een topper is.. nouja ik vind het niet veel bijzonders, in europa heeft ie ook nog niet zoveel laten zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 8:34 pm

suarezje schreef:Maakt niet uit welke speler er scoort, of het Huntelaar is of Suarez, maar ik vind Ajax te veel het "Huntelaar-spel" spelen, hij moet scoren, moet hij snel worden verkocht? Ik zou dat niet erg vinden, nu brengt hij nog iets op, al zal geen topclub veel geld (meer dan € 20 miljoen) voor hem willen geven, want hij is alleen bruikbaar als je sterker bent dan je tegenstander en dat is Ajax zelden.

Aanvallend vond ik Ajax vorig seizoen tegen Feyenoord verrassend goed, dat was de enige wedstrijd zonder Huntelaar in de basis! Met Huntelaar is het te voorspellend, hij heeft geen actie, geen snelheid, geen handelingssnelheid, geen techniek. Ajax moet hem dus in stelling brengen en dan denk ik dat het voor "" iedere spits""" te doen is om te scoren, waarom dan die dure Huntelaar?

Ajax zal moeten kiezen: Huntelaar snel verkopen of alle spelers instellen op Huntelaar. In dat laatste geval zal Huntelaar topscorer worden, Ajax keurig derde en moet je Suarez snel verkopen. Wat zal Van Geel doen? Kiezen voor Huntelaar?
Dus zo ver zijn we nu al, Huntelaar verkopen, in de winterstop dan maar.Immers we hebben Suarez toch ... of toch niet.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 09, 2007 8:35 pm

Wie noemt Alves waardeloos?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 8:36 pm

brigade zuid schreef:Als ik met de cijfers van Alves aankom dan schijnt het nog steeds een waardeloze overschatte spits te zijn maar de cijfers van KJH tonen blijkbaar wel aan dat het een topper is.. nouja ik vind het niet veel bijzonders, in europa heeft ie ook nog niet zoveel laten zien.
Maar vind je cijfers nu wel of niet maatgevend? Of alleen bij Alves?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 8:37 pm

Met Suarez (en Luque) in de basis speel je toevalsvoetbal. Zijn we werkelijk al zo diep gezonken?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 8:39 pm

LucaS schreef:Met Suarez (en Luque) in de basis speel je toevalsvoetbal. Zijn we werkelijk al zo diep gezonken?
Vandaar mijn opmerking, Begrijp er ook niks meer van ..

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 8:40 pm

Ik ben het helemaal met je eens

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 09, 2007 8:40 pm

Iets heel vaak herhalen is leuk als je iemand wilt hersenspoelen. In een discussie onderbouwen we meestal.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 09, 2007 8:41 pm

Dat heb ik dan ook gedaan. Jij legt ook niet elke keer uit waarom je Suarez verafgoodt

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 09, 2007 8:42 pm

wimpey schreef:
KJH heeft t.t.v. jouw buitenlandse verblijf een aantal prima wedstrijden gespeeld als teruggetrokken aanvaller, joey.

Bovendien lijkt me dat je het centrum van PSV met snelheid (Rommedahl) en acties (Suarez) behoorlijk tureluurs moet kunnen spelen.

We moeten elkaar natuurlijk niet wijs proberen te maken dat KJH er niets aan doet en niet kan voetballen. Dat is gewoon gelul. Hij is slim gnoeg om een tegenstander te verrassen, niet bang voor vies (loop)werk, heeft een eindpass en kan als 'komende' speler ook gevaar stichten. Eigenschappen die zich prima lenen om versterkt vanaf 10 te spelen, hetgeen ie tegen bijv. Utreg prima deed. Bovendien is dan het middenveld wat beter bezet. Dat zullen we nodig hebben, want in de voorbije wedstrijden maakt de tegenstander gemiddeld 2 doelpunten tegen Ajax. Eerst maar weer eens terug naar de basis; hard werken, je voor het team opofferen en een degelijke organisatie neerzetten. Zonder die voorwaarden kun je het tegen PSV en Twente wel schudden natuurlijk.
Precies. Met jou kan ik praten. Huntelaar teruggetrokken, Suarez en Rommedahl voorin. Marcellis en Zonneveld zijn verdedigend kwetsbaar, daar moet wat te halen zijn.
Voor de rest Suarez zoveel mogelijk ontzien van zijn verdedigende taken. Daar zijn anderen voor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 8:42 pm

Bertje schreef:Iets heel vaak herhalen is leuk als je iemand wilt hersenspoelen. In een discussie onderbouwen we meestal.
Dat hebben WE al tig keer gedaan, in een discussie niet alleen de postings van jezelf lezen wil ook wel eens helpen :aai.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 09, 2007 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 09, 2007 8:43 pm

Hmm, ik kon het er niet in ontdekken. Zal straks nog maar eens zoeken.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 09, 2007 8:43 pm

Trab schreef:Voor de rest Suarez zoveel mogelijk ontzien van zijn verdedigende taken. Daar zijn anderen voor.
Inderdaad. Je kan hem wel tot de achterlijn laten meeverdedigen, maar als je dan eenmaal de bal weer veroverd heb kan je er niks meer mee omdat alleen Huntelaar nog voorin staat en je dus gelijk weer de bal kwijt bent.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58899
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 8:44 pm

Bertje schreef:Hmm, ik kon het er niet in ontdekken. Zal straks nog maar eens zoeken.
Je doet maar, ik zie het tegen Psv wel.Als Huntelaar in de tussentijd niet al verkocht is ..

Plaats reactie