Willem II-Ajax 8-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo dec 09, 2007 11:12 pm

Voetske schreef:Tegen WII laat ie z'n man lopen bij de eerste goal, en er was ook nog een wedstrijd tegen Nac, duh ...
Die jij niet hebt gezien, want anders reageer je zo niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 11:14 pm

Wat heb ik niet gezien ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 09, 2007 11:16 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:
LucaS schreef:JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?
Wat vond je nou van die pass op Kennedy?
Wat vond jij er van dat Suarez 3 keer z'n man laat lopen en daar direct goals uit ontstaan ?.
Een tegenvraag: wat flauw.

Maar laat ik het goede voorbeeld geven en je vraag beantwoorden. Bij de eerste tegengoal deed hij een poging tot meeverdedigen. Hij werd gewoonweg uitgespeeld, dat is heel iets anders dan je mannetje laten lopen.

Tegen NAC was het erg slecht, dat ben ik met je eens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 09, 2007 11:28 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef: Wat vond je nou van die pass op Kennedy?
Wat vond jij er van dat Suarez 3 keer z'n man laat lopen en daar direct goals uit ontstaan ?.
Een tegenvraag: wat flauw.

Maar laat ik het goede voorbeeld geven en je vraag beantwoorden. Bij de eerste tegengoal deed hij een poging tot meeverdedigen. Hij werd gewoonweg uitgespeeld, dat is heel iets anders dan je mannetje laten lopen.

Tegen NAC was het erg slecht, dat ben ik met je eens.
Eigenlijk gaat het me daar niet eens om.Kijk als wij tegen bepaalde tegenstanders spelen dan komen hier de scenario's naar boven.Ogararu ( Urby ) moet over zijn man heen gaan, tegenstander moet keuzes maken i.v.m. met man meer situaties enz, afijn we zeggen dan, lees het hier net nog, die directe tegenstander van Ogararu ( Urby ) verdedigd toch niet of heel slecht mee.Daar probeer je dus als AJAX zijnde van te profiteren.Is ook moeilijk te verdedigen omdat, als je dat een beetje goed doet, net als Nac, je als tegenstander keuze moet maken, je directe tegenstander los moet laten.Met alle risico's van dien.Lukt dat dan lach je je een bult vanwage de onkunde van de buitenspeler van de tegenstander.

Hoe denk je dat onze tegenstanders dat inschatten bij onze spelers als die niet of te laat ( of niet mee hoeven te ) verdedigen ?. Ook nog eens tegen een tegenstan, wij dus, die als los zand aan elkaar hangt.Na al weer 2 wedstrijden op rij dat daardoor aan de kant en mede door zijn te laat zijn en niet meedverdedigen er doelpunten vallen.Al ben ik me er van bewust dat de rest natuurlijk ook schuld heeft.En dan kun je wel zeggen dan moet er iemand van het middenveld uitstappen, tja dat hebben we nu ook al verschillende keren gezien hoe fout dat gaat.Beetje tegenstander buit die man meer situatie gewoon uit ..

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » zo dec 09, 2007 11:36 pm

Afbeelding

Ai ai ai pijnlijk.....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 09, 2007 11:57 pm

Wie is die terreinknecht op de achtergrond?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 09, 2007 11:58 pm

Colin, Joey.

Ik vind dat die jongen al genoeg vernederd is. Zo zou het niet moeten gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 10, 2007 12:02 am

Je weet toch niet wat er aan de hand is.. misschien wil ie er zelf wel niet bij gaan staan als de spelers naar het uitvak lopen omdat ie nog pissed is om die paar fluitconcertjes tegen hem. Ik denk iig dat het zn eigen initiatief is om er niet bij te gaan staan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 10, 2007 12:06 am

Oh, maar ik denk ook niet dat z'n teamgenoten hem niet moeten of zo hoor. Ik doelde op de schandalige manier waarop hij afgezaagd is door het publiek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 10, 2007 12:14 am

Ja, ik vind het ook wel een beetje lullig voor hem. Aan de andere kant verdient hij natuurlijk niet verkeerd.

Laat ik het zo zeggen: er zijn mensen op deze wereld die het zwaarder hebben, maar ik begrijp dat hij het publiek even niet wilde bedanken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 10, 2007 12:25 am

Misschien is ie de weg kwijt.Tja, beetje vent gaat er gewoon tussenstaan en laat zich, onterecht, toejuichen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 10, 2007 12:28 am

Dat vind ik juist niet. Iemand met een beetje persoonlijkheid vergeet niet meteen hoe het een paar weken geleden tegen zat wanneer het even mee zit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 10, 2007 12:33 am

Beetje persoonlijkheid zet daar overheen.Als ie nu nog niet weet hoe het er in de voetballerij toegaat.Hij zal zich wel gekrenkt voelen, tja ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 10, 2007 12:52 am

Voetske schreef:Beetje persoonlijkheid zet daar overheen.Als ie nu nog niet weet hoe het er in de voetballerij toegaat.Hij zal zich wel gekrenkt voelen, tja ...
Precies, elke voetballer wordt toch wel eens uitgefloten, wat had ie dan verwacht dat we op de banken gingen staan met hetgeen hij ons heeft voorgeschoteld.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 10, 2007 9:05 am

Dit is in ieder geval niet de manier om hem weer lekker aan het voetballen te krijgen, maar goed, dat zal ook niet de bedoeling zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58874
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 10, 2007 9:11 am

Duke schreef:Dit is in ieder geval niet de manier om hem weer lekker aan het voetballen te krijgen, maar goed, dat zal ook niet de bedoeling zijn.
Nou, daar gaat het toch niet over.Al eerder aangegeven, mijn stijl ( uitfluiten ) is het ook niet.Colin zou ook kunnen denken: Ik laat me door die zeer kleine groep uitfluiters nietop mijn kop zitten.Want dat is het een zeer kleine groep.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 10, 2007 9:31 am

Leider in vermakelijk dorpstoneel
Van onze verslaggever Willem Vissers

Tilburg - Dat Ajax na veertien speelronden opnieuw koploper is in de eredivisie, zegt net zo veel over Ajax als over de kwaliteit van de competitie. De eredivisie is dit seizoen een lekker gerecht uit een cafetaria. Voor de hogeschoolkeuken moet je de grens over.

Vermakelijk was het zeker, het weekeinde waarin PSV ontsnapte aan een monsternederlaag tegen Roda (slechts 2-4), een zielloos Feyenoord op 0-0 bleef steken bij VVV en Ajax in de slagregens van Tilburg onverdiend won bij Willem II: 2-3.

Hoewel de internationale top steeds verder uit zicht raakt voor het Nederlandse clubvoetbal, is de eredivisie vermakelijk als dorpstoneel. Dat is soms immers ook veel aardiger dan een uitvoering van een stuk van Shakespeare in theater Carré, want het dorpstoneel is dichtbij, herkenbaar en lichtvoetig. Oom Henk speelt de hoofdrol en die is op het podium van het harmoniegebouw nog grappiger dan thuis.

Het voortdurende wisselen van de koppositie belooft nu alweer een spannende apotheose van de competitie, en de manier waarop de voorspelde topvier Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zich momenteel door het voetballeven beweegt, opent perspectieven voor Roda, Heerenveen en FC Twente. Waarom niet eigenlijk?

Aanvoerder Arjan Swinkels van Willem II vertelde zaterdag na de ongelukkige nederlaag over de teleurstelling in de Tilburgse kleedkamer, over het gevoel dat nummer 15 Willem II zeker één punt had moeten halen.

Roda-trainer Atteveld zei een dag eerder al voor het duel met PSV dat het hem zou tegenvallen als Roda geen punten zou pakken in Eindhoven. De top boezemt momenteel even geen ontzag meer in, gaf ook trainer Koster toe.

Of, zoals Swinkels zei: ‘Vroeger speelden clubs als Willem II meestal achteruit als ze tegen Ajax moesten. Nu durfden we fel te zijn, we wilden het Ajax echt lastig maken. We hadden Ajax moeten afstraffen.’

Waarom zou je als Tilburger ook terugdeinzen voor Siem de Jong, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson, Dennis Rommedahl of Jurgen Colin, het Ten Cate-cadeau dat weer eens mocht opdraven toen Gabri geblesseerd raakte.

Koster gaf toe dat het billenknijpen was in de slotfase en dat Ajax na de nederlaag tegen NAC en met de topper tegen PSV voor de boeg moest winnen. ‘Tot de winterstop aardig doorkomen, dat is de realiteit’, aldus de trainer.

Want dat is het voordeel dat Ajax misschien heeft ten opzichte van andere topclubs in de eredivisie. Allereerst is Ajax van plan fors te investeren in januari, om de selectie enigszins op peil te brengen. Bovendien keren langgeblesseerden als Davids en Leonardo terug.

Het huidige Ajax houdt zich redelijk staande, ondanks de wisselvalligheid, en mag vooral dankbaar zijn voor de schotvaardigheid van Huntelaar en Suarez (22 van de 41 doelpunten) alsmede de vorm van doelman Stekelenburg.

Ga maar na: van de negen duels die drie punten opleverden, won Ajax slechts tweemaal eenvoudig, van VVV en De Graafschap. Hoewel uitslagen als 4-1 tegen Heerenveen en Vitesse anders doen vermoeden, had Ajax met alle andere tegenstanders moeite.

Huntelaar is met dertien treffers topschutter van de competitie, maar in sommige duels speelt hij nauwelijks een rol. Hij kreeg zaterdag één kans (hij schoot naast) en had een aandeeltje in de tweede treffer, toen hij het door doelman Aerts weggetikte schot niet onder controle kreeg, waarna Suarez scoorde.

Ajax kreeg in 90 minuten slechts drie echte kansen, en omdat de ploeg drie keer scoorde, mocht dat een knappe prestatie heten.

Ajax nam al in de tweede minuut een voorsprong, toen Bakircioglu zich eenvoudig ontdeed van Janse. Willem II was daarna lange tijd beter, door snel, beweeglijk aanvalsspel met veel positiewisselingen waarop Ajax nauwelijks een antwoord wist. Bobson tikte 1-1 in na een lange aanval.

Het was vooral genieten van Mohamed Messoudi, een jonge Belg en een fijne spelverdeler, die aan de basis van vrijwel elk opzetje stond.

Op voor Willem II schlemielige wijze nam Ajax afstand. Kargbo gleed uit, waarna Bakircioglu schoot en uiteindelijk Suarez scoorde. En Aerts liet na een lage vrije trap van Vertonghen de bal glippen alsof hij bang was in een drol te grijpen.

Zelfs de voorsprong van 3-1 bracht geen rust. Swinkels kopte een kwartier voor tijd 2-3 in. Stekelenburg, de beste Ajacied van het seizoen, redde twee punten, toen hij een kopbal van Van der Struijk uit het doel ranselde.

Ook de verliezende trainer Jonker was teleurgesteld. Maar vermakelijk was het weer geweest.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma dec 10, 2007 11:29 am

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Nou ik vind het gewoon apart dat velen Alves maar niks vinden ondanks zn uitstekende cijfers en nu worden de cijfers van KJH als maatstaf genomen dat het toch wel een goeie moet zijn.
Dan is het volgens mij ook apart dat jij Huntelaar niet zoveel vindt ondanks zijn uitstekende cijfers. Ook in Europa trouwens bijna 1 op 1.
Ik zei: 'niet veel bijzonders', dat is wat anders als 'niet zoveel vindt' maar gezien zn statistieken wel voldoende natuurlijk, dat heb ik in mn vorige post ook gezegd.
Dus is het ook gelul in het luchtledige.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma dec 10, 2007 11:31 am

Bertje schreef:Iets heel vaak herhalen is leuk als je iemand wilt hersenspoelen. In een discussie onderbouwen we meestal.
Ach, Lucas en verstand van voetbal. Een nogal onrealistische combinatie. Die man heeft maar 1 spits als maatstaf; en dat is Rosenberg.

Mensen die Suarez geen goede spits vinden, moeten maar niet meer over voetbal gaan discussieren.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma dec 10, 2007 11:38 am

Rosenberg doet het trouwens goed bij Bremen momenteel, dit weekend ook weer twee keer gescoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 10, 2007 11:43 am

Nu wel, maar hij heeft de afgelopen maanden heel wat kritiek gehad. Zo goed vinden ze hem niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 10, 2007 11:56 am

LucaS schreef:JIj vindt dat Ajax goed bezig is als het afhankelijk is van de grillen van een rommelaar?
Je bent altijd afhankelijk van de vorm van je spelers. Vraag maar aan Van Gaal.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 10, 2007 6:25 pm

goodfella schreef:
Bertje schreef:Iets heel vaak herhalen is leuk als je iemand wilt hersenspoelen. In een discussie onderbouwen we meestal.
Ach, Lucas en verstand van voetbal. Een nogal onrealistische combinatie. Die man heeft maar 1 spits als maatstaf; en dat is Rosenberg.

Mensen die Suarez geen goede spits vinden, moeten maar niet meer over voetbal gaan discussieren.
We waren het juist zo vaak eens de laatse tijd GF. Dat is dan niet al te best voor je vrees ik.

Het is nogal aanmatigend om je eigen mening zo absoluut juist te vinden. Het is geen Pele ofzo

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 10, 2007 6:49 pm

goodfella schreef: Mensen die Suarez geen goede spits vinden, moeten maar niet meer over voetbal gaan discussieren.
Ik stel voor dat mensen die Sankoh een goede verdediger vinden ook maar niet meer over voetbal discussieren.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma dec 10, 2007 6:54 pm

brigade zuid schreef:
Voetske schreef:Beetje persoonlijkheid zet daar overheen.Als ie nu nog niet weet hoe het er in de voetballerij toegaat.Hij zal zich wel gekrenkt voelen, tja ...
Precies, elke voetballer wordt toch wel eens uitgefloten, wat had ie dan verwacht dat we op de banken gingen staan met hetgeen hij ons heeft voorgeschoteld.
Wat moet hij doen dan? Moet hij de supporters bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun? Hij is nog geen seconde gesteund.. niet op internet en niet in het stadion

Plaats reactie