Ajax - PSV 30-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr feb 01, 2008 1:18 pm

Nee, dat is inderdaad waar. Maar Suarez is niet de enige die de kansen mist.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 1:39 pm

KJH had die kans ook wel mogen maken. Temeer daar hij verder weinig inbreng heeft. Al moet ik zeggen dat hij woensdag voor zijn doen aardig actief was. Zal wel zijn geweest omdat het een topper was.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 2:12 pm

Thomas schreef:Alleen Baseman trekt die conclusie hoor.
En met recht, het spel van PSV is onder de snor namelijk stukken verzorger en duidelijker dan onder Wouters en ook dan onder Koeman. De spelers zelf zijn ook veel positiever, het plezier is terug en enkele spelers presteren duidelijk op een hoger niveau dan voor de komst van vergoossen.

Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk...
Ook Heitinga en vooral Huntelaar hadden moeten scoren.
Heitinga ?
Je bedoelt die ene kopbal op de penaltystip, die hij langs kopte ?
Dat vond ik nu niet echt een grote kans, vanaf die afstand is het moeilijk raak koppen met Gomes in de goal en 2 man tegen de palen.

Huntelaar kreeg wel een open kans, maar die bal kwam onverwacht en was moeiljik in te schatten. Daar had hij pech en PSV geluk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 2:15 pm

Die bal van Heitinga had in ieder geval op doel gemoeten.

Verder overdrijf je flink wanneer het aankomt op de prestaties van Vergoossen tot nu toe. Ik zeg niet dat het geen goede trainer is of dat het niet beter zal gaan, maar tegen Sparta en Excelsior zag het spel er niet uit en uit bij VVV kon PSV niet winnen tegen tien man. In de topwedstrijden speelde PSV inderdaad erg volwassen en won men terecht, al vond ik niet dat PSV nu overliep van de aanvallende intenties in de Arena.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 2:18 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Alleen Baseman trekt die conclusie hoor.
En met recht, het spel van PSV is onder de snor namelijk stukken verzorger en duidelijker dan onder Wouters en ook dan onder Koeman. De spelers zelf zijn ook veel positiever, het plezier is terug en enkele spelers presteren duidelijk op een hoger niveau dan voor de komst van vergoossen.

Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk...
Ik herinner me toch ook een gelijkspel tegen 10 VVV'ers en een winnende frommelgoal in belssuretijd tegen Excelsior. ook niet bepaald de hoogvliegers in de eredivisie. maar goed, jij mag uiteraard vergoossen een toptrainer vinden.

Achterover leunen is niet zo heel erg ingewikkeld.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr feb 01, 2008 2:30 pm

LucaS schreef:Ik herinner me toch ook een gelijkspel tegen 10 VVV'ers en een winnende frommelgoal in belssuretijd tegen Excelsior. ook niet bepaald de hoogvliegers in de eredivisie.
So ?
Alsof PSV anders nooit punten verspeeld...

Daarbij gaat het niet alleen om de resultaten, maar om het vertoonde spel. Dat zouden jullie als Ajacieden toch moeten weten.
Het spel tegen Excelsior was helemaal niet zo slecht trouwens, alleen dachten de spelers van PSV het wel in een oma tempo af te kunnen. PSV kreeg 10 kansen, Excelsior 2. De winst was zeker verdiend, de manier waarop was alleen nogal onnodig.
maar goed, jij mag uiteraard vergoossen een toptrainer vinden.
Waar noem ik Vergoossen een toptrainer ?
Het blijft humor hier...Koster wordt volledig afgemaakt door jullie, maar Vergoossen is na de winst op Ajax ineens niet beter dan Koster :smallgrin.gif:
Achterover leunen is niet zo heel erg ingewikkeld.
Het gaat Ajax anders slecht af.
Daarbij moet je eerst in de positie komen om achterover te kunnen gaan leunen. PSV stond 5 punten voor, dan kan het. En met succes.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 2:40 pm

Baseman schreef: Waar noem ik Vergoossen een toptrainer ?
Het blijft humor hier...Koster wordt volledig afgemaakt door jullie, maar Vergoossen is na de winst op Ajax ineens niet beter dan Koster :smallgrin.gif:
Koster wordt door hullie afgemaakt, niet door mij. En ik was degene op wie je reageert

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 2:42 pm

Ik maak Koster niet af. Hij kan niet beter. Hij is een gewone trainer, geen toptrainer. Van hem mag je geen grote vondsten verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 4:17 pm

joey schreef:Ik maak Koster niet af. Hij kan niet beter. Hij is een gewone trainer, geen toptrainer. Van hem mag je geen grote vondsten verwachten.
HtC was volgens jou een toptrainer toch ?.Wat heeft ie nu laten zien op alle punten die jij, wij en de anderen op dit naar voren halen ?.Bar weinig ... we halen spelers naar AJAX, de toppers bij andere clubs.We halen trainers die hun sporen niet verdient hebben.Ja een beetje op de achtergrond mee hobbelen ..

Ik zou wel eens willen hebben zien als elke trainer die de laatste jaren bij AJAX heeft gewerkt dat gene wat jij, wij en al die anderen op dit forum al tig keer roepen had ingeslepen, opgezet:Automatisme, Positiesspel, Patronen enz.Pak um beet 8 jaar lang dezelfde basisstof, keer op keer, week in week uit, andere trainer maar wel deze zelfde basis, spelertje weg, spelertje bij,maar wel weer dezelfde basis is oefenstof.En als men het kan dromen, men het positioneel staan enz. onder de knie heeft, ga je op specifieke dingetjes ( erbij ) trainen.

Nee, men gaat oefenen op corners nemen .. :excited.gif:

Weet je dat ik zit te genieten van Arsenal, ondanks dat ze ook af en toe op hun bek gaan.Henry weg, nou toen zou het gaan gebeuren, niet dus.Van Persie geblesseerd zelfde verhaal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 4:36 pm

8 jaar lang? Dan ben je drie voetbalgeneraties verder. Ze lieten Lindgren een elftalfoto van Ajax zien, gemaakt bijna drie jaar geleden, toen hij bij Ajax vertrok. Hij kende nog maar een paar spelers.
Ik heb geen idee waarom Ten Cate al zijn teams aan het voetballen kreeg en Ajax niet. Geen idee. Maar het kan niet anders of hij heeft wel op die dingen getraind. Dat heeft hij namelijk altijd gedaan.
Laat ik toch een gok wagen. Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veel spelers- en trainerswisselingen, het hoge verwachtingspatroon, het Ajax-systeem dat voor veel spelers van buiten lastig is en last but not least gebrek aan kwaliteit bij spelers en misschien ook bij trainers. Nu de trainer van Ajax spelers uit de jeugd krijgt die op volwassen leeftijd nog moeten worden bijgeschoold omdat ze de basis van het voetballen niet beheersen, zijn de eisen die aan zo'n trainer gesteld worden idioot hoog geworden. Een goede trainer is dus niet genoeg voor Ajax, het moet een heel erg goede trainer zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 01, 2008 4:59 pm

Dan heb je acht jaar verloop wat spelers betreft, Joey.Dat is heel iets anders dan drie voetbalgeneraties.Merk wel dat trainers ook al hebben niks aparts laten zien, hoe langer je/we er over lullen steeds beter worden ...

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 5:23 pm

joey schreef:8 jaar lang? Dan ben je drie voetbalgeneraties verder. Ze lieten Lindgren een elftalfoto van Ajax zien, gemaakt bijna drie jaar geleden, toen hij bij Ajax vertrok. Hij kende nog maar een paar spelers.
Ik heb geen idee waarom Ten Cate al zijn teams aan het voetballen kreeg en Ajax niet. Geen idee. Maar het kan niet anders of hij heeft wel op die dingen getraind. Dat heeft hij namelijk altijd gedaan.
Laat ik toch een gok wagen. Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veel spelers- en trainerswisselingen, het hoge verwachtingspatroon, het Ajax-systeem dat voor veel spelers van buiten lastig is en last but not least gebrek aan kwaliteit bij spelers en misschien ook bij trainers. Nu de trainer van Ajax spelers uit de jeugd krijgt die op volwassen leeftijd nog moeten worden bijgeschoold omdat ze de basis van het voetballen niet beheersen, zijn de eisen die aan zo'n trainer gesteld worden idioot hoog geworden. Een goede trainer is dus niet genoeg voor Ajax, het moet een heel erg goede trainer zijn.
Ach zo, bij Ten Cate een waslijst van excuses, maar bij Koster is het niet kunnen overbrengen een bewijs dat hij slechts geschikt is voor maximaal de subtop.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 5:26 pm

Het gaat inmiddels heel wat slechter dan onder Ten Cate, Luuk.

Ik zie de komende maanden met angst en beven tegemoet. :blush.gif:


:ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr feb 01, 2008 5:27 pm

Tja, er stond ook een stuk beter verdedigiongscentrum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 01, 2008 5:37 pm

Maar Koster heeft Bruno Silva! :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr feb 01, 2008 6:07 pm

joey schreef:Ik maak Koster niet af. Hij kan niet beter. Hij is een gewone trainer, geen toptrainer. Van hem mag je geen grote vondsten verwachten.
Koster kan inderdaad niet beter, maar dat is nog geen reden om hem niet de laan uit te schoppen. Gewoon Perez nog 10 wedstrijden op het middenveld neer zetten Adrie. Lekker belangrijk toch dat ie niet mee verdedigd? Dat kunnen Davids en Gabri wel even oplossen. En als ze het niet meer kunnen belopen gaan ze uit frustratie wat overtredingen maken. Maakt niet uit, dan maar wat schorsingen. Ja toch? Met Lindgren heb je een beetje middenvelder in huis, maar je brengt Luque in het veld ipv Perez. :drecul.gif:

Wat een lachertje die coach van Ajax. En desondanks had Suarez er minimaal 1 in moeten schoppen woensdag!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr feb 01, 2008 6:12 pm

Baseman heeft gelijk. Onder Vergoossen staat PSV duidelijk beter dan onder Wouters.

Het grootste verschil tussen het Ajax van Koster en het Ajax van Ten Cate is wat mij betreft de inzet en de scherpte. Het voetbal is ongeveer even slecht.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr feb 01, 2008 6:20 pm

Onzin, onder Henk ten Cate werd er vaak goed voetbal gespeeld, alleen was het een ontzettende onconstante ploeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 9:40 pm

Jöhnk schreef:Baseman heeft gelijk. Onder Vergoossen staat PSV duidelijk beter dan onder Wouters.
Dat is verder ook niet zo moeilijk. Het ging me om de overdreven lofzang na vijf wedstrijden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr feb 01, 2008 10:18 pm

De resultaten onder Wouetrs waren slecht, maar ik vond psv tegen Ajax ook niet echt goed voetballen, ik heb ze wel beter gezien.

Ajax speelde slecht, de meesten deden maar wat, maar Ajax kreeg meer kansen dan psv.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2008 4:10 pm

Zo zie je maar weer wat een doelpunt met een ploeg kan doen. Ajax scoort wel vroeg tegen Feyenoord en ze spelen met veel meer vrijheid en overtuiging. Tegen PSV missen ze wat kansen en dan sluipt de onzekerheid erin.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie