Ajax - PSV 30-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 31, 2008 4:56 pm

dat kwam mede omdat Litmanen een box to box speler was. Die was altijd aanspeelbaar en liep over een groot gedeelte van het veld. En schepte daardoor ruimte voor andere spelers. Overigens waren die spelers ook slim genoeg om te lopen zonder bal. Iets wat je nu nog maar weinig ziet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 31, 2008 5:00 pm

De organisatie deugt gewoon voor geen meter, zoals al vaker gezegd door velen hier. Die verdedigers van Feyenoord zijn stuk voor stuk minder goed als de onzen, en toch hebben ze veel meer tegengoals te verwerken. Gisteren was dat schrijnend: Farfan loopt samen met Lazovic op Verthongen, Vermaelen en Davids af, en met zijn tweeen zijn ze 3/4 verdedigers in een keer te slim af. Triest. Dat is iets wat je de trainer absoluut mag aanrekenen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 31, 2008 5:56 pm

Voetske schreef:
Demosthenes schreef:
- hij lijdt of balverlies of hij brengt met een korte bal iemand anders in de problemen
Ik zei het tegen m'm voetbal maatje waar ik samen mee naar dit soort wedstrijden kijk.Wedden dat er morgen weer iemand staat te roepen dat Perez veel balverlies lijdt of meteen korte bal iemand in de problemen brengt.Hij zei:Tja ze lijken van een afstandje wel heel veel op elkaar, Perez en Suarez :aai.gif:
DE AT'ers kunnen zich niet vergissen Voetske. Perez hangt heel de tijd voorin, terwijl Suarez naar het schijnt keihard meeverdedigt. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 5:58 pm

Lekker staaltje lezen weer, Luuk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 31, 2008 6:03 pm

Tww willekeurige reacties in dit/deze topic. Ik weet heel goed wat ik lees, Bert
Suarez maakt inderdaad te veel meters in het meeverdedigen, maar het zijn zinloze meters, want hij is de enige die dat doet; KJH en Perez weten dat ze van het kastje naar de muur gestuurd worden en gaan staan wachten, alle anderen lopen snel terug naar “rand zestien”.
Ik ben er dan ook voor om Suarez inderdaad gewoon voorin te houden. Die bal wordt sowieso naar voren gerost (ze kunnen niks anders) en met Suarez wil dat nog weleens gevaarlijk worden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 31, 2008 6:08 pm

Wat is er mis met die tweede reactie?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53582
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 31, 2008 6:13 pm

Niks mis mee, ik wilde alleen maar aantonen dat op AT (bij redelijk wat at'ers) de misvatting bestaat dat Suarez niet voorin blijft hangen, maar meeverdedigt

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 31, 2008 6:27 pm

Uh, waar staat dat Suárez keihard meeverdedigt?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33858
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 31, 2008 6:32 pm

LucaS schreef:Tww willekeurige reacties in dit/deze topic. Ik weet heel goed wat ik lees, Bert
Suarez maakt inderdaad te veel meters in het meeverdedigen, maar het zijn zinloze meters, want hij is de enige die dat doet; KJH en Perez weten dat ze van het kastje naar de muur gestuurd worden en gaan staan wachten, alle anderen lopen snel terug naar “rand zestien”.
Ik ben er dan ook voor om Suarez inderdaad gewoon voorin te houden. Die bal wordt sowieso naar voren gerost (ze kunnen niks anders) en met Suarez wil dat nog weleens gevaarlijk worden.
Willekeurige reacties? Dat geloof je toch zelf niet?" :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 31, 2008 7:20 pm

LucaS schreef:Niks mis mee, ik wilde alleen maar aantonen dat op AT (bij redelijk wat at'ers) de misvatting bestaat dat Suarez niet voorin blijft hangen, maar meeverdedigt
Dat zeg ik helemaal niet. Ik constateer dat er mensen zijn (zoals jij) die Suarez willen laten meeverdedigen. Ik ben er echter voor om Suarez voorin te houden. Nergens zeg ik dat Suarez goed heb zien meeverdedigen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 7:24 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Dus 8 AJAX spelers zijn niet in staat om zich vrij te lopen ?.Iedere andere club lukt dat wel, maar bij de top-club van Nederland niet ?.De bal moet niet naar voren worden gerost, lijkt me veel beter.
Dat komt doordat de veldbezetting niet klopt. Achterin hield Ajax bij balbezit een paar man over maar op het middenveld moesten twee man het doen tegen vijf van PSV. Dan heb je geen afspeelmogelijkheden en kun je dus twee dingen doen: bal terug/opzij of een lange bal geven. Dat zag je ook gebeuren.

Waren Bogarde en Reiziger zulke helden aan de bal? Nee, maar ze konden altijd de bal kwijt omdat de veldbezetting klopte.
Veldbezetting ?.Hoeveel verschillende opstellingen hebben we in +- 3 jaar tijd niet op het veld gezien.Nu weer t.o.v. Vitesse weer een andere opstelling.

In de tijd van Bogarde en Reiziger stond er een collectief, een met automatismen, patronen, en positioneel goed staand elftal.Daar pas je elke " mindere " speler in.Wij halen Perez, en hij was niet al te best dat hoor je mij niet ontkennen, Silva, Suarez, Kuffour en Lindgren en hopen dat ineens het kwartje goed valt.Kan niet.

Niet als er geen basis is waarop je kan terugvallem.En het is geen toverwoord hoor, maar hoe vaak hor je het niet: Men moet terug naar de basis.Er zal een ingespeelde achterhoede moeten komen en anders blijft het dweilen met de kraan open.Kijk maar naar de 2 goals die nu weer vielen.Bij die Doedelzjak staan 3 verdedigers op 3 meter van 2 spelers van Psv, en loopt Gabri ook nog even niemandsland in inplaats van in ieder geval een poging te wagen om de dichts bij zijnde man te dekken, proberen te blokken.En Steek ?, tja leek mij een houdbare bal.

Bij de 2e goal staan er 6 van ons in de zestien en toch kan Koevermans, notabene bijna een meter in het keepers gebied ( nadat Urby en in minder matie Gabri te kijk worden gezet ), de bal aannemen en iedereen kijk wat Koevermans aan het doen is.Ze kijken naar de bal, niemand die het in z'n bolletje haalt om effe om te kijken, ook niemand die coachzt.

Vergoossen ( al vind ik het veel te vroeg om nu al te gaan roepen hoe goed dooedelsjak is ) zei na de wedstrijd, het lijkt of dat die jongen altijd hiet heeft gevoetbald.Tja, dat zegt volgens mij meer dan genoeg over het collectief, de automatisme enz. die er wel inzitten bij Psv.

Spelers die bij ons komen, kun je het tegenovergestelde zeggen.

Hoe nu verder ?.Ach, a.s. Zondag tegen Feyenoord kan opeens door een paar opvliegingen het probleem, het gemis aan, weer gecamoefleerd worden, net zoals Sneijder veel onkunde in dit elftal gecamoefleerde zijn laatste jaar met twee bewakers aan zijn zij.

Kwalteits injectie ?.Zeker, nooit weg, maar wel met de gedachte erachter om er een geheel van te maken, niet weer een speler die een of meer specifieke kwaliteit heeft maar juist die kwaliteit die nodig is op zijn positie mist.M.a.w. Kennedy, Suarez, Leonardo, Rommedahl zouden Huntelaar moeten aanvullen.En als extra zo af en toe een bevlieging moeten hebben waar je als tegenstander niet op bedacht bent.Nu is alles ook nog een zo voorspelbar.Weer als voorbeeld ( neem weer Suarez omdat ik daar nu net naar zit te kijken ), krijgt de bal in een 1-1 situatie, Kromkamp houdt hem gewoon op weet dat Suarez toch gaat pingelen, waardoor Salcido bij kan sluiten.Als Suarez de bal gewoon in 1 keer naar KjH speelt zou er tempo in de aanval blijven.Nu verspeelt ie de bal.En zo zijn er tig situaties te vinden.Oja, wil je Suarez de belangrijkste speler maken inplaats van KjH, geen probleem hoor, maar voer dat dan ook eens een hele tijd door en als daardoor Kjh moet gaan verkopen, ook prima, stel daar je elftal dan ook op af, en nogmaals dan kan er nog steeds ruimte zijn voor de individuele aktie, dat was altijd zo, in elke jaargang van AJAX. Die had b.v. Van hetSchip ook, maar daarna zocht ie altijd de vrijstaande medespeler(s).

Trouwens de reporter zegt net " Davids roept tegen Suarez die ie mee moet verdedigen, Suarez doet dat niet."

Nu weer ( ik zit te kijken ): Silva geeft een kansloze voorzet, terwijl er 2 AJAX spelers op een meter of 4 hardstikke vrij staan.Zo voorspelbaar die voorzet.

Reporter: " Suarez laat Kromkamp geregeld gaan, verdedigend heeft Kromkamp nog wel een beetje last van Suarez, maar aanvallend legt Suarez hem niks in de weg ", en je ziet Davids tegen 3 man, Gabri die zijn man loslaat ( Die voor mij best wat meer in zijn positie mag/moet blijven spelen )

Afijn, slijpen, slijpen, automatisme er in proberen te brengen, patronen.Beetje bij beetje, wedstrijd voor wedstrijd.Met een vaste opstelling.En degene die zich niet aan de afspraken houd donder je er uit.Weg met die eilandjes van spelers die het collectief niet zien.Die afspraken negeren, alleen oog hebben voor zichzelf, en pas als het niet anders kan de bal afgeven.Zonder aanziens van de persoon.Je krijgt af en toe zelfs het idee dat bepaalde speler elkaar gewoon het niet gunnen.

Welke trainer dat moet doen ?.Zou het niet weten.In mijn ogen moet dat elke trainer in zijn bagage hebbben.Niet de " speler " beter maken maar het collectief.Afijn dat roep ik ( en anderen ) al een hele tijd hier, niet dat ik ( dus IK ) de wijsheid in pacht heb zoals er een paar hier op dit forum denken, tis mijn mening.Tis mijn ervaring als voetballer.Mijn ervaring dat je zelfs met een elftal wat kwalitatief " mindere " spelers heeft er toch een goed collectief van kan maken, het bewijs wordt in principe wekelijks geleverd door elftallen als FCG, Fc Twente, Heerenveen, Roda Jc ( begin competitie ) AZ vorig seizoen. Nac enz.Tranformeer b.v. het spel van Fc Twente is naar de " kwalitatief " ( door de bank genoemen ) betere selectie van AJAX.Dan zou er, naar mij mening een elftal moeten zijn welk iedere club in de Eredivisie van de mat veegt.

Mijn mening dat als dit niet gebeurt je best een keertje kampioen zal worden, maar men het jaar erop weer spelers gaat halen in de hoop dat het voetbal-kwartje wel eens weer een keer goed zal vallen ....

tjesus, heb ik dit allemaal getypt :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 31, 2008 7:29 pm

En het is nog een kloppend verhaal ook. Zelden ben ik het ergens zo mee eens geweest. :neutral.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do jan 31, 2008 7:51 pm

Voetske begint op Ko te lijken , prima verhaal :icon_cool.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 31, 2008 8:08 pm

Goed bezig Voetske

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jan 31, 2008 8:14 pm

Thomas, die 8 wedstrijden waar ik het over had was meer een reactie op de 4 wedstrijden waar Giacomo Puccini het over had naar aanleiding van de actie van Davids op Farfan (die ik, net als Baseman, erger vond dan de tweede. Juist de eerste was raak en zonder enige intentie om de bal te spelen).

Aangezien Davids toen net zijn tweede, bijna identieke overtreding gemaakt had, kwam ik op 8 wedstrijden uit.

Het was dus enigszins overdreven, al moet ik wel zeggen dat de daadwerkelijke straf mijns insziens belachelijk laag uitvalt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 8:16 pm

Frank schreef:Thomas, die 8 wedstrijden waar ik het over had was meer een reactie op de 4 wedstrijden waar Giacomo Puccini het over had naar aanleiding van de actie van Davids op Farfan (die ik, net als Baseman, erger vond dan de tweede. Juist de eerste was raak en zonder enige intentie om de bal te spelen).

Aangezien Davids toen net zijn tweede, bijna identieke overtreding gemaakt had, kwam ik op 8 wedstrijden uit.

Het was dus enigszins overdreven, al moet ik wel zeggen dat de daadwerkelijke straf mijns insziens belachelijk laag uitvalt.
Wat vond je van de actie van Marcellis ?.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jan 31, 2008 8:17 pm

Naar mijn mening was het een overtreding, hij had meer tegenstander dan bal te pakken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 8:20 pm

Frank schreef:Naar mijn mening was het een overtreding, hij had meer tegenstander dan bal te pakken.
Rood, maar zonder de intentie iemand het ziekenhuis in te trappen zoals bij Davids ?.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jan 31, 2008 8:23 pm

Waarom rood? Geel was voldoende geweest.

Het was een duel om de bal en hier zat tenminste nog enige intentie om de bal te spelen. Die was bij Davids (in ieder geval bij de eerste overtreding op Farfan) ver te zoeken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58989
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 31, 2008 8:26 pm

Frank schreef:Waarom rood? Geel was voldoende geweest.

Het was een duel om de bal en hier zat tenminste nog enige intentie om de bal te spelen. Die was bij Davids (in ieder geval bij de eerste overtreding op Farfan) ver te zoeken.
Omdat Marcellis misschien wel de intentie had om de bal te spelen, maar die finaal miste.Dan is het natuurlijk niet zo'n overtreding als Davids, meer uit lompheid, maar daar zou een scheidsrechter geen boodschap aan moeten hebben ..

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do jan 31, 2008 8:31 pm

Ik moet zeggen dat ik niet terug kan halen of hij inderdaad de bal finaal mist.
Daarnaast kan ik niet terughalen hoe hij de actie maakt, komt hij met (bijvoorbeeld) gestrekt been in of zet hij gewoon zijn lichaam er hard in.
Ik heb in gedachte dat hij zijn lichaam er gewoon stevig inzet, vandaar mijn geel.

Wat ik me wel herinner is dat mijn eerste reactie was: "hmm, een Heitinga-tje" (een behoorlijk stevige actie, meer uit onbezonnenheid of lompheid begaan). :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 31, 2008 10:34 pm

Dat knulletje wat voor de wedstrijd de bal hooghield op de middenstip was echt goed trouwens, hij werd afgekapt op 1600 omdat het allemaal te lang duurde. :ajaxscarf.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 31, 2008 10:40 pm

brigade zuid schreef:Dat knulletje wat voor de wedstrijd de bal hooghield op de middenstip was echt goed trouwens, hij werd afgekapt op 1600 omdat het allemaal te lang duurde. :ajaxscarf.gif:
Op 1698, had hem de 1700 gegund en hem buiten het speelveld verder laten gaan. Ik had de indruk dat hij alleen door vermoeidheid gstopt zou kunnen worden, hij hoefde niet eens te corrigeren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 10:40 pm

Voetske, dat is allemaal leuk en aardig, maar PSV raakt ook continu spelers kwijt. En Sef Vergoossen is waarschijnlijk niet eens een betere trainer dan Koster. Waarom lukt het daar dan wel en hier niet?
Ik zou eerst eens beginnen met een logische opstelling maken. Dat lukt dus al niet. Dan zijn er twee mogelijkheden: of de trainer ziet niet hoe het moet of er valt uit deze selectie geen behoorlijke ploeg samen te stellen. Of wacht, nog een derde mogelijkheid: allebei.
Laatst gewijzigd door joey op do jan 31, 2008 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jan 31, 2008 10:41 pm

Hij was inderdaad lekker op dreef. Maar kan hij ook met beide benen een balletje inspelen? :666.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie