Ajax - FC Twente 27-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 1:07 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Tja, geen rendementsloos gepingel als er er langs komt, nou nou wat moet ik hier nu mee ?. Dat hij zijn kansen niet afmaakt komt omdat ie moe is na zijn akties ( las ook al dat dat komt omdat ie mee moet verdedigen, wat ie dus bijna nooit doet ), wat een gelul zeg, sorry dat ik het zeg.
Dit heb ik nergens gezegd. Hij is te moe om z'n acties op kracht door te zetten en kansen af te maken. Zo'n sprong voor dat lobje kost gewoon kracht en dat beetje kracht kan je dan net tekort komen omdat je zo vaak achter je tegenstander aan hebt moeten hollen. Jij hebt het niet gezien, prima. Ik wel.

Wat z'n gepingel betreft. Iedere aanvaller heeft per wedstrijd heel wat mislukte acties. Suarez komt er daarentegen ook iedere wedstrijd meer dan vijf keer langs.
Thomas, als het hier bij blijft, bij de Suarez ( en ga nu niet roepen dat Suarez al veel heeft bij en af geleerd ) die we nu alweer een tig aantal wedstrijden kennen, wat is dan zijn meerwaarde voor het TEAM

We zitten bijna in 2008, het voetbal ook.De tijden dat de backs op een stoeltje op de achterste linie bleven zitten hebben we al een hele poos achter ons, die maken tegenwoordig gebruik van de beperkingen van je buitenspeler(s) de tijden dat het leuk is dat gepingel en je als je 1 man voorbij kwam je er door heen was, niemand meer tegenkwam ligt ook alweer een hele tijd achter ons.Leuk, zo'n panna, maar er staat een speler op 3 meter vrij die zo de bal voor kan geven.Juist in deze tijd van het moderne voetbal moet er een TEAM staan, dat voor elkaar en met elkaar elkaar de kansen gunt, waarvan je op aan moet kunnen dat na één aktie de bal wordt gespeeld en je niet weer voor jan lul staat te wachten op de bal die niet komt.En dan gaat het me niet om KjH of Suarez, dit telt voor iedereen in dit elftal, alleen springt wat dit betreft Suarez er met kop en schouders bovenuit.

Ik wil een TEAM zien, een elftal met patronen, automatisme enz.Niet individualisten waarvan je maar moet afwachten of de vorm van de dag, de vorm van de tegenstander en het rendement van oeverloos gepingel je ergens toe brengt.Daarbij, je maakt je als elftal weer afhankelijk van de nukken en grollen van zulke spelers .. nu en daar ageer ik tegen, dat is dus niet mijn idee van het voetbal spel ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr dec 28, 2007 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 1:08 pm

LucaS schreef:Gister gevaarlijk? Voor Ajax ja. Zie je nou wel dat Suarez heilig is
Jij kan een andere aanvaller van Ajax opnoemen die vier kansen schepte voor zichzelf en nog minstens een voor een ander?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 28, 2007 1:13 pm

Sorry, ik vind Suarez een henny Meyer. Hij is weliswaar beter dan Meyer, maar teamspel, veldbezetting en automatismen met Suarez in je ploeg, dat wordt een hele kluif. Toevalsvoetbal.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 28, 2007 1:21 pm

LucaS schreef:Gister gevaarlijk? Voor Ajax ja.
Ben ik wel met je eens. Suarez drijft zijn acties te ver door, daar wordt het team niet beter van. Prima dat die jongen acties maakt en mensen voorbij gaat, maar voetbal is meer dan dat.

Net als bij Urby: voor het 'doe' gedeelte van het voetbal scoort Suarez een hoog cijfer. Voor het 'denk' gedeelte een vette onvoldoende. Suarez is zo'n voorbeeld van een speler die het voetbal moeilijker maakt dan het is. Hij laat de benen veel te vaak het werk doen i.p.v. de bal en de hersenen.

Maar, Luuk, die jongen is nog jong. Talent heeft ie ontegenzeggelijk, het is te hopen dat ie wat volwassener en slimmer wordt. En dat ie een aantal mentors in het elftal naast zich krijgt. Met mensen als de Boertjes, Blind en Rijkaard om je heen had je het als talent wat makkelijker dan met bijv. Heitinga, Urby en Gabri als ploeggenoten.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr dec 28, 2007 1:51 pm

wimpey schreef:
Real Ajax schreef: Ik ga het iig niet meer meemaken.
Als je zo'n belabberde seizoenshelft achter de rug hebt en er desondanks nog zo 'goed' voorstaat, moet je gewoon de dubbel winnen. Toch?!

En dan vanaf komend seizoen met een toptrainer en een goed bezette selectie weer eens de lijn naar boven inzetten.
heheh, wat een positivo. :headbang.gif: Okay, het oplossen van de blessuregolf geeft nog enig houvast. Maar dat van een toptrainer en een goed bezette selectie heb ik net iets te vaak gehoord, vrees ik.

Het geval Suarez. Ik blijf er graag voor naar stadion gaan, omdat er altijd wat met hem gebeurt, maar van die "telepathie" met KJH uit de eerste wedstrijden is niks meer over...helaas. Hij heeft gewoon niet zoveel overzicht, voert acties te ver door en ligt de hele tijd op de grond te miepen.
Dat moet allemaal beter, maar op het moment wordt niemand beter bij dit Ajax.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 2:04 pm

Real Ajax schreef:heheh, wat een positivo. :headbang.gif:
Dat is Wimpey. Siempre positiva! :headbang.gif: :smallgrin.gif:
Het geval Suarez. Ik blijf er graag voor naar stadion gaan, omdat er altijd wat met hem gebeurt, maar van die "telepathie" met KJH uit de eerste wedstrijden is niks meer over...helaas. Hij heeft gewoon niet zoveel overzicht, voert acties te ver door en ligt de hele tijd op de grond te miepen.
Ajax hangt als los zand aan elkaar. Het positiespel stelt niets voor, er zijn geen vaste patronen, iedereen doet maar wat. En dan zou Suárez, die net bij Ajax zit en uit een heel andere traditie komt, als enige daar een uitzondering op zijn?
Die jongen deed gisteren zijn stinkende best, hij toonde de wil om te winnen. Natuurlijk moet hij nog een hoop leren, maar daarbij heeft hij hulp nodig. Hulp van medespelers, hulp van trainers.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr dec 28, 2007 2:24 pm

Wanneer zien ze bij AJAX nou eens in dat we gewoon een kutverdediging hebben.. qua aankoopbeleid hangt het er altijd maar een beetje bij..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 2:32 pm

Dat is sinds jaar en dag al zo. Als we verdedigers halen, moeten die blijkbaar vooral opbouwend sterk zijn. Of een verre ingooi hebben, dat is ook een pré.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 4:30 pm

Nog even over Suarez: hoe vaak komt het eigenlijk voor dat Suarez de bal op een presenteerblaadje krijgt van een medespeler? Zelden tot nooit, dacht ik zo. But correct me if I'm wrong.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 28, 2007 4:42 pm

LucaS schreef:Sorry, ik vind Suarez een henny Meyer. Hij is weliswaar beter dan Meyer, maar teamspel, veldbezetting en automatismen met Suarez in je ploeg, dat wordt een hele kluif. Toevalsvoetbal.
Jij valt niet serieus te nemen. Net als Voetske.

Suarez speelt over 3 jaar bij een Juventus of Internazionale. Klaar!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 28, 2007 4:45 pm

Thomas schreef:Nog even over Suarez: hoe vaak komt het eigenlijk voor dat Suarez de bal op een presenteerblaadje krijgt van een medespeler? Zelden tot nooit, dacht ik zo. But correct me if I'm wrong.
Zelden tot nooit. Enkel de 0-2 in Alkmaar krijgt ie op een presenteerblaadje. Voor de rest is het gewoon keihard werken op zijn bekende manier en kansen afdwingen. Voor een 20 jarige doet ie het nog niet zo gek. Ik heb genoten van zijn arbeidsethiek gisteren, maar ik zie liever dat ie wat minder gaat werken en meer gaat voetballen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 5:09 pm

goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar bij een Juventus of Internazionale. Klaar!
Mwah, dan moet hij nog flink progressie maken. Maar de vergelijking met Hennie Meijer is op zijn zachtst gezegd een beetje 'apart'.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr dec 28, 2007 5:51 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar bij een Juventus of Internazionale. Klaar!
Mwah, dan moet hij nog flink progressie maken. Maar de vergelijking met Hennie Meijer is op zijn zachtst gezegd een beetje 'apart'.
Ach, dat is de mode he? Een speler die bij Ajax komt gelijk afbranden. En dan is het lastig om achteraf je ongelijk toe te geven. Klaarblijkelijk.

Behalve ik, Thomas, Bertje en Johnk was iedereen ervan overtuigd dat Suarez een miskoop zou zijn. Nou, voor een miskoop doet ie het nog best aardig moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 28, 2007 6:05 pm

Rubbish. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik weinig met een dergelijke buitenspeler heb. Over miskopen heb ik het nooit gehad.
Ik wil een klassieke linksbuiten. Iemand die zijn mannetje passeert en dan een voorzet voorslingert. Daar kan ik nou echt van genieten, maar Suarez is een zelfde type als Babel, die vooral binnendoor zijn weg probeert te vinden. Op zich niets mis mee, maar ik heb daar gewoon een stuk minder mee.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr dec 28, 2007 6:43 pm

Inderdaad, zo dacht ik er ook over + het feit dat ik 8 miljoen erg veel vond voor een speler die geen opvallend goed seizoen gedraaid heeft en het een risico kon zijn. Maar ik was zeker overtuigd van Suarez zijn kwaliteiten, alleen had ik eerder gehoopt dat hij nog een seizoen bij FC Groningen zou blijven en in de zomer 2008 voor de nummer 9 positie zou komen als Huntelaar zou vertrekken. Maar achteraf gezien zou hij dan waarschijnlijk nog duurder geweest zijn.. Maar een miskoop heb ik Suarez nooit genoemd..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 10:37 pm

Suárez had geen opvallend goed seizoen gedraaid?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr dec 28, 2007 10:40 pm

Nee, er was verder vrijwel geen interesse voor Suarez op Ajax na, en al helemaal geen concrete interesse, en het was geen uitblinker van het kaliber Huntelaar in het seizoen 2005/2006. Toen praatte iedereen over Huntelaar en was het Huntelaar dit en Huntelaar dat, maar Suarez verder niet echt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr dec 28, 2007 10:41 pm

Suárez is een type dat veel beter in de huidige markt ligt. Daarnaast was Suárez gewoon één van de beste aanvallers van de competitie.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr dec 28, 2007 10:42 pm

Huntelaar viel meer op, Suarez niet zo, dat was het enige wat ik zei hoor.. :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr dec 28, 2007 11:48 pm

Suarez was wel de uitblinker van Grunn hoor.. hij speelde overigens zn beste wedstrijden voor AJAX wel aan het begin van het seizoen..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za dec 29, 2007 11:01 am

joey schreef:
goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar bij een Juventus of Internazionale. Klaar!
Mwah, dan moet hij nog flink progressie maken. Maar de vergelijking met Hennie Meijer is op zijn zachtst gezegd een beetje 'apart'.
Hij wordt zeker een grote. Alleen al het lef dat hij heeft; proberen met een lob te scoren vanaf een meter of 40; zijn directe tegenstander proberen te poorten, mislukt, en het direct weer proberen (en dan lukt het wel). Twee acties die mij het meest zijn bijgebleven tegen Twente. Als ik dan naar de pafferige Kennedy kijk, die gezellig rondwandelt, en zelfs zonder directe tegenstander in de buurt onderuit glijdt... Bizar contrast.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 29, 2007 11:08 am

Ja, die jongen heeft veel mogelijkheden, dat zie je zo. Hij heeft iets aparts, iets onvoorspelbaars, daarmee kun je het ver schoppen. En een winnaar is hij ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » za dec 29, 2007 1:39 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
joey schreef:
goodfella schreef:Suarez speelt over 3 jaar bij een Juventus of Internazionale. Klaar!
Mwah, dan moet hij nog flink progressie maken. Maar de vergelijking met Hennie Meijer is op zijn zachtst gezegd een beetje 'apart'.
Hij wordt zeker een grote. Alleen al het lef dat hij heeft; proberen met een lob te scoren vanaf een meter of 40; zijn directe tegenstander proberen te poorten, mislukt, en het direct weer proberen (en dan lukt het wel). Twee acties die mij het meest zijn bijgebleven tegen Twente. Als ik dan naar de pafferige Kennedy kijk, die gezellig rondwandelt, en zelfs zonder directe tegenstander in de buurt onderuit glijdt... Bizar contrast.
Dat zou Suarez nooit doen inderdaad Cees! :smallgrin.gif: (sorry, inkoppertje)

Ik vond Kennedy ook niet goed spelen hoor. Z'n vrije trappen waren wel gevaarlijk, dat was wel weer 's goed om te zien.

Ik vind het jammer dat Suarez de goede lijn van zijn eerste wedstrijden in Ajax dienst niet kan doorzetten. Tegen Twente werkte hij hard, maar het rendement was nihil. Het lijkt me wel een doorzettertje, hij komt er wel denk ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 29, 2007 1:41 pm

De eerste wedstrijden was er nog sprake van enige steun voorin. Nu zijn er geen afspeelpunten.

Daarnaast moet Suárez zijn acties nu zo wat vanaf de middenlijn maken.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 29, 2007 4:33 pm

Daniel_vT schreef:Huntelaar viel meer op, Suarez niet zo, dat was het enige wat ik zei hoor.. :confused.gif:
Kijk, in Groningen praten ze nog steeds over een koopje. Babel voor 18 miljoen? Dan zou Suarez zeker 15 miljoen hebben moeten opleveren. Kijk eens een filmpje van hoogtepunten van Suarez bij Groningen, hij staat er altijd alleen voor! Nooit eens ondersteuning.

Plaats reactie