Ajax - FC Twente 27-12-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 28, 2007 11:50 am

Inzaghi presteerde ook week in week uit in zijn topdagen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 11:52 am

Thomas schreef:
Beloki schreef:Ik vond KJH goed meeverdedigen. Als ik dan twee namen mag noemen die dat nooit doen: Luque en Suarez. KJH staat toch altijd op het goede plaatsje. Hij is niet voor niks spits. Verdedigen is een taak voor anderen.
Suarez liep gisteren constant mee te verdedigen tot aan de middellijn en soms zelfs verder dan dat. Het is niet de bedoeling dat een spits constant tot de eigen achterlijn gaat meeverdedigen hoor. Suarez moest gisteravond teveel verdedigend loopwerk verrichten dankzij de opstelling van Ajax, zoals ik eerder al beschreef. Dan houdt een aanvaller geen kracht meer over voor z'n aanvallende acties.
Dat is dus niet waar.Suarez staat op en rond de middellijn, maar van meeverdedigen is geen sprake, Wilkshire had Suarez in z'n zak en kreeg van Suarez ruim de tijd om opbouwend te zijn en op de helft van AJAX voor gevaar te zorgen.Dan zie je dus Suarez op zo'n vijf meter afstand staan.Ligt ie niet op de grond om op z'n gemak na balverlies z'n kousen op te trekken, laat ie Wilkshire keer op keer lopen.En het publiek roept een keertje ooo en aaa als ie, zonder rendement, de bal door de benen van een tegenstander speelt of 1 keer met succes terug verdedigd.Big deal.

Ik heb eens klein half uur gekeken hoeveel keren Suarez de kans heeft om de bal AF TE SPELEN inplaats van zich te laten vallen, tja, dat is dus 1 : 1.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 11:52 am

Thomas schreef:Zlatan presteert week in week uit.
Idd wie dat niet ziet, mag zich echt een achter de oren gaan krabben..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 28, 2007 11:55 am

Wat zeg je fanboy?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 11:55 am

Voetske schreef:Dat is dus niet waar.Suarez staat op en rond de middellijn, maar van meeverdedigen is geen sprake, Wilkshire had Suarez in z'n zak en kreeg van Suarez ruim de tijd om opbouwend te zijn en op de helft van AJAX voor gevaar te zorgen.Dan zie je dus Suarez op zo'n vijf meter afstand staan.Ligt ie niet op de grond om op z'n gemak na balverlies z'n kousen op te trekken, laat ie Wilkshire keer op keer lopen.En het publiek roept een keertje ooo en aaa als ie, zonder rendement, de bal door de benen van een tegenstander speelt of 1 keer met succes terug verdedigd.Big deal.

Ik heb eens klein half uur gekeken hoeveel keren Suarez de kans heeft om de bal AF TE SPELEN inplaats van zich te laten vallen, tja, dat is dus 1 : 1.
Ik weet toch al dat je het nooit zal toegeven, dus kijk de wedstrijd maar gewoon niet terug, maar Suarez heeft zich gisteravond echt de benen uit het lijf gelopen. Hij holde achter tegenstanders aan en heeft zelfs terwijl hij op de grond lag z'n poot uitgestoken om de bal te veroveren. Daarnaast heb je blijkbaar z'n drie kansen gemist en z'n acties waarmee hij Wilkshire passeerde. Hij had na een van die acties ook een uitstekende pass op, ik meen, Gabri. Maar die verprutste het vervolgens door te langzaam te handelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2007 12:02 pm

Hij heeft wel hard gelopen. Het was alleen niet allemaal even slim. Misschien dat hij een beetje spijt had van zijn zoveelste schwalbe die hem alweer zijn vierde gele kaart heeft opgeleverd? (Ok, een héél klein beetje spijt...)

Dit is overigens wel iets wat de technische staf hem moet zien bij te brengen. Je moet er geen ander type voetballer van proberen te maken. Dat zal ook niet lukken. Maar Suarez moet beter gaan snappen wanneer hij wat moet doen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 12:04 pm

Ik vind Suarez een topper en een aandoenlijk mannetje. Mooi ook hoe hij met al een gele kaart op zak de grensrechter verrot schold. Gelukkig kon Luinge erom lachen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr dec 28, 2007 12:12 pm

Ik vond Luinge overigens redelijk goed fluiten, mag ook wel eens gezegd worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 12:12 pm

Harm schreef:Wat zeg je fanboy?
Heeft daar niks mee te maken.. Hij is momenteel gewoon een van de beste spitsen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr dec 28, 2007 12:18 pm

Thijs schreef:Ik vond Luinge overigens redelijk goed fluiten, mag ook wel eens gezegd worden.
In het begin floot hij echt niet goed, liet helemaal niks doorgaan en floot echt elk klein dingetje.

Later in de wedstrijd ging het idd stukken beter. Maarja Luinge is dan ook een echte thuisfluiter, blijft altijd bij de thuisclub tot de late uurtjes in de spelershome zitten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 12:20 pm

Moet kunnen toch?

Ik vind Luinge geen thuisfluiter, wel een ongeleid projectiel. Hij doet bijna altijd iets geks. Niet met opzet trouwens.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr dec 28, 2007 12:23 pm

Luinge is absoluut geen thuisfluiter. Sterker nog. Als we uitspelen heb ik hem het liefste als scheidsrechter omdat hij zich niet laat beinvloeden door het thuispubliek.

Dat hij na de wedstrijd nog even blijft hangen vind ik niet zo spannend. Overigens gebeurd dat al lang niet meer zoals het in het verleden wel eens ging.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr dec 28, 2007 12:24 pm

Na die gele kaart voor Suarez floot Luinge een aantal maal wel opzichtig in het voordeel van Ajax.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 12:25 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Dat is dus niet waar.Suarez staat op en rond de middellijn, maar van meeverdedigen is geen sprake, Wilkshire had Suarez in z'n zak en kreeg van Suarez ruim de tijd om opbouwend te zijn en op de helft van AJAX voor gevaar te zorgen.Dan zie je dus Suarez op zo'n vijf meter afstand staan.Ligt ie niet op de grond om op z'n gemak na balverlies z'n kousen op te trekken, laat ie Wilkshire keer op keer lopen.En het publiek roept een keertje ooo en aaa als ie, zonder rendement, de bal door de benen van een tegenstander speelt of 1 keer met succes terug verdedigd.Big deal.

Ik heb eens klein half uur gekeken hoeveel keren Suarez de kans heeft om de bal AF TE SPELEN inplaats van zich te laten vallen, tja, dat is dus 1 : 1.
Ik weet toch al dat je het nooit zal toegeven, dus kijk de wedstrijd maar gewoon niet terug, maar Suarez heeft zich gisteravond echt de benen uit het lijf gelopen. Hij holde achter tegenstanders aan en heeft zelfs terwijl hij op de grond lag z'n poot uitgestoken om de bal te veroveren. Daarnaast heb je blijkbaar z'n drie kansen gemist en z'n acties waarmee hij Wilkshire passeerde. Hij had na een van die acties ook een uitstekende pass op, ik meen, Gabri. Maar die verprutste het vervolgens door te langzaam te handelen.
Heb net de wedstrijd zitten te kijken, dus ... Suarez staat lucht te dekken.Keer op keer .. in feite als Twente met Wilkshire voorop het wat beter had uitgespeeld dan had men al voor rust op een voorsprong gestaan.

1 kans voor rust, kopballetje over de goal, verder lag Suarez de rest van de tijd op de grond.Luinge zet de trend door, moet gek gaan, maar ik denk dat de winst die Suarez had bij Fc Groningen door zijn swalbes bij AJAX wel eens afgelopen kan zijn, de scheidsen beginnen het door te krijgen, en gelukkig niet alleen van Suarez.

Na rust 1 mislukte kopbal in vrijstaande positie 2 meter over de goal, kans natuurlijk, maar dan moet je er veel meer meedoen..En 1 schot voorlangs, daar waar ie nu juist door had moeten lopen.Een lob over de goal, maar zijn grootste kans moest nog komen, vrij voor de goal gezet hoefde ie er alleen maar zijn voet tegenaan te zetten.Mist als een amateur.Reken je anderen af op hun rendement dan Suarez ook.En dat was het dan.

De rest van de wedstrijd bleef Suarez volharden in het rendementsloos gepingel, zonder oog voor medespelers, liet nog meer als voor rust zijn man lopen.

Oja, dit " Ik weet toch al dat je het nooit zal toegeven " slaat dus nergens op, als je gelijk hebt krijg je van mij gelijk, maar als je ongelijk hebt niet , simpel.Al gaat het me niet eens over het gelijk halen, ik zie wat ik bij spelers mis, gaat dat niet veranderen, en daar ziet het er nog steeds naar uit, zal het nog steeds niks worden met dit AJAX.

Dit Fc Twente speelde gister niet eens heel goed, minder als voorgaande wedstrijden, ik bedoel maar ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 12:34 pm

Ik heb je nog nooit een ander gelijk zien geven, Voetske. Ik geloof er dus weinig van dat dat ooit een keer gaat gebeuren.

Hoe dan ook, Suarez creëert iets van vier goede kansen en 'valt voor de rest terug in rendementloos gepingel'. Heb je er wel eens over nagedacht dat dat rendementloze gepingel niet zo rendementloos is wanneer hij er langs komt? Dat zijn dus juist vaak de momenten waarop Suarez die vier kansen voor zichzelf schept. En die heeft hij iedere wedstrijd. En dat maakt het een speciale voetballer. Dat hij z'n kansen niet afmaakt heeft met hem te maken maar ook met het gebrek aan overgebleven kracht voor z'n acties.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr dec 28, 2007 12:39 pm

Opstelling Ajax

in uit
Stekelenburg
Emanuelson
Heitinga
Ogararu
Vertonghen
Bakircioglu '84
De Jong
Gabri
Huntelaar
Rommedahl
Suárez '47 '89

Reserves
Gentenaar
Colin
Van der Heijden
Donald
Urzaiz
Schilder '84
Luque


van onze bank wordt ik niet vrolijk hoor...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 12:39 pm

Precies. Suarez legt veel risico in zijn acties. De mislukte acties vormen het wisselgeld voor de geslaagde acties.

Heerlijke voetballer. Mooie panna ook bij Wilkshire. :worshippy.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 28, 2007 12:41 pm

Suárez doet me in de verte wel een beetje denken aan de jonge Shota Arveladze. Met de jaren wordt Suárez beter, hij moet nog leren zijn acties te doseren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 28, 2007 12:43 pm

Thomas schreef:Ik heb je nog nooit een ander gelijk zien geven, Voetske. Ik geloof er dus weinig van dat dat ooit een keer gaat gebeuren.

Hoe dan ook, Suarez creëert iets van vier goede kansen en 'valt voor de rest terug in rendementloos gepingel'. Heb je er wel eens over nagedacht dat dat rendementloze gepingel niet zo rendementloos is wanneer hij er langs komt? Dat zijn dus juist vaak de momenten waarop Suarez die vier kansen voor zichzelf schept. En die heeft hij iedere wedstrijd. En dat maakt het een speciale voetballer. Dat hij z'n kansen niet afmaakt heeft met hem te maken maar ook met het gebrek aan overgebleven kracht voor z'n acties.
Onzin, als iemand gelijk heeft krijgt ie het van mij, simpel.

Tja, geen rendementsloos gepingel als er er langs komt, nou nou wat moet ik hier nu mee ?. Dat hij zijn kansen niet afmaakt komt omdat ie moe is na zijn akties ( las ook al dat dat komt omdat ie mee moet verdedigen, wat ie dus bijna nooit doet ), wat een gelul zeg, sorry dat ik het zeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 12:50 pm

Voetske schreef:Tja, geen rendementsloos gepingel als er er langs komt, nou nou wat moet ik hier nu mee ?. Dat hij zijn kansen niet afmaakt komt omdat ie moe is na zijn akties ( las ook al dat dat komt omdat ie mee moet verdedigen, wat ie dus bijna nooit doet ), wat een gelul zeg, sorry dat ik het zeg.
Dit heb ik nergens gezegd. Hij is te moe om z'n acties op kracht door te zetten en kansen af te maken. Zo'n sprong voor dat lobje kost gewoon kracht en dat beetje kracht kan je dan net tekort komen omdat je zo vaak achter je tegenstander aan hebt moeten hollen. Jij hebt het niet gezien, prima. Ik wel.

Wat z'n gepingel betreft. Iedere aanvaller heeft per wedstrijd heel wat mislukte acties. Suarez komt er daarentegen ook iedere wedstrijd meer dan vijf keer langs.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 28, 2007 12:51 pm

je praat over maanden geleden. Suarez levert al weken helemaal niets. Wellicht leefde hij in het begin iets boven zijn stand

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 28, 2007 12:52 pm

Voetske schreef:Onzin, als iemand gelijk heeft krijgt ie het van mij, simpel.
Dan heeft er nog nooit iemand gelijk gehad. :icon_mrgreen.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr dec 28, 2007 12:56 pm

LucaS schreef:je praat over maanden geleden. Suarez levert al weken helemaal niets. Wellicht leefde hij in het begin iets boven zijn stand
Al weken? Vitesse thuis een doelpunt en een assist, Willem II uit een doelpunt en een assist. Gisteravond was hij ook ontzettend gevaarlijk.

Maar goed, jij vindt Suarez een prutser.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 28, 2007 12:56 pm

Gister gevaarlijk? Voor Ajax ja. Zie je nou wel dat Suarez heilig is

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 28, 2007 12:57 pm

Real Ajax schreef: Ik ga het iig niet meer meemaken.
Nou balen we allemaal van dit Ajax, maar jouw stap gaat me wat te ver. :smallgrin.gif:

Ik erger me persoonlijk meer aan zo'n poffertje als Heitinga dan aan Vertonghen. Heitinga loopt al een jaar of 7 mee en heeft nog steeds geen constante lijn in zijn spel weten te vinden. Vertonghen heeft te weinig gif in zijn spel, helaas behoort ie daarmee tot de overgrote meerderheid van deze selectie. Al was de instelling gisteren een stuk beter dan tegen Excelsior. Maar het is natuurlijk een schande dat je het op dit niveau überhaupt over instelling moet hebben...

Die gelijkmaker van gisteren kon er ook nog wel bij. De meest blamabele europese 'campagne' aller tijden, geen opvolger voor Sneyder, het stoppen van Stam, het vertrek van een trainer, bizar aankoopbeleid, een ware blessuregolf (het kan geen toeval zijn dat die Ajax ieder seizoen treft trouwens), abominabel spel en prestaties. Het kan dus eigenlijk alleen maar beter worden, toch?! VVV verslaan (ik vrees dat dat niet gaat lukken) en dan zouden we ondanks alle problemen alles nog in eigen hand hebben. Als je zo'n belabberde seizoenshelft achter de rug hebt en er desondanks nog zo 'goed' voorstaat, moet je gewoon de dubbel winnen. Toch?!

En dan vanaf komend seizoen met een toptrainer en een goed bezette selectie weer eens de lijn naar boven inzetten.

Plaats reactie