Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo jan 13, 2008 9:37 pm

Raymon schreef: Doet er allemaal niet. We hebben gewonnen :onfire.gif:

En zo is dat !!!! :onfire.gif: :tifoajax.gif:

En nu kijken of we dit woensdag tegen NAC kunnen herhalen .. :ajaxsmiley.gif: :headbang.gif:

Zonder Urby graag, hij was vandaag echt het grootste drama, even een paar wedstrijden aan de kant svp .. :blush.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 9:50 pm

Dus dan wordt het Heitinga - vd Wiel - Vermaelen - Vertonghen? En wat als er één geblesseerd raakt of wordt geschorst (niet zo heel gek dit seizoen), dan zijn we weer terug bij af.
Dan heb je tenminste nog ogadrama als alternatief.
Pompiedom

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2008 10:14 pm

Maurice schreef: Echter betaal je voor een betere back al gauw een miljoentje of 6/7
Er zijn veel betere opties dan Silva, voor veel minder geld. MVG kiest echter voor de dure en voor de hand liggende optie. Die BS is beter dan Ogararu (ook een aankoop van o.a. MVG trouwens), maar Ajax moet geen subtoppers aantrekken. Het is 'pleistertjes plakken' wat MVG doet, noodverbandjes aanleggen. Gewoon niet goed genoeg.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 13, 2008 10:20 pm

Eens. Dit is toch niet het niveau waar we naartoe willen? Ik heb liever dat van Geel het geld op zak houdt dan dat hij het investeert in dit soort spelers.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo jan 13, 2008 10:23 pm

Voor het eerst van leven koppend een doelpunt? De assist op KJH is leuk, maar voor de rest mislukte alles.
Een doelpunt en een assist, "maar voor de rest mislukte alles."

You are Johan Cruijff and I claim my five euros.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:40 pm

bryan schreef:
Voor het eerst van leven koppend een doelpunt? De assist op KJH is leuk, maar voor de rest mislukte alles.
Een doelpunt en een assist, "maar voor de rest mislukte alles."

You are Johan Cruijff and I claim my five euros.
Mijn citaat :ajaxsmiley.gif:

Je hebt de wedstrijd niet gezien, vrees ik.

Ik heb Leonardo gezien toen hij 14/15/16 was, nooit koppend gescoord. Bij feyenoord 1 en Ajax 1: niet koppend gescoord. Deze kopbal was eigenlijk niet te missen, in het doel was geen keeper te bekennen.

De assist: ik was er blij mee, want een paar jaar geleden zou hij voor zijn eigen kans zijn gegaan.

Je hebt de wedstrijd niet gezien, want al zijn acties mislukten. Ik heb al aangegeven dat ik hem dat NU niet kwalijk neem.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 10:42 pm

Dat gezeik op KJH moet ook eens ophouden. Hij is geen Suarez of Ibrahimovic, maar een sluipende spits die doet wat hij moet doen: scoren.

Dodelijke speler, hij lijkt niet goed in de wedstrijd te zitten, en dan pakt hij ineens z'n moment.

Ach hij kan er ook niks aan doen dat hij er al 17 ingeprikt heeft....
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:47 pm

Maurice schreef:Dat gezeik op KJH moet ook eens ophouden. Hij is geen Suarez of Ibrahimovic, maar een sluipende spits die doet wat hij moet doen: scoren.

Dodelijke speler, hij lijkt niet goed in de wedstrijd te zitten, en dan pakt hij ineens z'n moment.

Ach hij kan er ook niks aan doen dat hij er al 17 ingeprikt heeft....
Het aantal van KJH zegt mij niet zoveel, ik ben Ajacied, het gaat mij om het aantal doelpunten dat Ajax heeft gescoord, al maakt Stekelenburg er 20!

IK heb al eerder geschreven dat hij niet proberen te voetballen, dat kan hij niet enz. Hij moet alleen IN EEN PLOEG DIE STERKER IS DAN DE TEGENSTANDER, in het strafschopgebied spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jan 13, 2008 10:47 pm

AJAX.nl is het slechte spel van Urby ook niet ontgaan:

Afbeelding

Nu aanmelden!! :biggrin.gif:

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 10:53 pm

AJAX.nl is het slechte spel van Urby ook niet ontgaan:


Please click image for fullsize

Nu aanmelden!!
:drecul.gif: brilliant

Trouwens nog de posters van Urby in de Arena gezien? Er stond boven ''je bent een runt als je met fakels stunt'' Verklaard dat zn slechte spel?
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:54 pm

Was wel in de Arena, maar zag het spandoek niet, maar stond er echt "runt"?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 10:56 pm

Was wel in de Arena, maar zag het spandoek niet, maar stond er echt "runt"?
Nee waren posters van Ajax die hingen bij de vak ingangen.....


Neem aan dat ik nu in de mierenneuk kom? :blush.gif:
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:57 pm

Maurice schreef:
Was wel in de Arena, maar zag het spandoek niet, maar stond er echt "runt"?
Nee waren posters van Ajax die hingen bij de vak ingangen.....


Neem aan dat ik nu in de mierenneuk kom? :blush.gif:
Voor mij niet! :ajaxsmiley.gif: of is het "nied"?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 11:05 pm

Tussen twee haakjes, wat liep Donk weer lekker te pitten. Tegen hem speelt KJH altijd heerlijke wedstrijden. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jan 13, 2008 11:29 pm

Thomas schreef:Ik snap de kritiek op Luinge niet zo. Dit was een fout van de grensrechter.
Iedereen riep op TV dat die bal achter de lijn was, maar dat kon je helemaal niet zien. De camera stond niet op één lijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 11:33 pm

Ik ben er ook niet zeker van, want de bal moet helemaal over de lijn zijn. Of dat het geval was????
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo jan 13, 2008 11:39 pm

Ik vind het gezeur op de arbitrage hier echt volledig onterecht en ook doorgeslagen. Als je zelfs met camera's al geen uitsluitsel kan krijgen, wat kun je een grensrechter of een scheidsrechter dan aanrekenen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 11:48 pm

Tja, moet ik weer pleiten voor het gebruik van electronische hulpmiddelen. :confused.gif:

Vanaf de tribune dacht ik dat de bal al zat. Maar zoals Van Gaal terecht zegt, De Zeeuw zoekt de problemen op.

Iets anders: Siem de Jong was niet bepaald een succes als rechtsback. Dat experiment is wat mij betreft mislukt en hoeft niet herhaald te worden.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2008 11:53 pm

Klopt. Ik ben er ook geen voorstander van om spelers te laten spelen op een positie waar ze niet thuis horen. En al helemaal niet als het gaat om jonge spelers die pas net bij de selectie zitten. Daar worden ze niet beter van.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 14, 2008 12:00 am

Heerlijk, 6-1! :ajaxsmiley.gif:

De laatste jaren haalt Ajax in de Eredivisie-topduels wel regelmatig uit met grote cijfers, fijn hoor.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma jan 14, 2008 8:43 am

Demosthenes schreef:Perez: blij met een assist en de penalty en hij is beter dan Maduro, maar ik vond hem in de eerste helft te aanvallend. Hij was vaak te vinden als buitenspeler. In de tweede helft had AZ een man minder, dan is dat minder kwalijk.

KJH stond in de tweede helft meer in de aanval, daar hoort hij ook, want tergzakkend en de bal geven betekent balverlies. Hij heeft maar één kwaliteit en die is alleen nuttig in de zestien, hij mag daar niet meer uit. Ik dacht trouwens dat Donk zo simpel verdedigde bij de 3-1(? KJH), maar op tv hadden ze het over Mendes.
Ik heb Perez dus niet als buitenspeler gezien, wel als de persoon die probeerde Suarez en Kennedy in stelling te brengen, verder verdeelde hij het spel en was ie een van de weinige die diep ging.Denk zelfs dat Perez het met me eens zal zijn als ik zeg dat het allemaal nog iets beter kan.

KjH liep zich de longen uit het lijf, was regelmatig betrokken bij 1-2 tjes met medespelers en zocht regelmatig de vrije ruimte aan de zijkanten op om ruimte te maken voor de opkomende middenvelders, ook verdedigend voerde ie zijn taken uit.

Maar ik zal wel een speciale TV hebben.

En Suarez bewees dat, als ie zijn egoisme achterwege laat en oog heeft voor de beter er voor staande vrije man hij zijn meerwaarde heeft voor het TEAM.Viel trouwens wel op, zou dat de invloed zijn van Davids ( Perez ), ik hoop het wel ...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jan 14, 2008 8:54 am

Het zal wel aan mij liggen, maar Suarez vind ik absoluut geen egoist. Hij heeft een groot aantal assists achter z'n naam staan en ik kan me niet herinneren dat ik me aan hem geërgerd heb de afgelopen 4 maanden vanwege zijn egoisme.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jan 14, 2008 8:54 am

Raymon schreef:Achter de doellijn is nog gewoon onderdeel van het veld. Je kan namelijk buitenspel niet opheffen door achter de doellijn te gaan staan.
Volgens mij hef je buitenspel wel degelijk op door achter de doellijn te staan...
Wouter schreef:Als je zelfs met camera's al geen uitsluitsel kan krijgen, wat kun je een grensrechter of een scheidsrechter dan aanrekenen?
Geen uitsluitsel ?
De beelden waren toch erg duidelijk, de bal was achter de lijn.

PS: Wel vreemd dat je zo weinig hoort over de 0-1 van AZ, dat was inderdaad buitenspel. Van Halst begon er wel over en ook bij VI hadden ze het door.

PPS: Mooi om te zien hoe geïrriteerd Van Halst was door het waardeloze verdedigen van AZ :icon_biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma jan 14, 2008 8:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jan 14, 2008 8:56 am

Het was duidelijk zichtbaar, want De Zeeuw stond op de lijn en stak zijn arm naar achteren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma jan 14, 2008 9:01 am

Je kan het helemaal niet goed zien. ten eerste was het beeld van de camera van schuin van voren en ten tweede was de bal half hoog. Het camerastandpunt was verre van ideaal. Er was er maar één die het echt goed kon zien.

Maar op tv leek hij inderdaad over de lijn.

Overigens, bij goed scheidrechterswerk, was de eerste goal van AZ afgekeurd en had El H. een rode kaart gehad. De invloed van de scheidsrechter op de einduitslag valt dan al met al nogal mee

Plaats reactie