Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2008 8:07 pm

Er is genoeg ruimte voor verbetering. Maar dat is ook geen verrassing na alles wat we dit seizoen al hebben gezien. Voorlopig ben ik in ieder geval blij dat ik weer eens een keer tevreden de Arena heb verlaten na een aardige wedstrijd.

Belangrijkste winstpunt van vandaag vond ik dat Ajax er een aantal keren vol voor ging. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je daar de terugkeer van Davids voor nodig hebt maar blijkbaar is dat wel zo. Voor de aftrap zag ik Davids en Perez elkaar nog even oppeppen. Met die twee zit het dus blijkbaar wel goed.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 13, 2008 8:09 pm

De algehele sfeer was gewoon goed. Logischerwijs rondom 'verlossers' als Davids en Perez, maar ook rondom troetelkindjes als Leonardo en zelfs Colin.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 8:09 pm

Ajax was dus slecht, maar ze hebben niet verloren zoals jij gisteren nog dacht. De zeepbel is nog steeds niet geknapt en 6-1 tegen AZ telt gewoon. Klaar! Ajax heeft nu eenmaal scorend vermogen en AZ niet.
Je mag alles tegen me zeggen, dat ik het niet zag zitten enz. Maakt me weinig uit. Ik zag op weg naar de Arena trouwens weinig optimistische blikken en weinig Ajaxshirts.

Het verschil qua voetbal was niet zo groot; Van Gaal heeft gelijk dat in 11 tegen 11 AZ beter voetbalde. Ik vind het overdreven om te zeggen dat ze veel meer kansen schiepen, maar ik hield iedere keer m'n hart vast als er weer een middenvelder van AZ 30 meter richting Ajaxdoel kon wandelen. Ik blijf erbij dat Ajax twee backs en een echte centrale verdediger nodig heeft, ook al werd jan Vertonghen uitgeroepen tot MotM.

Ik dacht eerst dat Opdam hands maakte (duidelijk achter de lijn!), maar was erg blij toen het De Zeeuw bleek te zijn, want hij penetreerde vaak (ook bij het AZ-doelpunt) en zorgde voor erg veel gevaar. Hamdaoui kon dat niet (viel mij erg tegen), waardoor Ajax na 60 minuten en 3-1 duidelijk beter ging voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 13, 2008 8:14 pm

En dat blijft gewoon. Ajax moet maar gewoon zien te winnen. That's all. Dat goede voetbal heb ik allang uit mijn hoofd gezet.

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2008 8:15 pm

Jesse schreef:Lekkere uitslag, maar zo goed vond ik Ajax helemaal niet voetballen. Eerder slordig. Vooral centraal achterin ging het vaak mis als AZ in de buurt van de 16 kwam.

Maar goed, toch lekker zo'n uitslag. :ajaxscarf.gif:
Mijn idee. Verdedigend was het nog altijd matig, maar hopelijk wordt dat eerdaags met Vermaelen en vd Wiel en een goede rechtsback, dus niet BS, beter.

Maar qua zelfvertrouwen, spelvreugde en creativiteit zag het er aanmerkelijk beter uit dan in December. Perez vormt gewoon, net als vorig seizoen, een prima duo met KJH.

Er ging wel het e.e.a. mis bij Perez, maar het lijkt me duidelijk dat dit Ajax een stuk makkelijker voetbalt met Perez dan zonder. Het was voor hem en voor Davids nog even zoeken, maar hun impact op dit elftal was meteen zichtbaar.

Geef die 2 en Leonardo nog een paar weken, laat vd Wiel, Vermaelen en Delorge terugkomen en je hebt i.i.g. veel meer mogelijkheden met deze selectie dan de voorbije maanden. En dan kan het nog een mooie 2e seizoenshelft worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 13, 2008 8:15 pm

Je komt terug op Leonardo, Wimpey?

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2008 8:23 pm

Thomas schreef:Je komt terug op Leonardo, Wimpey?
Meer mogelijkheden, Thomas. Ik zie er geen basisspeler in (want: kop omlaag), maar wel een bruikbare sub. Kan een wedstrijd openbreken en zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.

Het leek wel een reunie trouwens: Perez, Davids, Leo. Leuk, we kunnen ze goed gebruiken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 8:24 pm

Thomas schreef:Je komt terug op Leonardo, Wimpey?
Wees eerlijk, Leonardo kopte! Voor het eerst van leven koppend een doelpunt? De assist op KJH is leuk, maar voor de rest mislukte alles. Ik neem het dit na zo'n zware blessure niet kwalijk, maar ook voor zijn blessure was het niet meer dan een invaller die voor dreiging kan zorgen, vrijte trappen enz. Hij is toch geen basisspeler!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 13, 2008 8:28 pm

wimpey schreef:Meer mogelijkheden, Thomas. Ik zie er geen basisspeler in (want: kop omlaag), maar wel een bruikbare sub. Kan een wedstrijd openbreken en zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.

Het leek wel een reunie trouwens: Perez, Davids, Leo. Leuk, we kunnen ze goed gebruiken.
Klopt. Het enthousiasme was aanstekelijk, ook bij het publiek.

Luque moet nu al een hele rits spelers voor zich dulden. Hopelijk komen we na dit seizoen van hem af.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 8:38 pm

Het is misschien slimmer om leo nog even bij jong Ajax in vorm laten komen, want je kan ook niet verwachten dat hij na een paar wedstrijdjes zn acties weer kan maken, na zo´n lange absentie....

Het is niet zo dat hij nu als sub nodig is, want op dit punt heb je nog meer aan Rommie
Pompiedom

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2008 8:39 pm

Van Luque kom je denk ik alleen af wanneer je 'm in de dessert (Qatar, Emiraten) dropt. Misschien kan Ajax een sjeik vinden die zo gek is z'n salaris over te nemen. De ultieme miskoop wat mij betreft, dat mag MVG en HtC zwaar aangerekend worden. Puur paniekvoetbal, er zat geen enkele gedachte achter die transfer.

Ajax zou met Luque volgens de heren 4-2-3-1 gaan spelen. Welnu, dat is welgeteld 1 wedstrijd het geval geweest. Thuis tegen Grunn en dat was een ware kwelling.

Geen vervanger voor Stam. MVG zal zeggen dat ie met Heitinga, vd Wiel, Vermaelen en Vertonghen al 4 man voor die plek heeft. Dom. Achterin was het vandaag weer een zeef, dit gebrek aan handelen kan Ajax de titel kosten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 13, 2008 8:45 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef:Lekkere uitslag, maar zo goed vond ik Ajax helemaal niet voetballen. Eerder slordig. Vooral centraal achterin ging het vaak mis als AZ in de buurt van de 16 kwam.

Maar goed, toch lekker zo'n uitslag. :ajaxscarf.gif:
Mijn idee. Verdedigend was het nog altijd matig, maar hopelijk wordt dat eerdaags met Vermaelen en vd Wiel en een goede rechtsback, dus niet BS, beter..
Nieuws over transfer Bruno Silva?
Volgens Wilfred Genee is er in het programma Voetbal Insite (21.30 uur op RTL7) nieuws te verwachten over de mogelijke transfer van Bruno Silva.

wimpey
Berichten: 51954
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2008 8:49 pm

Goed nieuws hopelijk. Bruno naar Feyenoord ofzo.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 13, 2008 8:52 pm

Ga er maar van uit dat MvG water bij de wijn heeft gedaan. Hij heeft gezien dat we geen opties op die plek hebben. Aangezien hij niet verder komt dan de wedstrijden op Tele2 is de conclusie snel gemaakt.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 9:03 pm

Wimpey, ik ben het met je eens dat dit niet de beste oplossing is, voor op de langere termijn. Echter betaal je voor een betere back al gauw een miljoentje of 6/7 en ik denk dat Ajax, met het oog op Vermaelen en Vd wiel, niet teveel wil uitgeven.


Zie: Vd Wiel en Vermaelen in het centrum, Heitinga als rechtsback.

Ik denk dat dit een prima oplossing is, mits niet te duur.
Pompiedom

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jan 13, 2008 9:07 pm

Ook al ligt de bal op de tweede ring... zolang de scheidsrechter nog niet gefloten heeft is de bal in het spel.
Thomas schreef:De bal is uit het spel op het moment dat De Zeeuw de bal met de hand raakt, dus kan het nooit rood zijn.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41007
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2008 9:10 pm

Onzin, als je als speler een bal opvangt die bijvoorbeeld al twee meter over de zijlijn is dan is er niets aan de hand. Dan kun je zo ingooien of de bal aan de tegenstander geven.

In dit geval kon Luinge er natuurlijk niets aan doen. De intentie van De Zeeuw lijkt te zijn om de bal tegen te houden. Tja, als je dan denkt dat de bal niet over de lijn is moet je rood geven. Dat schijnt dan weer de charme van voetbal te zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jan 13, 2008 9:11 pm

Eindelijk een Ajax die zich niet liet aftroeven op agressie. Ik lees dat men een beter AZ heeft gezien. Dat was maar kort na de onterechte 0-1. Voor de 1-1 had Ajax al weer het initiatief en na de 1-1 nog slechts wat counters gezien van AZ. Dus een beter AZ /:smallgrin.gif:
Zwak bij Ajax waren de rechts en links backs. De Jong is dat nu eenmaal niet maar Urby is dat wel. Colin viel best wel goed in eigenlijk. Misschien dat hij nu wat krediet krijgt.
Hopenlijk zet de trend door.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 13, 2008 9:14 pm

Marillion schreef:Onzin, als je als speler een bal opvangt die bijvoorbeeld al twee meter over de zijlijn is dan is er niets aan de hand. Dan kun je zo ingooien of de bal aan de tegenstander geven.

In dit geval kon Luinge er natuurlijk niets aan doen. De intentie van De Zeeuw lijkt te zijn om de bal tegen te houden. Tja, als je dan denkt dat de bal niet over de lijn is moet je rood geven. Dat schijnt dan weer de charme van voetbal te zijn.
Nou, achter de doellijn is niet hetzelfde als de uitlijn. Achter de doellijn is nog gewoon onderdeel van het veld. Je kan namelijk buitenspel niet opheffen door achter de doellijn te gaan staan. Overigens neem ik aan dat als de bal achter de lijn was waargenomen door de grensrechter, De Zeeuw geen rood had gekregen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 13, 2008 9:16 pm

Maurice schreef:Wimpey, ik ben het met je eens dat dit niet de beste oplossing is, voor op de langere termijn.
Ook niet voor de korte termijn
Echter betaal je voor een betere back al gauw een miljoentje of 6/7


Als ik mensen als Thomas of Wimpey mag geloven zijn er veel goedkopere alternatieven. Een back hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Sterker nog: een back zou je zelf moeten opleiden.
en ik denk dat Ajax, met het oog op Vermaelen en Vd wiel, niet teveel wil uitgeven.
Zie: Vd Wiel en Vermaelen in het centrum, Heitinga als rechtsback.
Dus dan wordt het Heitinga - vd Wiel - Vermaelen - Vertonghen? En wat als er één geblesseerd raakt of wordt geschorst (niet zo heel gek dit seizoen), dan zijn we weer terug bij af.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 9:20 pm

De bal was duidelijk achter de lijn, geen twijfel mogelijk (Die Ijzeren .. bij Studio Sport is overleden? Daar zag je dit soort zake op)

De Zeeuw liegt als hij zegt dat hij de bal achter de lijn wist. Reken maar mee (rekensommetje heb ik al eerder gebruikt). De afstand KJH - lijn was 7 meter? Bij een snelheid van 72 km per uur = 20 meter per seconde (72.000 meter gedeeld door 3.600 seconden). Bij zeven meter heeft De Zeeuw dus 1/3 seconde om te reageren = om te zien wat er gebeurt. Daarna moet hij nog de handeling verrichten!!!! Hij kan dat nooit binnen die tijd!

Je ziet De Zeeuw weglopen, echt niet in de veronderstelling dat er een doelpunt is gegeven, hij weet dat het een strafschop is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jan 13, 2008 9:22 pm

Het is een volkomen logische (en domme) reaktie van De Zeeuw. Je probeert automatisch die bal uit het doel te houden, ongeacht met welk lichaamsdeel. Later heb je daar uiteraard spijt van en verzin je een of andere klote smoes. Doet er allemaal niet. We hebben gewonnen :onfire.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13385
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jan 13, 2008 9:23 pm

Ik vind dat we ons beter druk dienen te maken over de 0-1 waarvan Stekelenburg gehinderd werd door een kaasboer in buitenspelpositie.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 13, 2008 9:25 pm

Raymon schreef:Het is een volkomen logische (en domme) reaktie van De Zeeuw. Je probeert automatisch die bal uit het doel te houden, ongeacht met welk lichaamsdeel. Later heb je daar uiteraard spijt van en verzin je een of andere klote smoes. Doet er allemaal niet. We hebben gewonnen :onfire.gif:
Ja natuurlijk, alsof hij in 0,12 seconden al denkt 'He verdikkeme, het is een goal. We staan achter. Dat is balen zeg! Uit frustratie sla ik nu de bal uit de goal, ik word er naar van als ik eraan denk dat ik zo na rust een achterstand moet wegwerken!'

Hij moet gewoon met z'n klauwen van de bal afblijven, terecht rood en pingel, dus niet zeiken.
Zwaai zwaai AZ, tot volgend jaar!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jan 13, 2008 9:28 pm

Als de scheidsrechter een vuiltje in z'n oog heeft en de grensrechter net even de andere kant opkijkt loop je met een beetje pech alsnog tegen een kaart op.

Er is er maar één die bepaalt of de bal uit het spel is.
Marillion schreef:Onzin, als je als speler een bal opvangt die bijvoorbeeld al twee meter over de zijlijn is dan is er niets aan de hand. Dan kun je zo ingooien of de bal aan de tegenstander geven.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie