AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 25, 2008 10:31 am

Rishi schreef:Niet voor niks gaan scouts naar wedstrijden toe en volgen ze het niet op tv. Anders zouden ze wel 5 tv's kopen en op 5 schermen tegelijk naar spelers kijken
Zeg dat maar eens tegen Steef. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 25, 2008 10:57 am

Demosthenes schreef:
Voetske schreef:Tja, ik heb geen 3D TV nodig om de diepte te zien.En de ruimte kun je gewoon zien hoor, gewoon beetje je verstand gebruiken ... .. het zal wel ...
We zullen het er nooit over eens worden, maar nog één poging.

De lange ballen van Heitinga en Vertonghen zie je in het stadion al van tevoren (kijken speler) en je ziet de ruimte. In een samenvatting heb ik nog nooit gezien dan zowel de linksback als de rechtsbuiten tegelijk in beeld waren, afgezien het verhaal van de commentator!
Natuurlijk, ik ben afhankelijk van wat de Tv-regisseur mij voorschoteld, maar jou(w) voorbeeld komt weleens voor ja, ook veel keren niet, omdat men dan de overzicht-camera shot gebruikt waardoor je de hele situatie in beeld krijgt.Verder kun je je verstand ook een beetje gebruiken, als ik een lange bal naar rechts zie gaan, en in een eerder shot daar Rommedahl heb zien lopen, kan ik bijna zeker aannemen dat die bal dus bij hem uit zal komen, zo vlug van positie veranderen lukt geen een speler.Daarbij komt ook nog dat, zou het een belangrijke situatie opleveren, men in de herhaling bijna altijd wel de pass over de hele in zijn geheel laat zien.

Persoonlijk blijf ik dan ook van mening dat, voor mij, er niet zoveel verschil zit tussen toen ik zelf ging kijken, en nu via de TV.Mits er natuurlijk een goede Tv-regisseur aan de knoppen zit.En tot nu toe heb ik daarover geen klagen.

Daarbij gaat het meestal weer dezelfde richting in in deze discussies, n.l. dat alleen degene die in het stadion zit het goed kan zien.En dat bestrijd ik.Want als dat het geval zou zijn, hoef je JC en die andere analisten ook niet meer uit te nodigen in de studio om commentaar te geven op live wedstrijden.Die zien het dan dus ook niet goed ... die missen dan ook een hele boel van wat er daadwerkelijk op het veld gebeurt ...

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » vr jan 25, 2008 11:16 am

Wees blij dat je nu niet in de stadion zit. Het is alleen koud en kil en van het spel krijg je het ook niet 1-2-3 warm.

Zonder gekkigheid, het verschil tussen tv/stadion is te verwaarlozen. Het draait allemaal om de actie. Een beetje goede volger weet precies wie de pass van achteruit verstuurd en of Ajax als team of per individu goed t.o.v. de tegenstander staat. Je ziet alleen de ruimtes beter en sneller. Meer niet. Trouwens, de coaches zien ongeveer hetzelfde wat men op tv ziet.
AFCA!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 25, 2008 11:50 am

Rishi schreef:Wat een onzin zeg. Tuurlijk zie je in het stadion meer van een speler. Je weet wat voor loopacties hij maakt. Of hij meeverdedigt. Hoe opgesteld staat. Als de rechtsback van de tegenstander de bal heeft, waar staat onze rechtsback te verdedigen? Knijpt hij naar binnen? Geeft hij rugdekking? Helpt onze rechtsbuiten met verdedigen of moet de spits dat samen met de linksbuiten alleen doen?
Op tv kun je ook prima zien hoe iemand opgesteld staat, hoor. Je ziet het alleen soms een tel later. Maar niemand vindt het interessant wat onze keeper staat de doen als de andere keeper een achterbal gaat trappen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 25, 2008 12:16 pm

Baseman schreef:Niet alleen de aanvallen...de samenvattingen worden namelijk lichtelijk versneld afgespeeld, dat spaart tijd en het ziet er beter uit.
Is dat zo? Geinig. Wist ik niet.
Rishi schreef:Niet voor niks gaan scouts naar wedstrijden toe en volgen ze het niet op tv. Anders zouden ze wel 5 tv's kopen en op 5 schermen tegelijk naar spelers kijken
Uhm, jij denkt dat scouts zomaar een stadion binnenstappen om naar wat spelers te gaan kijken? Spelers worden eerst uiteraard uitgebreid bekeken via wedstrijd DVD's.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 12:18 pm

Thomas schreef:Is dat zo? Geinig. Wist ik niet.
Mijn ex studeerde journalistiek en heeft oa stage gelopen bij de NOS, zo kom je nog eens wat te weten :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 25, 2008 12:27 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Is dat zo? Geinig. Wist ik niet.
Mijn ex studeerde journalistiek en heeft oa stage gelopen bij de NOS, zo kom je nog eens wat te weten :icon_biggrin.gif:
Weet je dat wel zeker Baseman, van de Duitse TV kan ik me het herinneren, de Nederlandse TV verzekerde na vragen van het publiek ( pagina 316 TT, vroeger ) dat het bij de NOS niet het geval is.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 12:36 pm

Dat weet ik zeker ja...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 25, 2008 12:39 pm

Baseman schreef:Dat weet ik zeker ja...
Dan weet je ook hoeveel procenten sneller de samenvattingen worden afgespeeld ?.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr jan 25, 2008 12:42 pm

Euh...nee.
Mijn ex zal dat vast wel weten, maar die heb ik al een tijdje niet meer gesproken. Ik zal het navragen mocht ik haar binnenkort spreken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 25, 2008 12:53 pm

Ik zou het graag willen weten ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2008 1:05 pm

Zoiets zouden ze ook moeten uitvinden voor in het stadion. Dat je een speciale bril krijgt en dat het dan allemaal wat beter vol te houden is. Zou niet gek zijn..... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 25, 2008 1:12 pm

Daar hebben ze bier en weed voor :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 25, 2008 1:14 pm

Daar wordt het beeld niet sneller van, Spijker, ik vrees integendeel... :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 25, 2008 1:44 pm

Hij zoekt iets om het beter vol te houden :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr jan 25, 2008 1:54 pm

Ook al versnel je het beeld niet... zoom met een camera in op een beweging en het lijkt altijd sneller, simpelweg omdat je op die manier het bewegende object beter kan vergelijken met de stilstaande achtergrond.

Ten opzichte van een complete tribune lijkt een voetballer niet zo snel, maar zoom in en je ziet hem langs de reclameborden flitsen.

Livewedstrijden op tv lijken ook sneller dan in het stadion.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 25, 2008 2:23 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Wat een onzin zeg. Tuurlijk zie je in het stadion meer van een speler. Je weet wat voor loopacties hij maakt. Of hij meeverdedigt. Hoe opgesteld staat. Als de rechtsback van de tegenstander de bal heeft, waar staat onze rechtsback te verdedigen? Knijpt hij naar binnen? Geeft hij rugdekking? Helpt onze rechtsbuiten met verdedigen of moet de spits dat samen met de linksbuiten alleen doen?
Op tv kun je ook prima zien hoe iemand opgesteld staat, hoor. Je ziet het alleen soms een tel later. Maar niemand vindt het interessant wat onze keeper staat de doen als de andere keeper een achterbal gaat trappen.
Zeg ik dat dan?
IK GELOOF!!!!!!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr jan 25, 2008 2:42 pm

Niet alleen de aanvallen...de samenvattingen worden namelijk lichtelijk versneld afgespeeld, dat spaart tijd en het ziet er beter uit

Als de mensen thuis voor de buis al vinden dat luque traag is, kan je nagaan hoe de stadion gangers zich ergeren aan die gast :smallgrin.gif:
Pompiedom

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 25, 2008 3:24 pm

Een wedstrijd live versneld uitzenden, dat is nog eens reclame om thuis te blijven kijken :ajaxsmiley.gif:

Je zou dus een aanval uit de samenvatting tegelijk moeten afspelen (twee tv's) met dezelfde aanval opgenomen van de live-uitzending.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jan 25, 2008 3:40 pm

Spijker schreef:Daar hebben ze bier en weed voor :onfire.gif:
Tijdens training gebruik ik wel eens een camelbag. Da's een kleine rugzak met een reservoir en een drinkslangetje zodat je makkelijk kunt drinken tijdens je training. Daar gaat 2 liter water of sportdrank in maar iets anders kan natuurlijk ook. Ik ga die toch eens meenemen naar het stadion. Dat hebben ze bij de controle nooit in de gaten want het past makkelijk onder je jas en zo kun je het leed inderdaad wat verzachten. :alc.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie