AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jan 24, 2008 10:39 am

Jabu schreef:Je hebt geen lofzang afgestoken over de imponerende kwaliteiten van Ogararu?
Of Luie Luque. Helemaal opgebloeid hier. Echt waar. :drecul.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 10:45 am

Mensen én Cees zullen het wel op vooroordelen gooien, maar Suarez was gisteravond wederom dra-ma-tisch. De vraag is eerder waarom hij zo lang mocht blijven staan

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 10:59 am

Even de feiten bekijken: wie was gevaarlijker: Suarez of Rommedahl? Bij Suarez lukt niet altijd alles, maar er gebeurt wel altijd iéts. Die onvoorspelbaarhied is misschien wel zijn grootste wapen. Pieters had gisteravond een relaxte wedstrijd. Ik wilde op hem letten omdat Ajax kennelijk in hem geinteresseerd was, maar weet nog steeds weinig over hem, omdat hij aan Rommedahl geen kind had. En dat lag niet aan Pieters. Ik herhaal daarbij nog maar dat 3 tegenstanders van Suarez geel kregen door een overtreding te maken. Anders hadden ze hem niet kunnen afstoppen. Zijn passes kwam misschien niet altijd aan, maar hij zag wel de mogelijkheden. Vergelijk dat met Rommedahl, die zich of vastliep of een obligaat tikkie terug gaf. Hopeloos. Utrecht liet Rommedahl steeds vrij en gaf Suarez dubbele dekking. Retorische vraag: waarom zou dat zijn?

En waarom mocht Suarez blijven staan (en had ie eigenlijk de hele wedstrijd moeten blijven staan?) Heel simpel: hij heeft niet alleen het hoogste rendement aan assists dit seizoen in de eredivisie, hij is ook in staat uit het niets te scoren. Hij straalt altijd gevaar uit, waardoor meer tegenstanders zich focussen op hem en er dus elders op het veld ruimte ontstaat. Ik zie dat duizend keer liever dan zo'n ideale schoonzoon als Rommedahl. Vast een symphatieke gozer, maar daar winnen we het kampioenschap niet mee.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 11:01 am

Onbegrijpelijk hoe mensen dingen anders kunnen zien. Suarez heeft werkelijk niets goed gedaan. Rommedahl kwam regelmatig door, gaf alleen dramatische voorzetten. Maar al met al heeft Rommedahl met al die vrijheid op zijn flank toch een stuk of drie uitstekende voorzetten gegeven. Suarez 0,0

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 24, 2008 11:15 am

En toch is Suarez een stuk gevaarlijker. Op de een of andere manier wurmt hij zich altijd langs zijn tegenstanders of pikt hij de diepe ballen van achteruit goed op. Het leek mij gister Suarez eerder aan de afronding te liggen. Bovendien zag ik hem een aantal keer opzichtig naar Huntelaar zoeken (alleen telkens iets te laat).

Rommedahl, tsja. Zeeën van ruimte, maar hij doet er weinig mee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 11:19 am

Nou, dat behoeft wel enige nuancering. Suarez heeft werkelijk elke bal die hij kreeg verloren. De gele kaarten (op één na) vielen ook op volstrekt ongevaarlijke plaatsen. Hij heeft inderdaad een levensgrote kans gecreerd, alleen was dat voor het verkeerde doel.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 24, 2008 11:23 am

Jesse schreef: Rommedahl, tsja. Zeeën van ruimte, maar hij doet er weinig mee.
Ik heb toch wel een aantal goede voorzetten op Huntelaar gezien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do jan 24, 2008 11:24 am

LucaS schreef:Onbegrijpelijk hoe mensen dingen anders kunnen zien. Suarez heeft werkelijk niets goed gedaan. Rommedahl kwam regelmatig door, gaf alleen dramatische voorzetten. Maar al met al heeft Rommedahl met al die vrijheid op zijn flank toch een stuk of drie uitstekende voorzetten gegeven. Suarez 0,0
Eens. Maar Rommedahl is nu eenmaal de pispaal waartegen gezeken mag worden. Suarez is heilig. Dat vertroebelt bij velen nog wel eens de objectieve blik.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 24, 2008 11:26 am

@ Lucas, jij wil dus zeggen dat Suarez totaal niet gevaarlijk is geweest, gister? Dat hij de ballen er niet in schiet of uiteindelijk niet goed voor geeft is wat anders.

@ Duke, ik vond dat wel meevallen. Hij had een mooie aan het begin, maar daarna is Huntelaar sowieso niet echt goed meer bediend.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 24, 2008 11:27 am

LouisXIV & co schreef:
LucaS schreef:Onbegrijpelijk hoe mensen dingen anders kunnen zien. Suarez heeft werkelijk niets goed gedaan. Rommedahl kwam regelmatig door, gaf alleen dramatische voorzetten. Maar al met al heeft Rommedahl met al die vrijheid op zijn flank toch een stuk of drie uitstekende voorzetten gegeven. Suarez 0,0
Eens. Maar Rommedahl is nu eenmaal de pispaal waartegen gezeken mag worden. Suarez is heilig. Dat vertroebelt bij velen nog wel eens de objectieve blik.
Huh? Volgens mij is men vrij positief over Rommedahl op AT.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 11:29 am

Jesse schreef:@ Lucas, jij wil dus zeggen dat Suarez totaal niet gevaarlijk is geweest, gister? Dat hij de ballen er niet in schiet of uiteindelijk niet goed voor geeft is wat anders.

@ Duke, ik vond dat wel meevallen. Hij had een mooie aan het begin, maar daarna is Huntelaar sowieso niet echt goed meer bediend.
Dat is inderdaad wat ik zeg, Jesse!

Laten we het erover eens zijn dat Huntelaar meer bruikbare ballen van Rommedahl heeft gekregen dan van Suarez

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 24, 2008 11:30 am

Ja, laten we het even over Huntelaar hebben....die was geweldig!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do jan 24, 2008 11:43 am

Ik wil ook niet helemaal niet zeggen dat Suarez gister goed speelde, Lucas. Ik bedoel het meer als argument waarom je Suarez in mijn ogen moet laten staan. Maar goed, hier gaan we niet uitkomen.

Hoe deed de Jong het?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 11:55 am

Jesse schreef:Ik wil ook niet helemaal niet zeggen dat Suarez gister goed speelde, Lucas. Ik bedoel het meer als argument waarom je Suarez in mijn ogen moet laten staan. Maar goed, hier gaan we niet uitkomen.

Hoe deed de Jong het?
Met het laatste beginnen: in mijn ogen dramatisch. Je kunt het hem niet kwalijk nemen, hij heeft onder Koster al op 2,6, 8 en 10 gespeeld, als basisplere, als invaller en is nog steeds junior! Hij passte gisteren keer op keer verkeerd/maakte verkeerde keuzes in trainerstaal(?) en was weinig aan de bal. Hij mist startsnelheid, hij is het type dat vanuit het midden moet kunnen opereren, maar daar staat (soms) Perez.

Suarez was gisteren niet goed, wie zegt dat hij dat wel was? Ik bedoelde in mijn verslag waarschijnlijk hetzelfde als sommige anderen hier. Ik had niet het gevoel, zeker niet in de eerste helft dat Ajax zou kunnen scoren, tenzij door een bevlieging van een speler. Bij Ajax loopt er maar één rond die daartoe in staat is: Suarez. Er is bij Ajax maar één speler die een man (op techniek) kan passeren of bedoelt iemand dat hij KJH ooit een man heeft zien passeren (Zijn mislukte Zidane/Vertonghen actie was meelijwekkend, KJH moet alleen maar zo dicht moghelijk bij het doel blijven, daar ligt zijn keacht).

Ajax speelde zo voorspelbaar! Rommedahl gaf meer bruikbare voorzetten? Ik heb er één gezien waarna KJH op doel kon koppen en één waarvan ik op de tribune dacht dat KJH helemaal vrij kon inkoppen, maar waar nog een tegenstander tussen zat.

Krijgt Suarez de bal, dan zie je direct een reactie van Utrecht, zie de drie gele kaarten voor drie verdedigers.

Al met al was ik tevreden over het resultaat, tevreden over de inzet, zeer tevreden over Davids en Colin (geen fout gemaakt, twee steekpasses, twee keer goed naar binnen trekkend om een bal te onderscheppen) en tevreden over de terugkeer van Vermaelen.

Wil Ajax van Vitesse winnen, dan zal de bal sneller moeten gaan, zal Perez actiever moeten worden, zal er een linskback moeten staan (weer Colin???) zal Perez in de voorhoede worden opgesteld, want met Perez wordt 4-3-3, 4-2-4.

Leonardo, het is aandoenlijk hoe hij begroet wordt, maar hij voegde gisteren niets toe aan Ajax, het wordt hem vergeven na een lange blessure.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 11:59 am

Twee maten! Leonardo passeert minstens even makkelijk als Suarez, en zijn voortzetting is zeker niet minder. Ik herhaal; mezelf (zal het na deze post dus niet meer zeggen :blush.gif: ), maar de enige die regelmatig doorkwam was Rommedahl

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 12:00 pm

LucaS schreef:Twee maten! Leonardo passeert minstens even makkelijk als Suarez, en zijn voortzetting is zeker niet minder. Ik herhaal; mezelf (zal het na deze post dus niet meer zeggen :blush.gif: ), maar de enige die regelmatig doorkwam was Rommedahl
Waarom zien we dat dan niet bij Leonardo?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 12:01 pm

Doorkomen? Gisteren 1 keer goed. Net zoveel als Suarez in 75 minuten

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do jan 24, 2008 12:04 pm

LucaS schreef:Doorkomen? Gisteren 1 keer goed. Net zoveel als Suarez in 75 minuten
Ja, een keer, een voorzet recht in de handen van Vorm.

Suarez heb ik toch drie keer zien doorkomen, maar werd drie keer met een overtreding gestopt (drie keer geel), Suarez heb ik ook alleen voor de keeper gezien, maar wilde toen op KJH passen (moet van Koster) en, als ik me het goed herinner, heeft hij ook een keer op doel (mij)geschoten. Je kunt zeggen dat het weinig is, ja ik zie ook liever vijf doelpunten van hem, maar als Suarez niet drie man passeert en de bal klaar legt voor KJH is hij al mislukt?

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 12:10 pm

Nee, wel als hij elke bal die hij krijgt kwijtraakt, zoals sinds de winterstop in alle wedstrijden het geval is. Suarez begon boven (mijn) verwachting aan het seizoen, maar voor mij is hij de laatste weken absoluut geen sterkhouder, om in de termen van Bert en thomas te blijven.

Ik heb al eerder gezegd dat twee van de gele kaarten vioelen bij acties rond de middellijn en zijlijn. Domme gele kaarten, zeker geen acties nodig om een grote kans te verijdelen

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 24, 2008 12:14 pm

LucaS schreef:Twee maten! Leonardo passeert minstens even makkelijk als Suarez, en zijn voortzetting is zeker niet minder. Ik herhaal; mezelf (zal het na deze post dus niet meer zeggen :blush.gif: ), maar de enige die regelmatig doorkwam was Rommedahl
Over twee maten gesproken. Er is geen enkele objectieve maatstaf waarmee Leonardo of Rommedahl beter presteren dan Suarez. Ze scoren minder, geven minder assists en de tegenstanders hebben duidelijk meer angst voor Suarez dan voor die andere twee (getuige de dubbele dekking).
Het kan niks anders zijn dan iets persoonlijks waardoor je die anderen liever in het elftal ziet.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 12:15 pm

Ik heb het over de wedstrijd van gisteren. Suarez was shit, en het was volkomen terecht dat hij gewisseld werd

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do jan 24, 2008 12:17 pm

Het was trouwens een penalty. Bewijs:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 24, 2008 12:18 pm

LucaS schreef:Ik heb het over de wedstrijd van gisteren. Suarez was shit, en het was volkomen terecht dat hij gewisseld werd
Hij speelde inderdaad zwak gisteren, maar bij hem weet je dat er altijd nog iets kan gebeuren. Als een Rommedahl niet in de wedstrijd zit weet je vrij zeker dat er ook niks meer uit gaat komen.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 12:32 pm

Rommedahl zat gisteren wel in de wedstrijd. Het gevaar kwam van rechts.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do jan 24, 2008 12:33 pm

Ik heb het idee dat hier mensen een hele andere wedstrijd hebben zitten kijken na de akties van Rommeldahl en Suarez. Dat is echt een wereld van verschil. Rommeldahl heeft de hele 2e helft niets goed gedaan

Plaats reactie