NEC - AJAX 20-1-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Neemt onzz aller AJAX 3 punten mee naar huis?

Peiling eindigde op zo jan 20, 2008 9:16 am

Ja natuurlijk!!
20
71%
Nee, ze laten 2 punten liggen...
7
25%
NEC mazzelt...
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 5:41 pm

Bertje schreef:
Daniel_vT schreef:Als Colin niet beter kán presteren kun je hem dat helemaal niet aanrekenen, dan is het de fout van degene die hem heeft aangekocht.
Natuurlijk kun je Colin wel afrekenen op zijn prestaties. Colin wordt betaald om goed te presteren. Doet hij dat niet, dan mag hij daarop afgerekend worden.
Als Colin niet goed kan presteren houd het op toch? Als jij geld krijgt om een ruimteschip te bouwen en je kan dat niet dan houd het toch ook op? Dan is het gewoon dom van degene die jouw geld geeft om een ruimteschip te bouwen terwijl je dat niet kan.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 5:41 pm

Jesse schreef:
Daniel_vT schreef:
Jabu schreef:Als Colin niet presteert kan je hem dat inderdaad aanrekenen.
Als Colin niet beter kán presteren kun je hem dat helemaal niet aanrekenen, dan is het de fout van degene die hem heeft aangekocht.
Exact hetzelfde als Koster. Beide kunnen ze niet beter. Colin is gewogen en te licht bevonden, dat dient hij gewisseld te worden. Koster idem dito.
Precies.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 5:44 pm

Daniel_vT schreef:Als Colin niet goed kan presteren houd het op toch? Als jij geld krijgt om een ruimteschip te bouwen en je kan dat niet dan houd het toch ook op? Dan is het gewoon dom van degene die jouw geld geeft om een ruimteschip te bouwen terwijl je dat niet kan.
Nee, dan ben ik in gebreke. Als ik geen ruimteschip kan bouwen, moet ik mezelf daartoe ook niet verplichten. Belofte maakt schuld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » zo jan 20, 2008 5:44 pm

Ik ben het met Rishi eens. Koster zal geen wondercoach zijn, maar hem nu ontslaan gaat Ajax echt niet helpen. Volgens mij heeft van Geel het al lastig genoeg om een capabele trainer te vinden die het aan het begin van het nieuwe seizoen wil overnemen, laat staan dat je per direct een nieuwe man moet zien te vinden. Dan wordt het Alfons Groenendijk ofzo.

Ik ben zowiezo van mening dat een interim coach niet werkt. Zijn zeggenschap zal zeer beperkt zijn, zowel bij het bestuur als bij de spelers. Die weten immers ook dat hij er over een paar maanden niet meer zit.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 20, 2008 5:48 pm

Bertje schreef:
Daniel_vT schreef:Als Colin niet goed kan presteren houd het op toch? Als jij geld krijgt om een ruimteschip te bouwen en je kan dat niet dan houd het toch ook op? Dan is het gewoon dom van degene die jouw geld geeft om een ruimteschip te bouwen terwijl je dat niet kan.
Nee, dan ben ik in gebreke. Als ik geen ruimteschip kan bouwen, moet ik mezelf daartoe ook niet verplichten. Belofte maakt schuld.
Maar daar is weer een verschil tussen, Colin kán wel voetballen maar niet op het niveau van Ajax. Dus eigenlijk zeg je dat Colin afgerekend mag worden dat hij een contract getekend heeft bij Ajax en Van Geel niets te verwijten valt wat dat betreft?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 5:52 pm

Nee, dat zeg ik niet. Colin is verantwoordelijk voor zijn tekortkomingen (hij kan niet voetballen op het nagestreefde niveau van Ajax) en Van Geel is verantwoordelijk voor zijn tekortkomingen (hij kan Ajax niet aan een Ajax-waardige selectie helpen).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 5:53 pm

Thafunk schreef:Koster zal geen wondercoach zijn, maar hem nu ontslaan gaat Ajax echt niet helpen.
Mee eens. Er zit niets anders op dat het seizoen uitzitten met Koster.
Ik ben zowiezo van mening dat een interim coach niet werkt. Zijn zeggenschap zal zeer beperkt zijn, zowel bij het bestuur als bij de spelers. Die weten immers ook dat hij er over een paar maanden niet meer zit.
En al helemaal niet als die interim coach een nobody als Koster is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo jan 20, 2008 6:12 pm

Een tyd geleden was bijna iedereen nog zo blij van het vertrek van Ten Cate... :aai.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 6:14 pm

HtC kampte met dezelfde problemen. Sneijder weg, Davids uit de roulatie, Stam in de lappenmand, Grygera weg en geen behoorlijke vervangers.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 6:17 pm

Bertje schreef:Nee, dat zeg ik niet. Colin is verantwoordelijk voor zijn tekortkomingen (hij kan niet voetballen op het nagestreefde niveau van Ajax) en Van Geel is verantwoordelijk voor zijn tekortkomingen (hij kan Ajax niet aan een Ajax-waardige selectie helpen).
Colin is daarvoor helemaal verantwoordelijk. Als Ajax jou nu een contract aanbiedt, zeg jij dan nee omdat je het niveau niet aankan (dan ga ik er ff van uit dat je niet zo goed kan voetballen, sorry)?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 6:20 pm

Maar als iemand te licht is voor Ajax dient hij toch gewoon gewisseld te worden? Dat hoort bij Colin zo, maar ook bij Koster.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 6:22 pm

Colin kan het niveau niet aan. Maar hoezo zou Koster het niveau niet aankunnen? Hij moet het doen met spelers, daarover is iedereen het eens, die niet goed genoeg zijn voor Ajax. Hij heeft geen voorbereiding gehad om aan een systeem te werken en moest zeker iedere wedstrijd zijn opstelling wel op meerdere posities wijzigen.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 6:24 pm

Heb jij enige aanwijzing dat hij het niveau wél aankan, Rishi?

Op mij maakt hij een heel zwakke indruk. Hij braakt vooral clichés uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 6:31 pm

Volgens mij zijn we het er over eens dat de verdediging niet goed genoeg is op het moment. Klopt, dat is lastig. Blessures en schorsingen. Maar daar hebben wel meerdere trainers last van gehad. Het middenveld en de aanval van Ajax zouden echter goed genoeg moeten zijn voor de eredivisie. Maar toch worden we weggetikt door een NEC en een NAC. Simpele combinaties die bij die clubs wel lukt is te veel gevraagd op het moment. Ligt dat allemaal aan de verdediging? Lijkt me niet. Als de bal eenmaal op het middenveld is beland weten de spelers ook niet wat ze ermee moeten. Ze peren de bal maar naar Huntelaar in de hoop dat hij er wat mee kan. Of anders naar Suarez in de hoop dat hij een individuele bevlieging heeft. Het lijkt in de verste verte in ieder geval niet op voetbal. En dát kan je Koster natuurlijk aanrekenen. Het voetbal is alleen maar erger geworden. Bovendien begint Ajax telkens weer slap aan de wedstrijd en lijkt er totaal geen bezieling te zijn tijdens de wedstrijd. Dat dien je als coach ook over te brengen op je team. Maar Koster zelf lijkt me ook maar slappe hap, dus kan ik me niet voorstellen dat hij zijn team op scherp kan zetten zoals Been vandaag had gedaan. Het zal meer iets zijn van: 'Nou, kom op, jongens. Laten we vandaag eens van het begin af aan druk zetten, oké? Woensdag ging het niet goed, en dat moet beter. Maar vergeet niet te genieten.' Ten slotte heb ik heb hem nog niet kunnen betrappen op iets zinnigs tijdens bijvoorbeeld een interview waaruit zijn enorme voetbalinzicht blijkt.

En alle blessures ten spijt, dit Ajax is natuurlijk nog steeds veel beter dan dit NEC. Of wacht, dit Ajax zou veel beter dan dit NEC moeten zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 6:32 pm

Ach wie niet? Ik hoor weinig trainers nuttige dingen zeggen. Het gaat er niet om wat hij voor de camera zegt maar tegen de spelers.

Misschien hebben jullie gelijk en kan hij het niveau niet aan maar ik vind dat een beetje oneerlijk omdat iedereen het erover eens is dat de verdediging versterking nodig heeft. Zelfs als Vermaelen en VDW fit zijn ziet de meerderheid hier nog steeds 2 of 3 versterkingen erbij komen. En dan zijn die 2 er nu ook nog niet eens. Davids pas 2 wedstrijden erbij. Perez lag toch niet echt lekker in de ploeg..... Tegen AZ was het allemaal hosanna maar misschien ligt hij toch niet lekker? Ik zeg maar wat hoor!

Vertrouwen van sommige spelers is natuurlijk wel helemaal op 0. Misschien heeft Maduro wel gelijk en is er gewoon veel onduidelijkheid binnen Ajax. Dat hij daarom zijn biezen heeft gepakt ( al zal zijn bankrekeningen ook wel flink gespekt worden).

Op dit moment vind ik Martin Van Geel de hoofschuldige van dit hele gebeuren. Koster krijgt alleen de rekening te zien. En wij dan :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 6:44 pm

Rishi schreef:Colin is daarvoor helemaal verantwoordelijk. Als Ajax jou nu een contract aanbiedt, zeg jij dan nee omdat je het niveau niet aankan (dan ga ik er ff van uit dat je niet zo goed kan voetballen, sorry)?
Als ik niet wil dat Ajax optreedt tegen mijn onvermijdelijke wanpresteren, dan moet ik geen contract ondertekenen, nee.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 6:52 pm

Makkelijk gezegd nu. Iedereen ondertekent dat contract. Dat is gewoon MVG zijn schuld. Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 7:08 pm

Bah, wat vermoeiend.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 7:13 pm

Het is toch ook zo makkelijk gezegd? Lees nou ff terug wat je neerzet. Alsof er ook maar 1 iemand is die zegt dat hij het niveau niet aankan. Voetballers denken nou eenmaal dat ze beter zijn dan dat ze in werkelijkheid zijn. Aan een TD om te bepalen wie wel en wie niet geschikt is om aangetrokken te worden.

Colin kan er niks aan doen dat zowel HTC als MVG hem geschikt vonden voor Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 7:14 pm

Colin kan wel zorgen dat hij een realistisch zelfbeeld krijgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jan 20, 2008 7:16 pm

Bertje schreef:Colin kan wel zorgen dat hij een realistisch zelfbeeld krijgt.
Door gewoon keihard te werken zoals ie na de winterstop wel gewoon doet. Kunnen heel veel spelers (lees: de rest) een voorbeeld aan nemen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 20, 2008 8:44 pm

LucaS schreef:Nee, de twee doelpunten (of 1 doelpunt en voorzet) van woensdag vertekenden de prestatie van Suarez nogal. Hij deed in die wedstrijd namelijk hetzelfde als vandaag, nl elke bal inleveren bij de tegenstander
Denk dat de zwakke prestatie van Suarez in de laatste 2 wedstrijden niet los kan worden gezien van de veranderde speelwijze sinds de terugkeer van Perez.
Voor Perez werd er met de punt naar achteren gespeeld op het middenveld en liet Huntelaar zich regelmatig afzakken. Dit schepte ruimte voor Suarez die zo vaak in de loop aangespeeld kon worden waardoor hij het gevaarlijkst is.
Sinds de terugkeer van Perez wordt er met een echte 10 gespeeld. Dat kan op zich best, maar dan moet er wel beweging zijn vanuit achteruit. Backs moeten doorkomen op de flanken. Als dat niet gebeurt, dan is het elftal veel te statisch. Alsof er 4 man voorin staan, vervolgens een gat en dan de rest van het elftal. Suarez wordt nu ook veels te vaak met de rug naar de goal aangespeeld, terwijl hij op zijn best is met zijn gezicht naar de goal. Wil overigens niet zeggen dat hij daardoor maar iedere bal moet inleveren, maar zijn kwaliteiten komen zo minder uit de verf.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 20, 2008 9:00 pm

Trab schreef:Sinds de terugkeer van Perez wordt er met een echte 10 gespeeld. Dat kan op zich best, maar dan moet er wel beweging zijn vanuit achteruit. Backs moeten doorkomen op de flanken. Als dat niet gebeurt, dan is het elftal veel te statisch. Alsof er 4 man voorin staan, vervolgens een gat en dan de rest van het elftal.
Jan van Halst liet net ook wel een aardig moment zien. Davids had achterin balbezit en liep vooruit. In zijn rug sjokte de Ajax defensie achter hem aan. Davids verspeelde verderop de bal en toen lag er achter hem behoorlijk veel ruimte omdat de verdediging dus niet meeliep.

Dit soort momenten zie je vaker tijdens een wedstrijd. Ik vind het een aardig voorbeeld voor het gebrek aan beleving wat je toch iedere keer weer terugziet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 20, 2008 9:18 pm

Marillion schreef:
Trab schreef:Sinds de terugkeer van Perez wordt er met een echte 10 gespeeld. Dat kan op zich best, maar dan moet er wel beweging zijn vanuit achteruit. Backs moeten doorkomen op de flanken. Als dat niet gebeurt, dan is het elftal veel te statisch. Alsof er 4 man voorin staan, vervolgens een gat en dan de rest van het elftal.
Jan van Halst liet net ook wel een aardig moment zien. Davids had achterin balbezit en liep vooruit. In zijn rug sjokte de Ajax defensie achter hem aan. Davids verspeelde verderop de bal en toen lag er achter hem behoorlijk veel ruimte omdat de verdediging dus niet meeliep.

Dit soort momenten zie je vaker tijdens een wedstrijd. Ik vind het een aardig voorbeeld voor het gebrek aan beleving wat je toch iedere keer weer terugziet.


Dit is nou ook het probleem met zo'n kuttrainer die dat nivo niet ziet en elke week weer domme uitlatingen en excusus zoekt

Back to top

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 20, 2008 9:51 pm

De discussie over Colin past niet bij Ajax, hij zou niet in aanmerking moeten komen voor het eerste!

Een trainer die Perez op het middenveld zet is niets waard. Moet dat van MvG? Perez doet waar hij zin in heeft, zet hem maar op "zeven" als je opstelt. Voorlopig bevestigt hij precies waarom hij vorig seizoen ALS BASISSPELER te weinig bracht.

Met Perez op 10 is het 4-2-4, Koster durft niet of kan niet. Moet hij ontslagen worden? Nee, hij kwam voor Jong Ajax, wie weet kan hij jonge spelers beter maken. Welke trainer wil hier instappen?

Plaats reactie