NAC-Ajax (knvb beker) woensdag 16 januari 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo jan 16, 2008 10:46 pm

joey schreef: Daar hoef je niet voor naar Breda.... :blush.gif:
Het is toch nét iets frustrerender als je hier 30 euro voor hebt uitgegeven, 90 minuten lang bent uitgelachen en vannacht om 2 u pas thuis bent.

Mijn god, moet ik zondag nog naar Nijmegen ook.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jan 16, 2008 10:47 pm

Thijs schreef:
joey schreef: Daar hoef je niet voor naar Breda.... :blush.gif:
Het is toch nét iets frustrerender als je hier 30 euro voor hebt uitgegeven, 90 minuten lang bent uitgelachen en vannacht om 2 u pas thuis bent.

Mijn god, moet ik zondag nog naar Nijmegen ook.
Dacht dat jij trouwens zou gaan Thijs?? Wees maar blij,....

VAN GEEL WAKKER WORDEN PANNENKOEK!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 10:49 pm

Nóg frustrerender? Ik kan het me niet voorstellen! :blush.gif:

Je wéét dat het mis gaat, maar toch... Hoe is het mogelijk dat wij dit zien aankomen en MVG niet?
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jan 16, 2008 10:51 pm

Jesse schreef:
Peter schreef:Mijn hemel wat een machteloosheid.
Exact. Dat is het ergste.
Waarom zou dit tegen NEC (uit op revanche!) anders zijn? Een ploeg die kan combineren heeft geen kind aan Ajax. Het middenveld in onze 4-3-3 opstelling wordt in de praktijk met Perez (ik heb deze wedstrijd niet gezien, geef hem niet de schuld van de nederlaag, maar tegen AZ heb ik de wedstrijd wel gezien!) 4-2-4, en door het centrum kun je zo doorlopen, net als voor de winterstop. Zet daar een verdediging zonder backs achter en een goed combinerend team kan over de hele breedte aanvallen. Een trainer die durft, begint met buitenspelers!
Niet een van dusdanige orde dat het ogen opent, ben ik bang.
Mee eens, want dan hadden die ogen al lang geleden open gegaan. Urby is nooit een back geweest, Kopenhagen is al 1 1/2 jaar geleden en MvG vindt het nog niet nodig een centrale verdediger te halen, we hebben er immers vier. Helaas zit daar niet één echte verdediger bij.

De wedstrijd tegen AZ gaf qua uitslag zo'n vertekend beeld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 16, 2008 10:51 pm

Thijs schreef:
joey schreef: Daar hoef je niet voor naar Breda.... :blush.gif:

En over een maand moeten degene die willen gaan weer naar Breda, want 24 feb wacht de uitwedstrijd :aai.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op wo jan 16, 2008 10:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo jan 16, 2008 10:51 pm

joey schreef:Simpel. Ik vind Perez een over het paard getilde, alibi-voetballende pseudovedette. Ondanks zijn goede traptechniek kan hij geen indruk op mij maken. Ik begrijp niet waarom hij gekocht is, laat staan waarom hij teruggekocht is. Het is geen toeval dat geen club uit een grote competitie hem ooit wilde hebben.

Vanavond zie je het weer. Hij staat op 10, hij moet de lijnen uitzetten. Doet hij dat? Doet hij mee?
True, Perez is een apart gebakje en een bar moeilijke jongen, maar hij heeft me de afgelopen jaren teveel goed voetbal laten zien, zowel bij AZ, bij Ajax, bij Psv en zelfs al weer in zijn eerste wedstrijd bij Ajax, om hem zo af te serveren. In deze wedstrijd is hij inderdaad minder aanwezig met zijn passing en inzicht, maar hij is ook afhankelijk van het gedoe om hem heen. Als hij alleen maar vuurpijlen en gehotseknots om zich heen ziet, kan Perez nooit tot zijn recht komen. Hij was deze wedstrijd zeker niet groots, maar in de 2e helft op weg naar de 1-1 was hij zeker niet slecht bezig. Voor de rest lijkt het me unfair om van een techneut als Perez te verlangen dat ie gaat bikkelen en schoffelen zoals kolensjouwers Gabri en Vertonghen. Dat is zijn rol niet, laat hem maar concentreren op waar ie goed in is. Jedem das Seine. Kritiek lijkt me eerder gewenst bij onze heren achterin. Daar speelde zich het grote drama af van Ajax vanavond.

Maar goed, wil je er eentje die er elke wedstrijd staat op 10? Wijs hem mij maar aan. Waar voetbalt dat voetbalwonder? En hoeveel moet ie dan kosten? We hebben nu voor een habbekrats een manneke die er direct staat, voor de nodige doelpunten en assists kan zorgen en met zijn passing en inzicht het veldspel naar voren meer creativiteit en inventiviteit kan geven. Zoals Perez tot dusver vanaf AZ steeds gedaan heeft. Met mindere wedstrijden, dat zeker. Maar ook regelmatig met wedstrijden, waarin hij prima op dreef was en punten won voor de club. AZ, Ajax en Psv kunnen er over meepraten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 10:55 pm

Maar Zuidema, een speler op 10 moet spelaandeel hebben. Moet er elke wedstrijd staan, want hij is 'Dreh- und Angelpunkt, zoals onze Oosterburen dat noemen. Perez kan aardig ballen, maar zijn spel is veel te vrijblijvend. Hij heeft noch de aparte klasse van Bergkamp, noch de aanwezigheid en zuiverheid van Litmanen. Eigenlijk is hij meer een soort Zoltan Varga. Het vleesgeworden bewijs dat we ver zijn afgezakt.
Spelers als Gabri en Vertonghen neem ik niets kwalijk. Die doen wat ze kunnen: hun stinkende best. Maar juist de vedetten moeten opstaan als het niet loopt. Waarom haal je een speler van in de dertig? Opdat die met zijn ervaring het team helpt toch zeker?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 16, 2008 10:56 pm

NAC kegelt Ajax keihard uit bekertoernooi
16/01/2008 22:44 VI

NAC Breda heeft bekerhouder Ajax uitgeschakeld. De Brabanders wonnen met grote cijfers in het Rat Verlegh stadion. Anderhalve maand geleden bezorgde NAC de Amsterdammers in De Arena in competitieverband ook al een pijnlijke nederlaag (3-1).

Ajax was na de monsterzege op AZ nog wel met zo'n goed gevoel aan de wedstrijd begonnen. Maar zonder de gespaarde Edgar Davids bleek de ploeg van Adrie Koster net zo labiel als in de eerste seizoenshelft. NAC was feller en won meer duels, waardoor de Ajacieden nooit in hun spel kwamen.

De thuisploeg deelde de eerste klap in de 21ste minuut. Ajax leek op voorsprong te komen. Jan Vertonghen pegelde op de lat en Klaas-Jan Huntelaar dwong Jelle ten Rouwelaar uit de rebound tot een knappe redding. In de tegenstoot verschalkte Kurt Elshot van een dikke twintig meter vervolgens Maarten Stekelenburg, die geen hand achter de dwarrelende inzet kreeg.

In het begin van de tweede helft zette Ajax wel overtuigend aan. Het offensief leverde kansen op. Maar alleen via een scrimmage voor het Bredase doel wist Luis Suárez de bal er in drie pogingen in te rommelen: 1-1.

De hoop op een comeback boorde NAC met drie treffers in tien minuten de grond in. Ajax verdedigde amateuristisch, waardoor Anthony Lurling kon soleren en Ahmed Ammi kon binnenwerken. Daarna dekte Vertonghen aan de verkeerde kant en kopte Patrick Zwaanswijk raak. En tot slot pingelde Lurling en schoot hij zelf de vierde binnen.
Suárez deed met een voorzet die ineens in het doel zeilde nog wat terug. De Uruguayaan deed echter alsof hij bewust een fraaie lob produceerde. Voor Ajax maakte het ook niets meer uit. Een tweede flater tegen NAC was een feit en de nummer twee van de Eredivisie kan zich volledig richten op de competitie.

:rules.gif:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 16, 2008 10:56 pm

Kunnen ze die Leo Driessen niet voor een trein gooien, ofzo? Wat een kutcommentator. Ik dacht dat het zondagmiddag het ergste was, maar hij heeft zichzelf zowaar overtroffen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jan 16, 2008 10:57 pm

We hebben nu voor een habbekrats een manneke die er direct staat, voor de nodige doelpunten en assists kan zorgen en met zijn passing en inzicht het veldspel naar voren meer creativiteit en inventiviteit
kan geven. Zoals ie tot dusver vanaf AZ steeds gedaan heeft. Met mindere wedstrijden, dat zeker. Maar ook regelmatig met wedstrijden, waarin hij prima op dreef was en punten won voor de club. AZ, Ajax en Psv kunnen er over meepraten.
Perez is in een half jaar echt niet beter geworden. Tegen AZ was hij de vierde aanvaller en dat werkte pas na de rode kaart voor De Zeeuw. De enige oplossing is Perez als aanvaller opstellen en met drie middenvelders erachter spelen, want hij zal nooit achter een tegenstander aanlopen. KJH is heilig, wie weet zet Koster Suarez wel reserve, want iemand die Maduro/De Jong als back opstelt, is tot alles in staat.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 10:57 pm

Suárez deed met een voorzet die ineens in het doel zeilde nog wat terug. De Uruguayaan deed echter alsof hij bewust een fraaie lob produceerde.
Hoe weet die journalist dat nou?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 16, 2008 10:58 pm

Werkt zeker voor hetzelfde bedrijfje als Leo ''ik vertel alles wat de mensen zelf ook kunnen zien als het maar zinloze informatie is'' Driessen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 10:59 pm

Ik heb me eigenlijk meer geergerd aan Ajax dan aan Driessen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo jan 16, 2008 11:00 pm

Demosthenes schreef:
We hebben nu voor een habbekrats een manneke die er direct staat, voor de nodige doelpunten en assists kan zorgen en met zijn passing en inzicht het veldspel naar voren meer creativiteit en inventiviteit
kan geven. Zoals ie tot dusver vanaf AZ steeds gedaan heeft. Met mindere wedstrijden, dat zeker. Maar ook regelmatig met wedstrijden, waarin hij prima op dreef was en punten won voor de club. AZ, Ajax en Psv kunnen er over meepraten.
Perez is in een half jaar echt niet beter geworden. Tegen AZ was hij de vierde aanvaller en dat werkte pas na de rode kaart voor De Zeeuw. De enige oplossing is Perez als aanvaller opstellen en met drie middenvelders erachter spelen, want hij zal nooit achter een tegenstander aanlopen. KJH is heilig, wie weet zet Koster Suarez wel reserve, want iemand die Maduro/De Jong als back opstelt, is tot alles in staat.


Jongens je kunt alles roepen over spelers, maar de verdediging faalt aan alle kanten. Dat ziet toch elke leek behalve Martin :antlers.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 11:00 pm

We hebben onder ons niveau verdedigd, aldus Koster. Hou me vast. :drecul.gif: :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 11:00 pm

Peter schreef:We hebben onder ons niveau verdedigd, aldus Koster. Hou me vast. :drecul.gif: :drecul.gif:
Zei hij dat? Hahahahahaha. :drecul.gif:


:blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 11:01 pm

Ik maak geen grapje. Ik lig hier echt in een deuk.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 16, 2008 11:01 pm

Ik vond Ajax juist heel scherp verdedigen. Vooral Oga zat er weer lekker scherp op! :hupajax.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 11:02 pm

Ik wist niet dat onze verdediging een niveau had. Sterker nog, ik wist niet dat we een verdediging hadden. :blush.gif:

Heerlijke man voor MVG, die Koster. Vindt alles best.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo jan 16, 2008 11:02 pm

Suárez deed met een voorzet die ineens in het doel zeilde nog wat terug. De Uruguayaan deed echter alsof hij bewust een fraaie lob produceerde.
Jezus christus, die jongen maakt gewoon een mooie goal en zelfs dan weten die fuckers geen goed woord over hun lippen te krijgen. Alsof Derksen himself het geschreven heeft.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » wo jan 16, 2008 11:03 pm

joey schreef:Ik wist niet dat onze verdediging een niveau had. Sterker nog, ik wist niet dat we een verdediging hadden. :blush.gif:

Heerlijke man voor MVG, die Koster. Vindt alles best.
Snap ik. Die man komt nooit meer in zijn leven bij zo'n grote club terecht.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 16, 2008 11:03 pm

Ogararu is volgens Wilm een heel betrouwbare back. Snel verkopen aan Utrecht! :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op wo jan 16, 2008 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jan 16, 2008 11:03 pm

WvH: "Ogararu is normaliter een betrouwbare back". Ook een goeie, hoor.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » wo jan 16, 2008 11:03 pm

joey schreef:Ik wist niet dat onze verdediging een niveau had. Sterker nog, ik wist niet dat we een verdediging hadden. :blush.gif:

Heerlijke man voor MVG, die Koster. Vindt alles best.
Ach, Koster kijkt elke ochtend in de spiegel na zijn potje te hebben gekamd tegen zichzelf zeggend: Zo jongen, je hebt het voor mekaar, je bent trainer van Ajax 1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 11:03 pm

Van Hanegem weet net te melden dat Ogararu normaal gesproken een hele betrouwbare back is. Goh....dat was mij eerlijk gezegd nooit zo opgevallen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie