Roda JC - Ajax 10-02-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 11, 2008 1:37 am

Demosthenes schreef:
Daniel_vT schreef:
Voetske schreef:Waarom kan Steek ( en dit is, voor mij, z'n derde fout ) niet net zo geconcentreed staan te spelen als een Gomez.Verwachten zo'n schot, niet denken die Roda jc speler kan nooit schieten vanuit die positie op goal en anders wordt er wel geblokt.Durf te wedden dat Gomez deze bal wel gehad zou hebben ...
Onzin, zo'n bal is zeer moeilijk voor een keeper. Goede kans dat Gomes hem ook niet gehad zou hebben, lijkt vrij makkelijk maar dat is het niet hoor. Ook dat beaamde Kieft vanmiddag..
Gomes hoefde niet zo veel te doen om die ballen tegen te houden (Ik heb alleen de samenvatting gezien), het rekensommetje is zo simpel: 72 km/per uur = 20 meter per seconde. Reken maar uit hoeveel tjd hij had om te reageren. Zijn grote lichaam is wel belangrijk.

Kieft beaamde dat? Kieft schreef ook dat KJH "" misschien niet zo goed" is, voor sommigen is hij nu een een "non-deskundige".

Ajax miste vandaag de kansen en had de pech dat de scheidsrechter die handsbal niet zag.
Gomez hoefde niet veel te doen ?.Man dankzij Gomez verliest Psv niet met 3 - 7 van Heerenveen.En Kieft beaamde dus helemaal niks, in feite onderschrijft ie mijn eerder verhaal door te zeggen " Je gaat er niet vanuit ", tja, en daar zit nu net het verschil, je moet er juist wel vanuit gaan als keeper zijnde dat er van af elke positie op de goal geschoten kan worden.

Verder had Kieft er over dat je KjH in de zestien moet gebruiken, daar is ie op z'n best.Ook al weer wat de " non-kenners " hier al een tijd roepen.Daarbij, KjH maakt in z'n eentje 22 doelpunten tot nu toe, eigenlijk zou je met een speler die in zijn eentje zoveel doelpunten maakt gewoon kampioen moeten worden ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 11, 2008 8:29 am

Ajax kampioen kansen missen.


Op de training meer tijd besteden aan afwerken op de goal. Als je iedere dag een paar uur met een keeper en een of twee andere spelers combinaties opzet die telkens via een paar balcontacten tot een doelpoging leiden, leer je het snel genoeg.

En daarbij ook afwisselend op goal staan. Je moet weten wat moeilijk is voor een keeper.

Ik word niet goed van zogenaamde professionals die kansen blijven missen. Gebrek aan focus is niet goed te praten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 11, 2008 9:02 am

Ook Koster loopt vast in drijfzand
EREDIVISIE, Van onze verslaggever Willem Vissers

KERKRADE - Ook Adrie Koster raakt verstrikt in het net dat van Ajax een bijna onmogelijke club maakt voor een trainer. Was hij geen tussenpaus geweest om de periode tussen Ten Cate en – vermoedelijk – Van Basten te overbruggen, dan zou ook hij sneven in het Amsterdamse spookhuis.

De onwaarschijnlijke wisselvalligheid, de mentale zwakte, het afschuiven van schuld op anderen, het ondeugdelijke transferbeleid, het gebrek aan agressie, het zijn allemaal zaken die zich ook op een met gras overwoekerde zandvlakte in Kerkrade voordeden. Hoewel onverdiend, won Roda met 2-1.

De frisheid en onbevangenheid van Kosters eerste weken, in oktober, zijn ingeruild voor een grauwsluier van stress en machteloosheid.

De trainer die niets te verliezen had na het onverwachte vertrek van Ten Cate, is geheel in navolging van andere leidinggevenden in de club een ‘overlever’ geworden, die de schuld van falen het liefst afschuift op anderen.

Ajax kon, na de 1-1 van PSV tegen Heerenveen, eindelijk dichterbij komen en de kampioensstrijd nieuw leven inblazen.

En hoewel Roda een traditioneel moeilijke tegenstander is, hadden de Limburgers een dermate slechte serie achter zich, dat Ajax meteen agressief had moeten spelen om de beslissing te forceren.

In plaats daarvan gooide Koster de opstelling weer eens om, ook omdat hij blijkbaar niet meer weet waar Perez rendeert. De Jong was schaduwspits, Perez en Bakircioglu speelden dramatisch als hangende links- en rechtsbuiten en werden na een helft vervangen.

Het blad Ajax-life drukte deze week een foto af met een overzicht van alle mutaties dit seizoen: 17 stuks. ‘Waar gaat dit nog over?’ kopte het huisblad. Inderdaad: waar gaat dit nog over?

Het moet raar lopen wil Ajax nog aanspraak maken op de titel, zeker gezien het feit dat nog moeilijke uitwedstrijden volgen, tegen vrijwel de hele subtop, en PSV negen punten voorstaat. Heerenveen passeerde Ajax op doelsaldo.

Toen Koster kwam, kon hij geen fout doen. Het rommelde bij Ajax, tussen technisch directeur Van Geel en Ten Cate vooral, en Koster was de beschaving zelve.

Maar ondanks zijn aanvallende denkwijze laat Ajax op papier veel mindere tegenstanders in hun spel komen en laat het zich aftroeven op eigenschappen die eens Amsterdams waren: brutaliteit bijvoorbeeld. Als dan ook nog eenvoudige kansen worden gemist, is het einde zoek.

In zeventien duels haalde Koster slechts 27 punten, iets meer dan 50 procent van het maximale aantal. Wouters, Koeman, Adriaanse, en noem al die ontslagen trainers maar op, ze deden het allemaal beter.

Maar Koster kreeg het woord ‘slecht’ niet uit de mond. Hij wilde slechts gaan tot ‘niet goed’.

De waarheid ligt gevoelig in Amsterdam. Voorzitter John Jaakke vroeg tijdens de nieuwjaarsreceptie om applaus voor Koster, die in december vijf punten uit vijf duels had gehaald, met tegenstanders als Excelsior en VVV. De waarheid doet pijn. De laatste zege in een uitwedstrijd dateert van 8 december, bij Willem II.

Natuurlijk mocht Ajax, waar de door een interland vermoeide Suarez pas na rust inviel, zich benadeeld voelen. Roda JC beging een paar te harde overtredingen, waartegen de Belg Gummieny te lankmoedig optrad. Ook verdiende Ajax een strafschop, na hands van Saeys.

Veelzeggend was de uitspraak van Roda-aanvoerder Meeuwis voor de radio, dat Ajacieden bleven mekkeren over dat onrecht, vroeg in de wedstrijd.

John Heitinga was reëel en sprak na afloop over een gebrek aan scherpte. Collega Vertonghen had het over verkeerd dekken en domme tegendoelpunten. ‘Tegen de mindere teams staan we er gewoon niet’, zei hij ook. De spelers constateren dus zelf dat ze niet scherp genoeg zijn, op een moment dat ze hun laatste kampioenskans moeten grijpen.

Kinderlijk was de manier waarop Vermaelen zich tien minuten voor tijd de bal liet ontfutselen op de achterlijn. Van Tornhout zette voor op Hadouir, die knap inkopte. Lamah mocht eerder gewoon wegdraaien bij drie man om 1-0 te maken. Tussendoor scoorde Huntelaar.

Koster was ook boos om de volstrekt terecht afgekeurde treffer van Silva, uit een directe vrije trap. Huntelaar stond hinderlijk buitenspel. Maar het is moeilijk om de waarheid te aanvaarden.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma feb 11, 2008 9:20 am

Als en net niet, scheids , vroeger dwong je het af nu is het bijna normaal dat we niet meer kunnen overtuigen en met bijv een 1-4 overwinning naar huis kon rijden.

Ajax is ziek en de supporters nog zieker van al deze wanprestaties :1evil.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 9:30 am

Dat verhaal over Koster met zijn benadering die zo heilzaam werkt kan ik elk geval de prullenbak in. Maar ach, die man krijgt straks zo een andere club, net als de meeste spelers van ons.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 11, 2008 9:34 am

Tjezussss, de laatste 5 uitwedstrijden niet gewonnen. En dan nog NAC, Heerenveen, PSV, Twente en Groningen uit te gaan.
Thuis zullen we de rest van de wedstrijden wel winnend afsluiten, maar of dat voldoende zal zijn voor een plek bij de eerste 5?

:confused.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 9:56 am

Voetske schreef:Daarbij, KjH maakt in z'n eentje 22 doelpunten tot nu toe, eigenlijk zou je met een speler die in zijn eentje zoveel doelpunten maakt gewoon kampioen moeten worden ..
Yep.

KJH loopt 1-op-1, maar ja: als je een verdediging hebt staan die in driekwart van de wedstrijden 2-op-1 loopt...

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma feb 11, 2008 10:15 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Tjezussss, de laatste 5 uitwedstrijden niet gewonnen. En dan nog NAC, Heerenveen, PSV, Twente en Groningen uit te gaan.
Thuis zullen we de rest van de wedstrijden wel winnend afsluiten, maar of dat voldoende zal zijn voor een plek bij de eerste 5?

:confused.gif:
Zou het echt een ramp zijn om buiten de eerste 5 te vallen?? Ik denk het niet, eerlijk gezegd. Laat de pleuris maar eens goed uitbreken. Als we dit seizoen weer als 2 afsluiten (dus de play-offs winnend), lijkt het net alsof we weer goed meegedraaid hebben.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 10:25 am

Het wordt idd tijd om alle gezwellen uit de 'organisatie' te snijden en helemaal opnieuw te beginnen. Te beginnen bovenin welteverstaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma feb 11, 2008 10:37 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Tjezussss, de laatste 5 uitwedstrijden niet gewonnen. En dan nog NAC, Heerenveen, PSV, Twente en Groningen uit te gaan.
Thuis zullen we de rest van de wedstrijden wel winnend afsluiten, maar of dat voldoende zal zijn voor een plek bij de eerste 5?

:confused.gif:
Waar haal jij het optimisme vandaan dat we thuis de rest van de wedstrijden wel even gaan winnen? Ik zou er niet van opkijken als we daar ook nog wel een foutje maken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 10:40 am

Eerst maar eens Sparta. Poeh.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 10:42 am

Als je thuis op 0-0 kunt blijven steken tegen NEC, kunt verliezen van Slavia Praag, en tegen Vitesse in eigen huis een openingsfase kunt beleven waarin je drie goals tegen had moeten krijgen, dan kun je tegen Sparta Rotterdam ook in de problemen komen. Zeker nu die net van Excelsior hebben verloren en dus op de absolute bodem van de put zijn beland. Beroerder kan het niet, en dan naar Ajax... Dan weet je het wel.

Ik zeg niet dat ik een nederlaag verwacht, maar het lijntje is heel dun, op het moment. Puntverlies zou me niet eens echt verbazen, hoewel het me ook niet zou verbazen als Ajax er enorm bovenop duikt en met 6-0 wint, om volgend weekend weer te verliezen in Breda.

Anyway, ik vier vrijdag mijn verjaardag. Mooi excuus om niet te gaan.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 11, 2008 10:57 am

Sommigen onder ons zouden Ajax nu het liefst geen playoffs laten spelen en geen UEFA cup.
Zo denk ik er niet over. Ik verwacht dat het nog moeilijk genoeg zal worden om de eerste 5 te halen (en dan ga ik er ook nog van uit dat we thuis wel winnen). UEFA cup moeten we spelen, we kunnen ons niet nog een seizoen zonder cupvoetbal permiteren.

(En ik wil gewoon leuke tripjes begin volgend seizoen oké? :blush.gif: )

Wat winnen we ermee als we helemaal niets hebben aan het eind van het seizoen? Komen er dan betere voetballers? Gaan we dan echt wat doen?

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 11:03 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Wat winnen we ermee als we helemaal niets hebben aan het eind van het seizoen? Komen er dan betere voetballers? Gaan we dan echt wat doen?
We halen niet eens de UEFA Cup dus wat heb je dan nog in Europa te zoeken?

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma feb 11, 2008 11:39 am

San Marco schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Wat winnen we ermee als we helemaal niets hebben aan het eind van het seizoen? Komen er dan betere voetballers? Gaan we dan echt wat doen?
We halen niet eens de UEFA Cup dus wat heb je dan nog in Europa te zoeken?
Ik ga er vanuit dat we nu wel de poulefase bereiken.
Optimist dat ik ben! :frusty.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 11, 2008 11:43 am

San Marco schreef:We halen niet eens de UEFA Cup dus wat heb je dan nog in Europa te zoeken?
Dat zegt allemaal niks. Dit is het moderne voetbal. Een ploeg die modderend en ploeterend, met veel mazzel en de hakken over de sloot een UEFA Cup-plaats verovert, maar zich in de zomer met een goed budget kan versterken, heeft vermoedelijk meer in Europa te zoeken dan en geweldige, dynamische topploeg, die zich overtuigend plaatst maar meteen na afloop van het seizoen helemaal wordt leeggekocht.

Het heden zegt niks. Een flutploeg aan de dijk zetten en een topploeg bij elkaar sprokkelen, kan in één zomer gebeuren als je het geld en de visie hebt, en er een toptrainer op zet.

Maar: dan moet je dus wel eerst een toptrainer halen en zonder mitsen en maen erkennen dat je huidige ploeg inderdaad in zijn geheel bij het grofvuil moet. En daar zit 'm bij Ajax de kneep. Daarom denk ik dat het niet zo slecht zou zijn wanneer het bij Ajax eens zo genadeloos implodeert dat echt niemand meer kan ontkennen dat we weer op nul staan, en terug moeten naar de basis.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 12:10 pm

Dat zijn mij teveel mitsen, alsen en maaren KO, met deze TD gaat dat immers niet gebeuren.

De Mul verkopen en r 2 wanstaltige a-technische idioten voor terughalen is tegenwoordig het beleid immers...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 12:32 pm

Er wordt wel eens gezegd dat het bij Ajax (en in het westen) allemaal zo hard is en dat de waarheid gezegd wordt. Maar is dat wel zo? Ik heb een beetje de indruk dat niemand elkaar op fouten aan durft te spreken (constructief dan), of dat ze dat niet kunnen.

Ajax mist gewoon nog steeds een leider. De selectie van Ajax is echt niet zo slecht zoals nu uit de ranglijst blijkt. Een forse sanering is echter wel goed.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma feb 11, 2008 12:39 pm

Harm schreef:Er wordt wel eens gezegd dat het bij Ajax (en in het westen) allemaal zo hard is en dat de waarheid gezegd wordt. Maar is dat wel zo? Ik heb een beetje de indruk dat niemand elkaar op fouten aan durft te spreken (constructief dan), of dat ze dat niet kunnen.

Ajax mist gewoon nog steeds een leider. De selectie van Ajax is echt niet zo slecht zoals nu uit de ranglijst blijkt. Een forse sanering is echter wel goed.
De waarheid wordt volgens mij vanuit één kant gezegd en dat zijn de fossielen die in de kern van Ajax bivakkeren en alle nieuwkomers tot op het bot afkraken.

Verder ontbreekt het Ajax compleet aan een topsportmentaliteit. Ik kijk jaloers naar psv die in al jarenlang een beleid voert waar iedereen achter staat en dat er nauwelijks relletjes ontstaan. En als er al iets naar buiten komt, wordt het meteen afgekapt waardoor er geen ruimte voor specualatie is. Iedereen lachte zich dood toen Koeman vertrok en dat psv een maandje de tijd nam om een interim te benoemen, maar kijk nu waar ze staan.... Ajax had binnen 24 uur een nieuwe en kijk waar wij staan...

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 12:43 pm

Soms denk ik ook wel eens dat dat gewoon geluk is hoor. Reker heeft gewoon opzichtig geblunderd rondom het vertrek van Koeman. Door de blunders bij de andere clubs heeft dit echter geen gevolgen gehad.

De Nederlandse top trekt elkaar mee naar beneden. De echte scherpte is er al lang niet meer.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 11, 2008 12:45 pm

Psv stelt ook geen moer voor, die vliegen er bijvoorbeeld tegen Helsingborg ook uit. Het hele Nederlandse voetbal ligt op zn gat.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma feb 11, 2008 12:47 pm

Harm schreef:Soms denk ik ook wel eens dat dat gewoon geluk is hoor. Reker heeft gewoon opzichtig geblunderd rondom het vertrek van Koeman. Door de blunders bij de andere clubs heeft dit echter geen gevolgen gehad.

De Nederlandse top trekt elkaar mee naar beneden. De echte scherpte is er al lang niet meer.
Waarom heeft Reker geblunderd dan? Het enige wat ik me kan herinneren is dat iedereen zich dood lachte om de aanstelling van Vergoossen en dat het onzeker was wanneer hij kon beginnen. Maar zodra Vergoossen begon zag je wel gelijk resultaat.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 12:51 pm

Volgens mij heeft PSV ongeveer 5 punten behaald onder Wouters. Daar had de concurrentie van moeten profiteren en Reker had Wouters natuurlijk nooit naar voren moeten schuiven. Hij had nog beter zelf op de bank kunnen gaan zetten dan die veredelde pionnenschuiver.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 11, 2008 12:53 pm

De aanstelling van Vergoosen is een goede gok gebleken maar ook niet meer dan dat. Reker was er namelijk zeker van dat Jol zou komen, en anders Rutten of Stevens. Wie wil er nu niet bij PSV werken? het was dat Mourinho net even op vakantie was.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 11, 2008 12:56 pm

Harm schreef:Soms denk ik ook wel eens dat dat gewoon geluk is hoor. Reker heeft gewoon opzichtig geblunderd rondom het vertrek van Koeman. Door de blunders bij de andere clubs heeft dit echter geen gevolgen gehad.

De Nederlandse top trekt elkaar mee naar beneden. De echte scherpte is er al lang niet meer.
Mee eens, maar dat is juist het zure. Zelfs dit seizoen worden we geen kampioen.

Ik vind het vooral een kwestie van kwaliteit. Neem het enthousiasme waarmee de rentree van Thomas Vermaelen werd begroet. Vermaelen is een aardige verdediger, maar toch zeker geen sterkhouder? Zulke spelers moeten aan de hand van betere verdedigers progressie maken, maar nu moeten ze zelf de kar trekken. Dat lukt dus niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie