Ajax - Sparta 15-02-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 10:03 pm

Peter schreef:Suaaarez. Eindelijk.
En verprutst meteen de eerste aanval ... :smallgrin.gif: , kinderlijk eenvoudig van de bal gelopen, tot 2 keer toe ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr feb 15, 2008 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 15, 2008 10:03 pm

Inderdaad. De eerste aanval van de 2e helft zo'n beetje. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 15, 2008 10:03 pm

Daniel_vT schreef:
Duke schreef:Ha ha, natuurlijk. :smallgrin.gif:
Natuurlijk, Suárez is veel dreigender en een veel betere voetballer op het moment.
Nou, we gaan het zien. :aai.gif:


Ik moest een beetje lachen om je stelligheid, net of Suarez in topvorm is momenteel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 10:06 pm

Komt dat schottttttttttttt.

Eilandjes, Heitinga, die overgens een goede wedstrijd speelde, gaf het aan in zijn 1e kans in de 2e helft, voor eigen succes en de rest volgde ...

Gemiste kans ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 15, 2008 10:12 pm

De verdediging blijft ook lekker achteruit lopen. Dat dit Sparta twee doelpunten maakt in de Arena is toch eigenlijk niet minder dan een schande. :sad.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 15, 2008 10:12 pm

Droevig, zelfs bij 6-2 is het allemaal niks , wat lopen er toch slechte voetballers rond in dit elftal

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 15, 2008 10:12 pm

We winnen afgetekend, maar die Rommedahl kan er echt geen ene kloten van, hoor. Spijt me zeer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 10:14 pm

En weer mist ie een open kans ,,,

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 15, 2008 10:15 pm

Peter schreef:We winnen afgetekend, maar die Rommedahl kan er echt geen ene kloten van, hoor. Spijt me zeer.
Wat denk je van Luque , wie staat er nu op om dit zooitje op te ruimen :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr feb 15, 2008 10:18 pm

Afgelopen nog 9 wedstrijden :blush.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr feb 15, 2008 10:37 pm

Vind het echt een beproeving om naar dit Ajax te kijken. Hier zit toch totaal geen voetbal in. Spelers die alleen maar uit stilstand voetballen (Perez, Lindgren, Luque), een Rommedahl die, ook al heeft hij alle tijd van de wereld, geen bal goed voor kan geven...
Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr feb 15, 2008 10:49 pm

Wat een dramatische wedstrijd, was toch echt niet om aan te zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 15, 2008 11:24 pm

Trab schreef:Vind het echt een beproeving om naar dit Ajax te kijken. Hier zit toch totaal geen voetbal in. Spelers die alleen maar uit stilstand voetballen (Perez, Lindgren, Luque), een Rommedahl die, ook al heeft hij alle tijd van de wereld, geen bal goed voor kan geven...
Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.

Inderdaad. :excited.gif:

Tjonge, wat de tweede helft dramatisch. Ik had het ijskoud. Een fitna van jewelste. :wink.gif:
Bij vlagen merkte je trouwens dat Sparta nog even slecht was als in de eerste helft, Een beetje doordrukken en we hadden weliswaar geen goed voetbal, maar tenminste goals gezien. Net zoiets als in de eerste helft dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 11:30 pm

Nou, een hoogstaande wedstrijd was het niet.Perez probeerde in ieder geval het spel nog te verdelen.Daardoor kreeg Rommeldahl regelmatig de kans om vrij aan de zijkanten de ruimte op te zoeken.Maar inplaats van een redelijke voorzet richting de spits, of een bekeken bal naar de op komende middenvelders kwam bijna niet een bal aan.Zetten in ieder geval nog wat combinaties op, tja, of in ieder geval probeerde het ..

Luque deed niet mee, dus daar kan ik kort over zijn.Heitinga speelde een goede 1e helft, maar na zijn kans, waar ie in principe het sein gaf naar zijn medespelers om ook maar voor eigen succes te gaan, zakte ie ook ver terug.Al zal ie, als hij zo nog effe door gaat Suarez in gaan halen kwa gescoorde goals.Oja, laat dat shirt de volgende keer dat je scoort maar mooi hangen, is leuk hoor dat " mijn club is AJAX gebaar ", maar als er op het einde van het seizoen ( denk zelfs dat ie nu al weet waar ie naar toe gaat ) een club komt ben je weg ...

Gabri stak er met schouders bovenuit, al was dat in deze wedstrijd niet zo moeilijk.Vertonghen, tja, verdedigend staat ie redelijk zijn mannetje, maar opbouwend is het niks.

Als je nu eens je fantasie zou gebruiken, en zou fantaseren dat dit elftal 2 goede buitenspelers had, en, Silva doet het niet slecht, ook nog eens een goede linksback.En nu we toch bezig zijn, dit elftal vergeven was met automatismen, patronen, ingebracht door een trainer die er verstand van heeft ( Mijn hoop op Koster zijn kwalitatieve inbreng is vervlogen ), dan had je met minder arbeid vanavond met 12 - 2 van het veld gestapt.

Maar nee, zoals het er nu naar uitziet komt van Basten en zijn vrienden.En laat nu net van Basten bij Oranje ook een brevet van onvermogen laten zien.Dus dat wordt dan weer een groot risico met een trainer zonder noemenswaardige ervaring.

Tot slot, dat veld, dat veld is elke zichzelf noemende voetbalclub onwaardig ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 15, 2008 11:40 pm

Voetske schreef:Als je nu eens je fantasie zou gebruiken, en zou fantaseren dat dit elftal 2 goede buitenspelers had, en, Silva doet het niet slecht, ook nog eens een goede linksback.En nu we toch bezig zijn, dit elftal vergeven was met automatismen, patronen, ingebracht door een trainer die er verstand van heeft ( Mijn hoop op Koster zijn kwalitatieve inbreng is vervlogen ), dan had je met minder arbeid vanavond met 12 - 2 van het veld gestapt.
Tja.....

Maar nee, zoals het er nu naar uitziet komt van Basten en zijn vrienden.En laat nu net van Basten bij Oranje ook een brevet van onvermogen laten zien.Dus dat wordt dan weer een groot risico met een trainer zonder noemenswaardige ervaring.
Oranje speelt drie keer beter voetbal dan dit Ajax. Maar dat kan al snel.

Jij neemt het weer op voor Perez, maar waarom eigenlijk? Dit was echt een wedstrijd voor hem. Een laag tempo, amper duels en een zee aan ruimte. Maar je zag het, hij deed weer alles uit stand, liet steeds weer zien dat hij dynamiek en snelheid mist. Heitinga nam de taak van Perez voor een deel over. Dat was nog iets. Want eigenlijk moet je op 10 behalve spelverdeler ook komende man zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 15, 2008 11:52 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Als je nu eens je fantasie zou gebruiken, en zou fantaseren dat dit elftal 2 goede buitenspelers had, en, Silva doet het niet slecht, ook nog eens een goede linksback.En nu we toch bezig zijn, dit elftal vergeven was met automatismen, patronen, ingebracht door een trainer die er verstand van heeft ( Mijn hoop op Koster zijn kwalitatieve inbreng is vervlogen ), dan had je met minder arbeid vanavond met 12 - 2 van het veld gestapt.
Tja.....

Maar nee, zoals het er nu naar uitziet komt van Basten en zijn vrienden.En laat nu net van Basten bij Oranje ook een brevet van onvermogen laten zien.Dus dat wordt dan weer een groot risico met een trainer zonder noemenswaardige ervaring.
Oranje speelt drie keer beter voetbal dan dit Ajax. Maar dat kan al snel.

Jij neemt het weer op voor Perez, maar waarom eigenlijk? Dit was echt een wedstrijd voor hem. Een laag tempo, amper duels en een zee aan ruimte. Maar je zag het, hij deed weer alles uit stand, liet steeds weer zien dat hij dynamiek en snelheid mist. Heitinga nam de taak van Perez voor een deel over. Dat was nog iets. Want eigenlijk moet je op 10 behalve spelverdeler ook komende man zijn.
Tja ik zag toch Perez een paar keer diep gaan, en zelfs meeverdedigen.En dat uit stand is ook niet waar.Ik zeg niet dat Perez de ballen van het dak speelde.Zeg ook niet dat ie geen fouten maakt.En je hebt mij nooit horen zeggen dat Perez ons kampioen maakt.Maar zoals sommige een zwak hebben voor pingeldozen zoals Suarez, of voor ren je rot spelers zoals Rommeldahl, vind ik dat Perez wel altijd voetbal meebrengt in zijn spel, hij ziet tenminste de combinatie, de vrije man.

Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.

Tja dat Oranje 3 keer beter voetbalt dan dit AJAX, mwah, 1.5 keer en dan is het schoon op ...

Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 15, 2008 11:56 pm

Voetske schreef:Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Dat ben ik met je eens.

Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Nee, ik ben een voorstander van een buitenlandse trainer. Bijvoorbeeld Deschamps. Maar als het per se een Nederlander moet worden, is Van Basten wellicht de minst slechte optie. In elk geval maakt hij de indruk redelijk stressbestendig te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 16, 2008 12:01 am

joey schreef:
Voetske schreef:Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Dat ben ik met je eens.

Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Nee, ik ben een voorstander van een buitenlandse trainer. Bijvoorbeeld Deschamps. Maar als het per se een Nederlander moet worden, is Van Basten wellicht de minst slechte optie. In elk geval maakt hij de indruk redelijk stressbestendig te zijn.
Die indrukt geeft ie, maar ja, ik heb liever dat ie andere kwaliteiten heeft :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 16, 2008 12:02 am

Zonder stressbestendigheid red je het niet bij Ajax. Stressbestendigheid is een voorwaarde. En neem van mij aan, gemeten naar dat criterium vallen de meeste trainers af. Kijk maar naar wat er met Co Adriaanse en Henk ten Cate gebeurd is.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za feb 16, 2008 12:09 am

joey schreef:Zonder stressbestendigheid red je het niet bij Ajax. Stressbestendigheid is een voorwaarde. En neem van mij aan, gemeten naar dat criterium vallen de meeste trainers af. Kijk maar naar wat er met Co Adriaanse en Henk ten Cate gebeurd is.
Wat ik bedoelde is dat iemand stressbestendigheid valt of staat met het winnen van je elftal, en omdat dat met deze selectie ( en eventuele aankopen ) voor elkaar te krijgen moeten die andere kwaliteiten toch overheersen.

En daar beginnen dus ook meteen de twijfels w.b. van Basten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za feb 16, 2008 12:23 am

Voetske schreef:
Tja ik zag toch Perez een paar keer diep gaan, en zelfs meeverdedigen.En dat uit stand is ook niet waar.Ik zeg niet dat Perez de ballen van het dak speelde.Zeg ook niet dat ie geen fouten maakt.En je hebt mij nooit horen zeggen dat Perez ons kampioen maakt.Maar zoals sommige een zwak hebben voor pingeldozen zoals Suarez, of voor ren je rot spelers zoals Rommeldahl, vind ik dat Perez wel altijd voetbal meebrengt in zijn spel, hij ziet tenminste de combinatie, de vrije man.

Verder, dit elftal speelt ook zonder Perez dramatisch, en dit eftal ( eigenlijk mag je het deze naam niet geven ) zal ook met de allerbeste nr.10 die er te vinden zal zijn dramatisch spelen, zoals we voorgaande jaren meer dan genoeg gezien hebben.
Ik kan ook genieten van Perez. Is tenminste een speler die een bal op maat kan geven en de vrije man ziet. Probleem is alleen dat Luque, Perez en Lindgren alle 3 spelers zijn die graag in de bal voetballen. Balletje in de voeten krijgen, beetje spelverdelen. Teveel van hetzelfde. Je hebt ook spelers nodig die zonder de bal bewegen en diepgaan. Daarom zie ik liever een Siem de Jong of Edgar Davids op het middenveld dan Lindgren en voorin liever Suarez dan Luque. Suarez is misschien een pingeldoos, maar hij weet zich wel altijd slim vrij te lopen. Luque is te statisch.
Voetske schreef: Tja dat Oranje 3 keer beter voetbalt dan dit AJAX, mwah, 1.5 keer en dan is het schoon op ...

Maar mag ik daar uit concluderen dat jij een voorstander bent van van Basten ?.
Ik heb ook mijn twijfels bij Van Basten. Vind dat een trainer consequent en duidelijk moet zijn, anders kom je niet meer geloofwaardig over. Van Basten is alles behalve consequent.
De enige hoop die ik heb dat het misschien toch wat wordt met V.Basten bij Ajax, is dat hij wellicht een elftal beter kan maken als hij langer de tijd heeft om er mee te trainen. Dat is dan puur gebaseerd op zijn periode als coach van Jong Ajax. Heb toen een paar wedstrijden gezien, o.a. Twente-uit voor de beker, waarin prima verzorgd voetbal werd gespeeld. Maar of dat genoeg is...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 12:35 am

Alexander schreef:Wat een dramatische wedstrijd, was toch echt niet om aan te zien.
Even iets teruggelezen, want ik vond het dramtaisch, maar dacht dat jullie misschien een andere wedstrijd hadden gezien.

Wat een drama en wat een geluk dat Sparta meewerkte. Westerveld: dank je wel. In de tweede helft leek het er even op dat twee Spartaspelers elkaar de eer niet wilden gunnen om de bal in eigen doel te trappen. Een bal wegwerken? Waarom, er staan toch Ajacieden in de buurt!

Het heeft geen zin om alles te lezen, maar ik vrees dat Koster wel door zal gaan na deze fantatstische uitslag. Luque en Rommedahl hebben weliswaar geen bal op maat gegeven, we hebben wel gewonnen.

Wat een middenveld, Sparta beheerste het midden en dankzij een fantastisch Gabri bleef de schade beperkt.

Wat een laag tempo, de fluitconcerten vielen nog mee, maar het is moeilijk om een opening te vinden als er bijna niet wordt bewogen.

Is 4-2-4 nu heilig? Zullen ze in Groningen , Heerenveen, Enschede, Eindhoven leuk vinden.

Vertonghen gaf vandaag te veel ruimte weg, Silva leek me wat onzeker als verdediger, maar gaf ook een perfecte voorzet aan de stilstaande Perez (wat een kans vrij snel na het begin)

Er volgen nog thuiswedstrijden tegen vergelijkbare ploegen, ik zie leiver voetbal, het is dat ik een seizoenkaart heb, maar op dit soort wedstrijden zit ik echt niet te wachten.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za feb 16, 2008 12:40 am

Demosthenes schreef:Wat een middenveld, Sparta beheerste het midden en dankzij een fantastisch Gabri bleef de schade beperkt.
Schade beperkt? Het is 6-2 geworden.

Het enige wat je ze aan kunt rekenen is dat ze de tweede helft niet vol gas zijn doorgeknald en de 10 hebben aangetikt.
Ik had niets anders verwacht dan dit, een slechte wedstrijd met een ruime overwinning.

Gelukkig viel het met die toetertjes nog mee, vreesde al Oekraïnse toestanden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 12:43 am

De schade beperkt, ja tegen dit Sparta moet je de dubbele cijfers halen. Schade aan het image, doelsaldo!

De toetertjes gezien, maar wat moesten we ermee?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 12:47 am

Trab schreef:Die Lindgren wordt door de commentator de hemel ingeprezen omdat hij een paar leuke wippertjes geeft, maar ik blijf het een matige speler vinden. Leuk voor in de zaal en voor niveau FC Groningen, maar hier wordt Ajax toch niet sterker van. Hij heeft geen uitstraling, geen gif, geen versnelling, het is allemaal in 1 tempo. Tijden van Tommie Breed herleven weer. Alhoewel, die veroverde tenminste nog weleens een bal.
Als volgend jaar Huntelaar en Heitinga weg zijn is dit elftal helemaal failliet.
Lindgren speelde weer prima. Een van de weinige goede spelers op het veld. Mag fysiek nog wat sterker worden, maar is controlerend alleraardigst, altijd aanspeelbaar, is een goede speler voor iedere trainer, weet ook nog wanneer hij de bal diep kan geven en speelt nog niet eens op z'n beste positie. Inmiddels staat hij al op een doelpunt en drie assists voor Ajax.

Verder kan ik er kort over zijn. Rommedahl en Luque een aanfluiting, Huntelaar matig in de kaats, Silva valt me nog heel erg mee tot nu toe, Heitinga weer uitstekend.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za feb 16, 2008 2:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie