Ajax - Sparta 15-02-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 10:25 pm

Precies. Lindgren kan temporiseren. Bij Gabri gaat alles in sneltreinvaart.

Iets anders: ik vond de actie voor Danny Blind erg mooi. Hulde! :ajaxscarf.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2008 10:29 pm

Ik vond Sparta trouwens zwaar tegenvallen. Na Feyenoord het zwakste team dat ik dit seizoen in de Arena heb gezien.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 11:05 pm

Jöhnk schreef:Ik vond Sparta trouwens zwaar tegenvallen. Na Feyenoord het zwakste team dat ik dit seizoen in de Arena heb gezien.
Zo'n gevoel had ik (als Rotterdammer!) ook, maar wel met het verschil dat Sparta twee keer op doel schoot (en soorde!!!), en feyenoord 0 keer

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 10:51 am

En Sparta had nóg twee kansen: die van Eemnes en die van die Fransoos die door de hele verdediging van Ajax liep. Typerend dat Sparta ondanks het zwakke spel VIER kansen wist te scheppen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 17, 2008 12:34 pm

joey schreef:En Sparta had nóg twee kansen: die van Eemnes en die van die Fransoos die door de hele verdediging van Ajax liep. Typerend dat Sparta ondanks het zwakke spel VIER kansen wist te scheppen.
Dat schot kun je bij alle voetbal van de wereld geen kans noemen.Doet ie dat 1000 keer gaat de bal 999 keer over of naast het doel.En die andere kansen waren bij een stand van 5-1, dat zou niet moeten, maar is wel een beetje logisch ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 12:41 pm

Geen kans maar wel een doelpunt?

Nooit eens geconcentreerd verdedigen en de nul houden. Daar gaat het mij om. Dit keer is het niet fataal maar in andere wedstrijden dus wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 17, 2008 12:56 pm

joey schreef:Geen kans maar wel een doelpunt?

Nooit eens geconcentreerd verdedigen en de nul houden. Daar gaat het mij om. Dit keer is het niet fataal maar in andere wedstrijden dus wel.
Jij weet best wat ik bedoel.En dat er tekortkomingen in de achterhoede zijn weten we ook al jaren.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:17 pm

Ik heb in zo'n wedstrijd niet zo'n probleem met een gammele achterhoede. Ik win liever met 6-2, dan met 2-0 of 3-0. Tegendoelpunten krijgen hoort nu eenmaal bij een aanvallende speelstijl.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2008 1:18 pm

Jabu schreef:Ik heb in zo'n wedstrijd niet zo'n probleem met een gammele achterhoede. Ik win liever met 6-2, dan met 2-0 of 3-0. Tegendoelpunten krijgen hoort nu eenmaal bij een aanvallende speelstijl.
Aanvallende speelstijl? Het is hotse-knots voetbal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 1:19 pm

Ik vond het treuriger dat (van wat ik gezien heb) de middenvelders totaal niet aanspeelbaar waren. Alleen Lindgren soms.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:22 pm

GangstaRiB schreef:
Jabu schreef:Ik heb in zo'n wedstrijd niet zo'n probleem met een gammele achterhoede. Ik win liever met 6-2, dan met 2-0 of 3-0. Tegendoelpunten krijgen hoort nu eenmaal bij een aanvallende speelstijl.
Aanvallende speelstijl? Het is hotse-knots voetbal.
Helaas kwamen de doelpunten inderdaad voornamelijk voort uit het feit dat Sparta nog grotere klungels in de achterhoede heeft staan. Echt uitgespeelde aanvallen waren het niet. Ook ik vind Ajax dramatisch voetballen. Mijn punt is vooral dat ik het huidige Ajax in zo'n wedstrijd niet die twee tegendoelpunten wil aanrekenen, maar vooral tevreden ben over het scoren van zes doelpunten. Dat zie ik liever dan een benauwde overwinning met een lage score, maar wel de nul.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 1:26 pm

Jabu schreef:Helaas kwamen de doelpunten inderdaad voornamelijk voort uit het feit dat Sparta nog grotere klungels in de achterhoede heeft staan. Echt uitgespeelde aanvallen waren het niet. Ook ik vind Ajax dramatisch voetballen. Mijn punt is vooral dat ik het huidige Ajax in zo'n wedstrijd niet die twee tegendoelpunten wil aanrekenen, maar vooral tevreden ben over het scoren van zes doelpunten. Dat zie ik liever dan een benauwde overwinning met een lage score, maar wel de nul.
Spreek je jezelf niet tegen? Wat zeggen die zes doelpunten als je ze in de schoot geworpen krijgt?
Die twee tegendoelpunten duiden op een gebrek aan controle, zelfs in deze wedstrijd. Zo verdedigen en we gaan volgende week wéér het schip in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 17, 2008 1:37 pm

joey schreef:Zo verdedigen en we gaan volgende week wéér het schip in.
Houd jij dan nog rekening met de mogelijkheid dat we volgende week niet op zijn minst twee punten verliezen?

Ik denk dat Ajax thuis geen punten meer verspeelt, en heel wat doelpunten gaat maken. Maar daar zal tegenover staan dat we nog hooguit één uitzege gaan boeken. Ik denk dat Ajax uiteindelijk 3e, 4e of 5e gaat worden, maar (als je tussen die twee moet kiezen) ik acht de kans dat we de play-offs mis gaan lopen groter dan de kans dat we 2e worden.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:37 pm

Misschien spreek ik mijzelf tegen, maar het komt meer voort omdat ik denk dat dit het op dit moment hoogst haalbare is. In een ideale wereld combineert Ajax naar zes doelpunten zonder er ook maar een tegen te krijgen. Maar die ideale wereld ligt al ruim een decennia achter ons.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 1:38 pm

Als we de play-offs halen, moeten we Danny van Sparta lenen. :ajaxscarf.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:40 pm

Kowalczyk schreef:Ik denk dat Ajax thuis geen punten meer verspeelt, en heel wat doelpunten gaat maken. Maar daar zal tegenover staan dat we nog hooguit één uitzege gaan boeken. Ik denk dat Ajax uiteindelijk 3e, 4e of 5e gaat worden, maar (als je tussen die twee moet kiezen) ik acht de kans dat we de play-offs mis gaan lopen groter dan de kans dat we 2e worden.

K.
Ik acht de kans dat we 2e worden groter dan dat we de playoffs mislopen. Dat ligt hem alleen aan het feit dat ik geen andere clubs zie die het beter gaan doen. Het is overal armoe troef.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo feb 17, 2008 1:43 pm

Gekke Henkie lukte het ook in de plee-offs.

BTW: Jabu, ruim een decennium
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:45 pm

Het lijken wel enkele decennia. :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 1:46 pm

Kowalczyk schreef:Houd jij dan nog rekening met de mogelijkheid dat we volgende week niet op zijn minst twee punten verliezen?
Nee. Ik denk dat het zo gaat als jij schetst. Alleen heb ik er nu minder vertrouwen in dat we de plee-offs winnen dan vorig seizoen. Toen hadden we een sterke tweede seizoenshelft.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » zo feb 17, 2008 2:56 pm

de veelvuldig geponeerde stelling :

"we moeten 3x of meer scoren anders winnen we niet blijft het hele seizoen ons achtervolgen. "

We schijnen namelijk altijd 2 goals tegen te moeten krijgen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 17, 2008 3:31 pm

Vorig jaar kreeg Ajax al te veel goals tegen om kampioen te worden: 35 in 34 competitieduels. Daar word je zo goed als nooit kampioen mee: de afgelopen 25 seizoenen is er welgeteld één kampioen met gemiddeld meer dan 1,00 tegengoal per wedstrijd geweest. Landskampioenen zitten vrijwel altijd onder de 30, en vaak onder de 25. Dat geldt niet alleen voor het altijd behoudend spelende PSV, maar ook voor de prachtigste Ajax-teams: kijk maar naar de Gouden Jaren (1971, 1972, 1973, 1995, 1996).

Nu staat Ajax na 25 duels al op 35 tegengoals. 25% van de competitie moet nog worden gespeeld, en het aantal tegengoals is nu al even hoog als vorig seizoen aan het eind van de rit - en toen was dat al zorgwekkend veel.

Kortom: drama. We zijn de productiefste ploeg van Nederland, maar tegen deze verdediging valt niet op te scoren. Twee tegengoals zijn zo ongeveer gegarandeerd, maar je maakt er nu eenmaal niet altijd zes. Van Sparta Rotterdam hebben we 4 goals tegen gehad. Van VVV-Venlo 3. Van Willem II en Excelsior al minimaal 2.

Dan ben je uitgeluld, hoor. Dan doe je gewoon niet mee.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 4:25 pm

Deze ploeg kán niet geconcentreerd verdedigen. Tegen dit Sparta twee goals weggeven, hoe krijg je het voor elkaar.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo feb 17, 2008 4:27 pm

joey schreef:Deze ploeg kán niet geconcentreerd verdedigen. Tegen dit Sparta twee goals weggeven, hoe krijg je het voor elkaar.
Toegegeven, die tweede goal was een juweeltje... Ik heb er nog voor staan klappen ook.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo feb 17, 2008 6:14 pm

Joeska schreef:
joey schreef:Deze ploeg kán niet geconcentreerd verdedigen. Tegen dit Sparta twee goals weggeven, hoe krijg je het voor elkaar.
Toegegeven, die tweede goal was een juweeltje... Ik heb er nog voor staan klappen ook.
Ik klapte ook, maar meer uit frustratie over het spel van Ajax.
Ik vond het treuriger dat (van wat ik gezien heb) de middenvelders totaal niet aanspeelbaar waren. Alleen Lindgren soms.
en die andere middenvelder heeft tientallen gaten dichtgelopen en ballen afgepakt.

Hoe zou het toch komen dat ons middenveld steeds wordt overspeeld? We hebben toch echt twee middenvelders op ons middenveld staan!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 17, 2008 8:35 pm

Hoe zou het toch komen dat ons middenveld steeds wordt overspeeld? We hebben toch echt twee middenvelders op ons middenveld staan!
Omdat de tegenstander vaak 3 of 4 middenvelders heeft???
Pompiedom

Plaats reactie