Nac-Ajax 24-02-2008 (12:30)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo feb 24, 2008 8:38 pm

Peter schreef:Je hebt echt wat gemist, BZ. Galavoorstelling.
Jee zit er al het hele seizoen op te wachten, maar vandaag was het dus zo ver, niet slecht van onze boys.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 24, 2008 8:57 pm

Knap resultaat hoor. Moet wel gezegd worden dat NAC me erg tegen viel en die twee goals zo ontzettend makkelijk weggegeven werden. waar was Stekelenburg bij die eerste en waar waren Heitinga en Vermaelen bij die tweede?

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo feb 24, 2008 8:57 pm

LucaS schreef:Doet geen pijn hoor als NAC supporters "helemaal niets..." zingen. Sterker nog, het zorgde hier voor de nodige lachsalvo's, en dat terwijl we achter stonden.
Waren dan lachsalvo's met veel kiespijn denk ik. Je gaat mij niet vertellen dat wanneer je voor de derde keer in 1 seizoen achter staat tegen NAC en het weer niet winnen van een prijs wordt ingewreven je dit zonder irritatie weg kan lachen. Wanneer dit wel het geval is, zegt dit genoeg over zo'n supporter. Dat NAC nooit iets wint, doet daar volgens mij niks aan af. Dat heeft alles met verwschtingspatronen te maken. Een NAC-supporter krijg je niet op de kast met het feit dat de prijzenkast stoffig en leeg is. Dat Ajax al tien jaar zwaar onder de maat presteert, steekt de Ajax-supporter veel en veel meer.

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo feb 24, 2008 9:18 pm

T82 schreef:
LucaS schreef:Doet geen pijn hoor als NAC supporters "helemaal niets..." zingen. Sterker nog, het zorgde hier voor de nodige lachsalvo's, en dat terwijl we achter stonden.
Waren dan lachsalvo's met veel kiespijn denk ik. Je gaat mij niet vertellen dat wanneer je voor de derde keer in 1 seizoen achter staat tegen NAC en het weer niet winnen van een prijs wordt ingewreven je dit zonder irritatie weg kan lachen. Wanneer dit wel het geval is, zegt dit genoeg over zo'n supporter. Dat NAC nooit iets wint, doet daar volgens mij niks aan af. Dat heeft alles met verwschtingspatronen te maken. Een NAC-supporter krijg je niet op de kast met het feit dat de prijzenkast stoffig en leeg is. Dat Ajax al tien jaar zwaar onder de maat presteert, steekt de Ajax-supporter veel en veel meer.
Sorry, maar een Nac supporter die roept 'helemaal niets in Amsterdam', is als een eunuch die je uitlacht als je eens een keer een nacht geen seks hebt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo feb 24, 2008 9:22 pm

ach, als fans van een goedpresterende club met een nihile begroting en laag verwachtingspattroon mag je de weer slecht presterende in naam grote club natuurlijk uitlachen met 'helemaal niets'. Daar is niets raars aan.
Anders zou het zijn als het zou komen van Feyenoord supporters.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo feb 24, 2008 9:29 pm

Jansma schreef:ach, als fans van een goedpresterende club met een nihile begroting en laag verwachtingspattroon mag je de weer slecht presterende in naam grote club natuurlijk uitlachen met 'helemaal niets'. Daar is niets raars aan.
Anders zou het zijn als het zou komen van Feyenoord supporters.
Jij begrijpt mijn punt... En hebt er geen moeilijk ogende woorden voor nodig... ;)

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 24, 2008 9:40 pm

Waarom zou het je pijn moeten doen? Schelden doet geen pijn. En het is des Amsterdams om over dat soort dingen laconiek te doen, heeft verder niets te maken of je een goede supporter bent of niet. Het lijkt net alsof je wilt dat die spreekkoren ons veel doen, kom op zeg, we zijn wel erger gewend..

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » zo feb 24, 2008 9:46 pm

Net als overal krijg je ook Ajacieden (wel of geen A'dammers) gek als je ze tijdens een verloren wedstrijd probeert te beledigen. Daar komen toch ook vaak rellen door...
Ajax ontsnapt bij NAC

BREDA - Met veel pijn en moeite bleef Ajax zondagmiddag de belangrijkste uitdager van koploper PSV.

De Amsterdammers sloegen op bezoek bij NAC toe op het moment dat het thuispubliek in het openbaar droomde van de Champions League. Urby Emanuelson en John Heitinga bezorgden Ajax in het laatste kwartier de zwaar bevochten zege: 2-3.

''Barça, Barça, hier komt Breda'', zongen ze in het Rat Verlegh-stadion toen Rob Penders de thuisclub in de 57e minuut op voorsprong zette (2-1). NAC leek na een matige eerste helft, die de Brabantse club afsloot met een achterstand (0-1), op weg naar de achtste zege op rij. Ajax kon de derde nederlaag van dit seizoen tegen NAC echter alsnog voorkomen en blijft daardoor met een achterstand van negen verliespunten de belangrijkste concurrent van PSV.

Trainer Adrie Koster had duidelijk wat opgestoken van de twee eerdere nederlagen dit seizoen tegen NAC. Uit angst voor de opkomende vleugelverdedigers van de club uit Breda koos de oefenmeester van Ajax dit keer voor een versterkt middenveld. Gabri, Edgar Davids, Kenneth Perez en Urby Emanuelson vormden een ruit op de middelste linie van de Amsterdamse club.

Klaas-Jan Huntelaar kreeg voor de verandering voorin gezelschap van Dennis Rommedahl, die in tegenstelling tot de gepasseerde Luis Suarez, Leonardo, Kennedy Bakircioglü en Albert Luque bij balverlies wel altijd trouw achter zijn tegenstander aanrent.

De tactiek van Ajax pakte aanvankelijk goed uit. De formatie dicteerde in de eerste helft de wedstrijd en kwam na 21 minuten verdiend op voorsprong. Edgar Davids, de vervanger van de geblesseerde Rasmus Lindgren, bediende Klaas-Jan Huntelaar op maat. De topschutter van de eredivisie maakte een einde aan een reeks van 537 minuten zonder tegentreffer voor doelman Jelle ten Rouwelaar.

Het was vooral aan Rommedahl te wijten dat Ajax voor rust niet verder afstand nam. De Deense voetballer van het jaar verzuimde tot drie keer toe Huntelaar in stelling te brengen. De belabberde voorzetten van Rommedahl kwamen nog niet eens in de buurt van de spits. Davids was in de 27e minuut ook nog dicht bij een tweede treffer. Hij raakte de bal echter verkeerd met het hoofd.

NAC was voor rust slechts eenmaal gevaarlijk. Maarten Stekelenburg voorkwam dat Rogier Molhoek vanuit een vrije trap doel trof. De doelman van Ajax moest vlak na rust opnieuw in actie komen toen Matthew Amoah voor hem opdook. Stekelenburg redde opnieuw bekwaam.

De tweede doelman van het Nederlands elftal was in de vijftigste minuut echter kansloos toen Amoah van dichtbij een vrije trap van Csaba Feher succesvol verlengde (1-1). Ajax had weinig geleerd van de gelijkmaker want zeven minuten later bereikte Feher vanuit een vrije trap de vrijstaande Penders. De verdediger gaf Stekelenburg opnieuw het nakijken (2-1).

Trainer Koster reageerde en bracht Luis Suarez en Siem de Jong voor Rommedahl en Perez. De oefenmeester constateerde tot zijn grote opluchting dat Emanuelson en Heitinga de eerste zege in een uitwedstrijd sinds 8 december vorig jaar veiligstelden. (ANP)

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 25, 2008 3:56 pm

VZ schreef: Bijgeloof NAC-spelers lijkt uitgewerkt
Geschreven op maandag, 25 februari om 15:48

De succesvolle Eredivisiecampagne van NAC Breda werd zondag halt toe geroepen door Ajax. Voor het eerst sinds acht wedstrijden liep de formatie van Ernie Brandts weer tegen een verliespartij (2-3) aan. Een aantal spelers stapten zodoende van hun bijgeloof af, waaraan ze bleven vasthouden tijdens de winnende serie met hun teamgenoten. Klik hier! Anthony Lurling speelde bijvoorbeeld langer dan nodig met een zwachtel - hij had last van gebroken middenvoetsbeentje - om zijn onderarm. Trainen doet hij al weken zonder, weet BN/De Stem. Maar NAC bleef winnen, dus ging er voor elke wedstrijd weer een bandage om de pols.

Ook Patrick Zwaanswijk en Victor Sikora hadden een soortgelijk ritueel. Zwaanswijk consumeerde tijdens de winning streak geen pastaschotel, maar kreeg hij van vrouwlief pannenkoeken voorgeschoteld. Sikora was wekenlang elke donderdagavond aan het kegelen in Bredaas’ bowlingcentraal.

Ondanks alle goede bedoelingen kan het drietal de invulling van hun kledij, eetpatroon en vrijetijdsbesteding weer bijstellen. “Hadden we vandaag (zondag, red.) gewonnen, dan had ik me tegen Quick Boys (kwartfinale in het bekertoernooi, red.) weer in laten tapen, ja. Nu is dat niet meer noodzakelijk”, aldus Lurling tegenover het regionale dagblad.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » ma feb 25, 2008 5:24 pm

Uit Voetbalzone, die het weer uit BN/De Stem heeft:
Anthony Luring heeft geen hoge pet op van Ajax. De speler van NAC haalt na afloop van de met 2-3 verloren confrontatie hard uit. “Behalve de naam, is Ajax in niets groot. Ze hebben slechts drie écht goede spelers: Stekelenburg, Huntelaar en Heitinga. Ik zou er niet van staan te kijken als we het gat van drie punten alsnog dichten,” aldus de Brabander. (BN/De Stem)
Zou me niets moeten kunnen schelen, ik weet het, maar toch... Dit is geen Kaka die dit zegt, het is f*cking Lurling die zegt dat Ajax niets meer is. (hij had nog een paar aardige akties ook tegen Ajax)

Maar ja, volgend seizoen komt het allemaal goed...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 25, 2008 5:25 pm

Lurling for TD!

Mr. Ajax
Berichten: 14513
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 25, 2008 5:36 pm

Haha, wat een lulletje is dat toch! :drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma feb 25, 2008 5:36 pm

Het grappige is natuurlijk wel dat zo'n Lurling op zijn knietjes naar de Arena zou kruipen als Ajax hem zou willen hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 25, 2008 5:38 pm

Ze hebben slechts drie écht goede spelers: Stekelenburg, Huntelaar en Heitinga.
En NAC dan? :aai.gif: :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma feb 25, 2008 5:38 pm

Lurling, met recht het grootste lulletje rozenwater uit de Eredivisie.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 25, 2008 5:39 pm

Het grappige vind ik vooral dat Lurling ziet wat men binnen Ajax niet ziet. Ajax heeft vrij slechte spelers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 25, 2008 5:44 pm

Dat is zo, maar Ajax heeft altijd nog betere spelers dan NAC. Dus op een weging van kwaliteit zou ik het niet gooien als ik Lulletje Lulring was.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma feb 25, 2008 6:13 pm

Lurling is een eikeltje maar laten we wel eerlijk zijn, het bergje kutspelers is bij Ajax vele malen hoger dan het hoopje topspeler.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Bericht door D_skilled » ma feb 25, 2008 7:15 pm

Donkey Shot schreef:Lurling is een eikeltje maar laten we wel eerlijk zijn, het bergje kutspelers is bij Ajax vele malen hoger dan het hoopje topspeler.
Het top van het berg bij Ajax is uitrekbaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58946
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma feb 25, 2008 7:26 pm

Tja, zou Nac gewonnen hebben had ie geroepen dat AJAX nog altijd een naam is in Nederland/Europa en dat het maar weinige is weggelegd om 3 keer in een seizoen van AJAX te winnen .. ik denk zelfs dat ie gezegd zou hebben dat ondanks de malaise bij AJAX, AJAX goed speelde maar zij ( Nac ) beter zijn .. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53575
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma feb 25, 2008 8:23 pm

Lurling, was dat die speler die zelfs bij RKC in het degradatieseizoen mislukte?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 25, 2008 8:44 pm

Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n interesse in Lurlings' mening. Wat zou nou Pardo van Ajax vinden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

T82
Berichten: 1777
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » ma feb 25, 2008 10:58 pm

Ai ai ai, wat laten sommigen zich kennen door zo'n uitspraak van Lurling zeg... Vergelijkbaar met de eerdere "Niets in A'dam-discussie". :aai.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma feb 25, 2008 11:01 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n interesse in Lurlings' mening. Wat zou nou Pardo van Ajax vinden?
Precies, wat interesseert ons Lurling nou. Veel te veel eer voor die kerel.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » di feb 26, 2008 7:37 am

Als MvG mag blijven kopen we die Berg ook nog wel een keer van Groningen.
D_skilled schreef:
Donkey Shot schreef:Lurling is een eikeltje maar laten we wel eerlijk zijn, het bergje kutspelers is bij Ajax vele malen hoger dan het hoopje topspeler.
Het top van het berg bij Ajax is uitrekbaar.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Plaats reactie