Afscheidsduel Japie Stam 26-07-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Afscheidsduel Japie Stam 26-07-2008

Bericht door Ramona » vr feb 22, 2008 12:27 pm

Afscheidsduel Stam in Zwolle

Uitgegeven: 22 februari 2008 09:20
Laatst gewijzigd: 22 februari 2008 11:41

AMSTERDAM - Jaap Stam neemt zaterdag 26 juli officieel afscheid met een benefietduel in het nieuwe stadion van FC Zwolle. De 35-jarige verdediger begon zijn loopbaan in het betaald voetbal bij deze club.


In november zette hij als speler van Ajax een punt achter zijn carrière.

De opbrengst van het duel, waarin Stam het met oud-ploeggenoten opneemt tegen Ajax, gaat naar KWF Kankerbestrijding en stichting Kinderen Kankervrij (KiKa).

AC Milan

Stam speelde in vijftien jaar profvoetbal onder meer voor Cambuur Leeuwarden, Willem II, PSV, Manchester United, Lazio Roma en AC Milan.

De oud-international stopte een paar maanden geleden abrupt met voetballen bij zijn laatste club Ajax omdat hij zich wegens de vele blessures niet meer optimaal kon motiveren.


Bron: www.nu.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 11, 2008 1:44 pm

De KNVB is weer bezig:
Woedende Jol sleept KNVB voor de rechter

De afscheidswedstrijd van Jaap Stam zorgt onverwachts voor nare problemen. Scheidsrechter Dick Jol zou het vriendschappelijke duel gaan leiden, maar de KNVB besloot om de arbiter dit te verbieden. Jol is woedend en sleept de nationale voetbalbond voor de rechter.

Stam neemt op 26 juli in Zwolle met Ajax op tegen een team vol met internationale sterren met wie hij ooit samenspeelde. De afscheidswedstrijd belooft een waar voetbalfestijn te worden en Jol was dan ook maar wat blij dat hij het potje mocht fluiten. De KNVB ligt echter dwars. De bond wil Roelof Luinge laten afreizen naar het uitverkochte duel.

Het laatste woord is hier echter nog niet over gesproken. Novum weet te melden dat Jol een kort geding zal aanspannen tegen de KNVB. De scheidsrechter eist dat hij op 26 juli de afscheidswedstrijd van Jaap Stam mag leiden en wil bovendien drie andere vriendschappelijke duels te fluiten. Voor twee daarvan zou de voetbalbond al toestemming hebben verleend, maar deze onlangs weer hebben ingetrokken.
voetbalzone

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jul 11, 2008 1:47 pm

Wat heeft de KNVB eigenlijk tegen Jol?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jul 11, 2008 1:58 pm

"Dick Jol die kent de uitslag al". :00001737.gif: Misschien zitten de bezoekjes aan de Haagse groentenboeren hen nog steeds dwars. Of hij is gewoon te mondig voor Uilenberg.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr jul 11, 2008 5:15 pm

Wie fluit er :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » vr jul 11, 2008 5:33 pm

Toppie schreef:Wie fluit er :smallgrin.gif:
hahaha... :confused.gif:

Het is natuurlijk triest dat zelfs bij een afscheidswedstrijd die KNVB dwars gaat doen. Het is de wens van de speler, dan vindt ik dat deze keuze gerespecteerd dient te worden.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58948
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 12, 2008 12:23 pm

JOL EIST DUELS OP

Eerst gesprek en anders kort geding tegen werkgever KNVB om te fluiten


AMSTERDAM, zaterdag

De KNVB zit maandag met scheidsrechter Dick Jol om de tafel om de ontstane problemen tussen de Scheveningse arbiter en de voetbalbond te bespreken. Beide partijen besloten dit gisteren nadat Jol de voetbalbond had gedagvaard. In een kort geding maandag in Utrecht wilde de winnaar van het Gouden Kaart klassement in Telesport als beste arbiter van het seizoen 2007-2008 eisen dat de voetbalbond de terugtrekking van Jol voor de afscheidswedstrijd van Jaap Stam zou terugdraaien.

Manager competitiezaken Bert van Oostveen, ook belast met scheidsrechterszaken: „Dat gesprek stond voor woensdag gepland, maar hebben we naar voren gehaald om de gang naar de rechter voorlopig te voorkomen. Hoewel soms onvermijdelijk, is het nooit goed als werknemer en werkgever tegenover elkaar staan in de rechtbank.” Of er al geen sprake is van een verstoorde arbeidsrelatie tussen de voetbalbond en Jol anderhalf jaar voor diens afzwaaien, wil Van Oostveen niet zeggen. „Laten we eerst maandag afwachten.”

Jol, die zondag terugkomt van drie weken vakantie in Servië, wilde niet reageren op de jongste ontwikkelingen en verwees door naar zijn advocate mevrouw Bottinga. Jaap Stam had Jol persoonlijk gevraagd voor zijn afscheidsduel en ook een bevestiging van de KNVB ontvangen. Zoals Feyenoord en Sparta die ontvingen voor hun verzoek om de oefenwedstrijd tegen respectievelijk Velo en Vitesse Delft door Jol te laten fluiten. Vorige week donderdag ontvingen alle betrokkenen echter een fax van de voetbalbond dat het Jol was verboden die duels te fluiten. Roelof Luinge is inmiddels aangesteld voor Stams afscheidsduel Omdat Jol een arbeidsovereenkomst heeft met de KNVB als senior-scheidsrechter eiste hij aanvankelijk om de drie duels te mogen leiden. Op straffe van een dwangsom van 10.000 euro als voorschot op te lijden materiële en immateriele schade door aantasting van zijn eer en goede naam als hij de vriendschappelijke duels niet mag fluiten.

Overigens blijft onduidelijk waarom de KNVB ertoe is overgegaan om Jol van de betreffende wedstrijden af te halen. Donderdagavond zei scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg trouwens niets te weten over de achtergrond van de beslissing om Jol van het afscheidsduel van Stam te halen. Achteraf gezien hield Uilenberg de waarheid achter of is zijn gezag als scheidsrechtersbaas ondermijnd op het moment dat hij genoot van een paar dagen vakantie. Hoewel het niet voor de hand ligt dat behoudens Uilenberg of zijn bazen Henk Kesler (KNVB-directeur) of Van Oostveen iemand anders in Zeist zo’n drastische maatregel durft te nemen om een gerespecteerd arbiter als Jol van twee oefenduels en de afscheidswedstrijd van Stam te halen.

Inmiddels zit Luinge behoorlijk met de aan hem opgedrongen afscheidswedstrijd van Stam in zijn maag. ,,Aanvankelijk zei ik: ’ja, graag’. Maar niet toen ik vrijdag in Telesport las dat Jol zou fluiten en hij tegen de zin in van Jaap Stam van de wedstrijd is gehaald. Dan geef ik hem liever terug. Uit sociale overwegingen en collegialiteit”, aldus Luinge, die dit ook vertelde toen hij vrijdagochtend een telefoontje kreeg van de voetbalbond. ,,Er werd me toen verteld dat over anderhalve week alles duidelijk zou worden en daarop heb ik gezegd dat ik dan wel even in de wachtkamer plaatsneem en de ontwikkelingen afwacht.”

Wellicht komt de daadwerkelijke achtergrond van het conflict maandag aan de oppervlakte. Komen beide partijen er niet uit dan is de gang naar de rechter onvermijdelijk, waarbij Jol zich zal laten bijstaan door advocaat Bottinga. Deze raadsvrouw stond Jol al eerder bij in 1995 toen hem werd verweten te gokken op zijn eigen wedstrijden, maar hij door het hooggerechtshof in Amsterdam volledig werd gerehabiliteerd en door de KNVB weer aangesteld moest worden in de eredivisie. Nadien floot Jol nog op EURO 2000 en de finale van de Champions League in 2001 tussen Valencia en Bayern München.
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 12, 2008 1:02 pm

En dat alles om een vriendschappelijk potje. Hier is veel meer aan de hand.

Perfecte reactie van Luinge trouwens.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jul 12, 2008 1:10 pm

Precies, Luinge is buiten zijn scheidsrechterlijke dwalingen af en toe ook gewoon een topgozer. Enige juiste reactie dit.

Snap niet dat ze gewoon, uit respect ook voor Jaap Stam, gewoon Jol laten fluiten. Dat gezeik altijd, slaat toch nergens op.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jul 12, 2008 3:43 pm

Kan je anders wel vertellen dat Luinge straks als hij de pot niet meer fluit alsnog gaat zeiken om geld..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 14, 2008 3:05 pm

Arbiter Dick Jol stopt per direct
ZEIST - Scheidsrechter Dick Jol heeft met onmiddellijke ingang zijn carrière beëindigd. Dat is de uitkomst van een gesprek dat maandag plaatsvond tussen de voormalig internationaal scheidsrechter en de voetbalbond KNVB.


Jol en de KNVB hebben een verschil van inzicht over invulling van de werkzaamheden voor de toekomst.

Tussen partijen is afgesproken dat Dick Jol deze maand nog een aantal oefenwedstrijden fluit, waaronder het afscheidsduel op 26 juli in Zwolle tussen Ajax en een samengestelde selectie van spelers waarmee oud-international Jaap Stam in zijn voetbalverleden ooit samenspeelde. Dit in het kader van het afscheid van Stam. Dit is dan tevens de laatste wedstrijd van Dick Jol.

Het afscheidsduel van Stam was de inzet van het conflict tussen de voetbalbond en de arbiter uit Den Haag. Stam had Jol gevraagd, maar de KNVB stelde Roelof Luinge aan.

Bron AD


Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo jul 23, 2008 10:10 am

A1 trainer Arno Arts speelt mee in afscheidswedstrijd Jaap Stam
Uitgegeven op 23 juli 2008 10:34

Zaterdag 26 juli aanstaande om 20.30 uur zal in het nieuwe FC Zwolle stadion de wedstrijd gespeeld worden tussen Ajax en een samengestelde selectie van spelers waarmee Jaap Stam in zijn rijke voetbalverleden ooit samenspeelde. Dit alles ter gelegenheid van het afscheid van Jaap als betaald voetballer. De nu 35-jarige Stam, die op 20-jarige leeftijd z’n professionele carrière begon bij FC Zwolle en achtereenvolgens uitkwam voor Cambuur Leeuwarden, Willem II, PSV, Manchester United, Lazio Roma, AC Milan en als laatste Ajax, is met de Stichting die deze dag voor hem organiseert, druk doende met de voorbereidingen op deze wedstrijd.


De netto-opbrengst van het duel, dat SBS 6 live uitzendt vanaf 19.30 uur, komt ten goede aan KWF Kankerbestrijding en de stichting Kinderen Kankervrij (Kika). Inmiddels zijn de namen bekend van spelers die het samen met, en op uitnodiging van, Jaap op zullen nemen tegen het nieuwe elftal van Ajax onder leiding van Marco van Basten.


Afbeelding
Arno Arts

Het team van Guus Hiddink waar naast Arno Arts uiteraard Jaap Stam mee doet heeft verder de beschikking over Henk Timmer, Ronald Waterreus, Arthur Numan, Frank en Ronald de Boer, Michael Reiziger, Wim Jonk, Bert Konterman, Philip Cocu, Clarence Seedorf, Patrick Kluivert, Dennis Bergkamp, Aron Winter, Jordi Cruyff, Marc Overmars en Edgar Davids zijn de Nederlandse spelers die hun opwachting gaan maken. Wat betreft de buitenlandse inbreng hebben inmiddels in principe toegezegd: Paolo Maldini, Gennaro Gattuso, Filippo Inzaghi, Alessandro Nesta en Romario. “Een aardig lijstje”, aldus de trainer van de A1 van de N.E.C. Voetbalschool. Arts heeft er zin in, “Ik spreek Jaap nog met enige regelmatig want ik ken hem van onze Cambuur-tijd. Zaterdag reis ik graag samen met mijn zoontje af naar Zwolle! Hij verdient zo’n afscheid!”.



Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za jul 26, 2008 4:02 pm

Ik heb zin in vanavond,nog even snel chips halen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jul 26, 2008 6:33 pm

De voorbeschouwing is al begonnen!

Jaap gaat trouwens de eerste helft meespelen met Ajax, dat wist ik helemaal niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 26, 2008 6:47 pm

Zometeen Thomas Berge. Gekkenhuis! Het was me allemaal net wat teveel ban het 'goeie' en derhalve kijk ik wel via de buis.

Ik denk dat deze wedstrijd nog minder voorstelt dan een reguliere oefenwedstrijd, maar het is wel lachen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jul 26, 2008 6:50 pm

Haha ik vermaak me uitstekend.

Stukje van Harry Vermeegen en Jaap was weer als vanouds (deed me denken aan die sketches in 2000 waarin Harry steeds 'Te laat!!' was).
En natuurlijk mag de belspeldoos niet ontbreken waar je een reis kon winnen naar Manchester United in 'Old Trevor', zoals ze dat zo authentiek kon verwoorden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 26, 2008 6:50 pm

Thijs schreef:De voorbeschouwing is al begonnen!

Jaap gaat trouwens de eerste helft meespelen met Ajax, dat wist ik helemaal niet.
We zoeken nog een centrale verdediger. Eens kijken of hij nog een beetje fit is..... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 26, 2008 6:51 pm

Thijs schreef:winnen naar Manchester United in 'Old Trevor', zoals ze dat zo authentiek kon verwoorden.
Vergeet Optie 1, Optie B, Optie 3 niet.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jul 26, 2008 7:05 pm

Peter schreef:
Thijs schreef:winnen naar Manchester United in 'Old Trevor', zoals ze dat zo authentiek kon verwoorden.
Vergeet Optie 1, Optie B, Optie 3 niet.
haha ja wat mooi he.. ik lach helemaal dubbel.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za jul 26, 2008 7:08 pm

Vindt het wel leuk dit... Leuk die Vermeege ook weer is!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jul 26, 2008 7:09 pm

Harry Vermeegen is op z'n best als ie een beetje kan ouwehoeren met die voetballers. :biggrin.gif:

Verder jammer dat het bij SBS is, met de bekende belspeldoos (credits Thijs) en de onvermijdelijke Hans Kraaij Jr.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 26, 2008 7:16 pm

Is het nou de bedoeling dat Ajax expres gaat verliezen van die ouwe lullen?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jul 26, 2008 7:18 pm

Er is een pittig buitje op weg naar Zwolle, ik benieuwd of we het einde van de wedstrijd zullen halen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 26, 2008 7:27 pm

Wat een onvoorstelbare trut zeg, ze kan niet eens stadion zeggen, old trafford ook veel te moeilijk.

Laten we maar gaan voetballen. De buienradar laat idd verschrikkelijke beelden zien.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 26, 2008 7:32 pm

Voorlopig nog niets te zien aan de horizon.

Ben benieuwd naar onze jongens, hoor. Hopelijk krijgt zo'n Vito Wormgoor ook wat speelminuten.

Plaats reactie