Afscheidsduel Japie Stam 26-07-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jul 27, 2008 9:38 am

Ja, voor een 35-jarige die het hoofdzakelijk van zijn snelheid moet hebben, deed ie het opvallend goed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 27, 2008 10:07 am

Ramona schreef:Helaas...het 'moest' weer... :offtopic.gif:

N e g e n t i g aanhoudingen...?? :baaa.gif:
De politie zal wel weer 'onnodig hebben geprovoceerd' en 'onnodig hardhandig hebben opgetreden'. En ja, dan komt er een 'reactie'.

Zo gaat dat meestal, naar het schijnt. Het was natuurlijk ook een wedstrijd onder hoogspanning, waarin veel op het spel stond...

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo jul 27, 2008 10:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 27, 2008 10:13 am

Zélfs als je in ogenschouw neemt dat het een ongedwongen afscheidspotje was, en dan ook nog bij noodweer, vond ik met name Ogararu, Kennedy en Perez onaanvaardbaar slecht. En Rommedahl eigenlijk ook.

Van Perez valt me dat het meest tegen. Zoals hij gisteren liep te voetballen, dat kan 'ie toch gewoon niet ménen...? Dan kan 'ie wel knorrig gaan doen over het feit dat Ajax nieuwelingen heeft gehaald is voor 'zijn' posities, maar god-nondeju... het is toch niet normaal meer? Die man wordt onderhand echt onhoudbaar bij deze club.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 10:14 am

Er was in feite in het begin niet zoveel aan de hand. Ajaxsupporters zaten in Café Pierik een biertje te drinken en alles was pais en vree. Vervolgens komt de ME (te voet en te paard) polshoogte nemen en staat er in no-time 150 man politie opgesteld tegenover het café. Daarna ging het helaas helemaal mis.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 10:21 am

Ik mag toch aannemen dat Perez, Rommedahl en Ogararu op de transferlijst worden gezet, ja. Perez blijkt inderdaad het lastige mannetje te zijn. Vermoeiende jongen, terwijl hij de wereld aan zijn voeten heeft liggen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 27, 2008 10:22 am

Tja, dit was een potje van niks.Een afscheidswedstrijd na een 1 week keihard trainen, onder klote omstandigheden.Ergens ben ik blij dat er niet een compleet AJAX op de mat stond.Zulke wedstrijden moet de afscheidnemer winnen, of gelijkspelen anders is er niks aan.En dat er weer een paar zijn die niet normaal kunnen doen was wel te verwachten, zeker als ze weer een slok bier ophebben ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 10:25 am

Het nieuwe onderkomen van Zwolle vind ik ronduit zielig. Lekkage van heb ik jou daar. Lelijke tribunes. Lachwekkende club blijft het.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 27, 2008 10:27 am

Voor Jaap Stam en de 'lichting '95-'98' was dit een geslaagde avond, denk ik. Leuk afscheidsfeestje, veel vrienden op de been, en de oude garde zette het 'Ajax van nu' even lekker voor paal. Bergkamp en Frank de Boer kunnen lekker dollen op de training, de komende week ("3-0, 3-0 en Ajax staat voor lul"...?).

Voor Ajax was het een tikkie een afgang, en voor FC Zwolle ook... Het is natuurlijk niet ideaal als je je nieuwe stadion opent en het dak van de eretribune blijkt zo lek als een mandje te zijn, terwijl het water op het kunstgrasveld blijft staan en er op het veld een merkwaardige water/vocht-bubbel ontstaat... Het leek de Teletubbie-heuvel wel.

K.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 10:30 am

Zielige club dat Zwolle.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 27, 2008 10:37 am

Kowalczyk schreef:Zélfs als je in ogenschouw neemt dat het een ongedwongen afscheidspotje was, en dan ook nog bij noodweer, vond ik met name Ogararu, Kennedy en Perez onaanvaardbaar slecht. En Rommedahl eigenlijk ook.
Tja, Ajax heeft geen topkwaliteit in huis en dan druk ik me voorzichtig uit. Gisteravond kon je mooi het verschil zien tussen top en middelmaat. Die jongens van Stam waren zoveel slimmer, die hebben de techniek om over de bal te kijken.
Van Perez valt me dat het meest tegen. Zoals hij gisteren liep te voetballen, dat kan 'ie toch gewoon niet ménen...? Dan kan 'ie wel knorrig gaan doen over het feit dat Ajax nieuwelingen heeft gehaald is voor 'zijn' posities, maar god-nondeju... het is toch niet normaal meer? Die man wordt onderhand echt onhoudbaar bij deze club.

Onderhand? Perez is een dweil van een speler. Had HtC groot gelijk in.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 10:38 am

Kleine correctie: dit was niet de opening van het nieuwe stadion, want het is nog niet eens af. Neemt niet weg dat het er allemaal vrij armetierig uit zag.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 10:44 am

joey schreef:Tja, Ajax heeft geen topkwaliteit in huis en dan druk ik me voorzichtig uit.
Tot die conclusie kwamen we 8 jaar geleden ook al Joey. Dit Ajax kan gewoon niet met backs van het kaliber Slijngaard en Ogararu op de proppen komen. Er moet gewoon nog een verdediger bijkomen en het liefst nog een middenvelder.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 27, 2008 10:51 am

Het is ook geen schande; het is nu eenmaal heel moeilijk voor Ajax om kwaliteit binnen te halen. Maar we moeten wel realistisch zijn en ons geen rad voor ogen draaien. Anders valt het straks weer zo tegen.

Punt is dat we in de verdediging en eigenlijk ook op het middenveld sterkhouders nodig hebben. Geen twijfelgevallen. Ik zie Gabri en Lindgren de boel niet dichthouden op het middenveld, zeker niet gezien de tactische kwaliteiten van de spelers die achter hen lopen. Maar als ik dat zeg, ben ik de azijnzeiker. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 27, 2008 10:54 am

Nee hoor, je mag uiteraard de vinger op de zere plek leggen. Ik vond/vind alleen dat de laatste maanden vrijwel al je Ajaxgerelateerde posts heel negatief en bijna fatalistisch zijn. Als ik jou moet geloven zijn we redding voorbij
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 10:55 am

Joey, ten eerste vind ik dat je Lindgren tekort doet. Prima voetballer. Daarnaast vind ik je geen azijnzeiker vanwege je mening, maar ik vind jou een zeikerd omdat je die mening 30 keer per dag ventileert. En zeker omdat je weet dat Ajax op het moment niet in een situatie zit dat het zomaar een topverdediger haalt. Ik vind je zelfs naief, want elke keer hoop je toch op de komst van een goede verdediger, terwijl je weet dat de scouting niet ineens in 3 weken tijd wel pareltjes kan afleveren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 27, 2008 10:56 am

Maar ben je het met me eens, Luuk?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jul 27, 2008 10:56 am

Fatalistisch? Mwah. Ik vond joey juist iets te positief, vooral over de voorhoede. De problemen lagen door het hele elftal.
Nu gelukkig niet meer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 10:56 am

Overigens zag ik nu wel dat die Martina het ook erg moeilijk gaat krijgen om aan te haken. Favalli had niets te duchten van die jongen. Is geen schande, want Favalli kan er wel wat van, maar toch.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo jul 27, 2008 10:57 am

Ik vond overigens dat Donald voor het eerst een glimp van zijn schijnbare talent liet zien gister. Heb hem vaak afgezeken, maar hij speelde gister als een van de weinigen een fatsoenlijke wedstrijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 11:01 am

goodfella schreef: vind je zelfs naief, want elke keer hoop je toch op de komst van een goede verdediger, terwijl je weet dat de scouting niet ineens in 3 weken tijd wel pareltjes kan afleveren.
In 3 weken? Ze hebben al 3 jaar de tijd, hoor.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jul 27, 2008 11:01 am

joey schreef:Maar ben je het met me eens, Luuk?
Ik ben het deels met je eens. Ja, ik denk dat onze verdediging niet sterk genoeg is, maar ik vind niet dat de verdediging sec de schuld is aan de tegendoelpunten van afgelopen seizoen. Aanval en middenveld afgelopen seizoen waren tactisch helemaal nergens, er kwamen tegenstanders uit alle hoeken en gaten op onze verdediging afstormen. Als het middenveld en de voorhoede beter staan, komt er ook monder druk op de verdediging. Ajax was afgelopen seizoen los zand, ik ben ervan overtuigd dat als van Basten er een team van weet te maken onze verdedigers helemaal niet zo dramatisch blijken als afgelopen seizoen soms leek. En ik heb er wel vertrouwen in dat van Basten dat gaat lukken.
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 11:03 am

Peter schreef:
goodfella schreef: vind je zelfs naief, want elke keer hoop je toch op de komst van een goede verdediger, terwijl je weet dat de scouting niet ineens in 3 weken tijd wel pareltjes kan afleveren.
In 3 weken? Ze hebben al 3 jaar de tijd, hoor.
En dat neem je nu van Basten kwalijk? Grappig hoe naief mensen toch kunnen zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 11:09 am

Ik vind het mooi dat we in het geval van Cvitanich opeens vBasten en Schippie de credits geven voor het tijdig aantrekken van deze spits. Die jongen zal bekeken zijn in februari-maart, namelijk. Bij verdedigers ligt dat dan weer anders, want daar redeneren we pas vanaf het moment dat vBasten en Schip ook daadwerkelijk in dienst zijn getreden, Neemt niet weg dat ik me nog steeds laat verrassen. Het geld lijkt een struikelblok te worden, maar goed.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo jul 27, 2008 11:11 am

Werden ze niet door derden op het spoor van Cvitanich gezet?

Daarnaast denk ik dat Ajax nog steeds een miljoen of 7 te besteden heeft.

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » zo jul 27, 2008 11:27 am

Wat mij enorm opviel in dit potje is totale gebrek aan enige vorm van creativiteit. Op de momenten dat Team Stam inzakte wist Ajax, in mijn optiek, absoluut niet wat te doen. Baltempo ging omlaag ene die balletjes breed waren niet aan te slepen.

Wat een heerlijk moet het zijn wanneer je snelheid hebt van een Overmars.

Plaats reactie