Ajax - Willem II 16-3-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 3:30 pm

Toen wel. Afgelopen zomer niet.

Laten we wel wezen, AZ zal nooit een speler die het niet kwijt wil naar Ajax laten vertrekken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 17, 2008 3:50 pm

joey schreef:Ach, LVG liet niet voor niets Perez zonder problemen naar Ajax gaan. De speler heeft veel beperkingen. Bepaalde journalisten hebben vorig jaar een beetje stemming gemaakt en Perez uitgeroepen tot slachtoffer. Geheel ten onrechte mijns inziens. Inmiddels heeft hij ook bij PSV en nu terug bij Ajax op de bank plaats mogen nemen.
Mwah, mijn gevoel zegt dat jij meer een hekel aan Perez hebt omdat ie eens een keer iets geroepen heeft dan aan wat Perez ( niet ) op het voetbalveld laat zien..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 17, 2008 3:51 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:My God, als we woensdag weer zo spelen, worden we opgevreten door de sluipmoordenaars van PSV.
Dat riep je ook voor NAC - Ajax.
Klopt. En gelukkig speelden we in die (derde) wedstrijd tegen NAC zowaar met wat passie, zodat er een zwaar bevochten zege werd behaald. Maar denk jij dat we met de instelling en het veldspel van zondag drie punten gaan halen in Eindhoven?

Wie zegt dat er een hosannastemming hangt mbt het spel van Ajax?
Steeds als ik thuis kwam uit de Arena en op AT mijn ongenoegen uitte over het vertoonde spel kreeg ik nogal wat reacties te lezen dat we toch met ruime cijfers gewonnen hadden, dus dat er wel wat positiever mocht worden gedaan. Ik zie dat echter niet zo zitten, met het veldspel van dit seizoen op mijn netvlies.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 17, 2008 5:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:My God, als we woensdag weer zo spelen, worden we opgevreten door de sluipmoordenaars van PSV.
Dat riep je ook voor NAC - Ajax.
Klopt. En gelukkig speelden we in die (derde) wedstrijd tegen NAC zowaar met wat passie, zodat er een zwaar bevochten zege werd behaald. Maar denk jij dat we met de instelling en het veldspel van zondag drie punten gaan halen in Eindhoven?
Denk jij dat psv met de instelling en het veldspel van afgelopen zondag 3 punten pakt? Denk jij dat Roda JC met de instelling en het veldspel van Sparta - Roda JC van Ajax zou hebben gewonnen?

Wat een ongelofelijk als, maar, want, dan verhaal weet jij wekelijks op te rakelen. En dan krijg je inderdaad vanzelf wel eens gelijk. Je zegt het zelf al, als Ajax geen passie zou hebben gehad in Breda was het gewoon weer 4-1 voor NAC geweest, maar dat was nu eenmaal niet het geval. Dus ik wacht even rustig af tot woensdag hoeveel zin Ajax erin heeft.


Wie zegt dat er een hosannastemming hangt mbt het spel van Ajax?
Steeds als ik thuis kwam uit de Arena en op AT mijn ongenoegen uitte over het vertoonde spel kreeg ik nogal wat reacties te lezen dat we toch met ruime cijfers gewonnen hadden, dus dat er wel wat positiever mocht worden gedaan. Ik zie dat echter niet zo zitten, met het veldspel van dit seizoen op mijn netvlies.[/quote]

Ah, weer zo'n raar verhaal. Ten eerste hoor ik je nooit over het feit dat psv maar ternauwernood van Willem II en Excelsior won, maar je weet daar wel de conclusie aan te verbinden dat Ajax kansloos is aankomende woensdag. Maar jouw redenatie zal wel zo zijn dat Ajax niet beter kon tegen Willem II en dat psv op slechts 1% speelde tegen Excelsior. Toch?

Ik heb Ajax eigenlijk nog nooit een goede wedstrijd zien spelen tegen een `kleintje` in al die 10+ jaar dat ik ze zie voetballen. Dan is Ajax weer te slap en dan had de tegenstander er weer geen zin in.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma mar 17, 2008 5:47 pm

Zou toch weten wie die hosanna mensen zijn, want als je niet zag dat het gisteren weer een behoorlijk knudde niveau was volg je geen voetbal..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 17, 2008 5:50 pm

Daniel_vT schreef:Zou toch weten wie die hosanna mensen zijn, want als je niet zag dat het gisteren weer een behoorlijk knudde niveau was volg je geen voetbal..
Volgens WkCdW hangt er een hosanna stemming ten aanzien van het voetbal als Ajax gewonnen heeft. Volgens mij moet WkCdW het verschil tussen blijdschap vanwege de winst en tevredenheid vanwege het vertoonde voetbal maar eens los van elkaar willen zien. ;-)

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 17, 2008 5:52 pm

Natuurlijk was het spel dramatisch. Dat ontkennen heeft geen zin. Maar woensdag hebben we een kans om psv een serieuze tik te geven en kunnen we eventueel voor het eerst in 4 seizoenen kampioen worden.

Er staat woensdag veel op het spel. Prestige, eer en de landstitel. Misschien spelen we belabberd, maar we kunnen op zijn minst een gezonde instelling verwachten van ons Ajax. Kom op jongens, schop die kut boeren over het hek!

Voor Ajax! Voor de supporters!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 17, 2008 5:55 pm

Nihad schreef:Natuurlijk was het spel dramatisch. Dat ontkennen heeft geen zin. Maar woensdag hebben we een kans om psv een serieuze tik te geven en kunnen we eventueel voor het eerst in 4 seizoenen kampioen worden.

Er staat woensdag veel op het spel. Prestige, eer en de landstitel. Misschien spelen we belabberd, maar we kunnen op zijn minst een gezonde instelling verwachten van ons Ajax. Kom op jongens, schop die kut boeren over het hek!

Voor Ajax! Voor de supporters!
Dit is inderdaad de realiteit. Zeiken over het spel heeft sowieso geen enkele zin meer, want het is al maandenlang huilen met de pet op en daar gaan die laatste competitiewedstrijden echt geen verandering in brengen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 17, 2008 8:19 pm

goodfella schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
goodfella schreef: Dat riep je ook voor NAC - Ajax.
Klopt. En gelukkig speelden we in die (derde) wedstrijd tegen NAC zowaar met wat passie, zodat er een zwaar bevochten zege werd behaald. Maar denk jij dat we met de instelling en het veldspel van zondag drie punten gaan halen in Eindhoven?
Denk jij dat psv met de instelling en het veldspel van afgelopen zondag 3 punten pakt? Denk jij dat Roda JC met de instelling en het veldspel van Sparta - Roda JC van Ajax zou hebben gewonnen?

Wat een ongelofelijk als, maar, want, dan verhaal weet jij wekelijks op te rakelen. En dan krijg je inderdaad vanzelf wel eens gelijk. Je zegt het zelf al, als Ajax geen passie zou hebben gehad in Breda was het gewoon weer 4-1 voor NAC geweest, maar dat was nu eenmaal niet het geval. Dus ik wacht even rustig af tot woensdag hoeveel zin Ajax erin heeft.


Wie zegt dat er een hosannastemming hangt mbt het spel van Ajax?
Steeds als ik thuis kwam uit de Arena en op AT mijn ongenoegen uitte over het vertoonde spel kreeg ik nogal wat reacties te lezen dat we toch met ruime cijfers gewonnen hadden, dus dat er wel wat positiever mocht worden gedaan. Ik zie dat echter niet zo zitten, met het veldspel van dit seizoen op mijn netvlies.
Ah, weer zo'n raar verhaal. Ten eerste hoor ik je nooit over het feit dat psv maar ternauwernood van Willem II en Excelsior won, maar je weet daar wel de conclusie aan te verbinden dat Ajax kansloos is aankomende woensdag. Maar jouw redenatie zal wel zo zijn dat Ajax niet beter kon tegen Willem II en dat psv op slechts 1% speelde tegen Excelsior. Toch?

Ik heb Ajax eigenlijk nog nooit een goede wedstrijd zien spelen tegen een `kleintje` in al die 10+ jaar dat ik ze zie voetballen. Dan is Ajax weer te slap en dan had de tegenstander er weer geen zin in.
Hoe PSV speelt, met welke instelling, of welke andere club dan ook, interesseert me helemaal (maar dan ook echt he-le-maal) niks. Niente. Noppes. Nada. Ik kijk niet naar verwachtingspatronen van andere clubs. Die support ik niet. Ajax wel. En voor deze club moét de lat hoog liggen. Hoger dan voor andere clubs. Arrogantie wellicht, maar dat is een van de kernpunten van Ajax: niet alleen willen winnen, maar ook met mooi spel. Dát is voor mij, alweer heel erg lang geleden, reden om Ajax-supporter te worden. Dat betekent dat ik blij ben als we winnen, maar ontevreden over het spel, zeker als er (al jarenlang) geen enkele verbetering inzit.

En dat is het volgende punt, de kern: als je kut voetbalt, win je geen noemenswaardige prijzen. Er zit namelijk wel degelijk een verband tussen goed veldspel en goede resultaten. We wachten alweer 4 jaar op een landstitel. En het is geen onrealistische gedachte dat het er minimaal 5 worden. En dat geeft extra chagrijn; als je kijkt tegen wie we punten laten liggen en thuis- én uitwedstrijden.

Dan kan ik wel yippie-ka-yee roepen, als Spartadoelman Westerveld besluit zijn lenzen niet in te doen, de kakkerlakken bedenken dat lekker door het centrum uitverdedigen heel 2008 is, dat Excelsior een extra ATV-dagje opneemt en dat Willem II pech heeft door twee zware blessures. Maar het levert toevalsvoetbal op. Wanneer modale clubs (Excelsior, Sparta, VVV, noem ze maar op) een beetje strijd leveren, levert ons dat (dit jaar in de uitwedstrijden) puntverlies op. Omdat we niet goed -geconcentreerd zo je wilt- spelen. En zo spelen we thuis ook, alleen hebben we dan dus de mazzel die ik hierboven met enige voorbeelden heb gelardeerd.

Zodoende: ik blijf lekker zeiken. Als we winnen met slecht spel. Vergeef me. Ik doe dat al meer dan 25 jaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma mar 17, 2008 8:49 pm

Ik word liever kampioen met slecht spel dan dat we weer de play-offs in moeten. Sorry, maar zo ben ik.

Maar Weekend Cees, jij mag best chagerijnig zijn als Ajax alsnog de schaal pakt. Ik drink dat biertje wel voor je op het Leidse.

Ik ben allang heel erg blij dat we alsnog ergens om spelen. Tegen Sparta thuis kon ik het niet eens op brengen om te juichen voor een goal omdat we toch nergens om voetbalden.

Het boeit mij geen reet hoe bloempot Adrie het gaat doen, maar woensdag moeten we winnen. Met het mes tussen de tanden het veld op. Daarna pakken we Heerenveen, Twente en Groningen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 17, 2008 8:55 pm

Allemachtig...

Lees eens wat ik zeg: natuurlijk wil ik die landstitel binnenhalen, maar dat lijkt niet realistisch, vanwege het zeer wisselvallige en bovendien slechte spel! Als die landstitel er toch komt, hang ik - bij wijzen van spreken - in de hekken!

Maar als je voor goede resultaten met name afhankelijk bent van de wijze waarop je tegenstander je tegemoet treedt, (slap = 3 punten, met het mes tussen de tanden = puntverlies) heb je het niet in eigen hand of er gewonnen wordt of niet. En dus loop ik te zeiken als we (inmiddels helaas gewoontegetrouw) slecht spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie