FC Twente - Ajax (23-3-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 23, 2008 8:28 pm

Pisvee is terecht kampioen en zeker niet de scheidrechters alleen moet die Kut Knvb eens de hand in eigen boezem steken met al die verwende mannetjes als Jeu Sprenger en Kessler en kuikelenberg . :kots:

Nou Harm en alle Pisvee aanhang gefeliciteerd met alweer jullie vierde titel op rij. Jullie mogen wel een standbeeld oa gaan neerzetten voor Gomez want die maakt het verschil en Appelflay en Marcellist zijn toch spelers die ik graag bij Ajax had zien spelen. Maar ja wij zijn de club die de kroonjuwelen (Sneijder Zlatan etc etc ) liever verkopen dan dat we het publiek weer vertrouwen geven in een goed beleid en Ajax voetbal.

Voor de niet kenner pressievoetbal tegenstander vastzetten en technische hoogstandjes en bij het veld betreden al met 1-0 voorstaan voor dat de wedstrijd begint. Noem het maar de Meer sfeer.

Ajax heeft alle spelers verkocht die het verschil hadden kunnen maken.
Het beleid is al jaren gebaseerd op passanten trainers, spelers, de kantine juffrouw, directeur Piet, directeur Jakkes, Directeur Fontein ,Directeur sus of zo Commisies 2000 Commissie 2008 , en waarschijnlijk commisie 2010 als Marco als de zoveelste trainer de laan is uitgestuurd.


Je vraagt je soms af wat je met zo'n wanbeleid en de onterecht hoge verwachtingen als Ajax supporter je nog boeit,


Ik ben er voorlopig klaar mee :00001595.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo mar 23, 2008 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:29 pm

Toppie schreef:Pisvee is terecht kampioen en zeker niet de scheidrechters alleen moet die Kut Knvb eens de hand in eigen boezem steken met al die verwende mannetjes als Jeu Sprenger en Kessler en kuikelenberg . :kots:
:confused.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 23, 2008 8:30 pm

We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 23, 2008 8:32 pm

Beloki schreef:
Toppie schreef:Pisvee is terecht kampioen en zeker niet de scheidrechters alleen moet die Kut Knvb eens de hand in eigen boezem steken met al die verwende mannetjes als Jeu Sprenger en Kessler en kuikelenberg . :kots:
:confused.gif:
Ik bedoel daarmee dat de scheidsrechters het verschil jaarlijks in wedstrijden soms te vaak beinvloeden. En Pisvee heeft gewoon de meeste wedstrijden beter gespeeld en gewonnen en idd heel zakelijk.
Laatst gewijzigd door Toppie op zo mar 23, 2008 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 23, 2008 8:33 pm

Maar wat hebben Sprenger, Kesler en Uilenberg daar mee te maken?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34416
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo mar 23, 2008 8:38 pm

Harm schreef:
Ramona schreef:
joey schreef:Jullie verdienen het ook, Harm. Jullie zijn duidelijk beter.
Ga toch weg... kampioen van de armoede...zoveel beter vind ik Psv niet, maar sommigen kunnen enkel negatief denken! :excited.gif:
En dit vind ik dan weer gelul. Dat gezeik over kampioen van de armoede. Dit is gewoon het niveau van de competitie in Nederland. Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.
Zou ook voor AJAX gelden...en PSV kijk ik idd niet voor mijn plezier; sorry... :blush.gif:

Verder over het hele jaar gezien geniet ik toch vaker van het spelleke dan dat ik baal; dus...neuj...volgend jaar zeker weer... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 8:38 pm

Monkey Tonk schreef:We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.
Ik denk dat de supporters naar kunst streven, maar Ajax als club allang niet meer. Als ik kijk naar de ontwikkeling van Ajax in de laatste jaren, dan zie ik meer ontwikkelingen dat ze het systeem uit Eindhovn proberen te kopieren, dan dat ze de eigen filosofie nieuw leven in willen blazen.

Misschien dat Van Basten iets wil herstellen, maar ook hij zal gewoon moeten presteren, want volgend jaar moet Ajax weer gewoon kampioen worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 23, 2008 8:39 pm

Monkey Tonk schreef:We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.
Nou, volgens mij is AJAX al meer dan 10 jaar uitgeschildert ..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 8:44 pm

Kowalczyk schreef:
Harm schreef:Als je echt vindt dat PSV kampioen van de armoede is, dan moet je je gewoon van het voetbal afkeren, want dan heb je in Nederland niks te zoeken.
Niet met je eens.

Er zijn genoeg seizoenen geweest dat ik het seizoen in Nederland heel behoorlijk vond, en daar zaten óók jaren tussen waarin PSV kampioen werd.

Dit seizoen vond ik het gewoon belabberd. Echt abominabel slecht. Verkeerde passes, schutterende verdedigingen, traag geschuif, hulpeloos geploeter. Geen enkele van de topclubs had echt de macht om een degradatiekandidaat bij de strot te pakken en te demonstreren dat er zoiets als een wezenlijk kwaliteitsverschil bestaat.

Ik vergelijk het Nederlandse voetbal hier dus niet met de buitenlandse competities, maar met onze éigen standaard. Ik vond het slecht, niet zozeer in vergelijking met Engeland of Spanje, maar in vergelijking met het Nederlandse voetbal van vijf jaar geleden (dus niet eens zozeer met de periode 1992-1996 waarin wij Ajacieden nogal verwend zijn geweest).

K.
En niet geheel vreemd is die teloorgang gekomen met het invoeren van de playoffs. Ik ben het helemaal met jullie eens dat er weinig te genieten valt van het spel van PSV. Alleen de thuiswedstrijden tegen Feyenoord en Groningen (en die tegen Roda :blush.gif: ) viel er te genieten in het PSV stadion (heerenveen en AZ gingen ook wel). Maar PSV heeft bijna het gehele seizoen een dubbel programma gedraaid. Ik snap best dat je dan berekenend gaat voetballen. Het seizoen is lang en er is bijna geen tijd om bij te komen. Ik denk dat dit PSV in staat is om het merendeel van de tegenstanders in de Eredivisie van het veld te spelen zoals het gisteren met Groningen gebeurde. Maar was PSV dan ook zo ver gekomen in de competitie en in Europa? De kans was dan veel groter geweest dat de spelers fysiek gewoon uitgeput waren in januari. Dan sta je dus met lege handen wanneer de prijzen verdeeld worden. De selectie is niet breed genoeg (of men is te afhankelijk van een paar spelers) om een rotatiesysteem in te zetten.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 8:44 pm

Het is ook de vraag of je als voetbal club naar kunst moet streven. Misschien dat je dat streven kunt hebben in landen als Engeland, Italie of Spanje, maar in Nederland zul je inderdaad dat zakelijke moeten hebben.

Hoe erg dat misschien voor de supporters ook is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 23, 2008 8:45 pm

Voetske schreef:
Monkey Tonk schreef:We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.
Nou, volgens mij is AJAX al meer dan 10 jaar uitgeschildert ..
Er wordt druk gevingerverfd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mar 23, 2008 8:46 pm

Voetske schreef:
Monkey Tonk schreef:We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.
Nou, volgens mij is AJAX al meer dan 10 jaar uitgeschildert ..



Volgens mij Rembrand en Vermeer al 100 en 200 jaar geleden , en die leveren tenminste nog wat op :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 23, 2008 8:46 pm

Frank schreef:Het is ook de vraag of je als voetbal club naar kunst moet streven. Misschien dat je dat streven kunt hebben in landen als Engeland, Italie of Spanje, maar in Nederland zul je inderdaad dat zakelijke moeten hebben.

Hoe erg dat misschien voor de supporters ook is.
Hoe denk jij dat Oranje rondom de wereld gezien wordt?

Die oorsprong van het totaalvoetbal ligt bij Ajax. De rest van het Nederlandse voetbal profiteert van die uitstraling.

Ik heb verder niks tegen zakelijk. Maar als kijkspel vind ik voetbal niks zonder 'het streven'.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo mar 23, 2008 8:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:47 pm

Waarom moet je in Nederland wel dat zakelijke hebben, Frank? In beginsel verschillen we toch niet van andere landen? Wat MT kunst noemt, is in ieder geval goed voetbal. Dat heb je sowieso nodig om mee te dingen met de grote jongens. In hoeverre dat dan weer avontuurlijk is hangt af van de soort spelers die je hebt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 8:50 pm

Vind jij dan dat andere landen dat zakelijke niet hebben?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 23, 2008 8:52 pm

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
Monkey Tonk schreef:We streven naar kunst. In Eindhoven is men zakelijker. Bij ons levert dat hele periodes op waarin het nergens op lijkt. Maar als het licht wel doorkomt heb je meteen een elftal als een Vermeer of een Rembrandt. Die worden over de hele wereld bewondert. Die spreken tot de verbeelding. Daarom is Ajax een naam in de wereld en psv niet. Je kunt niet altijd een meesterwerk verwachten. Het gaat om het streven.

Ik vind het te hockey-achtig om psv te feliciteren met een kampioenschap dat bereikt werd met voetbal dat bij ons onaarvaardbaar is. Als je Ajax aan een hoge standaard houdt, waarom dan niet de concurrentie? Ik kan alleen maar mijn schouders ophalen over dit soort voetbal.
Nou, volgens mij is AJAX al meer dan 10 jaar uitgeschildert ..
Er wordt druk gevingerverfd.
Ik snap je uitleg wel.Maar als je primair alleen naar het AJAX spel kijkt van +- meer als tien jaar nu, dan zie je het jaar in jaar slechter worden, af en toe een jaar er tussen waar het induvidu nog wat voor sensatie zorgt, b.v. zo'n Zlatan ).Psv is niet om aan te zien, ach, dat aan te zien zetten we dan ook af tegen onze goede jaren.

Wat AJAX heden ten dagen op de mat laat zien mag eigenlijk geen naam hebben ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo mar 23, 2008 8:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 23, 2008 8:56 pm

Harm schreef:Vind jij dan dat andere landen dat zakelijke niet hebben?
Nu moet je zakelijk en slecht niet met elkaar verwarren, maar Frank stelde dat het in het buitenland niet per se nodig is om zakelijk te zijn en in Nederland wel. Dat stelde ik aan de kaak.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 23, 2008 9:09 pm

Als Ajacied!

Hoe het voetbal er over tien jaar uitziet weet ik niet! Ik weet wel dat Ajax "een naam" is en psv niet! Ik kom privé (dus ik heb alle tijd) zeker vijf keer per jaar in het buitenland, gewoon een vakantie (mijn vrouw zit in het onderwijs!) en om de een of andere reden komt voetbal regelmatig ter sprake.

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een buitenlander "psv" zei, of feyenoord! Het woord "Ajax" komt altijd spontaan!

Ik vraag wel eens verder, iets als "Ken je Willy v.d. Kuilen"? Niemand kent "Mister-psv"; niemand kent Eström. Gomes, Nilis, Affellay!

In het buitenland kent iedereen Ajax.

De vraag: "psv is het Olympique Lyon van Nederland". Ik denk dat, op basis van huidige kennis, psv de komende tien jaar acht keer kampioen van Nederland wordt (kwestie van Philips!) Waar staat Ajax over tien jaar? Ajax zal nooit over het geld van psv/Philips beschikken! Belanden we op niveau-Reims/Nottigham Forest?

Lionel
Berichten: 47453
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 23, 2008 9:12 pm

Dat geld van PSV is allang niet meer interessant. Ajax verdient meer aan sponsoring. Laatst nog een heel artikel over in de VI. Dat Philips juist onderbetaald
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 23, 2008 9:25 pm

Voetske schreef:
Wat AJAX heden ten dagen op de mat laat zien mag eigenlijk geen naam hebben ...
Heeft het ook niet. Een nietszeggende bladzij die als papierprop in de prullenmand eindigt. Opnieuw beginnen.


Met Cruijff weer terug had ik goede hoop op een spoedig herstel. Zo'n injectie had Ajax hard nodig, en die werkt zo tien jaar door. Zonder Cruijff heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo mar 23, 2008 9:57 pm

Rishi schreef:Dat geld van PSV is allang niet meer interessant. Ajax verdient meer aan sponsoring. Laatst nog een heel artikel over in de VI. Dat Philips juist onderbetaald
Inderdaad. Als je met zulke Calimero-argumenten aankomt, dan snap je het echt niet.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mar 23, 2008 10:05 pm

Demosthenes schreef:Als Ajacied!

Hoe het voetbal er over tien jaar uitziet weet ik niet! Ik weet wel dat Ajax "een naam" is en psv niet! Ik kom privé (dus ik heb alle tijd) zeker vijf keer per jaar in het buitenland, gewoon een vakantie (mijn vrouw zit in het onderwijs!) en om de een of andere reden komt voetbal regelmatig ter sprake.

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een buitenlander "psv" zei, of feyenoord! Het woord "Ajax" komt altijd spontaan!

Ik vraag wel eens verder, iets als "Ken je Willy v.d. Kuilen"? Niemand kent "Mister-psv"; niemand kent Eström. Gomes, Nilis, Affellay!

In het buitenland kent iedereen Ajax.

De vraag: "psv is het Olympique Lyon van Nederland". Ik denk dat, op basis van huidige kennis, psv de komende tien jaar acht keer kampioen van Nederland wordt (kwestie van Philips!) Waar staat Ajax over tien jaar? Ajax zal nooit over het geld van psv/Philips beschikken! Belanden we op niveau-Reims/Nottigham Forest?
Wow, Demosthenes, ben jij ergens in de jaren tachtig blijven steken? Heeft er wel alle schijn van. Ajax heeft al járen veel meer geld ter beschikking dan PSV.

Het grappige is dat Ajax het beter deed dan PSV toen ze in Eindhoven meer geld hadden en PSV het beter doet nu we in Amsterdam meer geld hebben. Bizar eigenlijk.
***

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mar 23, 2008 10:12 pm

Kwestie van "geld maakt niet gelukkig"? :icon_wink.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59077
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 24, 2008 8:36 am

STREEP DOOR HOOFDPRIJS

ENSCHEDE, maandag

De toegevoegde tijd tikte al weg. Urby Emanuelson bekommerde zich om een geblesseerde tegenstander. Amicaal stak hij de helpende hand uit. Ondertussen voetbalde FC Twente gewoon door en maakte Eljero Elia het winnende doelpunt (2-1). „Typerend”, zei Adrie Koster over het optreden van zijn linkermiddenvelder. Emanuelson stond gisteren, en niet voor het eerst, model voor een ploeg die geen moment de indruk wekte dat er misschien nog wat te halen viel. Ajax is dit seizoen in alle geledingen een parodie op een topclub. Daarom ging er in Enschede een dikke streep door het kampioenschap.

Ajax blijft falen op cruciale momenten en wat nog het meest kwalijk is: opnieuw werd er geklaagd over een slappe instelling. „We wisten hoe belangrijk deze wedstrijd was. Dan is dit onverklaarbaar”, vond Koster, die inmiddels ook geconstateerd zal hebben dat deze generatie spelers – vier of vijf uitzonderingen daargelaten – te licht is voor topvoetbal.

Marco van Basten zal dus de bezem door de selectie moeten halen, of in mentaal opzicht een wonder moeten verrichten. Wat eveneens kenmerkend is: de bank werd bezet door Samuel Kuffour, Kennedy Bakircioglu, Leonardo, Dennis Rommedahl, George Ogararu en Kenneth Perez. De Spanjaarden Albert Luque en Ismael Urzaiz zitten al weken niet bij de selectie. Aanvoerder Edgar Davids werd na een bedroevende eerste helft gewisseld. Kortom, het aankoopbeleid van de laatste jaren heeft Ajax veel geld gekost, maar weinig opgeleverd.

Davids mopperde op alles en iedereen, meestal op Emanuelson. Het was een fase waarin Ajacieden lukraak – met links, rechts of ordinair met de punt – ballen over de zijlijn trapten: een gênant schouwspel. En dat terwijl FC Twente zelf ook pas later op gang kwam. Daardoor viel de eerste helft tegen. Koster besloot offensiever te gaan spelen, met Leonardo als invaller. Het resulteerde meteen in twee mogelijkheden, maar al snel maakte FC Twente weer aanspraak op de overwinning. Niet met verfijnd, maar met vurig voetbal en daar stond Ajax bij te kijken. „Apathisch”, noemde Koster het.

Aan alle doelpunten zat een apart verhaal vast. Ajax opende fortuinlijk de score toen Douglas de bal in zijn eigen doel kopte. Een sof voor de pas 19-jarige Braziliaan, die Klaas-Jan Huntelaar stoïcijns uitschakelde maar twee momenten van onoplettendheid kende.

FC Twente kwam langszij terwijl Leonardo met veel misbaar geblesseerd op de grond lag. Luke Wilkshire schoot raak. Ajax was woest, maar nergens staat tegenwoordig dat je de bal over de lijn moet schieten. Je zou hoogstens kunnen betogen dat het niet erg sportief is, maar dat is weer hypocriet. Het was namelijk John Heitinga, die eerder de bal teruggaf aan de tegenstander, maar dit zo hard deed, dat doelman Sander Boschker met veel moeite een treffer kon voorkomen. „Dat was niet netjes”, gaf Heitinga eerlijk toe. „Ik had het anders moeten doen. Maar ik heb een hekel aan verliezen.” De laatste landstitel vierde hij in 2004. „Veel te lang geleden voor een club als Ajax.”

Waar de Amsterdammers zich wél over mochten beklagen, was de slechte beslissing van arbiter Jack van Hulten (alsmede zijn makke assistent) om een paar minuten voor tijd geen strafschop te geven na de val van Luis Suarez. Boschker ging voor twee benen, niet voor de bal. Duidelijker kon bijna niet. „Luis heeft een reputatie, dat weet ik, maar dan nog moet een scheidsrechter gewoon constateren wat hij ziet”, aldus Koster, die verder ook wel besefte dat hij daar de nederlaag niet op mocht afwimpelen.

De twee onzichtbare invallers George Ogararu en Kenneth Perez lieten Wilkshire lopen. Emanuelson hing de barmhartige Samaritaan uit en vervolgens prikte Elia de bal langs Dennis Gentenaar. De linkerspits (ex-ADO) had afgelopen zomer al een akkoord met Ajax (lees: technisch directeur Martin van Geel) maar koos na een gesprek met Henk ten Cate toch voor FC Twente. Zulke pijnlijke verhalen kunnen er ook nog wel bij. „We kunnen ons opmaken voor de play-offs”, sprak Koster zacht. En zelfs dat valt nog te bezien, want wie durft nog te beweren dat Ajax overeind blijft in Heerenveen en Groningen?

FC Twente - Ajax 2-1 (0-0). 63. Douglas 0-1 (e.d.), 70. Wilkshire 1-1, 90. Elia 2-1. Scheidsrechter: Van Hulten. Toeschouwers: 13.250. Gele kaart: El Ahmadi, Elia, Heubach (FC Twente), Silva, Vermaelen, Lindgren (Ajax).
De T.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » ma mar 24, 2008 9:31 am

Jansma schreef:ik ben naturlijk dood serious :hypocrite.gif:

ben benieuwd wat hij weet te vertellen na het volgend punt verlies...
zelfde verhaal als zoveel trainers voor hem?
Ja dus. :drecul.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie