SC Heerenveen - Ajax (29-03-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 29, 2008 10:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Gefelies Moontje!

Dat puntverlies van PSV geeft toch weer wat chagrijn. Achterstand van 5 punten, en als je dan kijkt waar we zoal punten verloren hebben... Wederom volstrekt onnodig de landstitel verspeeld.
Thnx Cees...jij ook! :ajaxscarf.gif:


Helaas heeft NEC ze niet meer pijn gedaan; was terecht geweest...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 29, 2008 10:53 pm

Het chagrijn zit hem natuurlijk ook in de niet gegeven penalty tegen Fc Twente, dan had je nu wellicht op 2 punten gestaan ..

En ook deze blinde Vink ging weer goed de mist in om die Grindheim geen 2e gele kaart te geven ... en A3 had weer een goede wissel .. manman wat een oetlul ...

Verder had Suarez vandaag eindelijk een paar momenten dat ie niet dacht dat hij alleen op het veld staat.KjH zijn kwaliteit bewijst, en onze achterhoede weer bewees waarom we geen kampioen zijn geworden ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mar 29, 2008 11:22 pm

Tja, wat moet je zeggen na alleen de samenvatting gezien te hebben! Het kan zijn dat er ± acht kansen van Ajax zijn weggelaten, anders moet ik toch concluderen dat Heerenveen wel erg veel kansen kreeg!

We hebben de punten, we eindigen in de top vijf als we twee keer thuis winnen en ik begreep van Koster dat we daar naar streven, een plek bij de eerste vijf.

Ene Co A. werd afgemaakt toen hij zei dat Ajax zal eindigen bij de eerste ??? vijf??? Nu is dat al een succes!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za mar 29, 2008 11:24 pm

Nee hoor, Demo. Dat is geen succes. Heb jij blije gezichten gezien toen we verloren bij Twente, zodat we ons op de 1e 5 konden richten? Iedereen baalt dat we weer geen kampioen zijn geworden. Niemand op dit forum heeft de top5 ooit als doelstelling voor dit seizoen genoemd. Dus je moet niet zo slap lullen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za mar 29, 2008 11:28 pm

Beloki schreef:Nee hoor, Demo. Dat is geen succes. Heb jij blije gezichten gezien toen we verloren bij Twente, zodat we ons op de 1e 5 konden richten? Iedereen baalt dat we weer geen kampioen zijn geworden. Niemand op dit forum heeft de top5 ooit als doelstelling voor dit seizoen genoemd. Dus je moet niet zo slap lullen.
Slap? Koster zei het voor de wedstrijd! De top-vijf is het doel, nu het doel? Ik heb niet de indruk dat het "Ajax-zonder-beleving" iets meer nastreefde.

Geen blije gezichten nat Twente? Heb ik daar iets over geschreven?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za mar 29, 2008 11:31 pm

Als je geen kampioen meer kan worden, strijd je voor plaats 2 t/m 5. Rekenen kunnen we allemaal.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za mar 29, 2008 11:35 pm

Ben toch maar gegaan vandaag. Was al met al wel een gezellige avond, niet dat het iets uitmaakt..Maar toch.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2008 7:12 am

LucaS schreef: Nee hoor, ik hou pas op met erin geloven als het niet meer kan. Ik zie niet in waarom PSV die punten niet zou kunnen verliezen
Zo denk ik ook. PSV moet nog 5 punten pakken, want ze hebben een minder doelsaldo dan Ajax. Tegen het 2e van Groningen scoorden ze weer eens 3 keer, maar voor het overige zijn doelpunten van PSV schaars.

Uiterst wrang om te moeten constateren dat Ajax nu wel kan bikkelen tegen Heerenveen en vorige week als een stel softcocks speelde tegen Twente! :666.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mar 30, 2008 10:01 am

wimpey schreef: Uiterst wrang om te moeten constateren dat Ajax nu wel kan bikkelen tegen Heerenveen en vorige week als een stel softcocks speelde tegen Twente! :666.gif:
Story of Ajax dit seizoen. Ajax buigt (vitesse-uit & psv-uit) om de wedstrijd erna te barsten (psv-thuis & twente-uit). Vervolgens weet men wel in Breda en Heerenveen te winnen. Maar dat zijn dan overwinningen om der keizers baard. Tuurlijk word je op je slofjes kampioen met een goed voetballende ploeg, maar het is dit seizoen vooral een kwestie van blokkeren in het koppie. De concurrent uit Eindhoven buigt wel, maar barst niet. Terwijl het voetbaltechnisch van hetzelfde bedroevende niveau is.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 30, 2008 10:47 am

Grappig, GF. Je verweet me niet zo lang geleden dat ik steeds dergelijke posts plaats. Kennelijk ben je het toch een beetje met eens...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 10:51 am

PSV verliest meer punten tegen kleine clubs dan Ajax, wonderlijk genoeg. Tegen de top 4 (incl az maar even) haalde PSV 18 punten, Ajax 10. Betekent dus dat PSV tegen de kleintjes 2 punten meer verspeelde dan Ajax. Het is jammer dat Ajax niet minimaal gelijkspeelde tegen Twente, want ik denk dat PSV geen 5, maar nog 4 punten gaat verspelen. Maar goed, het is nog niet gedaan
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 11:00 am

LucaS schreef:PSV verliest meer punten tegen kleine clubs dan Ajax, wonderlijk genoeg. Tegen de top 4 (incl az maar even) haalde PSV 18 punten, Ajax 10. Betekent dus dat PSV tegen de kleintjes 2 punten meer verspeelde dan Ajax. Het is jammer dat Ajax niet minimaal gelijkspeelde tegen Twente, want ik denk dat PSV geen 5, maar nog 4 punten gaat verspelen. Maar goed, het is nog niet gedaan
Ligt aan wat je klein noemt. Zo te lezen reken je buiten Ajax en psv nog vijf andere ploegen tot de grote? Betekent dus elf kleintjes!

Ik denk dat de kleintjes de ploegen zijn die tegen degradatie vechten; ik ken de ranglijst onderin niet zo, maar ik denk dan aan excelsior, vvv, Willem II, Heracles, de Graafschap en Sparta Ik weet niet hoeveel punten beide ploegen bij deze verenigingen hebben laten liggen. Zou zo kunnen zijn dat Ajax het tegen die ploegen beter doet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 30, 2008 11:02 am

wimpey schreef:Uiterst wrang om te moeten constateren dat Ajax nu wel kan bikkelen tegen Heerenveen en vorige week als een stel softcocks speelde tegen Twente! :666.gif:
Vind ik scoreboardjournalistiek. Net als tegen Twente was Ajax de onderliggende partij. Echter, nu kregen we wel de strafschop waar we recht op hadden en dat heeft ons gelanceerd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 11:03 am

Och nee, ik bedoelde dat PSV in de 6 wedtsrijden tegen Ajax, Feyenoord en AZ het volle punten aantal haalde, terwijl Ajax op 10 bleef steken. Dat betekent dus dat PSV in de wedstrijden tegen de andere clubs 2 punten minder haalde dan Ajax. In die redenering zijn er dus 14 kleintjes.
Wat ik maar wil zeggen is dat het enige verschil tussen Ajax en PSV de onderlinge confrontaties zijn, waarvan de eerste onterecht door PSV werd gewonnen en de tweede de FC schijtluis tegen FC onwil was. Misschien moet een andere ploeg maar kampioen worden, hoewel dat er niet meer inzit

Edit: Het voelde als een nederlaag, maar PSV Ajax was natuurlijk gelijk. :blush.gif: Dus PSV haalde 16 punten uit die wedstrijden en Ajax 11
Laatst gewijzigd door LucaS op zo mar 30, 2008 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mar 30, 2008 11:03 am

Vind ik scoreboardjournalistiek. Net als tegen Twente was Ajax de onderliggende partij. Echter, nu kregen we wel de strafschop waar we recht op hadden en dat heeft ons gelanceerd.
Uit de samenvatting maak ik ook op dat er maar één ploeg voetbalde. Nu wel een straschop, het was ook niet Suarez die viel. De 2-0 was belangrijk, de 3-1 trouwens viel ook op een aardig moment.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mar 30, 2008 11:47 am

Deze wedstrijd hadden we net zo goed kunnen verliezen. Net zo goed als we die van vorige week hadden kunnen winnen. Veel verschil met de wedstrijd van vorige week zie ik niet.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mar 30, 2008 11:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Grappig, GF. Je verweet me niet zo lang geleden dat ik steeds dergelijke posts plaats. Kennelijk ben je het toch een beetje met eens...
Oh ja?

Het pijnlijke is dat een club als FC Twente tot 2 keer toe de beter voetballende ploeg was tegen Ajax. Ze hebben daar in Enschede echter (ook) plankenkoorts op het moment supreme en daarom hebben ze de top 2 nooit echt ongerust kunnen maken dit seizoen. Maar kwa voetbal hadden ze zomaar tot en met het einde mee kunnen doen om het kampioenschap.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo mar 30, 2008 12:02 pm

Slechte voetballer die Suarez trouwens. Je hebt me bijna weten te overtuigen Lucas. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mar 30, 2008 12:29 pm

PSV moet nog 5 punten pakken, want ze hebben een minder doelsaldo dan Ajax.
Het verschil is welgeteld 3 goals. Dus dat valt wel mee.

Kijken of PSV niet onder de druk bezwijkt. Gisteren had NEC moeten winnen en volgens mij spelen Twente en Vitesse nog ergens om.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo mar 30, 2008 12:30 pm

Als Twenthe nou ff stunt
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mar 30, 2008 12:57 pm

Twee dingen GF, één, ik probeer niemand te overtuigen, maar geef slechts mijn mening. Een mening die net zo veel, of net zo weinig natuurlijk, waard is als die van jou of een andere AT'er. Twee, ik heb nooit gezegd dat Suarez een slechte voetballer is.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 30, 2008 1:57 pm

Hans Gillhaus, internationaal scout van Chelsea, zat zaterdagavond op de tribune bij het duel tussen SC Heerenveen en Ajax. De oud-aanvaller van PSV bekeek aandachtig de verrichtingen van Miralem Sulejmani en Klaas-Jan Huntelaar. (Sportweek)

Sulejmani kunnen we vergeten, ben ik bang.

EDIT:

Blackburn Rovers en Everton strijden om Michael Bradley. De twee clubs uit de Engelse Premier League hebben acht miljoen euro over voor de middenvelder van SC Heerenveen. (The People)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 30, 2008 1:59 pm

Hoezo? Sulejmani komt toch niet aan de bak bij een club als Chelsea. Die jongen doet er goed aan om bij PSV of Ajax de tussenstap te maken om vervolgens door te stoten naar een basisplaats bij een topclub.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo mar 30, 2008 2:03 pm

Hij gaat echt geen nee zeggen tegen een miljoenensalaris bij een van de grootste clubs van Europa. Net als Kalou, Drenthe en Robben dat ook niet deden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mar 30, 2008 2:05 pm

Mwah, niet elke voetballer is hetzelfde. Kalou en Drenthe hebben het ook erg naar hun zin, inderdaad.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie