Ajax - De Graafschap (06-04-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - De Graafschap (06-04-2008)

Bericht door Thijs » ma mar 31, 2008 1:22 pm

Verder. We moeten verder!

Aanstaande zondag ontvangt Ajax om 14.30 uur De Graafschap in de Amsterdam ArenA.
Luis Suárez is uit m'n hoofd geschorst voor deze wedstrijd. Bij De Graafschap ontving Purrel Fränkel zijn vijfde gele kaart dus gelukkig kan hij ook niemand het ziekenhuis in schoppen.

Tegelijk met Ajax ontvangt PSV Heracles Almelo, gaat FC Utrecht op bezoek bij Feyenoord en is er in Groningen de clash tussen de plaatselijke FC en NAC Breda.

Voor de sadomasochisten die nog in een kampioenschap geloven: het verschil tussen Ajax en PSV is 5 punten, met een doelsaldo van PSV van +38 en van Ajax van +41. Doelsaldo zit wel goed, maar just to be sure: Scoren met je donder!
Bovendien willen we voor de verandering eens een leuke wedstrijd zien.

Thijs zegt: 5-0.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 1:25 pm

Suarez geschorst? :sad.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 31, 2008 1:28 pm

Of was dat nou al tegen Excelsior dat 'ie geschorst was? Dan kreeg 'ie tegen Heerenveen z'n 6e, als hij daarvoor nergens geel kreeg.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma mar 31, 2008 1:31 pm

Delorge???

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 31, 2008 1:34 pm

Het zou wel heel bijzonder zijn indien Suárez voor deze wedstrijd is geschorst vanwege z'n zoveelste gele kaart, aangezien hij geen gele kaart heeft gekregen tegen Heerenveen.

Het kan natuurlijk wel dat hij wordt geschorst vanwege die mep/duw op Dingsdag. Hopelijk heeft de scheidsrechter het gezien en beoordeeld als een ongeluk. :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 31, 2008 1:54 pm

Thomas schreef:Het zou wel heel bijzonder zijn indien Suárez voor deze wedstrijd is geschorst vanwege z'n zoveelste gele kaart, aangezien hij geen gele kaart heeft gekregen tegen Heerenveen.
Oh, ik dacht dat ik Jeroen Grueter hoorde zeggen op Langs de Lijn dat Suárez een gele kaart kreeg in de eerste helft. (Was de eerste helft nog niet in het stadion)

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 1:54 pm

Naast dat ik het een domme actie van Suarez vind, kan ik me toch erg storen aan het feit dat zo'n verdediger gelijk weer op de grond gaat liggen kermen. Hij krijgt een tikje in z'n nek met de vlakke hand, mijn God wat erg. Niet persoonlijk op die verdediger doelend, maar gewoon op de algemene tendens in het voetbal om maar te gaan liggen schreeuwen als er een hand in de buurt komt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mar 31, 2008 2:05 pm

Thijs schreef:Voor de sadomasochisten die nog in een kampioenschap geloven: het verschil tussen Ajax en PSV is 5 punten, met een doelsaldo van PSV van +38 en van Ajax van +41. Doelsaldo zit wel goed, maar just to be sure: Scoren met je donder!
Bovendien willen we voor de verandering eens een leuke wedstrijd zien.
Ik zou nog een minieme hoop hebben gehad als PSV (na de 0-0 bij NEC) metéén weer een zware pot tegen bijvoorbeeld Twente zou hebben gehad. Dan zouden 'm misschien een beetje knijpen, had er nieuw puntverlies in gezeten en hadden de laatste twee wedstrijden een zenuwentoestand kunnen worden.

Maar dat is dus niet zo: PSV mag tegen Heracles, dat wordt een makkie - en daarna maken ze de fouten niet meer.

Ik zie Ajax de tweede plek trouwens ook niet meer verspelen. Kortom: ik spring 'r niet van uit m'n panty, Ajax - De Graafschap... Het zal wel.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma mar 31, 2008 2:08 pm

Jesse schreef:Naast dat ik het een domme actie van Suarez vind, kan ik me toch erg storen aan het feit dat zo'n verdediger gelijk weer op de grond gaat liggen kermen. Hij krijgt een tikje in z'n nek met de vlakke hand, mijn God wat erg. Niet persoonlijk op die verdediger doelend, maar gewoon op de algemene tendens in het voetbal om maar te gaan liggen schreeuwen als er een hand in de buurt komt.
De tegenstanders zijn tegenwoordig echt té opvallend op zoek naar Suarez. Als Suarez onderuit geschoffeld wordt, gaan verdedigers heel overdreven naar hem toe en proberen hem op te tillen. Suarez is daar niet van gediend en maakt een beweging en de verdediger reageert dáár weer overdreven op. En als Suarez zelf een overtreding maakt wordt er ook al zo overdreven gereageerd.

Suarez is vogelvrij verklaard door het scheidsrechterkorps, al zullen ze dat niet toegeven.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma mar 31, 2008 2:17 pm

Kowalczyk schreef: Ik zou nog een minieme hoop hebben gehad als PSV (na de 0-0 bij NEC) metéén weer een zware pot tegen bijvoorbeeld Twente zou hebben gehad. Dan zouden 'm misschien een beetje knijpen, had er nieuw puntverlies in gezeten en hadden de laatste twee wedstrijden een zenuwentoestand kunnen worden.

Maar dat is dus niet zo: PSV mag tegen Heracles, dat wordt een makkie - en daarna maken ze de fouten niet meer.

Ik zie Ajax de tweede plek trouwens ook niet meer verspelen. Kortom: ik spring 'r niet van uit m'n panty, Ajax - De Graafschap... Het zal wel.

K.
Let's face it, we hebben een ongelofelijk wonder nodig. PSV dat helemaal naar de tyfus gaat in Firenze, en Heracles dat gelooft in een stunt. (Ze wonnen ook gewoon bij Groningen). Alles wat minder is dan winst op Heracles zal de zenuwen in Eindhoven gigantisch doen toenemen. Return tegen Fiorentina, en dan komt Twente dat móet winnen voor een plek bij de eerste vijf.

Maarja, wie hou ik voor de gek. Alleen mezelf. Enfin, zolang ik nog maar dromen ben ik nog een beetje gelukkig. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 2:31 pm

Ik zie PSV niet verliezen van Heracles, Gomes zal alles namelijk wel weer tegenhouden. Maar ik zie het nog wel zomaar 0-0 blijven. PSV scoort namelijk alles behalve makkelijk en dán is er nog een klein kansje.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 2:31 pm

GangstaRiB schreef:
Jesse schreef:Naast dat ik het een domme actie van Suarez vind, kan ik me toch erg storen aan het feit dat zo'n verdediger gelijk weer op de grond gaat liggen kermen. Hij krijgt een tikje in z'n nek met de vlakke hand, mijn God wat erg. Niet persoonlijk op die verdediger doelend, maar gewoon op de algemene tendens in het voetbal om maar te gaan liggen schreeuwen als er een hand in de buurt komt.
De tegenstanders zijn tegenwoordig echt té opvallend op zoek naar Suarez. Als Suarez onderuit geschoffeld wordt, gaan verdedigers heel overdreven naar hem toe en proberen hem op te tillen. Suarez is daar niet van gediend en maakt een beweging en de verdediger reageert dáár weer overdreven op. En als Suarez zelf een overtreding maakt wordt er ook al zo overdreven gereageerd.

Suarez is vogelvrij verklaard door het scheidsrechterkorps, al zullen ze dat niet toegeven.
Helemaal mee eens. Zeer irritant.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 31, 2008 2:51 pm

Wat natuurlijk ook irritant is (daar moet je gewoon eerlijk in zijn) is het te opvliegerige karakter van Suárez. Ik vind z'n winnaarsmentaliteit mooi en het is een heerlijke voetballer, maar het natrappen in de beker tegen NAC, het pootje haken bij Boschker in Twente en nu weer deze tik aan Dingsdag hadden de ploeg flink kunnen duperen. Daar moet hij echt mee stoppen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 31, 2008 3:40 pm

Zlatan had dezelfde nare trekjes. Van Basten ook. Maak ik me niet druk om.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 31, 2008 3:42 pm

Ik denk niet dat het hem in de toekomst in de weg zal staan, maar zolang hij er het risico mee loopt om Ajax te duperen, maak ik me er druk om.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 31, 2008 3:44 pm

Maar nu wordt het toch wel een beetje omgedraaid, de scheidrechters... Het was toch echt Suarez die een klap uitdeelde. Al sie een terechte rode kaart had gekregen ha hij Ajax vreselijk genaaid
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 31, 2008 3:46 pm

LucaS schreef:Maar nu wordt het toch wel een beetje omgedraaid, de scheidrechters... Het was toch echt Suarez die een klap uitdeelde. Al sie een terechte rode kaart had gekregen ha hij Ajax vreselijk genaaid
Dat vind ik in dit geval ook, al snap ik ook wel wat GangstaRib bedoelt. Suárez is enigszins vogelvrij verklaard door de scheidsrechters. Wanneer Suárez valt is er vrijwel nooit meer iets aan de hand en mogen tegenstanders zich over hem geen buigen, hem verrot schelden en zelfs aanraken! Tsja, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 3:47 pm

Het ging mij voornamelijk om de reactie van de verdediger, maar het was inderdaad een domme actie van Suarez. En ja, zoals Thomas al aangeeft, dat heeft hij helaas wel wat vaker. Maar tegenstanders gaan er ook naar op zoek, moet ik zeggen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 31, 2008 3:48 pm

Nee, dat is belachelijk. Onze scheidsrechters zijn watjes
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma mar 31, 2008 3:50 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:Maar nu wordt het toch wel een beetje omgedraaid, de scheidrechters... Het was toch echt Suarez die een klap uitdeelde. Al sie een terechte rode kaart had gekregen ha hij Ajax vreselijk genaaid
Dat vind ik in dit geval ook, al snap ik ook wel wat GangstaRib bedoelt. Suárez is enigszins vogelvrij verklaard door de scheidsrechters. Wanneer Suárez valt is er vrijwel nooit meer iets aan de hand en mogen tegenstanders zich over hem geen buigen, hem verrot schelden en zelfs aanraken! Tsja, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Vink zei het al in Voetbal Insite, een paar weken geleden. Als Suarez weer eens valt in het 16-meter gebied bedenkt een scheidsrechter zich wel 2 keer alvorens hij hem een penalty geeft.

Verder weet je natuurlijk niet wat er allemaal gebeurt tijdens zo'n wedstrijd, maar de betreffende Heerenveen-speler die een aai/klap kreeg was Dingsdag en dat is natuurlijk zo'n zuiger van hier tot Tokio. Het is allemaal niet goed te praten, maar scheidsrechters moeten beseffen dat het van 2 kanten komt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mar 31, 2008 3:53 pm

Wil Suarez het redden in een grote competitie kan hij toch beter leren iets anders te reageren.

En wat betreft de penalties, ik heb het al voorspeld. En nee, dat betekent niet dat ik het terecht vind, Suarez valt tegenwoordig zelden tot nooit meer om niets
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 31, 2008 3:55 pm

LucaS schreef:En wat betreft de penalties, ik heb het al voorspeld. En nee, dat betekent niet dat ik het terecht vind, Suarez valt tegenwoordig zelden tot nooit meer om niets
Je had het inderdaad voorspeld en hebt helemaal gelijk gekregen. Het was natuurlijk ook te verwachten. Het maakt het alleen niet minder irritant.

En inderdaad, Suárez doet erg z'n best om zich wat z'n schwalbes betreft in te houden.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 3:57 pm

Suarez komt nou eenmaal erg vaak in contact met verdedigers, helemaal door zijn manier van spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - De Graafschap (06-04-2008)

Bericht door 666 » ma mar 31, 2008 5:55 pm

Suárez en Silva, als twee druppels...
Thijs schreef:Luis Suárez is uit m'n hoofd geschorst voor deze wedstrijd
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma mar 31, 2008 6:51 pm

Silva geschorst? Als Koster maar niet met Ogararu komt. :baaa.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie