Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:34 am

Peter schreef:Nog even afwachten. We hebben tot op heden 1 aanvaller uit die regio gehaald.
Daarom zei ik ook "lijkt". Alleen de namen die je nu hoort zoals Henrique, Maidana hoorden we eerder niet.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:36 am

joey schreef:Komt door Lemic. Al is die Cvitanich blijkbaar via een ander kanaal gescout.

Je moet zelf een netwerk opbouwen in plaats van je afhankelijk te maken van makelaars.
Lemic deed nog niets voor AJAX toen die namen als speelden. vdZee lijkt me toch echt een onderdeel van het eigen netwerk. En makelaars heb je gewoon nodig, alleen wel zelf de baas blijven... :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:40 am

Neefkens schreef: Daarom zei ik ook "lijkt". Alleen de namen die je nu hoort zoals Henrique, Maidana hoorden we eerder niet.
Maidana is onzin en Henrique zit bij Traffic (Lemic).

Ajax heeft helemaal geen netwerk in Zuid-Amerika.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:43 am

Altijd handig, dat mensen precies weten wat de Zuid_Amerika-expert vdZee uitvoert :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:46 am

Bij mijn weten is Van der Zee helemaal geen Zuid-Amerika-expert. Hij scout juist veel in Europa (Toulon, Copa Amsterdam, et cetera.)

Het netwerk van PSV in Zuid-Amerika liep via Piet de Kinderlokker/Traffic/MSI/Lemic. Niet via Van der Zee.
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 9:49 am

Je krijgt teveel PM's. :ajaxsmiley.gif:

Het zou kunnen hoor, maar in de pers wordt vdZee altijd zo genoemd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 9:56 am

Niets pm's, ik lees dat gewoon in de pers, hoor. Zo had hij bijvoorbeeld Manuel Costa voor PSV gescout. Bij mijn weten speelde die niet in Zuid-Amerika. En ook bij andere gelegenheden viel te lezen dat Van der Zee gewoon aan het werk was in Europa.
Een Zuid-Amerika-expert heeft geen tijd om in Europa te scouten. Zuid-Amerika is werkterrein genoeg.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 16, 2008 9:56 am

Ajax had via vdZee ook interesse in 2 Portugezen, die als ik mij niet vergis, nu in de jeugd bij Inter meehobbelen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 10:01 am

Ook uit de pers Volkskrant:
Befaamd om export van voetballers

Van onze verslaggever Willem Vissers
gepubliceerd op 26 juni 2007 08:21, bijgewerkt op 08:21

.....
Hans van der Zee stapt deze zomer als scout over van PSV naar Ajax: ‘De vijver met talent is enorm groot, vooral in Brazilië. Je hebt veel meer kans daar een betaalbare topspeler te ontdekken dan in Europa. Doelman Gomes kostte PSV een miljoen euro, Farfán anderhalf miljoen. Ik was de enige scout, toen ik in Peru voor hem op de tribune zat.’

Zuid-Amerika is de specialiteit van Van der Zee. Zuid-Amerikanen passen zich volgens hem makkelijker aan dan Afrikanen en zijn tactisch geschoold.
Ajax-scout Gerrie Mühren voegt toe dat zijn club nochtans het liefst in Noord-Europa zoekt omdat het spel daar meer op dat in Amsterdam lijkt. ‘Een Braziliaanse back is een doorgeschoven middenvelder of een hangende rechtsbuiten. De linksback vecht robbertjes uit met de rechtsback van de tegenstander.’

Toch wil Van der Zee Ajax succes bezorgen bij het verkennen van de Zuid-Amerikaanse markt, want daarin is de club bepaald ongelukkig geweest. Van de Brazilianen glorieerde alleen Maxwell in Amsterdam. Marcio Santos, wereldkampioen van 1994, viel zo diep dat hij eind 1996 tegen Grasshoppers van de tribune moest toekijken toen trainer Van Gaal Arno Splinter de voorkeur gaf.
.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 10:15 am

Daar heb je die Farfan weer. :smallgrin.gif:

Ik zeg niet dat Van der Zee nooit in Zuid-Amerika scout. Maar hij scout niet alleen daar. En het is ook niet gezegd dat hij de spelers heeft gescout die nu met Ajax in verband worden gebracht. Stel Ajax koopt Cvitanich, dan gaat iedereen er automatisch vanuit dat die wel via Van der Zee zal zijn gekomen, maar is dat wel zo?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo jul 16, 2008 10:17 am

Thomas heeft toch al gezegd dat die via Essel is binnengekomen. Het is jammer dat Stein14 hier niet meer post, want die had daar uitsluitsel over kunnen geven.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jul 16, 2008 11:10 am

joey schreef:Bij mijn weten is Van der Zee helemaal geen Zuid-Amerika-expert. Hij scout juist veel in Europa (Toulon, Copa Amsterdam, et cetera.)

Het netwerk van PSV in Zuid-Amerika liep via Piet de Kinderlokker/Traffic/MSI/Lemic. Niet via Van der Zee.
Dan laat ik zien door het artikel van de Volkskrant dat hij wel degelijk ZA als zijn specialiteit heeft en dat het wél via onder meer vdZee liep en dan kom jij met:
Ik zeg niet dat Van der Zee nooit in Zuid-Amerika scout. Maar hij scout niet alleen daar.
En dan stop ik dus maar met deze discussie.... :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo jul 16, 2008 11:30 am

En dit alles heeft hoe met de “voorbereiding” te maken?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 16, 2008 11:33 am

Het scouten van nieuwe aanwinsten is toch ook voorbereiding op het nieuwe seizoen? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo jul 16, 2008 11:42 am

:ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 12:06 pm

Neefkens schreef:En dan stop ik dus maar met deze discussie.... :blush.gif:
Mag jij weten, maar De Volkskrant is niet de allerbeste bron op sportgebied, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jul 16, 2008 1:24 pm

In de voorbereiding gaat het tot nu toe niet slecht! :ajaxsmiley.gif:

Offtopic:

Ik lees nergens dat de wereld rond Ajax is veranderd t.o.v. '95. Het Bosmanarrest waardoor vier spelers gratis wegliepen, de enorme salisrissen in het buitenland, de rol van het geld (Wie had in '95 gedacht dat Chelsea in de cl finale zou spelen?), bevoordeling grote competities dankzij het reclamegeld.

Ajax met Nederlanders/ Sneijder kost meer dan Ronaldinho! We zijn Babel, Sneijder en Heitinga als Nederanders kwijtgeraakt, leuk ruim 50 miljoen euro, maar wel kwaliteit ingelecerd, dat was dertien jaar geleden niet het geval.

Goed om ook intern te kijken, naar wat er binnen Ajax fout gaat (ik lees er alleen over, zit er niet direct bij), maar dat is niet de enige factor.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 16, 2008 2:21 pm

Peter schreef:Thomas heeft toch al gezegd dat die via Essel is binnengekomen. Het is jammer dat Stein14 hier niet meer post, want die had daar uitsluitsel over kunnen geven.
Is gewoon zo. Lekker puh. :harm.gif: :bis.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 16, 2008 2:47 pm

Precies. En Henrique zit bij Traffic. Waar blijft HVDZ dan?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jul 16, 2008 2:52 pm

joey schreef:
Neefkens schreef:En dan stop ik dus maar met deze discussie.... :blush.gif:
Mag jij weten, maar De Volkskrant is niet de allerbeste bron op sportgebied, hoor.
Heb jij een betere bron dan? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 17, 2008 9:09 am

Ik heb het links en rechts gelezen. Het feit dat een scout van Ajax aanwezig is op een toernooi is zelden voorpaginanieuws.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jul 17, 2008 9:41 am

Alleen bij de Volkskrant. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 17, 2008 10:10 pm

Ajacieden werken aan grotere benzinetank

Amsterdam, 17 jul 2008
Voor Ajax stonden donderdag twee trainingen op het programma. ’s Ochtends werd er binnen met name op kracht en rompstabiliteit en getraind, ’s middags werd er nadrukkelijk aan de inhoud van de spelers gewerkt.

Ja, er wordt bij Ajax hard gewerkt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. ’s Ochtends vroeg beginnen in het krachthonk, dan verplicht rusten en aan het eind van de dag nog eens twee uur naar buiten voor een veldtraining. ,,In deze fase wordt de basis gelegd voor een heel seizoen”, legde conditie- en hersteltrainer René Wormhoudt uit toen de middagtraining was afgelopen.

Die middagtraining zag er voor buitenstaanders zwaar uit, en aan de gezichten van de voetballers te zien was het ook zwaar. Over het hele linkertrainingsveld was een parcours uitgezet, dat door de spelers meerdere malen moest worden afgelegd. Er werd gerend, gesprongen en geschoten op doel. Dat alles wel in een constant tempo. ,,Het was niet de bedoeling om de spelers in het rood te laten lopen”, aldus Wormhoudt, die bij iedereen een hartslagmeter had omgedaan.

Na het parcours volgde een partijvorm en tot slot werden de spelers weer richting parcours gedirigeerd. Opnieuw was het afzien. Wormhoudt: ,,Het is de bedoeling dat in deze fase van de voorbereiding de spelers een grotere benzinetank krijgen, dat ze meer inhoud krijgen.”

Later in voorbereiding worden andere accenten gelegd. ,,Dan komt er meer nadruk op de motor van de spelers. Er wordt dan bijvoorbeeld meer aan de snelheid gewerkt. Maar in deze fase zorgen we ervoor dat de spelers straks hun motor langer kunnen laten draaien.”

Ajax staat vrijdag om 10.00 uur weer op het traingsveld.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr jul 18, 2008 10:13 am

Duke schreef:
Ajacieden werken aan grotere benzinetank

Amsterdam, 17 jul 2008
Voor Ajax stonden donderdag twee trainingen op het programma. ’s Ochtends werd er binnen met name op kracht en rompstabiliteit en getraind, ’s middags werd er nadrukkelijk aan de inhoud van de spelers gewerkt.

Ja, er wordt bij Ajax hard gewerkt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. ’s Ochtends vroeg beginnen in het krachthonk, dan verplicht rusten en aan het eind van de dag nog eens twee uur naar buiten voor een veldtraining.
,,In deze fase wordt de basis gelegd voor een heel seizoen”, legde conditie- en hersteltrainer René Wormhoudt uit toen de middagtraining was afgelopen.

Die middagtraining zag er voor buitenstaanders zwaar uit, en aan de gezichten van de voetballers te zien was het ook zwaar. Over het hele linkertrainingsveld was een parcours uitgezet, dat door de spelers meerdere malen moest worden afgelegd. Er werd gerend, gesprongen en geschoten op doel. Dat alles wel in een constant tempo. ,,Het was niet de bedoeling om de spelers in het rood te laten lopen”, aldus Wormhoudt, die bij iedereen een hartslagmeter had omgedaan.

Na het parcours volgde een partijvorm en tot slot werden de spelers weer richting parcours gedirigeerd. Opnieuw was het afzien. Wormhoudt: ,,Het is de bedoeling dat in deze fase van de voorbereiding de spelers een grotere benzinetank krijgen, dat ze meer inhoud krijgen.”

Later in voorbereiding worden andere accenten gelegd. ,,Dan komt er meer nadruk op de motor van de spelers. Er wordt dan bijvoorbeeld meer aan de snelheid gewerkt. Maar in deze fase zorgen we ervoor dat de spelers straks hun motor langer kunnen laten draaien.”

Ajax staat vrijdag om 10.00 uur weer op het traingsveld.
www.ajax.nl
Van Basten neemt zijn ervaringen vanuit Milan duidelijk mee naar Amsterdam.. het woord krachttraining is nog nooit eerder vermeld op ajax.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 18, 2008 10:19 am

Zo, ze zijn ook wakker geworden. Het heeft even geduurd maar dit klinkt me als muziek in de oren. Gaan we onze spelers misschien ook een keer topfit op het veld zien.

Daar is een hoop winst mee te behalen. Kijk maar eens naar mannen als Sneijder, V.d.Vaart en De Jong. Die zijn echt een stuk sterker en fitter geworden sinds ze bij Ajax zijn vertrokken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie