Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jul 18, 2008 10:21 am

Wel grappig dat René Wormhoudt nu zo gewichtig doet. Hij is al jarenlang conditie- en hersteltrainer en Ajax heeft altijd een selectie met een matige conditie en een hoog vetpercentage :icon_razz.gif: gehad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jul 18, 2008 1:13 pm

Conditietraining vandaag, dus Perez zet zijn vrolijkste gezicht op. :smallgrin.gif:

Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58948
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 18, 2008 1:42 pm

Volgens mij kijken ze allemaal even chagrijnig :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr jul 18, 2008 2:00 pm

Jöhnk schreef:Conditietraining vandaag, dus Perez zet zijn vrolijkste gezicht op. :smallgrin.gif:

Afbeelding
Moet ik nou écht nóg een rondje? Ik ben al dik in de 30 en zooo moe... :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jul 18, 2008 2:01 pm

Perez ziet de bui die Aissati heet al hangen... :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jul 20, 2008 1:17 pm

Ik was eergisteren bij de middagtrraining, en ik moet zeggen dat het allemaal wel iets te relaxt eruit zag. De scherpte zag ik niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 4:16 pm

Ajax is aangkomen in de Lutte

http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2242

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33847
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jul 21, 2008 4:28 pm

Dagboek De Lutte 1: De aankomst

De Lutte, 21 jul 2008
Ajax is maandagmiddag na een busrit van ongeveer twee uur gearriveerd bij Hotel de Bloemenbeek in De Lutte. De ploeg van Marco van Basten verblijft tot zaterdag in het Overijsselse dorp. Nieuwe aanwinst Ismail Aissati is ook mee op het eerste trainingskamp.
Afbeelding
Naast Aissati kwam er nog een nieuw gezicht de bus uit bij aankomst: Jong Ajax-keeper Sergio Padt. Hij is meegenomen als derde doelman. Ook Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg hebben zich bij de selectie gevoegd. Zij hadden vanwege deelname aan EURO 2008 een week langer vakantie. ,,Ik heb zin om te beginnen”, zei Klaas Jan Huntelaar, die tijdens zijn vakantie hoorde dat hij komend seizoen aanvoerder is van het elftal. ,,Dat is mooi, echt een hele eer.”

De spelers die niet naar de Olympische Spelen gaan - Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen, Kenneth Vermeer en Urby Emanuelson – zijn er niet bij in De Lutte. Albert Luque ontbreekt ook. Hij heeft in de wedstrijd tegen Noordwijk een heupblessure opgelopen.

Maandagavond om 18.00 uur staat voor de Ajacieden een training op het programma op het terrein van SV De Lutte.
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma jul 21, 2008 4:42 pm

Huh, de spelers die níet naar de OS gaan? Ze gingen toch juist wel?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 21, 2008 4:50 pm

Thijs schreef:Huh, de spelers die níet naar de OS gaan? Ze gingen toch juist wel?
Dat dacht ik ook. Jouw afdeling? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 21, 2008 4:56 pm

Thijs zit nog met z'n hoofd met de Tunesische dame die hij heeft afgewezen. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 21, 2008 4:58 pm

En met wie zit jij daar, Jesse? :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma jul 21, 2008 5:01 pm

Bertje schreef:
Thijs schreef:Huh, de spelers die níet naar de OS gaan? Ze gingen toch juist wel?
Dat dacht ik ook. Jouw afdeling? :hypocrite.gif:
Haha nee, en bovendien heb ik nog vakantie. :hypocrite.gif:

Ze hebben het al aangepast.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 21, 2008 5:24 pm

Bertje schreef:En met wie zit jij daar, Jesse? :hypocrite.gif:
:icon_frown.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 21, 2008 5:50 pm

Ik kan me beter gezelschap voorstellen, Jesse. Wellicht kan Thijs nog iemand voor je regelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » ma jul 21, 2008 9:23 pm

Toch niet de geloven dat die Luque weer geblesseerd is...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40942
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma jul 21, 2008 9:46 pm

Ach, wat maakt het uit. Geblesseerd of niet. Spelen doet hij toch niet meer en verkopen kun je ook wel vergeten.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 22, 2008 9:45 am

Dagboek De Lutte (2): Aissati en Padt

De Lutte, 21 jul 2008
Ajax werkte maandagavond de eerste training af van het trainingskamp in De Lutte. Ismaïl Aissati voelde zich meteen op zijn gemak en Jong Ajax-doelman Sergio Padt keek zijn ogen uit.

Dat de traditionele voorbereidingsweek in De Lutte geen snoepreisje is, werd maandag meteen duidelijk. Tijdens de eerste training werkten de Ajacieden twee uur lang aan hun conditie, techniek en samenspel. Tijdens de grote partijvorm liet Ismaïl Aissati zien zich meteen op zijn gemak te voelen. De aanvallende middenvelder speelde met vertrouwen, durfde acties te maken en maakte een fitte indruk. ,,Het ging inderdaad lekker”, verklapte de Utrechter, die maandagochtend zijn handtekening onder een vierjarig contract zette. ,,Ik ken veel jongens van Jong Oranje of andere elftallen van de KNVB. Daardoor was er op het trainingsveld eigenlijk wel meteen een klik.”



Met Gabri, die de oefenwedstrijd tegen Noordwijk nog moest laten schieten, gaat het de goede kant op. Hij deed alle oefeningen mee. Ismaïl Aissati voede zich al helemaal thuis tussen de Ajacieden.
Sergio Padt, het andere nieuwe gezicht binnen de selectie, had het ook goed naar zijn zin tijdens zijn eerste dag in De Lutte. ,,Dit is heel mooi”, aldus de 18-jarige doelman. ,,Een paar jaar geleden was ik nog ballenjongen bij het eerste en nu loop ik ertussen.”

Zijn collega-doelman bij Jong Ajax, Roy Ouwerkerk, trainde de eerste week van de voorbereiding mee met de selectie. Nu is het de beurt aan Padt om te laten zien wat hij in huis heeft. ,,Vorige week was ik nog niet fit genoeg om al mee te doen bij het eerste”, zei hij. ,,Ik ben een maand geleden geopereerd aan een liesbreuk. Dat moest eerst goed herstellen.” Omdat derde doelman Kenneth Vermeer met het Olympisch team in voorbereiding is op de Spelen in Peking, leent Marco van Basten voorlopig één van de twee doelmannen van Jong Ajax. Padt: ,,Ik hoorde vrijdag dat ik mee zou gaan. Of ik nerveus was? Nou, ik heb vannacht niet zo heel goed geslapen. Ik sliep pas tegen half twee.”



Marco van Basten stond voor het eerst als trainer van Ajax 1 op het veld van SV De Lutte.
Maar over zijn eerste trainingsdag mag Padt tevreden zijn. ,,Volgens mij ging het wel aardig”, blikte hij terug op de partijvorm, die tegen het einde van de training plaatsvond. ,,Twee doelpunten tegen.”

Tijdens de training werd duidelijk dat het steeds beter gaat met de Ajacieden die tegen Noordwijk nog niet mee konden doen. Gabri en Miralem Sulejmani deden alle oefeningen mee (al kreeg Sulejmani in de partij nog wel af en toe wat rust) en Rasmus Lindgren (hamstring) en Bruno Silva (bovenbeen) werkten nog apart van de groep.

Dinsdagochtend begint Ajax met een training. 's Avonds om 19.30 uur staat in Coevorden de tweede oefenwedstrijd van het seizoen op het programma. Tegenstander is Germanicus.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » di jul 22, 2008 10:27 am

joey schreef:Perez ziet de bui die Aissati heet al hangen... :666.gif:
Tja, en zo gek vind ik dat eigenlijk niet. Perez wordt een half jaar geleden met veel tromgeschal binnengehaald als de verloren zoon. Een half jaar verder trekt Ajax wederom een nummer 10 aan. Het warrige beleid houdt voorlopig nog aan.

(Overigens had men Perez naar mijn mening niet terug hoeven halen, maar dat is weer een andere discussie. Ik kan me voorstellen dat hij nu niet begrijpt waar hij aan toe is.)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 22, 2008 10:31 am

Volgens mij heeft hij het afgelopen seizoen zelf laten zien waar hij aan toe is, want hij bakte er helemaal niets van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » di jul 22, 2008 10:48 am

Dus als je een speler binnenhaalt en hij bakt er vier à vijf maanden niet zoveel van, dan haal je maar weer een nieuwe speler voor dezelfde plek? Dus als Aissati straks tegenvalt, dan halen we in januari weer een nieuwe aanvallende middenvelder? Leuk voor Siem de Jong ook. Nu begrijp ik ook hoe Ajax aan zoveel contractspelers komt elke keer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 22, 2008 10:52 am

Fouten zijn er om te herstellen, ja.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Siemen
Berichten: 1175
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 12:10 pm

Bericht door Siemen » di jul 22, 2008 11:18 am

Fouten zijn er om te voorkomen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat Martin van Geel destijds de oudjes Kuffour en Perez zomaar kon binnenhalen, terwijl ook toen al duidelijk was dat hij op de schopstoel zat in De Arena. Nu zitten we - in ieder geval wat Perez betreft - met de gebakken peren. Want die gaat straks écht wel mokken als hij op de bank zit. En Van Geel zit dan allang met zijn gouden handdruk in Kerkrade... :666.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 22, 2008 11:18 am

Siemen schreef:
joey schreef:Perez ziet de bui die Aissati heet al hangen... :666.gif:
Tja, en zo gek vind ik dat eigenlijk niet. Perez wordt een half jaar geleden met veel tromgeschal binnengehaald als de verloren zoon. Een half jaar verder trekt Ajax wederom een nummer 10 aan. Het warrige beleid houdt voorlopig nog aan.

(Overigens had men Perez naar mijn mening niet terug hoeven halen, maar dat is weer een andere discussie. Ik kan me voorstellen dat hij nu niet begrijpt waar hij aan toe is.)
Ik ook. Ajax had hem nooit terug moeten halen.

Perez was de lieveling van MVG. Die is weg, dus mag Perez zijn koffers pakken.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 22, 2008 11:24 am

Natuurlijk had Perez niet gehaald moeten worden. Betekent echter niet dat we nu niet een goede speler voor die positie mogen halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie