Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma jul 14, 2008 9:49 pm

Speelde Suarez vorig seizoen ook met 16?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 14, 2008 9:54 pm

Ja.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jul 14, 2008 10:46 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:Tja, ik " hak " op iedereen die niet voldoet.
En Rommedahl vind jij fantastisch? :aai.gif: :drecul.gif:
Ik daag jou(w) uit.Als jij van mijn 1 post kan vinden waarin ik Rommedahl ( niet cynisch ) een fantastische voetballer vind, vertrek ik van dit forum, lukt je dat niet blijf jij, zeg, een maand of 4 weg van dit forum ..
Is ie nog aan het zoeken? :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 14, 2008 11:13 pm

Jesse schreef:En Kennedy niet. :1evil.gif:

Nummer 14 wordt nooit meer vergeven, toch?
Klopt, Jes.

Deze selectie is natuurlijk nog veel te groot. Zeker als je bedenkt dat er waarschijnlijk nog twee spelers bij komen, zullen er zo'n zeven spelers moeten vertrekken. De meest voor de hand liggende zijn dan Leonardo (interesse van NEC), Schilder (interesse van NAC en Sparta), Luque (duur en heeft volgens Van Basten geen toekomst bij Ajax), Donald (verkoop/verhuur), Ogararu (derde rechtsback, neem ik aan) en toch ook wel Huntelaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 15, 2008 7:31 am

Ajax-trainer Van Basten hoopt op komst Henrique

Alleen titel telt


AMSTERDAM, dinsdag
Na vier jaar de tweede viool te hebben gespeeld in de eredivisie is met de rentree van Marco van Basten het zelfbewuste Ajax weer opgestaan. De hoofdstedelijke vereniging beseft dat het zich geen nieuwe zeperd kan veroorloven en dus is komend seizoen alleen het kampioenschap goed genoeg. „De behoefte aan de landstitel is groot. Dat merk je in alle geledingen van de club. Hopelijk kunnen wij die kentering tot stand brengen, zodat er bij Ajax weer gewonnen wordt”, aldus de nieuwe trainer.

Aan het transferbeleid van deze zomer is Van Bastens instelling af te lezen om alleen met het beste genoegen te nemen. In tegenstelling tot vorige seizoenen meldde zich niet een stoet aan obscure breedteversterkingen op de eerste training, maar slechts twee peperdure topaankopen: Miralem Sulejmani (16,2 miljoen euro) en Dario Cvitanich (6,5 euro). „Ik ben tevreden over deze twee zeer goede aankopen, waarvoor de club flinke bedragen heeft neergeteld. Sulejmani is een geweldige speler. Technisch zeer vaardig, pas 19 jaar oud en een jongen die anderen beter laat spelen. Hij is een speler voor wie ik naar het stadion zou gaan”, aldus Van Basten.

Ajax is nog niet klaar met kopen. Er is weer een bod uitgebracht op Ismail Aissati van PSV, al werd over dit gevoelige onderwerp in de ArenA het stilzwijgen bewaard. „Daar kan ik op dit moment niks over zeggen”, aldus Van Basten, die erkende dat er per se nog een verdediger – „en liefst nóg een verdediger” – bij zal komen. „Een type Jaap Stam zoeken we”, aldus Van Basten, die de hoop op de Braziliaan Henrique nog niet heeft opgegeven. Ajax moest het eerder dan wel afleggen tegen FC Barcelona, maar nu probeert de Amsterdamse club de verdediger te huren van de Catalanen. „Dat is iets wat nu speelt. We moeten kijken wat mogelijk is.”

Het gevaar van een zware aderlating tussen nu en het einde van de transferperiode hangt echter ook boven het hoofd van Van Basten. Als de spitsencarrousel in het Europese voetbal op gang komt, zou ook Klaas-Jan Huntelaar wel eens een rondje mee kunnen draaien. „Het is niet wenselijk dat hij vertrekt. Ik ga er ook gewoon van uit dat hij het seizoen bij ons speelt. Huntelaar kan niet weg als ik daar niet mee instem”, zag Van Basten als houvast.

Behalve de hoofdcoach hoopte ook Sulejmani, die de training vanwege een knieblessure maar gedeeltelijk meemaakte, dat de nieuwe aanvoerder Huntelaar voor Ajax behouden blijft. „Ik kijk er naar uit om met hem samen te spelen. Huntelaar is een van de beste spitsen in Europa”, aldus de Serviër. Van Basten ziet Sulejmani niet graag naar de Olympische Spelen gaan. „Gezien het herstel van zijn knieblessure is dat niet wenselijk”, vond de trainer.

Als kersverse Ajacied had Sulejmani de les van Van Basten om alleen met het hoogste genoegen te nemen al direct goed begrepen. De Serviër maakte geen geheim van zijn torenhoge ambities. „Ik ben er zeker van dat Ajax dit seizoen de titel gaat pakken. Dat móét gewoon met zo’n goed team.”
De T.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 15, 2008 7:51 am

De Telegraaf schreef:De hoofdstedelijke vereniging beseft dat het zich geen nieuwe zeperd kan veroorloven en dus is komend seizoen alleen het kampioenschap goed genoeg.
Dit begint me dus ook te irriteren...

Ajax kan zich geen nieuwe zeperd veroorloven. De titel móet worden gepakt.

Op zich prima, maar dat hebben we dus al heel vaak gelezen, de afgelopen tien jaar, en het is ook heel vaak gebeurd dat Ajax in die seizoenen niet de titel pakte. Ajax kon het zich niet permitteren om naast de titel te grijpen, maar deed dat wel. Maar wat was daar dan het gevolg van...? Tja... Eigenlijk was het enige gevolg dat er wéér een seizoen volgde waarin Ajax zich niet kon veroorloven om naast de titel te grijpen...

Daarom, beste scribent van het bovenstaande artikel, de volgende vraag: "Ajax kan zich geen nieuwe zeperd veroorloven." Waarom eigenlijk niet? Wat is dan precies het catastrofale, onomkeerbare gevolg als Ajax weer naast de titel grijpt...? Want met de formulering 'kan zich niet veroorloven' suggereer je namelijk dat zich bij het mislopen van de titel een ramp zal voltrekken die iets definitiefs heeft.

Het zijn zulke vrijblijvende formuleringen... Ze betekenen gewoon niks.

"Als Ajax weer naast de titel grijpt, is het geen topclub meer"? Is dat soms de consequentie? Nou, ik vind ons al láng geen topclub meer. In Nederland zijn we de ploeg die vrij consequent de tweede viool speelt. PSV is de grootste en beste club van Nederland. Afgetekend. Al een vol decennium lang. En in Europa hoort Ajax niet eens in de B-categorie, laat staan de A-categorie.

Op dit moment zijn we geen grote club. Geen topclub. Geen goed elftal. We zijn helemaal niks. Even modaal en middelmatig als Wigan Athletic of VfL Wolfsburg. En overschat de 'naam' van Ajax ook niet. Ik ontmoet vrijwel geen buitenlander meer die bij het horen van de naam Ajax in katzwijm valt. Ze zeggen allemaal: "Ajax? Da's niks meer. Tegenwoordig draait het in Nederland om PSV."

Dan kun je wel blijven denken dat je een grote naam hebt, maar je houdt Europa geen tien jaar voor de gek. Iedereen weet onderhand wel hoe de vork in de steel zit - ook over de landsgrenzen.

Tegen geen enkele club uit de hoogste divisie van een groot voetballand is het zeker dat Ajax een overtuigende overwinning boekt. Sterker nog: zelfs in de bescheiden Nederlandse Eredivisie is het bepaald geen uitgemaakte zaak dat Ajax goed genoeg is om steady en zakelijk van een staartploeg te winnen. Dat hebben de resultaten bij Excelsior (2-1), VVV-Venlo (2-2), Sparta (2-2), maar ook Heracles (0-1) en Willem II (2-3) vorig seizoen wel aangetoond, dacht ik, en dan hebben we Kozakken Boys-uit nog niet eens genoemd. We staan dus absoluut op nul (qua prestaties én qua voetbal), en zijn op het moment gewoon géén grote club. En dus ook geen favoriet voor wat dan ook.

Dat is de situatie. Laten we dát nou gewoon eens als uitgangspunt nemen. "In principe wordt PSV weer kampioen en zitten wij daar een stukje achter. Op basis van de recente geschiedenis is dat een reële verwachting. En in Europa is alles meegenomen." Begin nou gewoon eens zo, , beschouw vervolgens élke, maar dan ook élke tegenstander als minimaal gelijkwaardig en speel je elke week volledig leeg, tot je tong op je schoenen hangt - en dan zien we wel waar het schip strandt.

Misschien helpt het om een seizoen eens zó te benaderen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op di jul 15, 2008 8:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 15, 2008 8:36 am

Mooi verhaal, maar maak dat Ajax maar eens wijs, "het kapitaal moet op het veld staan", is niet beseffen dat toppers niet komen, dat er van onderop moet worden opgebouwd.

Een jaar geleden vergeleek ik Ajax (en vooral de supporters) al met feyenoord. Ik was blij op dat moment "niet in Dokkum te zin", maar ik denk dat nog steeds. In Rotterdam dromen ze ook van de titel, al jaren, krijgt de nieuwe trainer ook "alle goeds" enz. enz. Ajax hoort qua presteren inderdaad in het rijtje met Heerenveen t/m feyenoord, helaas.

Opvallend is wel dat nu veel (?) AT'ers/supporters niet beginnen over "met deze selectie moet je kampioen worden", terwijl dat een jaar geleden (bij dezelfde AT'ers?) wel werd geschreven! Dat was een zwakkere selectie :neutral.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 15, 2008 8:37 am

Als Ajax er in slaagt om 2 verdedigers te halen, dan moet je op je sloffen kampioen worden.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 8:46 am

Ach Demo en Ko er zijn hier mensen op AT die nog steeds als wijsneuzen denken dat we moeten wachten en vertrouwen moeten hebben in de trainers. Nou dat lukt op een gegeven moment niet meer en die periode is aangebroken, zie aankoop beleid verdediging. Teveel passanten hebben het verkloot en weer lijkt het of er een donkere wolk boven de Arena schuilt. (vandaag wel :))

Daarbij was het uitzonderlijk vroeger dat Ajax een wedstrijd verloor op basis van overbluffing. Dat zie je de laatste 10 jaar ook niet meer , ploegen komen tegenwoordig thuis of in de Arena met een betere instelling omdat men weet dat er wat te halen valt. En men moet met meer bluf en pressie voetbal komen in de combinatie met iig goed voetbal. Dat is waar de mensen voor naar het stadion komen. Er zijn maar weinig wedstrijden waarin de seizoens kaarhouder tevreden terug naar huis keren.

Geef Ajax dat pressie voetbal en z'n gezicht in overtuiging weer terug.

:hupajax.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 15, 2008 8:50 am

Ik geloof best dat Ajax pressie gaat spelen het komende seizoen. Kan niet anders met:

Sulejmani - KJH - Suarez
--------- Aissati ---------
Lindgren ------- Gabri

De vraag is alleen of onze verdediging die ene counter niet verprutst.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di jul 15, 2008 8:57 am

De Dominee schreef:Ik geloof best dat Ajax pressie gaat spelen het komende seizoen. Kan niet anders met:

Sulejmani - KJH - Suarez
--------- Aissati ---------
Lindgren ------- Gabri

De vraag is alleen of onze verdediging die ene counter niet verprutst.
Dat pressie voetbal komt ook terug in omschakeling juist vanuit de verdediging. (Zie NL-Italie als voorbeeld dan.) Dat moet Marco toch ook snappen dat we met zo'n boter verdediging en middenveld druk moeten kunnen zetten op de tegenstander. Daarvoor verbaast het mij dat we nog steeds geen vervanger voor sneijder hebben iig die er met voetballend vermogen in de buurt van creativiteit kan komen. :confused.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jul 15, 2008 9:26 am

Lees nou allemaal eens wat hij zegt ipv dat gejank elke keer. Ze zoeken nog een middenvelder en 1 of 2 verdedigers. Daar wordt op dit moment druk naar gezocht. Het zal je verbazen, maar zoiets gaat niet van de een op andere dag. Ik merk dat Ajax heel gericht aan het zoeken is en dat kost nou eenmaal tijd. Henrique hadden ze bijna, maar Barcelona troefde ze af. Dat is geen schande. Het geeft alleen maar aan dat Ajax voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit. In tegenstelling tot vorig jaar zouden we daar allemaal heel blij om moeten zijn. De Rommedahls, Luques en de Delorges zullen dus iig niet komen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di jul 15, 2008 9:29 am

Helemaal met je eens, Spijker! :worshippy.gif:
Het liefst zouden we nu al de selectie rond willen hebben, maar ook ik denk dat geduld een schone zaak is. Ik weet zeker dat er straks goede verdedigers komen, niet van die Frank Verlaatjes.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di jul 15, 2008 9:32 am

Zou kunnen. Ik heb daar geen idee van.

Ik mag verder hopen dat Huntelaar nog vertrekt. Het lijkt mij ook aannemelijk, want die Argentijn/Kroaat zet je naar mijn idee niet op de bank voor 6 miljoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 15, 2008 10:37 am

Moet er wel een club komen die de hoofdprijs wil betalen voor Huntelaar.

Huntelaar is nadrukkelijk 'in de markt gezet', maar behalve publiciteit heeft het blijkbaar nog niets opgeleverd. Misschien vertrekt hij wel op het laatste moment.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 15, 2008 7:16 pm

joey schreef:Moet er wel een club komen die de hoofdprijs wil betalen voor Huntelaar.

Huntelaar is nadrukkelijk 'in de markt gezet', maar behalve publiciteit heeft het blijkbaar nog niets opgeleverd. Misschien vertrekt hij wel op het laatste moment.
Zou kunnen, maar tegen welke prijs? Vind jij € 17.000.000 genoeg?

Iemand schreef:
Henrique hadden ze bijna, maar Barcelona troefde ze af. Dat is geen schande. Het geeft alleen maar aan dat Ajax voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit.
Op basis waarvan denk je dat Ajax die Henrique bijna had? Op basis van een uitgebracht bod? Ik denk dat je precies aangeeft waar het bij Ajax fout gaat, ze denken bij Ajax volgens mij nog steeds als volgt: "Als Ajax een bod uitbrengt, dan wil zo'n speler graag!" Vorig seizoen heeft toch al aangetoond dat de Riers's, Prieto's, Modric's, Defour's niet willen/niet komen. Een contract kent minimaal drie partijen: Club 1, Club 2, maar ook de speler zelf en de zaakwaarnemers. Bij Ajax wordt te vaak gedacht dat die speler wel wil!

Je zegt het zelf ook: "dat Ajax voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit. Dat "voor kwaliteit gaan", doet zo'n speler ook en dan gaat hij (bijna international) niet zo maar naar Ajax. Ajax zal het moeten zoeken in de Cvitanich'en, spelers die geen international zijn en niet op jonge leeftijd al naar Spanje zijn vertrokken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 7:18 pm

En dus? Moet Ajax maar inzetten op middelmaat?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di jul 15, 2008 7:36 pm

LucaS schreef:En dus? Moet Ajax maar inzetten op middelmaat?
Nee, maar we moeten ons realiseren dat we "niet in dezelfde vijver kunnen vissen" als Barcelona!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jul 15, 2008 7:45 pm

Waarschijnlijk was Ajax eerder bij Henrique en meldde Barcelona zich later. Had bij Cvitanich en Sulejmani ook kunnen gebeuren

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 8:13 pm

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:En dus? Moet Ajax maar inzetten op middelmaat?
Nee, maar we moeten ons realiseren dat we "niet in dezelfde vijver kunnen vissen" als Barcelona!
We moeten echter ook niet in de vijver van pak 'm beet RBC willen vissen en Luque en Roger naar Ajax halen.

Met Sulej, Aisatti en Cvitanic gaat Ajax voor kwaliteit en toekomstperspectief. En zo hoort het.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 8:13 pm

De vijver van Nac en Go Ahead, bedoel je zeker.

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 15, 2008 8:15 pm

Jöhnk schreef:De vijver van Nac en Go Ahead, bedoel je zeker.
En Sparta en Vitas en Heracles en Bayer Ürdingen en MTK Boedapest?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 15, 2008 8:20 pm

Precies. :headbang.gif:

Dat is een vijver vol met dode en halfdode vissen.


Over vis gesproken, Ajax zet een aantal visjes in de etalage.

Uit het AD:
Acht spelers van Ajax mogen weg
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ajax hoopt op korte termijn ten minste acht spelers af te laten vloeien uit de huidige A-selectie. Albert Luque, Michael Krohn-Dehli, Edgar Manucharyan, Robbert Schilder, Nicolae Mitea, Leonardo, Mitchell Donald en Vurnon Anita hebben in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen dat ze kunnen uitzien naar een andere club.

Ajax stelt zich op voor de traditionele teamfoto. FOTO ANP
Alleen van de jeugdige talenten Donald en Anita wil Ajax niet definitief afscheid nemen. Zij kunnen worden verhuurd om bij een andere eredivisieclub wekelijks te spelen.

Bij Leonardo staat Ajax open voor verkoop, maar dan wel tegen een vastgestelde transfersom. De Braziliaan heeft in Amsterdam nog minder uitzicht op een basisplaats na de komst van Miralem Sulejmani.

,,Deze acht spelers weten allemaal waar ze aan toe zijn,’’ bevestigt technisch manager Danny Blind.

Ajax begon de seizoensvoorbereiding maandag met een A-selectie van meer dan 30 man. De nieuwe trainer Marco van Basten wil het liefst met 24 voetballers werken. Van Basten en Blind hopen nog één à twee versterkingen vast te kunnen leggen, onder wie een rechtsbenige centrale verdediger.

In principe blijven Jan-Arie van der Heijden, Gregory van der Wiel en Siem de Jong het hele seizoen deel uitmaken van de A-selectie. Voor de drie zelf opgeleide talenten is volop belangstelling, maar zij krijgen de kans aan te haken bij het eerste elftal. Alle drie debuteerden al in de eredivisie.

De Jong werd gisteren niet geselecteerd voor de Olympische Spelen met Jong Oranje. De middenvelder staat op de reservelijst voor het evenement. Urby Emanuelson, Kenneth Vermeer en de Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen zijn wel geselecteerd voor ‘Peking’ en missen vrijwel de hele voorbereiding op het clubseizoen. Sulejmani krijgt wellicht vandaag uitsluitsel van de Servische bond. Of Ajax nog meer spelers laat vertrekken, hangt samen met de definitieve selecties voor de Olympische Spelen.

Frank de Boer ondertekende gisteren zijn tweejarige contract als trainer van Ajax A1. ,,Ik wil spelers klaarstomen voor het profvoetbal,’’ stelt de oud-international.

De Boer had afgelopen seizoen de D1-junioren onder zijn hoede. Hij is ook nog assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

De twee functies zijn volgens hem goed te combineren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 15, 2008 8:47 pm

wimpey schreef:Met Sulej, Aisatti en Cvitanic gaat Ajax voor kwaliteit en toekomstperspectief. En zo hoort het.
Eerst maar eens zien of Aissati komt en of Cvitanich kan aanhaken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jul 15, 2008 9:19 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:Moet er wel een club komen die de hoofdprijs wil betalen voor Huntelaar.

Huntelaar is nadrukkelijk 'in de markt gezet', maar behalve publiciteit heeft het blijkbaar nog niets opgeleverd. Misschien vertrekt hij wel op het laatste moment.
Zou kunnen, maar tegen welke prijs? Vind jij € 17.000.000 genoeg?

Iemand schreef:
Henrique hadden ze bijna, maar Barcelona troefde ze af. Dat is geen schande. Het geeft alleen maar aan dat Ajax voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit.
Op basis waarvan denk je dat Ajax die Henrique bijna had? Op basis van een uitgebracht bod? Ik denk dat je precies aangeeft waar het bij Ajax fout gaat, ze denken bij Ajax volgens mij nog steeds als volgt: "Als Ajax een bod uitbrengt, dan wil zo'n speler graag!" Vorig seizoen heeft toch al aangetoond dat de Riers's, Prieto's, Modric's, Defour's niet willen/niet komen. Een contract kent minimaal drie partijen: Club 1, Club 2, maar ook de speler zelf en de zaakwaarnemers. Bij Ajax wordt te vaak gedacht dat die speler wel wil!

Je zegt het zelf ook: "dat Ajax voor kwaliteit gaat ipv kwantiteit. Dat "voor kwaliteit gaan", doet zo'n speler ook en dan gaat hij (bijna international) niet zo maar naar Ajax. Ajax zal het moeten zoeken in de Cvitanich'en, spelers die geen international zijn en niet op jonge leeftijd al naar Spanje zijn vertrokken.
Onzin. Er zijn zat spelers die minder geld maar spelen verkiezen boven veel geld en bankzitten. De vijvers is wat kleiner, maar nog lang niet leeggevist. Slim van Marco om banken van topclubs af te gaan. Daar zitten vast jongens die spijt hebben van hun keuze en Europees en in de Eredivisie makkelijk kunnen meedraaien.

Plaats reactie