Cardiff - Ajax 01-08-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 02, 2008 7:32 am

Sarpong zijn we dus tijdelijk kwijt. Jammer want die jongen deed het tot nu toe uitstekend.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 02, 2008 7:39 am

Van Basten ziet Ajax groeien

Cardiff, 02 aug 2008
,,We hebben goede kansen gecreëerd, alleen niet gescoord’’, vatte Marco van Basten het oefenduel tegen Cardiff City FC (0-0) kort en bondig samen. De trainer toonde zich redelijk tevreden. Ook Donovan Slijngard en pechvogel Jeffrey Sarpong keken terug.

,,Cardiff City is een fysiek sterke tegenstander. De ploeg is ook een stuk verder in de voorbereiding dan wij zijn’’, schetste Van Basten de onderlinge verhoudingen. Voor de Welshmen gaat het nieuwe seizoen, in de Engelse eerste divisie, volgende week al van start. Ajax heeft nog tot eind augustus om zich in topvorm te spelen.

,,Er is ook vanavond weer hard gewerkt’’, stipte de Ajax-trainer een pluspunt aan uit het eerste oefenduel op Britse bodem. Van Basten hecht in deze fase minder waarde aan het resultaat of een uitslag. Ruim twee weken na de start van de voorbereiding wordt nog vooral hard gewerkt aan automatismen en vorm. ,,Uiteindelijk kunnen we tevreden zijn, denk ik. Ook omdat we defensief weinig problemen kenden. Het zag er veilig uit. Je ziet ons echt met de week groeien. We probeerden ook vandaag echt te voetballen, dat wil zeggen de voetballende oplossingen te vinden. Zo moeten we zondag ook Sunderland tegemoet treden. De jongens doen het tot nu toe goed.’’

In de catacomben van Ninian Park drentelde Jeffrey Sarpong wat verloren rond. In de wedstrijd tegen Cardiff City verdiende hij het predikaat van grootste pechvogel. De middenvelder stond pas een handvol minuten in het veld als vervanger van Ismaïl Aissati of de wedstrijd zat er voor hem alweer op. Met een uit de kom geraakte schouder – veroorzaakt door een val - moest Sarpong zich snel laten wisselen. ,,Het doet gelukkig niet veel pijn, maar dit is wel ontzettend balen’’, vertelde Sarpong, met zijn rechterarm in een mitella. Medio oktober 2007 werd de Ajacied al eens geopereerd aan het schoudergewricht. De nieuwe tegenslag komt hard aan. ,,Hoe lang dit weer gaat duren? Ik heb nu nog geen idee. Helaas kon ik in de minuten die ik vandaag kreeg helaas ook al weinig laten zien.’’

Donovan Slijngard bracht zijn invalbeurt op Ninian Park tot een gelukkiger einde. De linksback speelde een klein halfuur mee. ,,Alle minuten die je nu krijgt zijn meegenomen’’, keek de frêle vleugelverdediger op zijn beurt terug. Slijngard was tot vandaag de Ajacied met de meeste speelminuten achter zijn naam in deze voorbereiding. ,,Ik denk dat als je hier, tegen Cardiff stand kunt houden, dat je het best goed doet. Wat ik van de sfeer vond? Voor mijn gevoel was iedereen tegen ons. Maar dat vind ik eigenlijk wel lekker. Dat geeft mij juist extra inspiratie.’’
Ajax.nl

Toch weer dat tegenstrijdige.Van Basten die redelijk tevreden is, andere ( kranten ) commentaren waarin naar voren komt dat AJAX weinig indruk maakte..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 02, 2008 8:19 am

Ook voor deze wedstrijd geldt weer: weinig basisspelers in de basis. Ik tel er slechts 5. En zo slecht is Cardiff ook weer niet. 1 week geleden versloegen ze thuis Celtic met 1-0. Ik ben wel benieuwd naar wat beelden.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » za aug 02, 2008 8:41 am

En je moet niet vergeten dat Ajax pas 2,5 week met de voorbereiding bezig is, terwijl de meesten nu op een week of 5/6 zitten.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 02, 2008 8:49 am

leon schreef:En je moet niet vergeten dat Ajax pas 2,5 week met de voorbereiding bezig is, terwijl de meesten nu op een week of 5/6 zitten.
toen was het EK nog bezig!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 02, 2008 8:54 am

Zlatan Son of God schreef:
leon schreef:En je moet niet vergeten dat Ajax pas 2,5 week met de voorbereiding bezig is, terwijl de meesten nu op een week of 5/6 zitten.
toen was het EK nog bezig!
En Cardiff had veel spelers op het EK?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 02, 2008 10:09 am

Extreme klasse dat Cardiff, Houthakkers League 3 of zoiets .. snap ook eigenlijk niet waarom men tegen dit soort ploegen oefent ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 02, 2008 11:12 am

Championship.

Gewoon, om wat ritme op te doen? En om alle spelers aan het werk te kunnen zien.


Oefenwedstrijden zeggen niets. PSV verliest altijd van de meest obscure ploegjes in de voorbereiding. En AZ dacht vorig jaar dat het de wereldbeker hadden gewonnen tegen het slaapwandelende Internazionale.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za aug 02, 2008 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za aug 02, 2008 11:13 am

Raymon schreef:
Zlatan Son of God schreef:
leon schreef:En je moet niet vergeten dat Ajax pas 2,5 week met de voorbereiding bezig is, terwijl de meesten nu op een week of 5/6 zitten.
toen was het EK nog bezig!
En Cardiff had veel spelers op het EK?
Daar gaat het niet om, kan me weinig tot gene ploeg inbeelden die tijdens het EK al vol in voorbereiding waren. Het is meer de tijd van de vakanties en rust.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » zo aug 03, 2008 1:30 pm

De sfeer zat er in ieder geval goed in!

http://nl.youtube.com/watch?v=eU0vyHBBeSc

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 04, 2008 1:52 pm


Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 1:58 pm

Mooie voorzet van Luque.

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di aug 05, 2008 3:00 pm

Donald had ook een paar mooie passjes.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie