LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 9:13 pm

LucaS schreef:
Thafunk schreef:Uit de Telegraaf:
Böke, eigenaar van een adviesbureau in Koog aan de Zaan, neemt juridische stappen om trainer Van Basten te dwingen zijn beste spelers op te stellen „Ik betaal geen 110 euro om naar het C-elftal te kijken.”
Ik zou het wel heeeeel knap vinden als hij het voor elkaar krijgt dat van Basten alsnog zijn beste spelers moet opstellen tegen Inter.

Natuurlijk klaag ik Ajax aan, Peter. Dit was een C-elftal. Als hij nou gewoon wereldspelers als Perez, Colin, Luque en Delorge had opgesteld, hadden we heel wat meer kunnen genieten
Mooie snor heb je, Luuk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 9:20 pm

Ja, die vergelijking met Iggy kan ook meteen de kast in.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 14, 2008 9:20 pm

De kift, alleen omdat jullie nog niet genoeg man zijn dat jullie een snor kunnen laten groeien
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 21, 2008 6:52 am

’VOETBAL IS OORLOG’

AJAXFAN MET DOOD BEDREIGD NA KRITIEK OP ZIJN CLUB

KOOG AAN DE ZAAN, donderdag

Lucas Böke waagde het kritiek te hebben op zijn voetbalclub Ajax, na het dramatisch verlopen Amsterdam Tournament. In een boze, aangetekende brief eiste hij zijn entreegeld terug, want hij ’weigerde te betalen voor troep’. Nu wordt de boekhouder ernstig bedreigd door andere Ajaxsupporters. ’Vuile kankerlijer, je mag NOOIT meer in de ArenA komen’, is nog de meeste keurige opmerking in zijn mailbox.

Andere dreigementen zijn té erg om hier te citeren. „Ik wist dat voetbal oorlog was, maar ik wijk niet voor terreur”, zegt Böke, die de procedure doorzet om Ajax voor de rechter te slepen, wegens „wanprestatie en niet geleverde diensten”.

Böke schrijft geschiedenis, mogelijk zelfs jurisprudentie, met zijn opmerkelijke eis aan Ajax dat hij zijn geld terug wil, omdat de voetbalploeg de aanwezigen trakteerde op een belabberde vertoning van een Cteam. „Als je kaartjes koopt voor het Concertgebouworkest, en jij krijgt een optreden van de boerenkapel uit Tytsjerksteradiel, dan ren je toch woedend naar de kassa om je geld terug te eisen!”, redeneert Böke.

Test

Elk jaar kijken Böke en zijn voetbalminnende dochter Gitta (19) er reikhalzend naar uit: het Amsterdam Tournament in de ArenA. Dit jaar waren de verwachtingen hooggespannen, omdat trainer Marco van Basten het toernooi wilde gebruiken als test om te zien waar Ajax internationaal staat. „Dus wij, als fans, gaan er dan vanuit dat de sterkst mogelijke opstelling zal spelen.”

’Je mag nooit meer in de ArenA komen’

Maar nadat de ondernemer en zijn dochter zich op de tribune hadden genesteld – met kaartjes van 55 euro per persoon – werden ze omringd door boegeroep en morrende Ajaxfans. „Als ik had geweten dat Van Basten zijn C-elftal de weide in zou sturen, had ik dat geld er niet voor betaald.”

In zijn klacht schrijft Böke: ’Juridisch gezien staat buiten kijf dat uw bedrijf een wanprestatie heeft geleverd. Als ik had geweten dat de tweede toernooidag zou worden gebruikt als oefenstage voor de ’Ajax-beloftes’, zou ik nimmer kaarten hebben gekocht’.

Die brief is hem zuur komen te staan, want niet alleen zijn Hyves-pagina is volgekalkt met maar liefst vijfduizend (!) dreigementen, ook op de voicemail van zijn werkadres zijn ernstige dreigementen achtergelaten. En veelzeggende zwijgtelefoontjes…

Telefoon

Sinds zijn opmerkelijke actie explodeert op internet het aantal hits op zijn naam. Uit angst voor de haat van medesupporters neemt hij op kantoor zelfs alleen nog maar op met een stotterende „Hhha…lllooo…?”

Zich doodgeschrokken van de reacties heeft Böke melding gemaakt bij de politie Amsterdam en de politie Zaanstreek-Waterland van de dreigende taal aan zijn adres. Schriftelijk heeft Böke die melding nog eens toegelicht aan de politieregio’s, als een soort ’levensverzekering’: ’Ik wil benadrukken dat de kans groot is dat de heren supporters na een stevige slok besluiten een bezoekje te plegen aan mijn kantoor- of huisadres. Ik schrijf dit als bewijs dat ik voor deze ernstige dreiging heb gewaarschuwd… mocht er iets met mij gebeuren’.

Böke kreeg van de politie te horen dat hij zijn telefoonnummers maar moest wijzigen. „Daar pieker ik niet over. Mijn telefoonnummers staan op mijn briefpapier, visitekaartjes en zijn bij al mijn klanten bekend. Ik weiger voor deze terreur mijn zakelijke telefoonverkeer te wijzigen.”
De T.

De hersenloze onder de AJAX supporters laten weer van zich horen.Man, wat een achterlijk volk loopt er toch op deze aardbol rond ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 21, 2008 10:08 am

Schandalig idd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 21, 2008 10:08 am

Internethooligans slapen nooit. Om droevig van te worden. Dit soort gedrag. :kots:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do aug 21, 2008 11:10 am

Klinkt beetje stom en makkelijk maar hij moet zich er niet teveel van aantrekken...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 21, 2008 11:35 am

Als je publiciteitsgeil bent, kun dit verwachten (hoe verwerpelijk het ook is). Waar maakt die goede man zich druk om. Ajax is helemaal geen partij. Het toernooi is niet van Ajax. Ajax is 1 van de deelnemers. Ajax zal ongetwijfeld het recht hebben gehad om de tweede keus op te stellen, anders hadden ze dat niet gedaan. Hij moet dus de toernooi organisatie aanspreken en niet Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 21, 2008 11:54 am

Dus omdat ie de verkeerde aanspreekt moet je hem maar bedreigen ?.Nee, achterlijke malloten ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 21, 2008 12:02 pm

Voetske schreef:Dus omdat ie de verkeerde aanspreekt moet je hem maar bedreigen ?.Nee, achterlijke malloten ..
Dus ....... niet. Ik vind het verwerpelijk, maar helaas is zo de maatschappij. Dus krijgen we in de toekomst bij verlies van Ajax dat de supporters hun geld terug eisen!?
Dat zou 'leuk' zijn, dan kunnen we dat ook nog niet met terugwerkende kracht over de afgelopen 10 jaar. Er stond nergens vermeld dat Ajax met de sterkste opstelling zou spelen. Van Basten heeft een juiste beslissing genomen. Als Ajax een paar geblesseerde had overgehouden, dan was het huis te klein geweest.
Als je dan toch binnen 2 dagen een toernooi wilt afwerken, plan dan wedstijden van 45 minuten tegen elkaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do aug 21, 2008 12:15 pm

Het interesseert mij werkelijk helemaal niets of hij gelijk heeft of niet en of hij de juiste partij aanspreekt.

Het gedrag van die anonieme lafbakjes die bij het minste of geringste maar mensen beginnen te bedreigen is verwerpelijk. Waarschijnlijk hoeft hij zich er niets van aan te trekken want over het algemeen is het volk wat liever stoer is achter het toetsenbord. Maar het lijkt mij ook niet prettig als je bakken vol bedreigingen ontvangt.
Nil volentibus arduum

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do aug 21, 2008 5:49 pm

Hij had natuurlijk kunnen weten dat Van Basten niet twee dagen achter elkaar alle topspelers op gaan stellen. Ik zou dan oom nooit een kaartje kopen voor die wedstrijd.

Waarom spelen ze op het AT eigenlijk op vrijdag en zaterdag tegenwoordig ipv vrijdag en zondag? Dat vergroot de kans op leukere wedstrijden.

Buiten dit is het natuurlijk belachelijk dat deze man bedreigd wordt, maar hij komt op mij niet over als iemand die vaker bij Ajax komt kijken als het er wel om gaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 21, 2008 6:02 pm

Ajaciedjuh schreef:
Voetske schreef:Dus omdat ie de verkeerde aanspreekt moet je hem maar bedreigen ?.Nee, achterlijke malloten ..
Dus ....... niet. Ik vind het verwerpelijk, maar helaas is zo de maatschappij. Dus krijgen we in de toekomst bij verlies van Ajax dat de supporters hun geld terug eisen!?
Dat zou 'leuk' zijn, dan kunnen we dat ook nog niet met terugwerkende kracht over de afgelopen 10 jaar. Er stond nergens vermeld dat Ajax met de sterkste opstelling zou spelen. Van Basten heeft een juiste beslissing genomen. Als Ajax een paar geblesseerde had overgehouden, dan was het huis te klein geweest.
Als je dan toch binnen 2 dagen een toernooi wilt afwerken, plan dan wedstijden van 45 minuten tegen elkaar.
Het wat en hoe heeft er toch niks mee te maken.Wat is de volgende stap ?.Als ze jou(w) interviewen na een bagger wedstrijd van AJAX tegen Psv, waar jij je mening zegt en dat je dan volgende dag je mailbox overloopt met de meest achterlijke bedreigingen.En dat alleen omdat je wat kritische woorden hebt over een ........... voetbalclub.

Plaats reactie